Урок "Людина і природа - єдині. Контрасти і відтінки кольорів. Правила композиції. Створення морського пейзажу (акварель)"

Про матеріал
Конспект уроку на тему "Людина і природа - єдині. Контрасти і відтінки кольорів. Правила композиції. Створення морського пейзажу (акварель)" допоможе вчителям у проведенні цікавого і змістовного уроку з використанням інтернет - ресурсів.
Перегляд файлу

Тема уроку.  Людина і природа - єдині. Контрасти і відтінки кольорів. Правила композиції. Створення морського пейзажу (акварель)

Мета.  Вчити передавати на малюнку чарівний світ природи за допомогою контрастів та відтінків кольорів. Закріпити поняття «композиція» та правил композиції. Створити морський пейзаж за уявою, передати стан природи.

Удосконалювати зорову пам’ять, образне мислення, естетичний смак, уяву, фантазію.

Виховувати естетичне ставлення до дійсності, емоційно-ціннісне ставлення до мистецтва, любов до природи.

Обладнання уроку: репродукції картин К. Моне «Човни», І.К. Айвазовського «Дев’ятий вал», М.П. Глушко «Шторм», Ван Гог “Вигляд моря” поблизу Ле Сент-Марі-де-ла-Мер”; мультимедійні засоби.

Хід уроку

І. Організаційний етап (1 хв.)

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Вправа «Мікрофон»

-Які кольори називають теплими? Холодними?

-Що таке пейзаж?

2.Загадка

Воно безкрає, синє,

І вітри його стережуть,

А кораблі красиві,

По водній гладі йдуть. (Море)

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-more-ukrayinskoyu-movoyu

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

-Чи бували ви на морі?

-Яким воно вам запам’яталося?

Сьогодні на уроці ми створимо морський пейзаж.

ІV. Засвоєння нового матеріалу.

  1. Декламування вірша (звучить шум моря)

 

Море… тихий шелест теплого прибою.

Чути плескіт хвиль об береги.

Розкажи, про що мовчиш ти, море?

Що приховуєш в собі, скажи.

Тихо-тихо чайки так літають,

І про щось кричать у висоті.

Ну, а море щось відпвідає,

Хоч цього й не розумієм ми.

Море..Ти буваєш грізним дуже,

І ти топиш цілі кораблі.

А буваєш ти таким привітним,

Що не хочеться від тебе йти.

Про тебе складаються поеми.

І про тебе пишуться казки

А художники малюють біля тебе

Образ твій – шедевр на полотні.

Полоняєш серце мариніста,

День і ніч малюючий тебе.

А поети все складають вірші,

Де у морі плава корабель.

Кораблем себе так уявляють.

Ну, а морем, то своє життя.

                                                                       Автор: Машка Омельковець

Мариніст - художник, що створює марини (зображення подій на морі).

  1. Перегляд репродукцій картин (на вибір вчителя). Бесіда про почуття, настрій, які викликали ці картини.

Перегляд репродукцій картин К. Моне «Човни», І.К. Айвазовського «Дев’ятий вал», М.П. Глушко «Шторм», Ван Гог “Вигляд моря” поблизу Ле Сент-Марі-де-ла-Мер”.

3.Робота з підручником ст. 18.

-Як розташовані вітрильники?

-Відтінки якого кольору переважають у зображенні хвиль?

Цікаво знати!

Прикметник "синій" утворено від давньослов'янського іменника "синь", яке схоже на дієслів "сяяти", "блищати". Саме таким нашим предкам уявлялося небо, на якому сяяло сонце. Слово "блакитний" походить від слова "голуб" і означало "колір шийки голуба".

  •          У зображенні пейзажу художник застосовував прийом контрасту (протилежності). Щоб передати рух хвиль на морі, він зіставив світлі і темні відтінки кольору.
  1. Правила композиції від Барвика ст.19.
  2. Підготовчі вправи.

Розтяжка синього кольору

  1. Пояснення послідовності виконання завдання. Композиційне розміщення зображення .

  1. Фізкультхвилинка «Море»

Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=O_m896KCPzI&ab_channel=%D0%A2%D1%8C%D0%BE%D1%82%D1%8FPANDA

V. Закріплення нового матеріалу. Творча практична робота.

1. Повторення правил роботи з фарбами.

  •          Перед початком роботи з фарбами їх треба розмочити.
  •          Не набирай занадто багато фарби на пензлик.
  •          Перед тим, як набрати інший колір на пензель, ретельно промий його у воді.
  •          Під час роботи користуйся серветками.
  •          Не роби різких рухів з пензлями у руках.
  •          Закривай щільно баночки з фарбою після використання.
  •          Після роботи не забувай прибрати своє робоче місце.
  1. Створення пейзажу учнями.

VІ. Підсумок уроку. Аналіз та оцінювання робіт (3—5 хв.)

Рефлексія «Морська тематика»

Джерело: https://demkivbl.blogspot.com/2020/07/blog-post_20.html

Виставка дитячих робіт.

docx
Додано
7 жовтня
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку