Урок "Людина як частина природи і суспільства."

Про матеріал

Перший урок предмета "Я у світі"

Тема: Людина як частина природи і суспільства.

Мета: - ознайомити зі змістом курсу «Я у світі», структурою підручника;

- збагачувати свої знання про чудеса світу;

- пояснити учням, що людина є частиною природи і суспільства;

- зосередити учнів на відмінностях, що відрізняють людину від тварини (мислення, мова, праця);

- виховувати почуття людської гідності.

Перегляд файлу

                          План – конспект уроку

                          з предмету «Я у світі»

Тема: Людина як частина природи і суспільства.

Мета: - ознайомити зі змістом курсу «Я у світі», структурою підручника;                      

   - збагачувати свої знання про чудеса світу;

   - пояснити учням, що людина є частиною природи і суспільства;

   - зосередити учнів на відмінностях, що відрізняють людину від   тварини (мислення, мова, праця);

   - виховувати почуття людської гідності.

Обладнання: підручник «Я у світі» за О. В. Тагліної, ілюстрації.

 

 

                                               Хід уроку

  1. Організація класу

 

-  Встаньте, діти всі рівненько ,

 Посміхніться всі гарненько.

 Посміхніться ви до мене,

 Посміхніться і до себе,

 Привітайтесь: «Добрий день!»

 

- Сідайте.

 

  1. Актуалізація опорних знань.
    1.      Вступне слово вчителя з елементами бесіди.

 

- Дорогі діти! Ви вже третьокласники. Ви подорослішали, змужніли. З цього навчального року ви будете вивчати новий предмет «Я у світі». На уроках курсу ви дізнаєтесь, як взаємодіють люди у сім’ї, колективі, суспільстві, стати працьовитими, милосердними.

- Цей предмет ми вивчатимемо за цим підручником (вчитель показує підручник).

 

  1.     Розгляд підручника учнями, ознайомлення з умовними позначеннями.

 

- Візьміть всі підручники і відкривайте на другій сторінці. Ось ми бачимо умовні позначення: поділись своїми думками, дай відповідь на запитання, робота в групі, робота в парі. З цими позначеннями ми будемо зустрічатися на кожному уроці.

   А тепер відкриваємо у кінці і дивимось на зміст даного підручника.

- Зі скількох розділів складається підручник?(З чотирьох).

- Назвіть їх.(Людина, Людина серед людей, Людина в суспільстві, Людина і світ)

 

  1.      Робота над текстом «Любий друже!»(с. 3)

 

- А зараз всі відкривайте підручник на сторінці 3. Будьте всі уважні. Там ви побачите текст під назвою «Любий друже!». Давайте його зачитаємо.

- Які побажання в ньому висловлені?(Навчитися самостійно працювати з інформацією, практично і творчо застосовувати набуті знання, поважати свій народ, любити свою Батьківщину).

 

  1.      Вправа  «Мікрофон».

 

- Молодці. Слухайте мене уважно і дайте відповідь на запитання.

- Що є найбільшим і найдорожчим багатством кожної країни? (Найбільше і найдорожче багатство кожної країни – людина. Адже все в країні робиться для блага її людей, і водночас, все це творить людина)

- Чи можна назвати головним чудом світу людину? Чому? (Так, людина силою розуму й праці здатна перетворювати природу: будувати міста, вирощувати хліб тощо).

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

 

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про те, чим людина відрізняється від інших живих істот.

- Отже, наша сьогоднішня тема: «Людина – невідємна частина живої природи».

 

  1. Вивчення нового матеріалу.
    1.      Робота за підручником.

 

- Відкривайте підручник на сторінці 7. Тут починається наша тема.       Прочитайте текст з цієї сторінки і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

- Що із прочитаного було вам знайоме?

-  Що нового ви дізналися?

- Чому Платон і Діоген віднесли людину до тварин?

 

Робота в парі

- Зараз ви будете працювати в парі.

-  Розгляньте малюнки на с. 7. Знайдіть у кожному рядку «зайве». Пояс-

ніть свій вибір.

 

Робота в парі

- Прочитайте й відгадайте загадку на с. 8. Із чого зрозуміло, що йдеться

про людину? Які ознаки притаманні лише людині?

- Ознайомтеся з думками про людину на с. 8. Чим людина подібна до

тварин? Чим відрізняється від них?

 

Робота в групі

- А зараз утворіть групи з чотирьох учнів.

- Розгляньте малюнки на с. 9. За якою ознакою можна розрізнити людину

і тварин? (Людина ходить на двох ногах, виражає свої емоції махами рук, почуття).

 

Робота в парі

- Прочитайте уривок з вірша Василя Фетисова «Хто чого вчиться».

- На що, на думку автора, здатна тільки людина? (На думку автора  тільки людина здатна пізнавати геть усе, що в світі є).

 

Робота із словничком

- Знайдіть у словничку (с. 140–141) слово людина. Дізнайтеся його зна-

чення.( Людина — це жива істота, яка наділена мовленням, мисленням, а також здібністю вчитися, творити).

 

  1.      Фізхвилинка  

 

- Я бачу ви трішки втомились, тому встаньте всі і зробимо розминочку. Всі повторюють за мною.

                Сонечко сяє,

                  Сопілочка грає,

                  Річка тече,

                  Човник пливе.

                  Правим веслом загрібаєм,

                  Лівим веслом загрібаєм,

                  А тепер двома руками

                  Поспішаємо до мами.

 

  1. Узагальнення й систематизація знань.
    1.      Гра «Так чи ні?»

- Чи погоджуєтеся ви з думкою, що людина — частина природи?

-Давайте з’ясуємо, що в людини від природи. Відповідайте «Так»

або «Ні».

  • Потреба в праці. (Так)
  • Потреба в їжі. (Так)
  • Потреба в теплі. (Так)
  • Потреба в розвагах. (Ні)
  • Потреба в повітрі. (Так)
  • Потреба в продовженні роду. (Так)
  • Потреба в грошах. (Ні)
  • Потреба в примноженні багатств. (Ні)
  • Потреба в комп’ютерах. (Ні)
  • Потреба в тваринах і рослинах. (Так)

- Отже, людина — частина природи.

 

  1. Підсумки уроку.

 

- Розкажіть, що є в людині від природи.

- Які вміння вирізняють людину з-поміж інших мешканців Землі?(Вміння спілкуватися за допомогою мови, можуть трудитися, мають свідомість).

7. Домашнє завдання

 

- На домашнє завдання ви маєте вивчити тему на сторінках 7 – 9 та вміти її переказати.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тарашевська Алла Петрівна
    Дякую. Матеріал та завдання уроку підібрані вдало. На уроці учні можуть дізнатися щось нове й одночасно висловити свою думку по темі.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
21 червня 2018
Переглядів
11425
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку