Зимові свята у мистецтві
Завдання уроку
ХТД: створення колективного панно «Новорічна ялинка» за допомогою витинанки (кольоровий папір, картон).
СІМ: сприймання творів та висловлювання враження від побаченого.
КЧМ: презентація результатів спільної творчості, визначення того, що вдалося, не вдалося і що було задумано.
Елементи інтеграції: з навчальними предметами.
Основні поняття для засвоєння: витинанка; розміщення зображення на аркуші.
Архітектоніка уроку
Навчальний предмет |
Інтегрований курс «Мистецтво» (образотворче мистецтво) |
Клас |
1 клас |
Тема уроку |
Зимові свята у мистецтві
|
Тип уроку |
комбінований
|
Вид уроку |
інтегрований
|
Обладнання та засоби для проведення уроку |
Обладнання Кольоровий папір, картон, шаблони новорічних іграшок, кольорові олівці,фарби, фломастері, ножиці, клей, зразок готового виробу, мультимедійний посібник «Робота з ножицями», комп’ютер. |
Компетентності |
|
Предметні |
1. Образотворча 2. Екранна |
Ключові |
1.Здатність спілкуватися рідною мовою 2. Обізнаність та здатність до самовираження у сфері культури 3. Копметентність в галузі природничих наук |
Цілепокладання |
|
Мета: ознайомити учнів з історією традиції прикрашати новорічну ялинку, навчити виготовляти ялинку, новорічні іграшки за шаблоном, розмальовуючи у довільній формі; стимулювати розвиток ініціативності, самостійності; сприяти розвитку творчої активності, формуванню ключових компетентностей учнів; виховувати бережливе ставлення до природи. |
|
Очікувані результати |
|
Учні |
- сприймають твір мистецтва та висловлюють враження; - відтворюють прості форми предметів і об’єктів довкілля; - розміщують пропорційно зображення, використовуючи всю площину аркуша; - компонують (з допомогою учителя) зображення у форматі (вертикальний, горизонтальний); - дотримуються правил техніки безпеки; -відтворюють емоційні враження від твору образотворчого мистецтва лініями і кольорами; - діляться враженнями від творів образотворчого мистецтва
|
Хід уроку
I. Організаційна частина.
Встаньте всі скоріше діти!
Посміхніться всім миліше.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Продзвенів дзвінок: «дзелень»
Щоб урок пройшов немарно,
Треба сісти рівно, гарно І виконувати те,
Про що мова зараз йде.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Моніторинг якості знань
– Яка зараз пора року?
- Які кольори використовують художники для зображення зими?
– Це холодні чи теплі кольори?
- За допомогою чого на минулому уроці ми створювали ялинковий ліс?
- Що називається витинанкою?
2. Вступна частина.
- Які зимові свята ви знаєте?
- Яке свято наближається до нас? Яка гостя приходить у кожний дім, в школу?
Загадка. Що за гостя в нас така:
І зелена, і струнка?
Сяє зірка угорі,
На гіллі скрізь - ліхтарі.
І ростуть на ній не шишки,
А цукерки і горішки. (Новорічна ялинка)
Колись Новий рік зустрічали не з ялинкою, а з вишнею. Восени, перед першими приморозками деревце пересаджували в діжку і заносили в хату. Під Новий рік вишня зацвітала. Пізніше, цар Петро I видав указ зустрічати Новорічне свято з вічнозеленою ялинкою. А за легендою деревце прикрашали яблуками. І коли одного разу був неврожай яблук, люди почали прикрашати ялинку різними іграшками, які щораз ставали все більш досконалими у формах і фарбах.
- А де беруть люди на свято ялинку?
- А чи можна ялинку рубати? Чому?
Читання вірша (твердження)
Не будем ялинку рубати.
Залишим ялинку для птахів.
Шишкар пташеняток зимою виводить,
У шишках ялинки їм їжу знаходить.
Зелені хвоїнки – це корм для звіряток:
Для лосів, косуль і малих поросяток.
Ялинка зайчатко в негоду сховає.
Вгорі на ялинці дупло білка має.
Зелена красуня хай в лісі зростає.
Нехай вітерець гілочки їй гойдає.
Створення проблемної ситуації.
- Та яке ж свято без ялинки? Де ж нам її взяти?
Можна використати штучну ялинку. Ялинку виготовлену власними руками або намалювати, виростити на подвір»ї і прикрасити
(Демонстрація виробів, малюнків)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
1.Тема. Виготовлення колективного панно «Новорічна ялинка» використовуючи знайомі техніки витинанки та розмальовування.
(Показ зразка виробу)
3. Практична робота.
Робота на уроці складатиметься з трьох етапів:
1. На аркуші зеленого кольору з білої сторони прикладаємо долоню з розтуленими пальчиками і обводимо її на папері. Вирізаємо.
2. Розмальовуємо білі шаблони новорічної іграшки на власний розсуд у довільній формі ( візерунком, без нього)
3. Створюємо колективне панно
2. Повторення правил техніки безпеки під час роботи з ножицями
(На комп’ютері ).
ІV. Фізкультхвилинка
Руханка «Падає сніжок»
V. Самостійна робота.
1. Під час виконання витинанки вчитель слідкує за роботою, надає допомогу, поради окремим учням.
2. Розмальовування іграшок
- Які лінії можна використати, щоб розфарбувати ялинку?
- Відтворимо їх у повітрі
3. Колективне створення ялинки і прикрашення її новорічними іграшками.
VІ. Підсумок уроку.
- Оцінимо нашу роботу. Підніміть зелену цеглинку лего кому подобається наша ялинка. Червону, кому ні.
- Що варто, на ваш розсуд, було б змінити, добавити у цій роботі? (Створити і добавити декорації, (доклеюємо готовими заготовками)
- Дякую вам за спільну працю. Поаплодуємо один-одному.
(Прибираємо робочі місця)