Конспект уроку ЛРК у 7 класі на тему: «Пісенне багатство рідного краю. Фестиваль "Слобожанський Спас"». Стане в пригоді вчителям Сватівського р-ну Луганської обл.
Урок української літератури в 7 класі
Тема. ЛРК № 1. Пісенне багатство рідного краю. Фестиваль «Слобожанський Спас».
Мета: ознайомити учнів з пісенним багатством Сватівщини, розвивати комунікативні вміння, виховувати повагу до культурного надбання рідного краю.
Тип уроку: комбінований.
Використані джерела:
1. Слобожанський Спас − Сватове [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://svatovo.ws/culture_festival.html
2. Виховна робота: Слобожанський Спас. Стінгазета. 2017 р. [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://vykhrob-polinamokrushyna.blogspot.com/2017/08/2017_7.html
5. Катерина Хрипун. Я Роксолана (Слобожанський Спас, м. Сватове, 15.08.2015) [Електронний ресурс]. − Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=bPv5hKkcrWk
Відео 3.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Епіграф:
Нехай ця пісня ген за обрій лине,
Хай линуть в душу лагідні слова.
Квітує хай пісенна Сватівщина,
Хай мир і щастя душу обійма.
В. Матвєєв
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Бесіда за питаннями:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.
Бесіда за питаннями:
Довідка. (Випереджувальне завдання для одного з учнів).
Сватівський район – один з найбільших сільськогосподарських районів Луганщини, розташований у північно-західній частині Луганської області в басейні річок Жеребець, Борова й середньої течії річки Красна.
Місто засноване в 1660 р. 1923 р. Слобода була перейменована на Сватове, одержала статус міста й стала районним центром Харківської області (сьогодні − Луганської).
Сватівщина прославилася видатними постатями, такими як художник П. П. Кончаловський.
Не можна не згадати нашого земляка Маласая, іменем якого названий один з найскладніших перекатів на Сибірській річці Анадир.
Кіностудію імені О. Довженка очолював наш земляк − Микола Павлович Мащенко.
Бажаними гостями краю були В. Зінкевич, Л. Сандулеса, В. Данілець, В. Моїсеєнко.
ІV. Основний зміст уроку.
Слово вчителя.
Доброю традицією стало проведення в нашому місті фестивалю культури й мистецтв «Слобожанський Спас». Заснований 2001 р. як всеукраїнський, 2003 р. фестиваль стає міжнародним.
Його мета − розвиток українського самодіяльного мистецтва.
Географія фестивалю досить широка: тут представлена майже вся Україна. Постійними учасниками фестивалю є колективи Новоайдарського, Сватівського, Старобільського, Кремінського районів.
Творчі колективи й солісти змагаються в різних номінаціях: «Слобожанські візерунки», «Поетичний курінь», «Слобожанський вернісаж» , «Калинова зоря», «Пісенна слобода», «Козача вольниця». Перегляньмо, як фестиваль на Сватівщині висвітлюють в українських ЗМІ.
Перегляд відео 1.
Бесіда за питаннями:
«Я − дизайнер».
Уявіть, що ви дизайнер та маєте змогу власноруч створити знак конкурсу. Які символи використаєте? (Емблему можна замалювати в зошитах).
Робота з текстом. Прочитайте гімн фестивалю.
ФЕСТИВАЛЬ НАС ПОЄДНАВ
Слова Олексія Хомутова
Музика Дмитра Комісаренка
Знову пісня розпускає крила,
Відкрива обійми коло друзів:
Свято Спаса в гості запросило,
Фестивальний час на виднокрузі.
Всі народом визнані артисти −
Земляки для нас, а не сторонні.
Як перлини у однім намисті −
Це мистецтво − тут нема кордонів.
Приспів:
Слобожанський Спас,
Слобожанський Спас −
Давніх друзів радо зустрічає.
І минає час, швидко плине час,
Коли дзвони спасівські заграють,
Ми єдині в кожній нашій справі,
В пісні, що над обрієм лунає,
Всі ми − діти нашої держави:
Слобожанський Спас усіх єднає.
Приспів.
Бесіда за питаннями:
Перегляд фотографій з фестивалю. Світлини та відео допоможуть вам знову поринути в атмосферу свята.
Перегляд відео 1, 2 (виступ І Соболь, К. Хрипун).
Фольклорна експедиція (випереджувальне завдання − записати народну пісню від мами або бабусі).
V. Підбиття підсумків уроку.
Бесіда за питаннями:
Складіть до кошика «яблучка» з епітетами фестивалю, наприклад: літній, веселий, багатий, творчий, медово-яблучний, грайливий, привітний тощо. (Учитель може відразу згенерувати хмарку слів, якщо дозволяють технічні можливості, якщо ні − показати учням виготовлену заздалегідь).
VІ. Домашнє завдання.
Підготувати повідомлення про І. Франка.