Математика 3 клас
ІІ семестр
(за ТОП-2 Р. Шияна. Підручник: О. М. Гісь, І. В. Філяк «Математика. Підручник для 3 класу», с 37 - 39)
Урок № 76
Тема. Округлення чисел до десятків, до сотень. Додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень. Розв’язування задач.
Очікувані результати:
- користується годинником і календарем для відстеження та планування подій свого життя/ [4 МАО 3-1.2-1];
- прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-1.3-1];
- виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу / [4 МАО 3-1.2-9]
- знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];
- добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2]
- застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач / [4 МАО 3-1.2-8].
Зміст уроку
І. Організація класу та емоційне налаштування.
Ось дзвінок нам дав сигнал – працювати час настав.
Кожен з вас приготувався, на перерві постарався.
Тож і ми часу не гаймо, урок математики розпочинаймо.
- Діти, погляньте на парту. Чи все необхідне у вас підготовлено до уроку?
Підручник, щоденник, зошит, ручка та олівець.
3. Перевірка домашнього завдання
ІІ. Робота над темою уроку
Діти, відкрийте зошити. Відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число: 24 січня
Класна робота
- Пропишіть каліграфічно числа 2 4 24 240 2 4 24 240...
- Запиши грошові одиниці від найменшої до найбільшої.
Завдання 1.1. Гра «Знайди сусідів» - с.36 підручника
Погляньте ,будь ласка, на промінь із числами. Розгляньте уважно де розташовані числа на промені. Нам потрібно за зразком розмістити кожне число, використовуючи слова «перед» , «між», «поза», «ближче», «посередині»…
Завдання 1.2. Працюю з другом. (Учні по парах на картках розміщують кожне число між двома найближчими сотнями )
- Сьогодні на уроці ми навчимось округлювати числа до десятків та до сотень, а також будемо розв’язувати різноманітні цікаві задачі.
Завдання 2.Самостійна робота – с.37 підручника.
Завдання 3 та 4 - групова робота (учні визначають хто з хлопців та дівчат правильно та неправильно розмістили числа)
Завдання 5. Робота з довідничком.
- Відкрийте ,будь ласка, сторінку 38 підручника, завдання 5.
Розгляньмо довідничок.
- Щоб оцінити ( тобто швидко прикинути), яким буде результат, числа можна округлювати.
- Подивіться будь ласка, за якими способами ми можемо округлювати числа? ( до сотень та до десятків.)
- Подивіться уважно як округлюють числа.
Знак ≈ означає «приблизно дорівнює».
Завдання 6. Округлення чисел (учні працюють біля дошки)
- Давайте потренуємось округлювати числа.
Фізкультхвилинка
Завдання 7 . Робота з грошовими одиницями - сторінка 38.
Завдання 8 . Робота над задачею – с. 39.
Прочитайте уважно задачу ( учень/ учениця читає вголос)
- Скільки всього грн. заплатили за штани, светр і шалик ? ( 930 грн.)
- Скільки коштують штани? ( 360 грн.)
- Скільки коштують штани і светр разом? ( 840 грн.)
- Отже, якщо штани коштують 360 грн., а штани і светр разом – 840 грн., то ми зможемо дізнатись скільки коштує светр?
- Якою дією? ( віднімання)
- Що ми будемо віднімати? ( 840-360)
- Якщо за всю покупку заплатили 930 грн., ми зможемо дізнатись скільки коштує шалик ?
- Якою дією? ( віднімання)
- Що ми будемо віднімати ( 930-840)
1)840-360 = 480 (грн..) – коштує светр
2) 930-840 = 90 ( грн..)
Відповідь: 480 грн. – светр, 90 грн. - шалик
ІІІ. Підсумок уроку
Рефлексія
На уроці я:
Дізнався/дізналася…
Зрозумів/зрозуміла…
Найскладніше мені було…
Мені не вдавалося, а тепер можу…
На наступному уроці я хочу…
1.Підсукова бесіда
- Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?
- Чи все зрозуміли?
- Що найбільше сподобалося робити?
- Яке завдання було найскладнішим?
2.Оцінювання. Нагородження
- Ви молодці. Гарно працювали під час уроку.
- За те, що ви добре та наполегливо працювали протягом уроку, ви також отримуєте невеликі нагороди.
3.Домашнє завдання
-Відкрийте свої щоденники, запишіть домашнє завдання: № 9 , с.39