Урок "Магнітне поле. Добро чи зло"

Про матеріал

Узагальнити, систематизувати і закріпити знання учнів з теми «Магнітне поле». Ознайомити з дісю магнітного поля на організм людини, застосуванням його в медицині. Розвивати інтелект і мову, ініціативу, активність навики самостійної роботи з літературою, інтерес до навчання, читання науково-популярної і технічної літератури.

Перегляд файлу

Тема уроку. Магнітне поле: добро чи зло?

Мета.  Узагальнити, систематизувати і закріпити знання учнів з теми   «Магнітне   поле». Ознайомити   з  дісю   магнітного   поля  на організм людини, застосуванням його в медицині. Розвивати    інтелект    і    мову,    ініціативу,    активність    навики самостійної роботи з літературою, інтерес до навчання, читання науково-популярної і технічної літератури.

Тип уроку. Урок систематизації і узагальнення знань.

Обладнання.    Шкала   магнітного   поля,   варіант  тестів,   постійні магніти, стенди, комп’ютери, буклети

План уроку.

I. Організаційна частина.

II. Мотивація навчальної діяльності.

III. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу ( виступи ).

IV.Узагальнення та систематизація знань (презентація, публікація).

 V. Перевірка рівня знань учнів (тести).

VІ. Підсумок уроку.

VIІ. Домашнє завдання.

Хід уроку.

I. Організаційна частина (перевірити явку учнів).

II. Мотивація пізнавальної діяльності.

Вступне слово вчителя.

    Ми з вами закінчуємо вивчення теми «Магнітне поле». Сьогодні підсумковий урок, на якому маємо не тільки повторити вивчений матеріал, а й спробуємо визначити його місце в нашому житті.

Наша планета являє собою величезний магніт. І все живе на ній народжується й розвивається в постійному магнітному полі. З поглибленням знань про природу магнетизму з'ясовується вплив магнітного поля на живі організми. Нова галузь науки, яка його вивчає, дістала назву магнітобіології.

    Сучасна техніка заповнює навколишнє середовище потужними магнітними полями, інтенсивність яких у тисячі й мільйони разів перевищує інтенсивність магнітного поля Землі. Як діють ці магнітні поля на живі істоти, на людину? Позитивна ця дія чи негативна, корисна чи шкідлива?

    Сьогодні до нас завітали вчені, які дадуть відповіді на ці важливі для нас запитання. Вчені працювали у групах і перед кожною з них стояло завдання зробити дослідження за такими темами:

1   група — історія магнетизму (історики);

2  група — світ магнітний, магнітне поле Землі, його вплив на живі організми (магнітолог, біофізики);

3     група — лікування за допомогою магнітного поля (лікарі, консультант косметичного салону).

ІІІ. Виступи.

    Історик . Невеликий, на перший погляд, нічим не примітний шматок залізняку. А скільки легенд пов'язано з ним! У «Тисячі й одній ночі» розповідається про велетенську скелю, що має таємничу силу. Жоден корабель не може спокійно пройти поблизу — не реагує на кермо і вітрила і мчить до неї. Розмотані ланцюги якоря летять, натягнуті невідомою, але могутньою силою, попереду корабля, тягнучи його за собою. З лафетів зриваються гармати, від корпуса відриваються листи залізної обшивки, з дерев'яного кістяка судна вилазять цвяхи, болти й заклепки... Позбавлений металевих частин, корабель, мов тонка скляна посудина, розбивається об скелю, а моряки гинуть. Лише деякі з них, учепившись за металеві предмети, досягають таємничої скелі. Ніщо не росте на залізній вершині. Без води й без їжі вмирають тут «щасливчики», які уникли смерті...

На щастя, це лише казка. Такої скелі на Землі немає, та й не може бути — з надто сильного магніту мала б вона складатися. Штучним способом також поки що не вдалося створити такий магніт. Але по­рода, здатна притягувати до себе залізні предмети, відома давно. Це непоказний гірський камінь, що називається магнітним залізняком.

Історії науки невідомо, коли магнітні явища вперше помітила людина. Але встановлено, що багато магнітної руди в стародавні часи знаходили біля міста Магнесія. Мабуть, від назви цього міста і походить слово «магніт». У різні часи було запропоновано чимало пояснень того факту, що магнітний залізняк і залізо відчувають один до одного дивну прихильність.

Гортаючи стародавні рукописи, ми знаходимо цікаві описи властивостей магнітного залізняку, відомості про його застосування.

У стародавні часи магніт називали по-різному. Греки дали йому назву «особливого каменю», або «того каменю». Іноді, щоб підкреслити силу магніту, вони називали його «каменем Геркулеса». Магніт — і «люблячий камінь», бо притискає до себе залізо, як мати свою дитину, і «мудре залізо», і «царствений камінь» — яких тільки назв не давали йому в різні часи у різних країнах. Вважалося навіть, що для збереження чудодійної сили магніту треба тримати його в червоному сукні—саме цей колір личить його царственому становищу серед каменів.

Магнітолог. Про існування магнітного поля Землі люди дізналися порівняно недавно — років триста тому.

     Яка ж роль магнітного поля в житті нашої планети? Аналізуючи параметри обертання Землі, вчені зробили висновок, що воно зумовлене її магнітним полем. Саме магнітному полю ми зобов'язані зміною дня і ночі, зміною пір року і навіть життям».

    Учені вважають, що важних півмільйона років магнітне поле Землі з невідомих причин раптово змінюється. Крім того, за десять тисяч років північний і південний магнітні полюси міняються місцями. Таємничі переміщення полюсів відіграють важливу роль у розвитку життя на Землі Американський учений Хізен вважає, що еволюційні зміни можуть відбуватися внаслідок тимчасового зникнення магнітного поля Землі в середній точці кожного циклу переміщення полюсів.

   У період відсутності магнітного поля, яке за звичайних умов відбиває частинки високої енергії, що летять з космосу, частинки космічного проміння безперешкодно потрапляють на Землю. Вони проникають в атмосферу, змінюють або руйнують клітини організмів, спричинюючи загибель одних видів та мутації інших. Результати останніх досліджень, вважає Хізен, свідчать про ослаблення магнітного поля Землі, яке може виявитися прелюдією до пере­міщення полюсів через кілька сот або тисяч років, до раптового посилення космічного бомбардування земної поверхні.

Біофізик .Декілька десятків років тому практично ніхто і не задумувався позв'язувати свою працездатність, емоційний стан і самопочуття з активністю Сонця, з фазами Місяця, з магнітними бурями й іншими космічними явищами.

У будь-якому явищі природи існує строга повторюваність процесів: день і ніч, припливи і відпливи, зима і літо. Ритмічність спостерігається не тільки в русі Землі, Сонця, Місяця і зірок, а є і невід'ємною й універсальною властивістю живої матерії, властивістю, яка проникає у всі життєві явища — від молекулярного рівня до рівня усього організму.

    Під час історичного розвитку людина пристосувалася до певного ритму життя, обумовленого ритмічними змінами в природному середовищі і енергетичною динамікою обмінних процесів.

    На сьогодні відомо безліч ритмічних процесів в організмі, які називають біоритмами. До них відносяться ритми роботи серця, дихання, біоелектричної активності мозку. Все наше життя — це постійна зміна спокою й активної діяльності, сну і пильнування, стомлення від напруженої праці і відпочинку.

Виявилося, що вивчення змін у добових ритмах дозволяє виявити виникнення деяких захворювань на початкових стадіях.

    Клімат також серйозно впливає на самопочуття людини через погоду. Погодні умови зумовлені І комплексом фізичних факторів: атмосферний тиск, вологість, рух повітря, концентрація кисню, ступінь збуреності магнітного поля Землі, рівень забруднення атмосфери. Дотепер ще не вдалося встановити механізм реакцій організму людини на зміну погодних умов. А вона часто дає про себе знати порушеннями серцевої діяльності, нервовими розладами.

 

Лікар-терапевт. Ученим-медикам після тривалих досліджень вдалося значно посилити лікувальну дію магнітотерапїї. Допоміг їм у цьому унікальний метал цирконій, тонким шаром якого покрили ліку­вальну капсулу нового «Невотону-Цирконію».

Найбільш ефективний він при:

—ураженнях опорно-рухового апарату: остеохондрозі, радикуліті, хворобах суглобів, артриті, артрозі, вивихах;

    захворюваннях шлунково-кишкового тракту: гастритах, колітах, виразковій хворобі шлунка і дванадцятипалої кишки, геморої;

   захворюваннях печінки і жовчного міхура, жовчнокам'яній хворобі;

захворюваннях серцево-судинної системи: стенокардії, ішемічній хвороби серця, гіпертонії І—II стадії, вегетосудинній дистонії, варикозному розширенні вен, тромбофлебіті;

неврологічних та нервово-психічних розладах: больових синдромах, утомлюваності та станові хронічної втоми, головному болю, стресових станах, неврозах, порушенні сну;

— захворюваннях сечостатевої системи;

   захворюваннях органів дихання та ЛОР-органів: ангіні, хронічному бронхіті, бронхіальній астмі, нежиті, деяких видах алергії;

— зубному болю, пародонтозі.

    Лікарі, котрі досліджували прилад або вже використовують його в своїй практиці, переконалися в безсумнівних лікувальних властивостях біокоректора.

 

Лікар-кардіолог. Магнітне поле є в кожної людини, в кожного деревця, в найдрібніших живих істот. Щоправда, воно дуже слабке. Так, згинаючи й розгинаючи руку, людина створює на її поверхні магнітне поле з індукцією в одну мільярдну частку тесли.

    У інститутах — політехнічному й медичному — створено чутливий індикатор захворювань серця. Складність завдання полягала в тому, що треба було знайти способи реєстрації й аналізу дуже слабких магнітних полів, ізолювати прилад від впливу магніт­ного поля Землі, промислових установок і побутової електромережі — вивчати біологічний магніт серця можна тільки в абсолютній «магнітній тиші».

    У магнітокардіографічному апараті діє складна, але надійна система захисної екранізації. Прилад складається з індукційного датчика, високочутливого підсилювача і спеціального реєструючого пристрою. Магнітокардіограми дали змогу одержати принципово нові відомості про роботу серця, відкривши шлях до ранньої діагностики цілого ряду захворювань. Розвиваючи ідею біоелектричного керування, вчені побудували систему, в якій біоструми серцевого м'яза використано для керування рентгенівським апаратом. Система дає змогу зробити рентгенівський знімок серця в будь-який момент його скорочення.

IV.Узагальнення та систематизація знань (додаток).

 V. Перевірка рівня знань учнів (тести).

 

 

 

 

 

 

 

 

ПІБ. 

 

Вкажіть номер групи

Складові індукційного генератора:

 

1238679014cac6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02_03_06_02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 Призначення 

 

3. Записати правило лівої руки.

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

8

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По вертикалі:

1.Одна з основних частин теплового двигуна.

2.Передається нагрівником робочому тілу.

3.Позасистемна одиниця кількості теплоти.

4.Енергія яку має будь –яке тіло, температура якого більша -2730С.

5.Складова частина теплового двигуна.

6. Тепловий двигун виконує … .

По горизонталі:

3. Хімічна сполука, що утворюється в атмосфері, внаслідок викидів відпрацьованих газів.

7.Згідно 3-го закону термодинаміки вона наростає в замкнутій системі.

8.Суміш диму, продуктів неповного згоряння палива та вологи , що є в атмосфері.

9. Теплова машина Нікола Леонардо Саді Карно.

VІ. Підсумок уроку.

VIІ. Домашнє завдання.

        Повторити розділ «Магнітне поле», підготовити презентацію по темі: «Царствений камінь»

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
1145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку