Урок "Малювання в техніці дудлінг"

Про матеріал
Метою уроку є формування знань про сучаcну графічну техніку - дудлінг, опанування основних елементів візерунків при створенні орнаменту; Учні зможуть розвинути свій окомір,моторику, посидючість, увагу; У дітей формуються вміння проявляти самостійність та оригінальність при виконання творчого завдання, любов до мистецтва, графіки.
Перегляд файлу

Тема: «Малювання у техніці дудлінг»

Мета:

- навчальна:

- формування знань про сучаcну графічну техніку - дудлінг, опанування основних елементів візерунків при створенні орнаменту;

- розвивальна:

- розвивати окомір ,моторику, посидючість, увагу;

- виховна:

-формувати вміння проявляти самостійність та оригінальність при виконання творчого завдання, любов до мистецтва, графіки.

Завдання: навчитися малювати в техніці дудлінг.

Тип уроку: комбінований.

Вид уроку: малювання по пам’яті та за уявою.

Рівень навчання: початковий

Обладнання та матеріали: : папір А4, простий олівець, фломастер чорного кольору або чорна фарба – пензлики, ємкість для води, серветки.

Зоровий ряд: ПК, малюнки дітей та художників у техніці дудлінг, таблиці із зображеннями різних варіацій дудлінгу у прямокутнику, трикутнику, колі.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Привітання вчителя.

2. Організація робочих місць.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Слово вчителя:

- На сьогоднішньому занятті лінії не тільки виступають засобом виразності у графіці, але й одним із засобів вираження характеру, настрою. Вони бувають різні: товсті, тонкі. А ще які?

(Учні включаються в роботу, по черзі озвучують свої ідеї: лінії короткі, довгі, рівні, криві, заплутані, добрі, скромні, колючі, противні, повзучі, допитливі і т.д.).

1. Гра: «Які бувають лінії».

Слово вчителя: - Я розповім вам казку. Жили в одній кольоровій країні лінії. Різні. І у кожної був свій характер - деякі були прямі і вигнуті, веселі і сумні, довгі і короткі. І всі вони, такі різні, сумували, що не можуть малювати картини, як фарби. Дізнавшись про це, до них прийшов Художник. Художник сказав, що, якщо в природі так багато ліній, то і можна малювати лініями. Лінії спробували – вийшло! Давайте і ми спробуємо.

2. Гра: «Зображення різних ліній».

(По черзі вчитель викликає учнів до дошки та говорить їм характеристику лінії. Завдання дітей – намалювати їх на дошці використовуючи фанатзію та інтуїцію. Роздатковий матеріал – крейди різних кольорів).

Слово вчителя:

 -Перша лінія - спокійна, вона тільки що прокинулася і нікуди не поспішає. Підберіть колір для спокійної лінії.

- Друга лінія - стрибуча. Покажіть на малюнку, як вона скаче по дошці, підберіть для неї колір.

-Третя лінія - зубаста.

- Четверта лінія - хитра. Подивіться на всі інші лінії і подумайте, як висловити її хитрість по відношенню до інших ліній.

- П'ята лінія - хвиляста.

- Шоста лінія - лінива. Як вона буде рухатися, де буде розташовуватися, з ким поруч?

 - Сьома лінія - хвора. Вона дуже погано себе почуває. Подумайте, де вона у вас розташуватися, щоб було зрозуміло, що вона у вас не в формі.

- Остання наша лінія - радісна, весела. Вона в чудовому настрої. Їй все подобатися, вона з усіма хоче дружити і спілкуватися.

3. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Слово вчителя:

ДУДЛІНГ (від англ. doodle – несвідомий малюнок) – це малювання за допомогою простих елементів (кружечків, закарлючок, ромбів, крапочок, паличок та ін.). Це несвідомий малюнок, що дозволяє «відключити мозок», що відкриває дорогу чистій творчості, не скутій правилами. Таке малювання багато хто з нас застосовував на нудних шкільних уроках. Про те, що вийде в підсумку, ми не замислюємося, рука малює сама.

ІІІ. Сприймання і первинне усвідомлення матеріалу.

Вчитель:

Малювання в техніці дудлінг - це можливість розслабитися, зменшити ритм божевільного життя, а також створити чудові витвори мистецтва. Багато з вас чули та бачили, а можливо, придбали собі розмальовку-антистрес які зараз набули великої популярності. Антистресові малюнки - це, фактично, арт-терапія - особлива форма психотерапії, яка засновується на мистецтві та творчості.

Результати досліджень показують, що дудлінг покращує пам'ять, стимулює творчі здібності, піднімає настрій, заспокоює в стресових ситуаціях і може бути використаний як інструмент управління гнівом. Крім того, відточуючи штрихи, удосконалюючи свої візерунки і малюнки, ви коригуєте зорово-моторну координацію, яка необхідна для малювання, так що дудлінг допомагає набути впевненості в собі.

Перегляд робіт у техніці дудлінг із коментарем керівника.

ІV. Засвоєння знань і вмінь.

Слово вчителя: -Дудлінг підходить навіть тим, хто ніколи не малював і переконаний, що не вміє цього робити. Головне - спонтанність. Поки голова чимось зайнята, рука малює і видає таємниці підсвідомості. Ви вільні у виборі кольору, форм і розмірів. Однак, якщо ви тільки починаєте практикуватися, візьміть на озброєння наступні поради: заведіть блокнот для творчості, краще, якщо це буде невеликий блокнот (формату А6 або А5) з щільним папером, щоб ви могли завжди брати його з собою. Інструменти обирайте за побажанням. Що вам подобається більше: кулькова ручка, гелева ручка або олівець? Можливо ви віддаєте перевагу розфарбовувати фломастерами на водній основі або маркерами? Тут немає правил та заборон. Малювати дудлінг ви можете у вільний час, після занять у школі чи під час перерви. На вихідних та після виконання домашнього завдання. Достатньо кожен день присвячувати 20 хвилин дудлінгу і зовсім скоро ви не зможете уявити свою буденність без нього.

- Авжеж, спочатку варто використовувати готові шаблони дудлінгу, копіювати їх. А потом спробуйте створити свої візерунки, для цього варто лише включити уяву та фантазію.

 Творчє завдання:

-Спочатку вам потрібно виконати швидкі завдання залдя ознайомлення із даною технікою. Візьміть папір, простий олівець і ластик, гелеві ручки чорного кольору, ну і ... бажання помалювати, звичайно ж. Ми спробуємо створити малюнок без особливої ​​концепції, в техніці дудлінг. Почнемо з абстрактних ліній, фігур, а потім вже в процесі подивимося, яка вийде загальна картинка. Щоб вам було легше, можете намалювати на аркуші декілька геометричних фігур, наприклад, прямокутників – розмір яких буде 5х5. Візерунки-дудли малюємо всередині прямокутника. Зразки орнаментів ви бачите на дошці.

Вчитель малює крейдою на дошці або показує на аркуші вправи дудлінгу та звертає на них увагу дітей.

- Бажаю вам насолодитися малюванням хитромудрих орнаментів, отримати задоволення від творчого процесу. При бажанні можете скористатися картками з візерунками для малювання, застосувати їх в своїх малюнках в різних фігурах і інтерпретаціях, створивши при цьому свій унікальний малюнок. (Роздатковий матеріал - картки з елементами узорів в стилі дудлінг).

- Ознайомившись із найпростішими варіаціями дудлів ви можете намалювати контур будь-чого –  квітки, тварини, птахів. Варіантів безліч. І вже всередині малюнка намалювати якомога більше різних дідлів.

V Підведення підсумку уроку.

Вчитель робить виставку на дошці з найкращих робіт. Проводиться обговорення цих робіт.

- Чи сподобалося вам малювати в техніці дудлінг?

- Чи виникали труднощі під час виконання творчого завдання? В чому вони полягали та чи змогли ви їх вирішити?

- Чи будете вив дома продовжувати малювати дудлі? Чому?

VІ. Домашнє завдання, прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 травня 2019
Переглядів
3578
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку