Урок "Людмила Чижова - степова птаха Миколаївщини"

Про матеріал
Конспект уроку з літератури рідного краю Миколаївщини на тему:"ЛЮДМИЛА ЧИЖОВА – СТЕПОВА ПТАХА МИКОЛАЇВЩИНИ"
Перегляд файлу

ЛЮДМИЛА ЧИЖОВА – СТЕПОВА ПТАХА МИКОЛАЇВЩИНИ.

Мета:  познайомити учнів із життєвим і творчим шляхом  Л. Чижової, розкрити багатогранність її таланту,  на прикладі збірок поезій показати любов поетеси до Батьківщини, національної культури та народних традицій, вміти робити ідейно – тематичний аналіз віршів; розвивати   пам ять, увагу, творче мислення; виховувати почуття пошани, подяки до митців Миколаївщини, їх творчої діяльності, а також любов до своєї Батьківщини.

Мотивація:(Використовуючи метод мікрофону)

«Я повинен дізнатися … , навчитися робити … для того, щоб …»

Тип уроку: література рідного краю

Обладнання: зошити для самостійних робіт, ілюстрації учнів, збірки поезій.

ХІД УРОКУ:

1. Організаційний момент

В мене серце зіткане з пісні,

В ньому завжди вогонь надії.

Л. Чижова

Вч. Кожна велика ріка починається з малого джерельця, яке загуби­лося десь серед заростей верболозу. Проте варто замулитись джерелу – і обміліє, вмираючи, річка.

Так уже влаштоване життя, що все велике починається з малого. І не треба забувати про це, особливо сьогодні, коли слова Батьківщи­на, національна культура, народні традиції можуть в будь-яку хви­лину перейти ту межу, за якою втрачається їхня сакральна сила і пе­ретворюються вони на абстракцію.

Тож саме для того, щоб очистилась душа наша, щоб зберегли ми її щедрість і чистоту, щоб залишили нащадкам не тільки згадку про себе, а й квітучий край, творить свої вірші Людмила Чижова. Диво­вижний світ дитинства, непримітна краса Миколаївщини, славне минуле Побужжя, мати, хліб і рушник, таїнства народних свят і муд­рість звичаїв – ось ті джерела, з яких починається ріка поезії жінки, що гріє землю-годувальницю своїми руками.

 

2. Повідомлення теми, мети, мотивації уроку

Вч.А тепер, зверніть, будь ласка увагу на епіграф до уроку, зачитайте.

  •                   Які асоціації виникають із словом «птаха»?
  •                   Чому в темі я Л. Чижову назвала «птахою»?

 

Зошит для сам. робіт

 

  •     Словникова робота:

Батьківщина – країна стосовно до людей, які народилися в ній і є її громадянами: вітчизна, край батьків, рідний край.

Національна культура – сукупність матеріальних і духовних цінностей, властиві певній нації.

 Народні традиції – досвід, звичаї, погляди, смаки, норми поведінки, що склалися історично й передаються з покоління в покоління.

 

 

 

3. Основний зміст уроку

  •                  Біографія від учнів (один розповідає, інші записують на листочку в хронологічному порядку)

 

Уч. Людмила Яківна Чижова народилася 22 серпня 1939 року в селі Піщаний Брід на Кіровоградщині. Батько, Яків Потапович Васильєв, повернувшись інвалідом з війни, працював кіномеханіком, а мама, Зідрашко Ольга Євтихіївна, весь вік працювала в колгоспі. Крім то­го, ця жінка виховувала чотирьох дітей. І головними вихователями . для них було поле, народна пісня та вишиванки.

Пізніше Людмила Яківна напише:

 

Я виросла в степу, у тім краю,

Де сонце сходить рано-рано,

Де брала часто я свою

Важку сапу й легкий сніданок,

Де в спеку чебреці духмяні

І полудень від них немов би п 'яний,

І вечора чекає, як водиці,

Щоб до країв припасти і напиться,

Де слухають вітри весняні,

Як тріскається брунька на світанні,

Де пробиваються росточки сонні

І ніжно розтуля земля долоні.

 

 

Вч. А зараз детальніше познайомимось із збірками поезій

  •     (Основні теми і мотиви збірок).

 

Вч. У Чижової є ще одна збірка – «Ода матері» - висока святість материнства. Мати – ненька і мати – Україна нероздільно пов’ язані.

 (Інсценізація вірша «Легенди про те, як мати стала зозулею»)

  •     Тема, ідея, Основна думка твору.

 

Вч. Творче завдання.»Лист до поетеси»

  •     (Які б теми ви запропонували Чижовій для написання нових поезій?)

 

4. Підсумки уроку:

Вч. Мелодика віршів Л.Чижової привернула до себе увагу багатьох композиторів. Стали піснями поезії "Мій синочок" (муз. А.Кос-Ана-тольського),"Колискова" (муз. Л.Кравченка), "Щербанівський вальс" (муз. В.Уреса), "Канікули", "Морський коник" (муз. С.Чепеленко), "До матері" (муз. О.Максимця).

Поезія Людмили Чижової викликає у читача почуття високої емо­ційної наснаги, духовної насолоди, співпереживання, проникнута справжнім пафосом, постійним прагненням до духовного вдоскона­лення.

 

5. Дом. Завдання:

 Повідомлення про Л. Глібова, вивчити байку «Щука».

 

1

 

doc
Додано
4 березня 2021
Переглядів
1760
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку