Урок "Людина і світ" Гравітаційне поле Землі

Про матеріал
Урок за програмою науково-педагогічного проекту "Інтелект України" курсу "Людина і світ" у 2 класі за темою "Гравітаційне поле Землі"
Перегляд файлу

Тема: Гравітаційне поле Землі.

Мета: формувати ключові компетентності: уміння вчитися, комунікативну, інформаційно-комунікаційну;

формувати предметну природознавчу компетентність:

інформаційну –  закріпити знання учнів про фізичні тіла і речовини, розширити поняття про властивості речовин, ознайомити з терміном «гравітаційне поле Землі»;

аксіологічну –  розкрити значення гравітаційного поля в природі та житті людини;

логічну –  розвивати здібності дослідження та набувати власний досвід, виробляти вміння розкривати причинно-наслідкові зв’язки в природі .

Хід уроку

ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ. МОТИВАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

  1. Створення сприятливої   атмосфери

Нема ніде таких людей,

щоб все на світі знали.

Але й нема між нас таких,

щоб зроду не питали.

Сто тисяч «Як?», «Чому?» і «Де?» ,

«Коли?», «Куди?», «Як звати?»—

хто відповідь на них знайде,

той буде більше знати.

Наш урок «Людина і світ» допомагає дати відповіді на ваші найцікавіші і найдивніші запитання. Тож не гаємо часу і вирушаємо у світ великих відкриттів. Як завжди нам допомагатиме невтомний і допитливий Центаврик. Послухаємо лист від нього.

Доброго дня, друзі!

Хочу поділитися з вами цікавим враженням. Коли під час космічної мандрівки я пролітав повз планети, мій корабель ніби притягувало до них. Але я вперто скеровував зореліт далі. Коли долетів до вашої планети, вона наче вхопила мій корабель. Поясніть, будь ласка, це явище!

  1. Мотивація навчальної діяльності. Постановка проблеми.

 

  • Яке питання виникло у Центаврика?
  • Хто з вас може дати відповідь на нього? Давайте перевіримо, чи правильне ваше припущення. Сьогодні на уроці ми продовжимо дізнаватися про види матерії, поговоримо про гравітаційне поле Землі, його значення для нашої планети. Але перед тим, як здобувати нові знання, пригадаємо те, що вже вивчили.

 

  1. Актуалізація опорних знань, повторення вивченого.

 

а) робота з розрізними таблицями

- Про яку природничу науку ви довідались на попередніх уроках?

- Пргадаємо фізичні терміни.

(Учні за допомогою розрізних таблиць складають термін та його значення)

Фізичне тіло—це будь-який предмет, або організм.

Речовина—це вид матерії, з якої складаються фізичні тіла.

Існує два види матерії—речовина та поле.

б) гра «Чарівна торбинка»

- Пограємось у «Чарівну торбинку». Я діставатиму з торбинки предмет, а ви називатимете, яке це фізичне тіло і з якої речовини воно складається (гумовий м’ячик, цвях, ложка, скляна чашка, книжка.)

в) робота за таблицею «Властивості речовин»

- Таблиця у завданні 2 допоможе нам пригадати, що речовини відрізняються своїми властивостями. Прочитаємо, яку властивість має речовина і спробуємо назвати цю речовину.

г) робота з правилом

- Підсумуємо наші знання за допомогою правила. Прочитаємо його, прискорюючи темп.

- Хто може відтворити правило напамять?

 

Фізкультхвилинка. Пісенька Центаврика.

 

ЕТАП ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ

Теоретичний

 

  • Ми вже пригадали те, що знаємо про речовину. А який ще вид матерії існує?
  • Наш всезнайко Адаптер дуже хоче розповісти, що таке поле. Приготуємося до читання довідки.

а) вправа «Повітряні кульки»

б) читання довідки від компютера Адаптера

- Простежте за диктором і скажіть, про яке поле розповідає Адаптер?

- Прочитайте довідку ще раз напівголосу і дайте відповіді на такі запитання:

  • Навколо чого формується гравітаційне поле?
  • Як впливають величезні фізичні тіла на інші фізичні тіла?
  • Яке поле має навколо себе планета Земля?
  • Що було б, якби гравітаційного поля не існувало?
  • Обєднайте відповіді на запитання у текст, перекажіть його.

в) вправа «Фотоапарат»

- Запамятайте те, що побачите на екрані.

Гравітаційне поле неможливо побачити, до нього не можна доторкнутися.

ЕТАП ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ

Практичний

а) проведення досліду

- Якщо гравітаційне поле неможливо побачити, не можна до нього доторкнутися, то може його і не існує?

- Перевіримо існування гравітаційного поля за допомогою досліду.

Підстрибніть на місці. Підстрибніть вище, на одній нозі. Чи опиняєтесь ви знову на підлозі? Чому?

  • Наведіть ще приклади існування гравітаційного поля.
  • Що змінилося б у нашому житті, якби його не існувало?

б) перегляд відео з життя космонавтів

 

ЕТАП    РЕФЛЕКСІЙНО-ОЦІНЮЮЧИЙ

  • Фронтальне опитування

- Які два види матерії існує?

-Про яке поле ви довідались на уроці?

-Що вам найбільше запамяталось про гравітаційне поле?

  • «Зоряні перегони»
  • Яке слово ви отримали? (веселка)

 

  • Нехай кожного дня для вас сяє веселка, якщо не на небі, то у вашій душі.

 

 

  • Повідомлення домашнього завдання( с.18, урок3)
  • Пісня «Це моя Україна»
docx
Додано
18 січня 2020
Переглядів
541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку