Урок. "ОРГАНИ КРОВООБІГУ. ЇХ ЗНАЧЕННЯ В ОРГАНІЗМІ. ЗМІЦНЕННЯ СЕРЦЯ."

Про матеріал
ТЕМА. ОРГАНИ КРОВООБІГУ. ЇХ ЗНАЧЕННЯ В ОРГАНІЗМІ. ЗМІЦНЕННЯ СЕРЦЯ. Мета. Формувати у дітей уявлення про органи кровообігу та їх роль у житті людини, розвивати спостережливість; виховувати в учнів бажання дотримуватись гігієни, дбати про зміцнення свого здоров’я.
Перегляд файлу

ТЕМА.  ОРГАНИ КРОВООБІГУ. ЇХ ЗНАЧЕННЯ В ОРГАНІЗМІ. ЗМІЦНЕННЯ СЕРЦЯ.

Мета. Формувати у дітей уявлення про органи кровообігу та їх роль у житті людини, розвивати спостережливість; виховувати в учнів бажання дотримуватись гігієни, дбати про зміцнення свого здоров’я.

Обладнання. Таблиця "Органи кровообігу", муляж серця.

Хід уроку

I. Підсумок фенологічних спостережень.

II. Перевірка домашнього завдання.

1. Вибіркове опитування.

  •    Які ви знаєте органи дихання?
  •    Як проходить повітря в бронхи?
  •    Що відбувається в легенях?
  •    Що сприяє розвиткові легень?

2. Запишіть номери правильних відповідей.

 Що відбувається у вашому організмі, коли ви вдихаєте повітря?

  1.                   Грудна клітка опускається.
  2.                   Грудна клітка піднімається.
  3.                   Легені розширюються.
  4.                   Легені звужуються.
  5.                   Свіже повітря проникає у пухирці легень.
  6.                   Кров віддає легеням непотрібний для організму кисень.
  7.                   Легені віддають у кров необхідний для організму кисень.
  8. Кров віддає легеням непотрібний для організму вуглекислий газ.

1. Вибери правильні відповіді. Запиши цифри, які стоять перед правильною відповіддю.

 Які органи беруть участь у диханні?

  1.                   Серце.
  2.                   Носоглотка.
  3.                   Печінка.
  4.                   Легені.
  5.                   Гортань.
  6.                   Трахея.
  7.                   Шлунок.
  8.                   Бронхи.

 Що треба робити, щоб забезпечити свій організм чистим повітрям?

  1.                   Розвивати легені (робити ранкову гімнастику, гратися на свіжому повітрі, працювати фізично).
  2.                   Ламати дерева, нищити кущі, трави.
  3.                   Входячи у приміщення, не витирати ноги.
  4.                   Берегти зелені насадження.
  5.                   Дихати прокуреним повітрям.
  6.                   Витирати вологою ганчіркою пил з меблів, підлоги.
  7.                   Витрушувати одяг і чистити взуття у кімнаті.

1.Що належить до органів дихання?

а) Серце, артерії, вени;

б) трахея, легені, бронхи;

в) стравохід, шлунок, печінка.

2. Що треба робити для розвитку легенів?

а) Гратися на свіжому повітрі;

б) робити ранкову зарядку;

в) довго спати;

г) уникати посильної фізичної праці.

III. Актуалізація опорних знань учнів.

  •    Ми вивчили органи дихання, знаємо, яку функцію вони виконують в організмі людини. А чи задумувались ви, яке значення в житті людини має серце?
  •    Ви, мабуть, часто помічали, що коли порізати палець чи подряпатись, то з'являється кров. Чому?
  •    Так, по кровоносних судинах, які мають вигляд трубочок, розноситься кров.

IV. Повідомлення теми та завдань уроку.

 Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про кровоносну систему, будову і роботу серця, як його розвивати і зміцнювати.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя про серце (за муляжем).

  •    Діти, прикладіть руку до лівого боку грудної клітки. Що ви відчули? (Рівномірні поштовхи серця.)
  •    Серце працює вдень і вночі протягом усього життя. Серце має вигляд мішечка. Стінки серця складаються з м'язів. Скорочуючись і розслаблюючись, воно виштовхує кров у кровоносні судини, що нагадують трубки. У той час, коли серце виштовхує кров у кровоносні судини, ми відчуваємо пульс. Пульс можна легко знайти» якщо пальці однієї руки притиснути до іншої трохи вище долоні. В цьому місці судини проходять близько біля шкіри, тому добре чути поштовхи.

2. Практична робота.

 Спробуйте полічити свій пульс. Двома пальцями лівої руки знайдіть те місце, де найкраще чути поштовхи, і за моїм сигналом тихенько починайте рахувати, скільки разів ви відчуєте поштовхи.

(Діти визначають свій пульс за одну хвилину.)

 У дорослої людини цих скорочень 60-70. Але коли займатися спортом чи фізичною працею, то частота пульсу збільшується. Ми можемо в цьому переконатись. Проробимо такий експеримент: вийдіть всі із-за парт і 15 разів присядьте, а потім ще раз виміряйте пульс. Подивіться, чи збільшиться частота скорочень.

3. Розповідь учителя за таблицею.

 Кров тече по великих кровоносних судинах, які називаються артерія­ ми. Ці судини розгалужуються. Чим далі від серця, тим вони стають тонши­ ми, є такі, як волосинка. Ці тоненькі судини називаються капілярами. Вони пронизують усі органи нашого тіла, крім скелета. Тому навіть з невеликої подряпини на тілі виступає кров. Судинами кров розносить по тілу кисень, який ми вдихаємо, і поживні речовини. У кров переходять непотрібні і шкідливі речовини. Разом з кров'ю вони надходять до органів виділення і звідси потрапляють назовні.

Віддавши тілу повітря і поживні речовини, кров по інших судинах — венах — тече до серця, із серця до легень, де збагачується киснем і знову повертається до серця.

  1. Показ органів кровообігу на таблиці.
  2. Розповідь про зміцнення серця.
  •    Серце відіграє дуже важливу роль в організмі людини, тому його по­трібно берегти. Але це не означає, що йому потрібно давати менше наван­таження. Навпаки, люди, які не займаються спортом, мають слабке серце. У тренованої людини м'язи серця добре розвинені, під час фізичного наван­таження воно здатне більше вміщувати в собі крові і більше виштовхувати її у судини. У таких людей пульс спокійний, і вони менше задихаються.
  •    Отож, серце потрібно тренувати, а цьому сприяють фізична праця і спорт.

VI. Робота з підручником.

  1. Читання статті "Для чого людині органи кровообігу".
  2. Розгляд і аналіз ілюстрацій.

3. Словникова робота.

Артерії, вени, капіляри, пульс, органи, кровообігу.

4. Відповіді на запитання.

Фізкультхвилинка.

VII. Закріплення вивченого.

1.Відповіді на запитання.

  •    Де знаходиться серце у людини?
  •    Яке значення має кров у нашому житті?
  •    Від чого залежить частота пульсу?
  •    Що сприяє зміцненню здоров'я?

2. Кросворд

1. 2

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По вертикалі:

1) Найтонші судини, що пронизують усі органи тіла. (Капіляри.)

  1.                                                                                                                  Судини, по яких кров, насичена вуглекислим газом, повертається до серця. (Вени.)
  2.                                                                                                                  Порожнистий м'язовий орган, який виштовхує кров у судини. (Серце.)

По-горизонталі:

  1.                                                                                                                   Рух крові по кровоносних судинах тіла людини. (Кровообіг.)
  2.                                                                                                                   Великі кровоносні судини, що від­ ходять від серця. (Артерії.)

3. Зашифровка.

Кров виконує дуже важливі функції в організмі людини. Які? Дізнаєтеся, якщо зумієте розшифрувати зашифровку.

VIII. Робота в зошиті.

  1. Продовж речення (завд. 1).
  2. Запиши відповіді на питання (завд. 2).
  3. Практична робота (завд. 3).

IX. Підсумок уроку.

  •        Яку тему ми сьогодні вивчали?
  •        Яке значення органів кровообігу у житті людини?
  •        Які є органи кровообігу?

X. Домашнє завдання.

Опрацювати статтю "Для чого людині органи кровообігу". Розповісти батькам про значення фізичної праці і спорту для зміцнення здоров'я.

 

doc
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку