Урок-мандрівка у космічний простір на тему "Будова тексту" для учнів 4 класу

Про матеріал
Урок-мандрівка у космічний простір з української мови на тему "Будова тексту" для учнів 4 класу
Перегляд файлу

4 клас українська мова

УРОК-МАНДРІВКА У КОСМІЧНИЙ ПРОСТІР

Тема. Будова тексту

Мета: продовжувати закріплювати знання учнів про текст; удосконалювати вміння визначати частини тексту; вчити будувати текст заданими частинами і власними доповненнями; поповнювати словник учнів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати уважність, працьовитість, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: схема-таблиця «Текст», таблиця «Планети Сонячної системи», «Космічний корабель» для подорожі.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку

 У Сонячній системі існує дев’ять планет. (Вивісити таблицю «Планети Сонячної системи».)

 Всі вони рухаються навколо Сонця.

Як називається планета, на якій ми живемо?

 Це єдина планета, де існує життя. Аз іншими планетами Сонячної си¬стеми ви познайомитесь протягом уроку, підчас подорожі. Сьогодні на уро¬ці вашими вірними друзями повинні стати уважність, працьовитість, кміт¬ливість та взаємодопомога. А девізом нашого уроку будуть слова:

Щоб у космос літать,

До зірок діставать,

Треба добре нам усім Українську мову знать.

II. Перевірка домашнього завдання

 Отже, діти, на старт, полетіли! Ось ми на планеті Марс. (Прикріпити зображення космічного корабля.)

 Планета Марс знаходиться далі від Сонця, ніж Земля, тому тепла і світла їй дістається менше. Вдень на Марсі можна загоряти, але до вечора різко холодає, а вночі «пече» мороз. Мешканці планети Марс просять розповісти, чим ви займалися вдома.

1. Запитання для повторення.

 Які типи текстів ви вже вивчили? (Розповідь, опис, міркування)

 До якого із цих типів належить текст домашньої вправи? (Текст- міркування)

 Про що розмірковується в тексті? (Про найголовніше в житті)

- То який висновок із усіх цих міркувань можна зробити? (Найголовніше в житті - праця, тому що без праці не було б ні вугілля, ні металу, ні хліба.)

- А ще без праці не було б зошита, книжки, парку, красивого квітника, величавої затишної будови, а ше не було б письменника лікаря інженера, пекаря, пожежника. Якщо хочеш чогось досягти, щось мати, потрібно працювати ,яка ваша найголовніша праця на сьогоднішній день? (Доб/сов/'сненя ро вчання  існе на)             

2 Перевірка граматичних завдань вправи 40.

 - Як можна назвати слова говорить, твердить, каже. (Синоніми)

- Доберіть синоніми до слова працювати. (Трудитися)

- Які ж слова називаються синонімами? (Слова, близькі за значеннями)

- Позначте будову слова прикордонники.

_ Яка частина слова називається закінченням? (Змінна частина слова називається закінченням. Щоб знайти закінчення, потрібно змінити слово.)

- Що таке основа слова? (Частина слова без закінчення називається основа

доберіть слово такої ж будови, як і будова слова прикордонники. (За-

кордоні мешканці планети Марс дуже задоволені вами, я також. Ви добре потрудилися і тому подорожуємо даліи  ЮПІТРЕП (ЮПІТЕР)

 Помандруємо далі. Ось ми потрапили на незвичайну планету Юпітер.

/ Повісити  зображення космічного корабля.)

 Це найбільша планета в Сонячній системі. Якщо Землю уявити невеликою горошинкою, то Юпітер - це велике яблуко. Мешканці планети вітають нас і пропонують хвилину каліграфії.

III. Каліграфічна хвилинка

Фф еф фон фл фи фа

- Доберіть і запишіть слова, до яких входять буквосполучення, подані

в каліграфічній хвилинці.

- Складіть речення зі словом телефон.

- Діти, ви добре впорались із цим завданням, і ми вирушаємо до планети Сатурн (Прикріпити зображення космічного корабля.)

Вона оточена кільцями величезних розмірів, які так , називаються – кільця Сатурна. Сонячні промені гріють цю планету, у 100 разів слабше ніж Землю і холоднеча там утричі сильніша, ніж , у нас найстуденішою зимою. Мешканці планети вітають нас і запрошують зігрітися.

(Фізкультхвилинка під музичний супровід.)

  • Ми добре відпочили зігрілися і тепер наш корабель вирушає до планети Уран.

IV. Мотивація навчальної діяльності

- Мешканці планети Уран запитують вас, як називають розмову, яка

ведеться по телефону? (діалог)

  •                   А до якого типу тексту можна прирівняти текст телеграми навіть дуже короткий? (Текст-розповідь, тому що телеграма найчастіше має ха­рактер повідомлення.)
  •                   Отже сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати текст. А саме, будо­ву тексту. Це дуже важливо знати і використовувати свої знання, щоб мов­лення було послідовним та логічним.
  1.           Робота на вивченням нового матеріалу

1. — Діти, наш корабель наближається до планети Нептун. (Прикріпити зображення космічного корабля.)

  •                   Щоб потрапити на планету, згадайте, з яких частин складається текст (Вивісити схему-таблицю.)
  1. — Повторіть про будову тексту (за матеріалами вправи 47).

1)Читання тексту, словникова робота.

Повітка - господарське приміщення для утримання домашніх тварин або зберігання господарського майна.

2)Добирання заголовка; визначення частин тексту.

  1. Стислий переказ основної частини. (Мотивуючи, виставити оцінки )

-Діти, ви добре  попрацювали, тому наш корабель потрапив на плане­ту Меркурій. (Прикріпити зображення космічного корабля.)

Виконайте завдання.

3. Творчий диктант (за матеріалами вправи 48).

  1.                 Пригадування назви казки, її зачину і кінцівки.
  2.                 Диктант тексту вправи з творчим продовженням останнього речення вправи.

 

  1.                 Фронтальна перевірка творчого завдання диктанту. (Мотивуючи виста­вити оцінки.)
  •              І знову ви, діти, добре впорались із цим завданням, тому наша подо­рож продовжується. Нас радо зустрічає планета Венера. (Прикріпити зобра­ження космічного корабля.)

Ось ваше завдання.

4. Творча вправа (за матеріалами вправи 49).

  •              За даним зачином і кінцівкою складіть та запишіть основну частину. (2—3 учні усно складають основну частину, а потім самостійно учні класу за­писують основну частину в зошити.)
  •              Перевіримо, як ви впорались із завданням. (2-3учні зачитують свої варіанти основної частини. Виставити оцінки, мотивуючи.)
  •              Діти, наша подорож наближається до кінця. Ось ми знову на нашій планеті Земля. (Прикріпити зображення космічного корабля.)
  1.            Підсумок уроку
  •              Підсумуємо, з якими планетами Сонячної системи ми ознайомили­ся? Скільки їх?
  •              Згадайте, які завдання ви виконували на кожній планеті?
  •              З яких частин складається текст?
  •              Чи можете ви здогадатись, прочитавши частину тексту, що це зачин, основна частина чи кінцівка?
  •              Як? (Ще раз звертаємося до схеми таблиці.)
  1.         Домашнє завдання з інструктажем.

Вправа 50.

  •              Діти, ви обов’язково виростите і дістанетесь до зірок, бо добре знає­те українську мову.

 

docx
Додано
2 листопада 2019
Переглядів
1354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку