«Математична подорож»
Підготовка до подорожі.
За кілька днів вчитель оголошує тему подорожі, обговорює з учнями правила подорожі, формує команди.
Хід уроку.
І. Організація класу до уроку.
Вчитель повідомляє тему та мету уроку, форму його проведення, оголошує програму математичної подорожі, нагадує правила гри, знайомить з капітанами команд, представляє журі.
( В журі обираються три вчителя з відповідним профілем).
Програма подорожі: « Мандрівка від множення до ділення дробів»
1 етап. Старт.
2 етап. Рифи.
3 етап. Маяк.
4 етап. Загублений острів. (Фініш)
ІІ Організація математичної мандрівки.
1 етап. Старт.
Кожній з команд зачитується речення, яке слід закінчити. Кожна правильна відповідь дає 1 бал команді. Всі результати команд заносяться до таблиці, а в кінці уроку підводиться підсумок і визначаються переможці.
Запитання для 1і 3 команди:
Запитання для 2 і 4 команди:
2 етап. Рифи.
По одному учаснику з кожної команди виходить до дошки. Кожен учасник обирає карточку на столі із завданням, яке виконує на дошці. Та команда, яка розв’яже правильно першою – отримає 2 бали, друга команда отримає 1 бал, але якщо розв’язок хибний, то команда не отримує нічого. Результати завдань учні замальовують у таблиці відповідей.
Завдання для першої команди:
Завдання для другої команди:
Таблиця відповідей:
2 1/76 |
1/57 |
9 4/5 |
6/9 |
100 |
25 |
|
1 |
1/4 |
35 1/3 |
6/45 |
77/24 |
2/9 |
11 1/2 |
28 4/5 |
9 |
5 5/8 |
5 |
6 5/8 |
11 |
2 |
4/25 |
7/24 |
3/7 |
3 3/7 |
|
6/40 |
24/49 |
1 1/81 |
14 |
5 3/4 |
144 |
9 2/5 |
13 |
|
17/19 |
3 етап. Маяк.
Як маяк є орієнтиром для моряків, так і капітани є орієнтиром для своєї команди. Це конкурс, де свої вміння показують капітани. Обидва капітани отримують картки із завданням, яке виконують на дошці з коментарями. Перший, хто розв’яже правильно – отримає 2 бали, другий – 1 бал, хибний розв’язок не приносить жодного балу.
Завдання для першого капітана:
Розв’яжіть рівняння:
Завдання для другого капітана:
Розв’яжіть рівняння:
1) 1 1/4 : х = 7/8
2) Х : 5/36 = 6/25
4 етап. Загублений острів.
Дякуючи злагодженим діям капітанів та їх команд, ми потрапляємо на загублений острів, де і завершуємо нашу мандрівку. На фініші пропонуємо виконати завдання всією командою.
Завдання для першої команди:
5/10 * 3 1/5 + 3 1/2 * ( 2 – 1 1/7) =
Завдання для другої команди:
9 2/3 * 1 2/10 + 2 2/3 * 1 2/10 – 2 1/3 =
|
І команда |
ІІ команда |
Старт |
|
|
Рифи |
|
|
Маяк |
|
|
Загублений острів |
|
|
ІІІ Підсумок мандрівки.
Підводиться підсумок подорожі, журі проводить підрахунок балів та оголошення переможців.
V Домашнє завдання.
VІ Підсумок уроку.
Вчитель проводить підсумок гри. Аналізуємо допущені помилки при розв’язанні завдань, виставляємо оцінки.
|
І команда |
ІІ команда |
Старт |
|
|
Рифи |
|
|
Маяк |
|
|
Загублений острів |
|
|
|
І команда |
ІІ команда |
Старт |
|
|
Рифи |
|
|
Маяк |
|
|
Загублений острів |
|
|
|
І команда |
ІІ команда |
Старт |
|
|
Рифи |
|
|
Маяк |
|
|
Загублений острів |
|
|
Завдання для першої команди:
5/10 * 3 1/5 + 3 1/2 * ( 2 – 1 1/7) =
Завдання для другої команди:
9 2/3 * 1 2/10 + 2 2/3 * 1 2/10 – 2 1/3 =
Завдання для першої команди:
5/10 * 3 1/5 + 3 1/2 * ( 2 – 1 1/7) =
Завдання для другої команди:
9 2/3 * 1 2/10 + 2 2/3 * 1 2/10 – 2 1/3 =
Завдання для першої команди:
5/10 * 3 1/5 + 3 1/2 * ( 2 – 1 1/7) =
Завдання для другої команди:
9 2/3 * 1 2/10 + 2 2/3 * 1 2/10 – 2 1/3 =
Розв’яжіть рівняння:
Завдання для другого капітана:
Розв’яжіть рівняння:
1) 1 1/4 : х = 7/8
2) Х : 5/36 = 6/25
Розв’яжіть рівняння:
Завдання для другого капітана:
Розв’яжіть рівняння:
1) 1 1/4 : х = 7/8
2) Х : 5/36 = 6/25
Розв’яжіть рівняння:
Завдання для другого капітана:
Розв’яжіть рівняння:
1) 1 1/4 : х = 7/8
2) Х : 5/36 = 6/25
2 1/76 |
1/57 |
9 4/5 |
6/9 |
100 |
25 |
|
1 |
1/4 |
35 1/3 |
6/45 |
77/24 |
2/9 |
11 1/2 |
28 4/5 |
9 |
5 5/8 |
5 |
6 5/8 |
11 |
2 |
4/25 |
7/24 |
3/7 |
3 3/7 |
|
6/40 |
24/49 |
1 1/81 |
14 |
5 3/4 |
144 |
9 2/5 |
13 |
|
17/19 |
2 1/76 |
1/57 |
9 4/5 |
6/9 |
100 |
25 |
|
1 |
1/4 |
35 1/3 |
6/45 |
77/24 |
2/9 |
11 1/2 |
28 4/5 |
9 |
5 5/8 |
5 |
6 5/8 |
11 |
2 |
4/25 |
7/24 |
3/7 |
3 3/7 |
|
6/40 |
24/49 |
1 1/81 |
14 |
5 3/4 |
144 |
9 2/5 |
13 |
|
17/19 |
2 1/76 |
1/57 |
9 4/5 |
6/9 |
100 |
25 |
|
1 |
1/4 |
35 1/3 |
6/45 |
77/24 |
2/9 |
11 1/2 |
28 4/5 |
9 |
5 5/8 |
5 |
6 5/8 |
11 |
2 |
4/25 |
7/24 |
3/7 |
3 3/7 |
|
6/40 |
24/49 |
1 1/81 |
14 |
5 3/4 |
144 |
9 2/5 |
13 |
|
17/19 |
2 1/76 |
1/57 |
9 4/5 |
6/9 |
100 |
25 |
|
1 |
1/4 |
35 1/3 |
6/45 |
77/24 |
2/9 |
11 1/2 |
28 4/5 |
9 |
5 5/8 |
5 |
6 5/8 |
11 |
2 |
4/25 |
7/24 |
3/7 |
3 3/7 |
|
6/40 |
24/49 |
1 1/81 |
14 |
5 3/4 |
144 |
9 2/5 |
13 |
|
17/19 |
2 1/76 |
1/57 |
9 4/5 |
6/9 |
100 |
25 |
|
1 |
1/4 |
35 1/3 |
6/45 |
77/24 |
2/9 |
11 1/2 |
28 4/5 |
9 |
5 5/8 |
5 |
6 5/8 |
11 |
2 |
4/25 |
7/24 |
3/7 |
3 3/7 |
|
6/40 |
24/49 |
1 1/81 |
14 |
5 3/4 |
144 |
9 2/5 |
13 |
|
17/19 |
Запитання для 1і 3 команди:
Запитання для 2 і 4 команди:
Запитання для 1і 3 команди:
Запитання для 2 і 4 команди:
Запитання для 1і 3 команди:
Запитання для 2 і 4 команди:
Запитання для 1і 3 команди:
Запитання для 2 і 4 команди:
Запитання для 1і 3 команди:
Запитання для 2 і 4 команди:
Запитання для 1і 3 команди:
Запитання для 2 і 4 команди: