Урок " М′які іграшки в сучасному декоративно-ужитковаму мистецтві . Інструменти та матеріли. Вибір теми проекту"

Про матеріал
Розробка уроку на тему " М′які іграшки в сучасному декоративно-ужитковаму мистецтві . Інструменти та матеріли. Вибір теми проекту".
Перегляд файлу

 

 Клас 6                                                                                 

 

Тема уроку:

М’які іграшки в сучасному декоративно-ужитковому мистецтві. Інструменти та матеріали для їх виготовлення. Вибір теми проекту (виду м’якої іграшки).

Мета:

       Навчальна: ознайомити учнів з історією розвитку іграшки, інструментами та матеріалами для їх виготовлення, основними правилами безпечної праці при роботі з голкою і ножицями;   ознайомлення з методами проектування виробів та планування роботи над проектом.

       Розвивальна: розвиток умінь збирати, опрацьовувати й аналізувати інформацію.

       Виховна: виховання дружніх стосунків у класі, уміння працювати в колективі.

       Наочні посібники, ТЗН і додаткові матеріали: інформаційні картки, таблиця «Послідовність виконання проектної роботи», картка-алгоритм створення проектної роботи, додаткові джерела пошуку необхідної інформації (газети, журнали, мережа Інтернет).

      Тип заняття: формування нових знань і вмінь.

Хід уроку:

1.Організаційний момент.

   Привітання з класом. Концентрація уваги учнів та перевірка їх наявності. Організація та перевірка готовності учнів до роботи, наявності спецодягу, створення позитивної емоційної атмосфери.

     Сьогодні вас зустрічають усміхнені смайли. Будь ласка , намалюйте у зошиті  на полях смайл, що відповідає вашому настрою.(-цілком упевнений, готовий до творчої праці; -спокійний, зосереджений;-не зовсім упевнений, стурбований).

   Я намагатимусь провести цей урок так, щоб всі залучились до творчої праці й досягли успіху. Але треба пам’ятати, що успіху можна досягти лише завдяки наполегливій праці.

                            Тож вам побажаю, щоб лінь ви прогнали

                             І на уроці активними стали.

Працюватиме ви як самостійно, так і у  складі груп.

2.Актуалізація опорних знань.

-Чи є у вас найулюбленіша іграшка? Яка вона?

-Поясніть поняття «м’яка іграшка».

-Які етапи роботи над проектом ви можете назвати?

-У чому ,на вашу думку, полягає етап підготовки та планування?

3.Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми разом долучимось до мистецтва створення іграшки. Для цього нам потрібно визначити етапи маршруту нашої мандрівки в чудовий світ м’якої іграшки.

Виготовлення іграшок – дуже захоплююче заняття. Пошивши один раз таке диво своїми руками, ви захочете спробувати виготовити іншу модель, а потім третю. Іграшка у вигляді котика, ведмедика, песика, їжачка або вашого улюбленця стане чудовим подарунком для друзів і рідних на різні свята.

 

Вам відомо, що для того, щоб отримати потрібний результат, насамперед необхідно чітко спланувати свої дії. Адже саме планування надає змогу вибрати правильні методи й технологічну послідовність під час виготовлення нових виробів. Отже, якщо ви навчитеся планувати свою роботу над виконанням проекту, це дасть можливість цілком реалізувати свій творчий задум.

4. Повідомлення теми та мети уроку.

5.Пояснення нового матеріалу.

Іграшка споконвіку була невід’ємною складовою життя людини – в історичних музеях всього світу демонструють глиняні, металеві, дерев’яні іграшки різних часів та народів, за ними вивчають культуру та побут людей.

«Історія іграшки», «Моя улюблена іграшка» (доповідь дітей – випереджальне завдання ).

Відео «Фабрика м’яких іграшок»

Основне призначення іграшки – бути забавою для дитини, одночасно розвивати  інтелект та привчати до певних практичних дій (брязкальце для немовляти, зменшені  копії машин, побутових речей та приладів, інструментів, ляльки, іграшкові тваринки, тощо).

 Але й дорослі теж не забули про іграшки. Сучасні іграшки мають різне     призначення. (слайд№)

Дехто з вас вже шив прості плоскі м’які іграшки-підвіски на ялинку  - це нескладно. Плоска іграшка складається з двох однакових деталей – просто одна деталь призначається  животиком і обличчям – вишиваємо  очі, ротик і носик, другу називаємо спинкою і пришиваємо хвостик. Саме з такої іграшки ми і почнемо роботу. (Продемонструвати учням плоскі м’які іграшки -  котик, ведмедик, зайчик).

Об’ємна м’яка іграшка більш складна у виконанні, бо складається з багатьох об’ємних частин; але така іграшка більш точно відтворює фігуру людини чи тварини, частини тіла іграшки можуть бути рухомими (продемонструвати об’ємні іграшки).(слайд№)

Останні роки авторська іграшка набула неабиякої популярності. Матусі виготовляють безпечні, екологічні м’які  іграшки своїм діткам, умільці  - неповторні подарунки друзям, для декого це стає професією. Навіть у вигляді домашнього рукоділля пошиття іграшок дає можливість втілити свої творчі ідеї у вироби, отримати задоволення від роботи та підвищити власну самооцінку –« я це вмію».

 

Ми з вами будемо опановувати мистецтво створення м’яких іграшок. Чому вони так називаються? Так, вони м’які на дотик, бо виготовляються з текстильних матеріалів.

 

Шиття м′якої іграшки – це дуже захоплююче, цікаве заняття, яке може стати для когось із вас хобі. Варто лише одного разу спробувати.

З чого ж можна виготовити м’яку іграшку?(слайд №)

 

Перш ніж перейти до планування роботи над проектом, пригадаймо які ж існують етапи проектування. (діти називають). Однак сьогодні, ми з вами почнемо із роботи над І етапом, організаційно-підготовчим.

І. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

До цього етапу входить:

  • обґрунтування теми проекту і вибору об’єкту проектування,
  • формулювання мети та очікуваних результатів,
  • історична довідка,
  • міні-маркетингові дослідження,
  • аналіз виробів-аналогів.

Актуальність проекту

М'які дитячі іграшки в усі часи користувалися великою популярністю. Навіть сьогодні, коли на ринку є величезна кількість подібних товарів, їх створення є досить актуальним. М'яка іграшка, зроблена своїми руками - це не тільки захоплююче заняття, це завжди чудовий настрій після закінчення роботи і гарний настрій тих, кому ця іграшка потрапляє в руки. Раніше м'яка іграшка виготовлялася за авторськими ескізами вручну, пізніше з'явилися спеціалізовані виробництва, знамениті своїми іграшковими колекціями. Але прагнення володіти своєю власною іграшкою завжди приводило до самостійного виготовлення іграшок для себе, своїх дітей або для друзів. Сьогодні інтерес до м'якої іграшки зростає і, незважаючи на велику кількість фабричних іграшок, кількість майстрів збільшується з року в року. Шиття іграшок це частина великої різноманітності захоплень ручним хобі і часто шиття іграшок переплітається з іншими напрямками
handmade. 

1.2. Постановка мети і визначення завдань проекту

Мета проекту:

  • оцінити свої можливості в проектній діяльності;
  • виробити вміння самостійно ознайомлюватися з інформаційними джерелами;
  • дослідити історію розвитку об`єкта проектування;
  • оволодіти навичками технології виготовлення виробу;
  • розвивати естетичний смак;
  • виховувати вміння економного використання матеріалу, наполегливість, працелюбність;
  • підготовитися до професійного самовизначення в умовах ринкових відносин.

Завдання (задачі):

  • розгляд ідеї,
  • знайомство |із публікаціями журналів часописів і вибір схем,
  • вибір техніки виконання виробу,дарунку
  • вибір матеріалів для проекту,
  • виготовлення іграшки.

1.3. Історико-технічна довідка про об’єкт проектування

Протягом своєї історії людство створило багато прекрасних витончених речей, що милують око. Кращі вироби ставали прикладом для наслідування, а майстерність передавалась з покоління в покоління й все більше вдосконалювалася.

Однією з перших мяких іграшок стала ганчіркова лялька. Гралися в ганчіркові ляльки не тільки дівчатка, а й хлопчики до 7-8 років, а вже потім ігри і іграшки ділились на дівчачі і хлопчачі. Для малюків ляльки виготовляли мами і бабусі. Підростаючи, дівчата самі вчилися виготовляти собі ляльку, таким чином набували вмінь шити і вишивати. Потім зявились плюшеві ведмедики, зайчики, котики, правда, раніше вони не були такими барвистими, яскравими як зараз.

 

Мяка іграшка – сама нова із всіх іграшок, їй трохи більше 100 років. Перші мякі іграшки з’явились на початку двадцятого століття в Німеччині. Німецька майстриня Маргарет Штайф придумала мяких маленьких слоненят. Спочатку вони служили подушечками для голок і шпильок, але дітям вони дуже сподобалися як іграшки. Тоді Маргарет створила цілий звіринець: кролики і слони, мавпи і верблюди, ослики і зайчики, і багато інших тваринок. Зшиті вони були з оксамиту і плюшу. А в 1903 році Маргарет Штайф створила самого першого плюшевого ведмедика на імя Тедді. Він так сподобався і дітям і дорослим, що іграшкових ведмедиків стали виготовляти і в інших країнах. З того часу розпочалась тріумфальна хода мякої іграшки світом.

 

           Виготовлення іграшок – дуже захоплююче заняття. Пошивши один раз таке диво своїми руками, ви захочете спробувати виготовити іншу модель, а потім третю. Іграшка у вигляді котика, ведмедика, песика, їжачка або вашого улюбленця стане чудовим подарунком для друзів і рідних на різні свята.

1.4. Дослідження й аналіз проблеми

Провівши організаційно-підготовчу роботу, яка включає в себе обґрунтування теми та вибір об’єкту проектування, історичні відомості про проектований виріб, розгляд моделей-аналогів, здійснивши міні-маркетингові дослідження (спостереження, опитування), я зробила наступні висновки, які допоможуть мені вибрати правильний шлях у виконанні проекту:

  • пропозиція ринку швейної фурнітури переважним чином задовольняє потреби споживачів, але основна їх частина виготовлена з синтетичних матеріалів конвеєрним способом, в результаті чого втрачається їх індивідуальність;
  • вироби, представлені на ринку, не завжди задовольняють потреби споживачів;
  • стандартні гольники важко вписуються в інтер’єр як декоративні елементи.

Мій виріб повинен відповідати таким вимогам:

  • бути естетично привабливим;
  • екологічно чистим;
  • відносно не дорогим;
  • якісним;
  • зручним у використанні;
  • ексклюзивним.

 

Проведення хвилинки відпочинку (руханки)

 

6. Практична робота

Аналіз виробів-аналогів та пошук варіантів їх удосконалення.

Розробка плану виконання навчального проекту

Створення робочих груп для роботи над проектом (4-5 учнів).

Завдання:

 

1. З поданих зразків оберіть 4-5 виробів- аналогів.

 

2.Проаналізуйте обрані моделі (за 5-бальною шкалою), використовуючи кілька критеріїв оцінювання виробу. Результат аналізу внесіть у таблицю.

 

Матеріал для вчителя про аналіз варіантів

Наприклад, я проаналізувала обрані моделі (за 5-бальною шкалою), використовуючи кілька критеріїв. Результат аналізу поданий у таблиці.

 

 

Критерій

Варіант

1

2

3

4

Оригінальність форми виробу

+++

+++

+++

++++

Складність виконання

+++

+++

+++++

+++++

Потребує багато часу

+++

+++

+++++

+++++

Велика витрата матеріалів

++

++

+++

++

Зручність конструкції

++

++++

+++

+++

Разом

13

15

19

19

Проаналізувавши всі ці варіанти, я вибрала варіант №2. Цей виріб досить оригінальний, не потребує багато часу для виконання, економічний, оскільки для її виготовлення знадобиться небагато матеріалу. Цей виріб може бути будь-якого розміру, його можна використовувати як прикрасу інтер’єру, як іграшку. Іграшку буду виконувати з кольорового яскравого хутра.

 

3.Поміркуйте над образом майбутнього проекту;

 

4.Використовуючи клаузуру, покажіть можливий образ вашого виробу та кращі ідеї для реалізації власного проекту.

 

З чого починають створення банку ідей? Як правило, дизайнери використовують так звану клаузуру.

Клаузура ‒ це великий аркуш паперу, на якому презентовані різноманітні варіанти майбутнього виробу в загальному вигляді, з прорисовкою окремих частин чи деталей. Аркуш із клаузурою повинен мати завершену композицію стосовно виробу чи проекту в цілому. Під час такої роботи можна застосовувати будь-які зображувальні засоби ‒ від власноруч виконаних малюнків та ескізів до кольорових і скопійованих зображень.

У оздоблені виробів величезне значення має фантазія. Можна також скористатися методом комбінування нових зразків виробів. Для цього треба вибрати вже відомий зразок виробу й удосконалити його конструкцію, доповнити новими елементами або замінити окремі з них. Існує багато способів художнього оздоблення виробів. Вони дають можливість для найповнішого втілення фантазії в різноманітних формах.

Починаючи шити від простих моделей, щоразу ускладнюйте собі завдання.

 

 

5.Схематично зобразіть ескіз майбутнього виробу та опишіть його.

7.Підбиття підсумків заняття

Бесіда:

  1. Чого ви навчились сьогодні на уроці?
  2. Чи все вам вдалося?
  3. А що не вдалося?
  4. Як ви вважаєте, чому не вдалося?

8. Оцінювання навчальних досягнень учнів

9. Домашнє завдання

docx
Додано
18 лютого 2023
Переглядів
504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку