Урок літературного читання " Задачі трапляються різні"

Про матеріал
Урок літературного читання в 4 класі " Задачі трапляються різні" з використанням інноваційних технологій.
Перегляд файлу

Урок  літературного читання в 4 класі

Тема: Задачі трапляються різні.  О. Єфімов

Мета: вчити учнів розпізнавати стани і почуття дійових осіб, характеризувати головного героя твору, удосконалювати вміння читати в особах, вміння передбачати сюжет оповідання, вдосконалювати вміння спільно працювати в парах та групах; розвивати соціальну  компетентність, мовлення учнів, вміння аналізувати, робити  висновки; виховувати шанобливе ставлення до рідних людей; бажання допомагати їм, не соромитися своїх  щирих  почуттів.

Обладнання: картки із завданнями, сердечка, схеми – опори.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

 І. Організаційний момент.

У кого гарний  настрій підніміть  праву руку, ліву – у кого поганий, обидві, якщо готові подарувати  посмішку сусіду. То подаруйте  посмішку.

Слово -   у   р  о  к  - Хочу, щоб  ви були  на  уроці … (   на кожну  букву  придумайте  відповідне  слово) - організовані ...

Саморефлексія

Сподіваюсь, адже  ви  4 – класник, відкрийте  зошити, ставте  + або  - в рядку.

Я  4 – класник :

Знаю                                                     Вмію             

 

 

 Ціную

 

  • Хто  поставив  6 плюсів? Вміння визначати головну думку, жанри  твору знадобиться  вам  і на  ДПА.
  • Я впевнена , що на  уроці свої вміння, а  в кінці уроку зробите узагальнення, закінчивши  речення : 

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

   Вправа  « Мікрофон»

  • Який розділ  розпочало оповідання  В. Сухомлинського « Усмішка» ?
  • Яку  корисну  пораду  взяли  з  твору?
  • Що  засмутило  в  оповіданні?
  • Виберіть  і зачитайте  речення, що  є  підписом  до  малюнка.                          Стислий  преказ  за  планом.                                                                            Вправа  « Мікрофон»
  • Чому  світ змінився,  ожив  знову?
  • Які  порівняння автор  використав  в оповіданні?
  • Чому  автор  не  дав  імя  дівчинці?
  • Яке  прислівя з минулого  уроку могло  бути  заголовком  до  оповідання?

ІІІ. Актуалізація  знань. Мовна  розминка.

  • Дітки, в кого наймиліша, найясніша, найдобріша усмішка?
  • Який  синонім до слова  мама   знаєте?
  • Як ви ще  звертаєтесь до мами?

Вправа « Підбери  порівняння»

  • Розкажіть  про   свою матусю, підібравши  порівняння.

( картка1)       Лагідна, мов…

                        Гарна, як …..

                        Турботлива,  наче ….

                        Працьовита, як …….. .

  • Візьмете  ці листки  додому і прочитаєте  матусі.

Вправа « Сенкан»  ( за  опорою)

  • Складемо сенкан  про  маму.

Мама.

Ніжна, розумна, турботлива.

Виховує, піклується, працює.

Я люблю  її.

найрідніша  моя.

ІV. Повідомлення  теми . Передбачення  сюжету  твору.

Сьогодні  ми  прочитаємо  оповідання  Олександра  Єфімова « Задачі  трапляються  різні».

Де ми  звикли  чути  слово « задачі»? Отже, є математичні  задачі. Чи  про них  ми будемо і  на  уроці читання  читати?

Подивіться  на  кущик  з опорними  словами. Яке  ваше  передбачення?

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Словникова  робота .

а) прочитати «  буксиром»

погодилась , насторожилась

б) підібрати  синоніми :                                                                            шарпнувся - …, чоломкнув - ..., пометикував - ..., захихотів - ... .

V. Робота  над  твором .

 Читання  комбінованим  способом

1)  І абзац читаємо  самостійно, а потім                                                             переказ в парі « Обличчя до  обличчя».

- Як  ви розумієте слово « підступні» задачі?

2) Читання вчителем   до слів «… клас  мовчав.»

- Де відбувались  події?

- Хто  дійові  особи?

- Чому  зраділа  Галина  Іванівна?

3) Читання вчителем.

- Поясніть, як ви  зрозуміли  вислів « ніхто ані  пари  з вуст».

-  Чому  Борис  сміявся  з  Олега?

 - Поясніть, як ви  зрозуміли  вислів « мамин  мазунчик».

- Погодьтесь  або  заперечте  Борису  це…  « не  чоловіча  справа».

- Які  риси характеру Олега   виявились у  цій  розмові?

Фізхвилинка.

4) ІІ частину починає читати вчитель.

 – Подумайте, які почуття виникли   у  Олега після  уроку? Чому?

Читання  в особах.

  • Як потрібно читати  слова  мами, Олега?
  • Чому Олегу  стало  сумно? Що  перестав робити?

 

Сміялись         +                                  =  ? 

 

 

  • Як  він  вирішив  не математичну, а  житєву задачу?
  • Які  риси  Олег  характеру  показав?
  • В житті доводиться  іноді  розвязувати  задачі  не  лише  розумом, а й серцем. Подумайте. Які  задачі  важливіше  навчитись  розвязувати?

Бо  вони  роблять  людину  духовно  красивою, доброю, скромною. Саме таким був  герой оповідання.

Характеристика  героя  оповідання.

 

 

 моє ставлення

вчинки

  стосунки з оточуючими

               риси

 

Робота в групах « Мислячі  капелюшки».

  • Пригадайте  правила  роботи  в групах.
  • Група « Сині капелюшки» . Завдання – Подумайте  чому автор розповів  вам  цю  історію?
  • Група « Жовті капелюшки» . Завдання –  Яке  продовження  оповідання  може  бути?
  • Група « Червоні капелюшки» . Завдання – Визначте правильно  послідовність  подій  тексту: ( картка 2)

         Розповідь вчительки.

         Олег  знає  всі   ціни.

         Зізнання  Олега.

         Задача  про  ковзани.

         Рішення  Олега.

         Незвична  поведінка   Олега.

VІ. Підсумок  уроку.

  • Яка  головна  думка  оповідання?
  • Прикладіть  руку  до  серця, відчуйте  як воно  бється. Що  може  послати  найріднішій  людині  ваше  маленьке  серце?

(Чемність , добро, совість, щедрість, любов, чесність, допомогу, ввічливість, турботу, повагу….)

 

 

 

 

( викласти  сердечка зі  словами, які  назвали учні)

Бажаю  вам  прислухатись  до голосу  серця. Намагатись  завжди  дарувати добро рідним.

Читання  вірша  в  парі. ( картка 3)

    Якщо  людина  добре  серце  має,

    Вона  іде  у  світ  добро творить.

    В її очах  любов  і ласка  сяє,

   Така   людина  сонечком горить.

Саморефлексія.

Закінчити  речення: Сьогодні  на  уроці  я …..

VІІ. Домашнє  завдання за  вибором.

  • План, переказ оповідання.
  • Переказ,   записати, вивчити  три  прислівя  про  маму.
  • План,  твір – есе  « Найрідніша  людина».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 січня 2020
Переглядів
1503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку