Тема:
Малювання фарбами. Зимове дерево.
Очікувані результати: Вчити виконувати прості площинні живописні зображення,поглибити знання про хроматичні та ахроматичні кольори,вдосконалювати вміння користуватися художніми засобами та матеріалами,повторити правила безпеки;розвивати уяву; виховувати естетичний смак.
Хід уроку
1.Організація класу
Сьогодні на уроці свято-
Зима вклонилась радо.
Ану ж на мене подивіться,
і веселенько усміхніться.
-Яка тема нашого тижня?(Зима)
Зиму чекають і дорослі, і діти. Вона має багато назв: чаклунка, красуня, казкарка, королева , білосніжка.
А ще зима дуже загадкова. Одних надихає її сувора краса, інших-веселий танок сніжинок. Багатьом митцям подобається малювати зиму.
Подивіться, як по-різному зображають цю чудову пору року художники у своіх роботах.
(Перегляд відео »Картини зими»)
-Які кольори переважають на цих картинах?(Білі,сині)
-Вони теплі чи холодні?
-А як ми ще називаємо холодні кольори?(Ахроматичні)
-А як теплі?(Хроматичні)
-Пропоную розв`язати художні приклади.
Синій(круг)+жовтий (круг)=зелений
Жовтий(трикутник)+зелений(трикутник)=помаранчевий
Червоний(прямокутник)+синій(прямокутник)=фіолетовий.
-Які геометричні фігури використано при складанні прикладів?
-МОЛОДЦІ.МОЇ ЧАРІВНИКИ! Здивувалися, що я вас так назвала? Це тому, що сьогодні ви спробуєте створити справжнє диво-намалювати картину без пензликів, олівців та фломастерів. А подекуди взагалі не торкаючись паперу та фарб!
-Діти, а які предмети використовують чарівники?(Відповіді дітей)
Погляньте на свої столи. Чи є на них щось схоже до цих предметів? Назвіть, будь ласка. Ці звичні предмети і будуть сьогодні нашими чарівними помічниками. Вони допоможуть нам намалювати картину незвичайним способом.
-Ой. що це? Та це ж мій пензлик! Навесні та влітку пензлик допомагав мені розмальовувати усе яскравими кольорами. Восени одягав навколишній світ у золоте вбрання. А ось ,коли настала зима, то засумував.
-Ну, що ти мені шепочеш?(Прикладаю пензлика до вуха ,ніби він щось нашіптує мені).
-Мої любі, пензлик розказав, що ,коли він нудьгував у шухляді мого столу, то почув. як хтось тихо плаче за вікном. Це була загублена зайчиком капустина.
Пожалів він капусту і забрав до нас у клас. Зелена красуня відігрілася і розпустила листя. Мій пензлик так зрадів.що не втримався і пішов у танок по листі капустини. Листя впало і відбило свій слід на аркуші паперу.
Ось який вийшов у них чудовий,чарівний малюнок!
5.РОЗГЛЯД ЗРАЗКА
-Що зображено на малюнку?(Дерево)
-Ось перед вами ще зображення дерев(ілюстрації дерев у різні пори року).
Чим відрізняються ці дерева?
-Хто з моїх чарівників здогадався ,яке дерево будемо малювати сьогодні? Чому?
-Де розміщено дерево?(По середині аркуша паперу).
6.Повторення правил
-Перед тим .як малювати- розімнемо наші пальчики:
*розігрійте долоньки одна об одну;
*привітайтесь з пензликом: погладьте його, проведіть щетинкою по долоні;
*а тепер пензлик нехай танцює у повітрі, а ми йому підспіваємо англійською.
7.Етапи виконання
-Розмістіть аркуші паперу вертикально.
Розпочнемо нашу роботу із зображення крони дерева.
Крона-це сукупність гілок у верхній частині стовбура. Виконуватимемо прийомом штампування, використовуючи листок капусти.
Беремо у руки листок, кладемо вужчою стороною донизу, а широкою доверху так, щоб зверху було видно загнуті листочки. Наносимо пензликом фарбу білого кольору на поверхню листка. Акуратно прикладаємо фарбованою стороною до паперу, притискаємо серветкою, щоб залишився відбиток. Ми одержали крону дерева.
Тепер беремо свої палички. Будемо чаклувати над стовбуром.
-Якого він кольору?(Коричневого).
Піпеткою наносимо кілька крапель коричневої фарби і трубочкою «видуваємо» стовбур.
-Поки стовбур сохне- ми відпочинемо.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
-Подивіться, діти ,які у вас гарні дерева, немов справжні.
-А що відбувається із справжніми деревами взимку?(Вони відпочивають, «сплять»)
-Коли ви лягаєте спати у ліжечка, що ви робите?(Вкриваємось ковдрами).
-Давайте і наші дерева вкриємо теплими і легкими ковдрами, щоб вони солодко спали усю зиму. Здогадалися, які це будуть ковдри?(Снігові)
Для цього на наших картинах має піти сніг. Чарівні палички допоможуть нам.(Малюють сніг вушними паличками або вмочують зубну щітку у фарбу і, проводячи нею по ребру картонної смужки, бризкають на малюнки), примовляючи:
«Падайте. Сніжинки, на мою картинку».
-А сніг все йде та йде, вкриваючи землю білою, пухнастою ковдрою. Під деревом його стає все більше і більше. Намалюйте сніг на землі, використовуючи губку
8.Підсумок уроку. Рефлексія.
-Які гарні, зимові пейзажі ви створили! Хіба ж це не чари?
-Як ви гадаєте, що відчувають зараз наші дерева?(Їм тепло)
-Що допомогло вам створити такі чудові малюнки?
-Як називається картина, на якій зображено природу?(Пейзаж).