Урок-мандрівка "День народження нашого класу"

Про матеріал
Мета: ознайомити дітей із класним кабінетом, активізувати знання, навики та життєвий досвід дітей; визначити разом з дітьми нову «навчальну» задачу; виявити рівень знань про школу та «навчання» як новий вид діяльності досі невідомий; організувати навчальні дії з аналізу проблемної ситуації, що виникла на уроці; розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу. Розвивати уяву, мислення, пам'ять,увагу,мовлення.Виховувати інтерес і бажання постійно здобувати знання. до навчання, бажання дізнатися щось нове, товариськість.
Перегляд файлу

                            ПЕРШИЙ  УРОК  У  ПЕРШОМУ  КЛАСІ

Урок-мандрівка «День народження нашого класу»

 

Мета: ознайомити дітей із класним кабінетом, активізувати  знання,  навики

та життєвий досвід   дітей; визначити разом з дітьми нову «навчальну»

задачу; виявити рівень   знань про школу та «навчання» як новий вид

діяльності досі невідомий; організувати навчальні дії  з аналізу проблемної

ситуації, що виникла на уроці; розкрити учням поняття слів «школа»,

«школяр», розширювати пізнавальну  діяльність дітей, формувати інтерес

до навколишнього світу. Розвивати уяву, мислення, пам'ять,увагу,мовлення.

Виховувати інтерес і  бажання постійно здобувати знання. до навчання,

бажання дізнатися щось нове, товариськість.

Обладнання: Дзвінок, імпровізована «Квітка - семицвітка», презентація, посвідчення школяра, солодкий дзвіночок, квіточки та кошик для знайомства, сонечко, хмарки з надписом 1 вересня та 2020, відеокліп «Дружба», танок «Україна», конверт з надписом 1-А клас, малюнок Сови

                                           

                                                     Хід уроку

 

1.Організація класу до уроку.

1.1. Привітання з учнями

Вчителька: Я ще раз подзвоню, а ви встанете. (На початку уроку потрібно встати, привітатися.)

Діти!  Сьогодні   для вас пролунав  перший    дзвоник на перший урок. Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі.  

- Тож запрошую вас на перший урок

 

                  

 

Дітки, я дуже довго чекала зустрічі з вами.

Весь час намагалась уявити, які ж хлопчики та дівчатка прийдуть до мене в перший клас.Уявляла як ви зустрінете мене, як зустрінете один одного. І тепер я бачу, що прийшли красиві, розумні, чудові діти. Я дуже рада зустрічі з вами.

1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту

-Поплескайте в долоні у кого гарний сьогодні настрій?

- А чому ви посміхаєтесь? Зараз спробую відгадати, чому ви веселі та радісні . Якщо відгадаю, плесніть у долоні, домовились? Тож починаймо:

 

- У вас є новий портфель?

- У вас сьогодні день народження?

- Ви виграли приз в лотерею?

- Ви повернулися з  подорожі?

- Вам купили шкільну форму?

- Ви вперше прийшли у школу?

-Що за свято сьогодні? (День знань)

-   Ось чим особливий сьогоднішній день, ось чому усмішки сяють на ваших обличчях!!!

За виразом Ваших облич бачу, що у вас усе гаразд і ваш настрій можна зобразити ось так. (Вивішую сонечко)

- Яке ж сьогодні число, місяць ?  А рік? (Вивішую у хмарках 1 вересня та 2020)

Я від щирого серця вітаю вас, діти з цим святковим днем, коли вперше шкільний дзвінок покликав вас на урок.

-Запам’ятайте цю дату. Цікаво ж,  а чому ще сьогоднішній день особливий?

Це день народження нашого класу.

Я від щирого серця вітаю вас, діти з цим святковим днем, коли вперше шкільний дзвінок покликав вас на урок.

1.3. Знайомство в ігровій формі

Вчителька:  

- Діти, а чи знаєте ви як мене звати?

- То ви у мене чарівники…

Я ваша перша вчителька. Більшість з вас знає, що мене звуть Наталія Володимирівна. Повторіть, будь ласка хором.

   У кожної людини є сердечко.У когось велике, у когось маленьке. Моє сердечко чує стук ваших сердець. Ось мені сердечко вистукує ім´я…

   Давайте за командою скажіть хором кожен своє ім’я.  

Увага, приготувалися. Як вас звуть? 

Нічого не розібрати .

Може ми голосно говорили .

 Давайте скажемо пошепки. Знову не зрозуміло.

Це тому, що разом гарно співати пісні, грати, а відповідати краще по одному, тоді тебе зрозуміють. Це перше шкільне правило. Так приємно, коли тебе уважно слухають.  Якщо ми навчимося один одного слухати, усім нам стане тепло і затишно.

 

Гра «Створення квіткової галявини ».

  У кожного у вас на парті є квіточки. Вони нам допоможуть познайомитися. Кожен по черзі візьме квіточку та скаже «Мене звати… Я люблю… Таким чином ми створимо квіткову галявину (Діти залишаються біля дошки)

    -Яка красива в нас галявина?

- Давайте її назвемо 1-А клас?

  У нашому класі 9 дівчаток та 8 хлопчиків.

-Ми будемо дружити?

-Ми бедемо допомагати один одному?

-Ми будемо однією командою?

   Саме в цю хвилину народилася наша шкільна сім׳я. Від сьогодні ми з вами стали справжніми друзями.

Давайте станемо в коло і повторимо за мною вірш.

        Ми усі-одна сім´я.

Неповторні ти   і

Будемо усі дружити.

В мирі й злагоді всі жити.

Гра ,, Оплески” ( в колі)

- Вийдіть з кола ті, хто святкує день народження влітку(оплески), ті , хто любить мультики, хто любить подорожувати, у кого вдома є собачка, у кого є братик, у кого є сестричка.

-Вийдіть ті, хто став учнями. А як ще називають учнів? (Школярі).

-Привітайте себе оплесками зі святом.

1.4. Фізкультхвилинка

       А , щоб закріпити нашу дружбу виконаємо танок «Дружба» Відеокліп.

ІІ. Робота над темою уроку.

 

 

Вчителька: Діти, сьогодні коли я прийшла в клас у мене на столі десь взявся ось такий чарівний конверт.(Показую). Тут написано для  1-А класу. Цеж для нас, правда? (Відкриваю і читаю)

    Доброго дня, друзі. Пише до вас Мудра Фея. Я хочу подарувати вам чарівну квітку. На іі пелюстках є завдання, виконавши їх ви отримаєте «Посвідчення школяра». Я сподіваюся, що ми з вами ще зустрінемось. До зустрічі, першокласники!

Вчителька: Дітки, а ви знаєте казку про чарівну квітку – семицвітку, яка виконувала всі бажання?

(Відповіді дітей)

Вчителька: А наша квіточка трішечки інша. Мудра Фея вирішила влаштувати нам іспити. І сьогодні ми маємо виконати бажання квіточки. Ви згодні?

(Вчителька по черзі відриває кожну пелюстку і читає завдання)

І пелюстка – Ознайомлення із картою нашої мандрівки

Сьогоднішній урок у нас незвичайний.А урок-мандрівка. Хто мені скаже, що ж таке мандрівка? Хто із Вас колись мандрував?

Де ви були?Що відвідали?Кого бачили?

Сьогодні ми разом із вами вирушимо у Країну Знань, де на нас чекає багато цікавих пригод та неприємностей. А чи знає хтось із вас де знаходиться ця країна? Можливо хтось чув про неї?

ІІ пелюстка – Налаштування на мандри.

Щоб вирушити у мандрівку, нам потрібно знати девіз

Домовляймось не шуміти..

Всі рівнесенько сидіти..

Руки гарно піднімати

Чітко враз відповідати.

Отож вирушаймо.

1.Заплющили оченята. Пристебнули паски безпеки,взялись за кермо.

 І на рахунок 3 вирущаємо.

Отож, всі хором, 1, 2..3……жухххххххххххххххххх

2. Гра «Я – не я».

А щоб грати-треба вам відповідати Я – не я.

Коли правда – кажіть «Я» , а неправда – то «Не я».

Рано-вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто одягатись не хотів? 

А зарядку хто робив?

Свої ручки хто не мив?

Добре зранку готувався хто?

А ще й досі не вмивався хто?

Хто здоровим хоче стати?

А знання хто хоче мати?

Ви довели, що ви справжні школярі.

І ми з вами летимо далі за пригодами.

ІІІ пелюстка – «Загадки та казки».

  1. Зустріч з Совою.

УВАГА!!! УВАГА!!!! Перешкода…..(віу віу віу)                                              

Ми з вами зустрілись із  Совою!

Вона просить нас забрати її  з собою!Заберемо?

Але, нам потрібно відгадати загадки та нагодувати ведмедика.

Чи любите ви їх відгадувати?

Хто знає правильну відповідь, піднімає руку, не викрикує, пам’ятає про девіз справжніх друзів

 

  1. Є чарівник у школі в нас.

Дітей запрошує він в клас.

Щоб не спізнились на урок.

Нам голос подає….(дзвінок)

  1. Букви всі від А до Я

На сторінках……(букваря)

  1. Для письма ,сказати прошу,

Що потрібно взяти?....(зошит)

  1. Нею тільки поводи,

Залишаються сліди.

Що за дивна штучка?

Це звичайна…..(ручка)

  1. Ручки й олівці, щоб знали,

Ми кладемо у ….(пенал)

    6. Малювать в альбомі всім допоможуть…(олівці)

    7. В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде?...(школяр)

    8. Язика не має, а всіх грамоти навчає. (Книга)

    9. Вчить читати й рахувати,                                                                                                                                                                       і   писати, і співати                                                                                                                                                                                                    Всіх  дітей довкола                                                                                                                

  люба    наша  …. (школа)

ІV пелюстка – «Казкова».

Вчителька: Ця пелюсточка пропонує нам відгадати з якої казки ці слова, або який казковий герой співав цю пісеньку.

1. Я від баби втік, я від діда втік    (Колобок).

2. А хто буде зерно молотити? (Колосок).

3. «Цок та в лобок,та в мішок» (Котик і Півник).

4. «А хто – хто в цій рукавичці живе?» (Рукавичка).

5. Що загубила на балу Попелюшка? (Туфельку).

6. Де живе Карлсон? (На даху)

Пограємо в гру «Так або ні».

Я називатиму предмети різні-різні. Ваше завдання плескати, коли почуєте шкільні предмети ті речі які потрібні до школи.

Готові?

Ручка, парта, мама, вікно, ведмедик, цукерки, тортик, граблі, портфель…….

 

 

V пелюстка – Повернення додому

МОЛОДЦІ! Тепер ми впевнено можемо повертатися додому, до нашої країни. -Скажіть, а як називається наша країна?

- Як  називається головне місто України?

-А яку назву має село, в якому ми живемо?

Україна - наша Батьківщина, наша домівка, прекрасна і чарівна.

 Тож ,діти, наша Батьківщина-Україна, а ми з вами-українці. А українці - добрий, щедрий працьовитий і веселий народ. Покажемо один одному, що ми справжні українці.

VІ -  пелюстка. Хвилинка відпочинку.

Танок Україна

ІІІ. Підсумок уроку.

VІІ пелюстка – «Сюрприз».

Урок у нас закінчується, але свято продовжується. Гадаю, що не помилюся, якщо скажу, що найулюбленішим святом для кожного з вас є ваш день народження. Дійсно?

У нас сьогодні теж свято – День народження.

А як ви гадаєте, на чий день народження ми сьогодні зібралися?

Діти. На День народження нашого класу.

 Сьогодні народилася нова  шкільна родина 1-А класу.

Нас іменинниками звуть,                   

Вітають з першим днем навчання.

Знайте: малі не підведуть, -

Учитись є  у них бажання.

  Мудра Фея дуже задоволена нашим результатом. Вона нам обіцяла за гарну роботу подарувати «Посвідчення школяра» ,а ще оскільки в нас сьогодні День народження вона підготувала ще подарунки.

(Відкривається посилка з дзвіночками-сюрпризами )

        Вручення посвідчень першокласників та дзвіночків від першої вчительки

Ось і народилася наша нова шкільна сім'я. Вітаю вас, діти, з цим радісним днем. Бажаю вам успіхів у навчанні. Щоб ви завжди були добрими, слухняними дітьми і ніколи не засмучували своїх батьків.