ПЕРШИЙ УРОК У ПЕРШОМУ КЛАСІ
Урок-мандрівка «День народження нашого класу»
Мета: ознайомити дітей із класним кабінетом, активізувати знання, навики
та життєвий досвід дітей; визначити разом з дітьми нову «навчальну»
задачу; виявити рівень знань про школу та «навчання» як новий вид
діяльності досі невідомий; організувати навчальні дії з аналізу проблемної
ситуації, що виникла на уроці; розкрити учням поняття слів «школа»,
«школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес
до навколишнього світу. Розвивати уяву, мислення, пам'ять,увагу,мовлення.
Виховувати інтерес і бажання постійно здобувати знання. до навчання,
бажання дізнатися щось нове, товариськість.
Обладнання: Дзвінок, імпровізована «Квітка - семицвітка», презентація, посвідчення школяра, солодкий дзвіночок, квіточки та кошик для знайомства, сонечко, хмарки з надписом 1 вересня та 2020, відеокліп «Дружба», танок «Україна», конверт з надписом 1-А клас, малюнок Сови
Хід уроку
1.Організація класу до уроку.
1.1. Привітання з учнями
Вчителька: Я ще раз подзвоню, а ви встанете. (На початку уроку потрібно встати, привітатися.)
Діти! Сьогодні для вас пролунав перший дзвоник на перший урок. Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі.
- Тож запрошую вас на перший урок
Дітки, я дуже довго чекала зустрічі з вами.
Весь час намагалась уявити, які ж хлопчики та дівчатка прийдуть до мене в перший клас.Уявляла як ви зустрінете мене, як зустрінете один одного. І тепер я бачу, що прийшли красиві, розумні, чудові діти. Я дуже рада зустрічі з вами.
1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту
-Поплескайте в долоні у кого гарний сьогодні настрій?
- А чому ви посміхаєтесь? Зараз спробую відгадати, чому ви веселі та радісні . Якщо відгадаю, плесніть у долоні, домовились? Тож починаймо:
- У вас є новий портфель?
- У вас сьогодні день народження?
- Ви виграли приз в лотерею?
- Ви повернулися з подорожі?
- Вам купили шкільну форму?
- Ви вперше прийшли у школу?
-Що за свято сьогодні? (День знань)
- Ось чим особливий сьогоднішній день, ось чому усмішки сяють на ваших обличчях!!!
За виразом Ваших облич бачу, що у вас усе гаразд і ваш настрій можна зобразити ось так. (Вивішую сонечко)
- Яке ж сьогодні число, місяць ? А рік? (Вивішую у хмарках 1 вересня та 2020)
Я від щирого серця вітаю вас, діти з цим святковим днем, коли вперше шкільний дзвінок покликав вас на урок.
-Запам’ятайте цю дату. Цікаво ж, а чому ще сьогоднішній день особливий?
Це день народження нашого класу.
Я від щирого серця вітаю вас, діти з цим святковим днем, коли вперше шкільний дзвінок покликав вас на урок.
1.3. Знайомство в ігровій формі
Вчителька:
- Діти, а чи знаєте ви як мене звати?
- То ви у мене чарівники…
Я ваша перша вчителька. Більшість з вас знає, що мене звуть Наталія Володимирівна. Повторіть, будь ласка хором.
У кожної людини є сердечко.У когось велике, у когось маленьке. Моє сердечко чує стук ваших сердець. Ось мені сердечко вистукує ім´я…
Давайте за командою скажіть хором кожен своє ім’я.
Увага, приготувалися. Як вас звуть?
Нічого не розібрати .
Може ми голосно говорили .
Давайте скажемо пошепки. Знову не зрозуміло.
Це тому, що разом гарно співати пісні, грати, а відповідати краще по одному, тоді тебе зрозуміють. Це перше шкільне правило. Так приємно, коли тебе уважно слухають. Якщо ми навчимося один одного слухати, усім нам стане тепло і затишно.
Гра «Створення квіткової галявини ».
У кожного у вас на парті є квіточки. Вони нам допоможуть познайомитися. Кожен по черзі візьме квіточку та скаже «Мене звати… Я люблю… Таким чином ми створимо квіткову галявину (Діти залишаються біля дошки)
-Яка красива в нас галявина?
- Давайте її назвемо 1-А клас?
У нашому класі 9 дівчаток та 8 хлопчиків.
-Ми будемо дружити?
-Ми бедемо допомагати один одному?
-Ми будемо однією командою?
Саме в цю хвилину народилася наша шкільна сім׳я. Від сьогодні ми з вами стали справжніми друзями.
Давайте станемо в коло і повторимо за мною вірш.
Ми усі-одна сім´я.
Неповторні ти і
Будемо усі дружити.
В мирі й злагоді всі жити.
Гра ,, Оплески” ( в колі)
- Вийдіть з кола ті, хто святкує день народження влітку(оплески), ті , хто любить мультики, хто любить подорожувати, у кого вдома є собачка, у кого є братик, у кого є сестричка.
-Вийдіть ті, хто став учнями. А як ще називають учнів? (Школярі).
-Привітайте себе оплесками зі святом.
1.4. Фізкультхвилинка
А , щоб закріпити нашу дружбу виконаємо танок «Дружба» Відеокліп.
ІІ. Робота над темою уроку.
Вчителька: Діти, сьогодні коли я прийшла в клас у мене на столі десь взявся ось такий чарівний конверт.(Показую). Тут написано для 1-А класу. Цеж для нас, правда? (Відкриваю і читаю)
Доброго дня, друзі. Пише до вас Мудра Фея. Я хочу подарувати вам чарівну квітку. На іі пелюстках є завдання, виконавши їх ви отримаєте «Посвідчення школяра». Я сподіваюся, що ми з вами ще зустрінемось. До зустрічі, першокласники!
Вчителька: Дітки, а ви знаєте казку про чарівну квітку – семицвітку, яка виконувала всі бажання?
(Відповіді дітей)
Вчителька: А наша квіточка трішечки інша. Мудра Фея вирішила влаштувати нам іспити. І сьогодні ми маємо виконати бажання квіточки. Ви згодні?
(Вчителька по черзі відриває кожну пелюстку і читає завдання)
І пелюстка – Ознайомлення із картою нашої мандрівки
Сьогоднішній урок у нас незвичайний.А урок-мандрівка. Хто мені скаже, що ж таке мандрівка? Хто із Вас колись мандрував?
Де ви були?Що відвідали?Кого бачили?
Сьогодні ми разом із вами вирушимо у Країну Знань, де на нас чекає багато цікавих пригод та неприємностей. А чи знає хтось із вас де знаходиться ця країна? Можливо хтось чув про неї?
ІІ пелюстка – Налаштування на мандри.
Щоб вирушити у мандрівку, нам потрібно знати девіз
Домовляймось не шуміти..
Всі рівнесенько сидіти..
Руки гарно піднімати
Чітко враз відповідати.
Отож вирушаймо.
1.Заплющили оченята. Пристебнули паски безпеки,взялись за кермо.
І на рахунок 3 вирущаємо.
Отож, всі хором, 1, 2..3……жухххххххххххххххххх
2. Гра «Я – не я».
А щоб грати-треба вам відповідати Я – не я.
Коли правда – кажіть «Я» , а неправда – то «Не я».
Рано-вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Хто одягатись не хотів?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався хто?
А ще й досі не вмивався хто?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Ви довели, що ви справжні школярі.
І ми з вами летимо далі за пригодами.
ІІІ пелюстка – «Загадки та казки».
УВАГА!!! УВАГА!!!! Перешкода…..(віу віу віу)
Ми з вами зустрілись із Совою!
Вона просить нас забрати її з собою!Заберемо?
Але, нам потрібно відгадати загадки та нагодувати ведмедика.
Чи любите ви їх відгадувати?
Хто знає правильну відповідь, піднімає руку, не викрикує, пам’ятає про девіз справжніх друзів
Дітей запрошує він в клас.
Щоб не спізнились на урок.
Нам голос подає….(дзвінок)
На сторінках……(букваря)
Що потрібно взяти?....(зошит)
Залишаються сліди.
Що за дивна штучка?
Це звичайна…..(ручка)
Ми кладемо у ….(пенал)
6. Малювать в альбомі всім допоможуть…(олівці)
7. В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде?...(школяр)
8. Язика не має, а всіх грамоти навчає. (Книга)
9. Вчить читати й рахувати, і писати, і співати Всіх дітей довкола
люба наша …. (школа)
ІV пелюстка – «Казкова».
Вчителька: Ця пелюсточка пропонує нам відгадати з якої казки ці слова, або який казковий герой співав цю пісеньку.
1. Я від баби втік, я від діда втік … (Колобок).
2. А хто буде зерно молотити? (Колосок).
3. «Цок та в лобок,та в мішок» (Котик і Півник).
4. «А хто – хто в цій рукавичці живе?» (Рукавичка).
5. Що загубила на балу Попелюшка? (Туфельку).
6. Де живе Карлсон? (На даху)
Пограємо в гру «Так або ні».
Я називатиму предмети різні-різні. Ваше завдання плескати, коли почуєте шкільні предмети ті речі які потрібні до школи.
Готові?
Ручка, парта, мама, вікно, ведмедик, цукерки, тортик, граблі, портфель…….
V пелюстка – Повернення додому
МОЛОДЦІ! Тепер ми впевнено можемо повертатися додому, до нашої країни. -Скажіть, а як називається наша країна?
- Як називається головне місто України?
-А яку назву має село, в якому ми живемо?
Україна - наша Батьківщина, наша домівка, прекрасна і чарівна.
Тож ,діти, наша Батьківщина-Україна, а ми з вами-українці. А українці - добрий, щедрий працьовитий і веселий народ. Покажемо один одному, що ми справжні українці.
VІ - пелюстка. Хвилинка відпочинку.
Танок Україна
ІІІ. Підсумок уроку.
VІІ пелюстка – «Сюрприз».
Урок у нас закінчується, але свято продовжується. Гадаю, що не помилюся, якщо скажу, що найулюбленішим святом для кожного з вас є ваш день народження. Дійсно?
У нас сьогодні теж свято – День народження.
А як ви гадаєте, на чий день народження ми сьогодні зібралися?
Діти. На День народження нашого класу.
Сьогодні народилася нова шкільна родина 1-А класу.
Нас іменинниками звуть,
Вітають з першим днем навчання.
Знайте: малі не підведуть, -
Учитись є у них бажання.
Мудра Фея дуже задоволена нашим результатом. Вона нам обіцяла за гарну роботу подарувати «Посвідчення школяра» ,а ще оскільки в нас сьогодні День народження вона підготувала ще подарунки.
(Відкривається посилка з дзвіночками-сюрпризами )
Вручення посвідчень першокласників та дзвіночків від першої вчительки
Ось і народилася наша нова шкільна сім'я. Вітаю вас, діти, з цим радісним днем. Бажаю вам успіхів у навчанні. Щоб ви завжди були добрими, слухняними дітьми і ніколи не засмучували своїх батьків.