ТЕМА. М'ЯЗИ – СКЛАДОВА ЧАСТИНА ОПОРНО-РУХОВОЇ СИСТЕМИ. ЗМІЦНЕННЯ М'ЯЗІВ
Мета. Продовжувати формувати в учнів уявлення про органи тіла людини; ознайомити із функціями м'язів в організмі людини, їх значенням; вчити зміцнювати м'язи, формувати гарну поставу, розвивати спостережливість, мислення, вміння аналізувати; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я, бажання займатися фізкультурою і спортом, посильною працею.
Обладнання. Таблиці, ілюстрації.
Хід уроку
I. Підсумок фенологічних спостережень.
Природничий диктант.
Фронтальне опитування.
III. Повідомлення теми і завдань уроку.
— Сьогодні на уроці ми вивчатимемо м'язи. Ви навчитеся зміцнювати м'язи, стежити за поставою.
IV. Вивчення нового матеріалу.
— Чи знаєте ви, що коли будівельники споруджують високу будівлю, вони насамперед зводять каркас — величезну клітку із сталевих форм. А потім закріплюють на ньому бетонні плити — стіни, стелю, підлогу. На міцному сталевому каркасі тримається вся будівля.
Скелетні м'язи приєднані до кісток сухожиллями. Коли ви напружуєте м'яз — він скорочується і сухожилля підтягують кістку, а коли м'яз розслаблюється — кістка повертається до первісної позиції
Довідкове бюро.
Чи знаєте ви, що у вашому користуванні 639 м'язів?. Кожен з них виконує свою роботу. Ніколи не зупиняється і не відпочиває кардиальний м'яз. Він знаходиться в серці — найважливішому органі людського тіла. Роботі шлунка, кишок і сечового міхура допомагають гладкі м'язи
Щоб ступити один крок, ви мусите скоротити і розслабити до 20 м'язів, одні з яких випрямляють поперек, другі напружують живіт, треті згинають ногу в коліні, четверті — піднімають стопу. І зробити все це треба не зразу, а по черзі.
Довідкове бюро.
40 лицьових м'язів дають вам можливість зобразити найрізноманітніші посмішки.
А для того щоб рухатися, стрибати, бігати, малювати, сміятися, ви користуєтеся скелетними м'язами. Саме ці м'язи разом з кістками утворюють руховий апарат.
4. Розповідь "Про ледачого хлопчика".
А який висновок для себе зробите ви?
Здоров'я людини залежить від індивідуального розвитку, а щоб розвиватися — потрібно рухатися. Рух є природною біологічною потребою людини, особливо дітей. Діти, які мало рухаються, ростуть кволими, вередливими. Вони не впевнені в своїх силах, погано вчаться. Такі діти не відчувають бадьорості, яку академік Павлов назвав "м'язовою радістю".
Допомогти можуть фізичні вправи і фізкультхвилинки, завдяки яким підвищується рівень обміну речовин, поліпшується діяльність усіх найважливіших функціональних систем організму.
Робота з таблицею.
— Який вид спорту розвиває силу, а який — витривалість?
Вправи для розвитку
|
|
В |
|
ходьба у середньому темпі |
И |
с |
підтягування |
Т |
|
плавання |
Р |
|
біг у повільному темпі |
И |
и |
біг на ковзанах |
В |
|
віджимання |
А |
л |
крос |
Л |
|
катання на велосипеді . |
0 |
и |
вправи з гантелями |
С |
|
спортивні ігри |
тІ |
V. Робота з підручником .
Фізкультхвилинка.
Раз, два, три, чотири, п'ять —
Треба вправи починать.
Раз, два, три, чотири —
Руки в боки, два підскоки.
Раз, два, три — Нові вправи почали:
Нахил вправо, нахил вліво,
Вгору, вниз подивись,
До роботи ЗНОВ берись
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота в зошиті.
Розгадування кросворда.
Ходи більше, проживеш довше
Праця — здоров'я, лінь — хвороба.
Фізкультура і праця здоров'я несуть
VII. Підсумок уроку.
. VIIІ. Домашнє завдання.
Опрацювати статті "Скелет — опора тіла людини", "Як людина рухається". Розповісти батькам, як важливо слідкувати за своєю поставою.