Перший урок предмета "Я у світі"
Тема: Людина як частина природи і суспільства.
Мета: - ознайомити зі змістом курсу «Я у світі», структурою підручника;
- збагачувати свої знання про чудеса світу;
- пояснити учням, що людина є частиною природи і суспільства;
- зосередити учнів на відмінностях, що відрізняють людину від тварини (мислення, мова, праця);
- виховувати почуття людської гідності.
План – конспект уроку
з предмету «Я у світі»
Тема: Людина як частина природи і суспільства.
Мета: - ознайомити зі змістом курсу «Я у світі», структурою підручника;
- збагачувати свої знання про чудеса світу;
- пояснити учням, що людина є частиною природи і суспільства;
- зосередити учнів на відмінностях, що відрізняють людину від тварини (мислення, мова, праця);
- виховувати почуття людської гідності.
Обладнання: підручник «Я у світі» за О. В. Тагліної, ілюстрації.
Хід уроку
- Встаньте, діти всі рівненько ,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе,
Привітайтесь: «Добрий день!»
- Сідайте.
- Дорогі діти! Ви вже третьокласники. Ви подорослішали, змужніли. З цього навчального року ви будете вивчати новий предмет «Я у світі». На уроках курсу ви дізнаєтесь, як взаємодіють люди у сім’ї, колективі, суспільстві, стати працьовитими, милосердними.
- Цей предмет ми вивчатимемо за цим підручником (вчитель показує підручник).
- Візьміть всі підручники і відкривайте на другій сторінці. Ось ми бачимо умовні позначення: поділись своїми думками, дай відповідь на запитання, робота в групі, робота в парі. З цими позначеннями ми будемо зустрічатися на кожному уроці.
А тепер відкриваємо у кінці і дивимось на зміст даного підручника.
- Зі скількох розділів складається підручник?(З чотирьох).
- Назвіть їх.(“Людина”, “Людина серед людей”, “Людина в суспільстві”, “Людина і світ”)
- А зараз всі відкривайте підручник на сторінці 3. Будьте всі уважні. Там ви побачите текст під назвою «Любий друже!». Давайте його зачитаємо.
- Які побажання в ньому висловлені?(Навчитися самостійно працювати з інформацією, практично і творчо застосовувати набуті знання, поважати свій народ, любити свою Батьківщину).
- Молодці. Слухайте мене уважно і дайте відповідь на запитання.
- Що є найбільшим і найдорожчим багатством кожної країни? (Найбільше і найдорожче багатство кожної країни – людина. Адже все в країні робиться для блага її людей, і водночас, все це творить людина)
- Чи можна назвати головним чудом світу людину? Чому? (Так, людина силою розуму й праці здатна перетворювати природу: будувати міста, вирощувати хліб тощо).
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про те, чим людина відрізняється від інших живих істот.
- Отже, наша сьогоднішня тема: «Людина – невід’ємна частина живої природи».
- Відкривайте підручник на сторінці 7. Тут починається наша тема. Прочитайте текст з цієї сторінки і поділіться своїми думками щодо прочитаного.
- Що із прочитаного було вам знайоме?
- Що нового ви дізналися?
- Чому Платон і Діоген віднесли людину до тварин?
Робота в парі
- Зараз ви будете працювати в парі.
- Розгляньте малюнки на с. 7. Знайдіть у кожному рядку «зайве». Пояс-
ніть свій вибір.
Робота в парі
- Прочитайте й відгадайте загадку на с. 8. Із чого зрозуміло, що йдеться
про людину? Які ознаки притаманні лише людині?
- Ознайомтеся з думками про людину на с. 8. Чим людина подібна до
тварин? Чим відрізняється від них?
Робота в групі
- А зараз утворіть групи з чотирьох учнів.
- Розгляньте малюнки на с. 9. За якою ознакою можна розрізнити людину
і тварин? (Людина ходить на двох ногах, виражає свої емоції махами рук, почуття).
Робота в парі
- Прочитайте уривок з вірша Василя Фетисова «Хто чого вчиться».
- На що, на думку автора, здатна тільки людина? (На думку автора тільки людина здатна пізнавати геть усе, що в світі є).
Робота із словничком
- Знайдіть у словничку (с. 140–141) слово людина. Дізнайтеся його зна-
чення.( Людина — це жива істота, яка наділена мовленням, мисленням, а також здібністю вчитися, творити).
- Я бачу ви трішки втомились, тому встаньте всі і зробимо розминочку. Всі повторюють за мною.
Сонечко сяє,
Сопілочка грає,
Річка тече,
Човник пливе.
Правим веслом загрібаєм,
Лівим веслом загрібаєм,
А тепер двома руками
Поспішаємо до мами.
- Чи погоджуєтеся ви з думкою, що людина — частина природи?
-Давайте з’ясуємо, що в людини від природи. Відповідайте «Так»
або «Ні».
- Отже, людина — частина природи.
- Розкажіть, що є в людині від природи.
- Які вміння вирізняють людину з-поміж інших мешканців Землі?(Вміння спілкуватися за допомогою мови, можуть трудитися, мають свідомість).
7. Домашнє завдання
- На домашнє завдання ви маєте вивчити тему на сторінках 7 – 9 та вміти її переказати.