Урок «Математична подорож від множення до ділення дробів»

Про матеріал
Зручно проводити, як підсумковий урок до теми. Аналізувати допущені помилки при розв’язанні завдань.
Перегляд файлу

 

«Математична подорож»

Підготовка до подорожі.

   За кілька днів вчитель оголошує тему подорожі, обговорює з учнями правила подорожі, формує команди.

Хід уроку.

І. Організація класу до уроку.

   Вчитель повідомляє тему та мету уроку, форму його проведення, оголошує програму математичної подорожі, нагадує правила гри, знайомить з капітанами команд, представляє журі.

   ( В журі обираються три вчителя з відповідним профілем).

  Програма подорожі: « Мандрівка від множення до ділення дробів»

1 етап.  Старт.

2 етап. Рифи.

3 етап. Маяк.

4 етап. Загублений острів. (Фініш)

ІІ Організація математичної мандрівки.

1 етап. Старт.

   Кожній з команд зачитується речення, яке слід закінчити. Кожна правильна відповідь дає 1 бал команді. Всі результати команд заносяться до таблиці, а в кінці уроку підводиться підсумок і визначаються переможці.

  Запитання для 1і 3 команди:

  1.               Щоб помножити  дріб на натуральне число, необхідно ___ помножити на ____, а ____ залишити без змін.
  2.               Добутком двох дробів є ___, чисельник якого дорівнює____,а знаменник -__.
  3.               Щоб знайти число за даним значенням його дробу, можна ___________.
  4.               Щоб поділити мішані числа, треба спочатку ___________, а потім ______.
  5.               Щоб поділити один дріб на другий, треба __________________.

Запитання  для 2 і 4 команди:

  1.               Щоб поділити дріб на натуральне число, необхідно _____ помножити, а ____ залишити без змін.
  2.               Щоб знайти дріб від числа, можна __________________.
  3.               Щоб поділити один дріб на другий, треба ____________.
  4.               Часткою двох дробів є ____, чисельник якого дорівнює ____,а знаменник -__.
  5.               Щоб помножити мішане число на натуральне, треба спочатку___________.

2 етап. Рифи.

   По одному учаснику з кожної команди виходить до дошки. Кожен учасник обирає карточку на столі із завданням, яке виконує на дошці. Та команда, яка розв’яже правильно першою – отримає 2 бали, друга команда отримає 1 бал, але якщо розв’язок хибний, то команда не  отримує нічого. Результати завдань учні замальовують у таблиці відповідей.

   Завдання для першої команди:

  1.               12 : 5/12 =                                                        5) 1 4/11 : 1 4/11 =
  2.               5 7/8 : 7/8 =                                                      6) 2/5 : 5/2 =
  3.               7/8 * 1/3 =                                                         7) 5/12 * 8/15 =
  4.               7/9 * 18 =                                                          8) 2 1/2 * 2 1/4 =

Завдання для другої команди:

  1.              7 : 5/7 =                                                            5) 3 2/7 : 2/7 =
  2.              1 : 7/3 =                                                           6) 1 6/11 : 17/22 =
  3.              2/5 * 3/8 =                                                         7) 3/10 * 5/6 =
  4.              3/8 * 24 =                                                          8) 1 1/2 * 3 1/3 =

Таблиця відповідей:

2 1/76

1/57

9 4/5

6/9

100

25

  • 3 7/8

1

1/4

35 1/3

6/45

77/24

2/9

11 1/2

28 4/5

9

5 5/8

5

6 5/8

11

2

4/25

7/24

3/7

3 3/7

  • 1

6/40

24/49

1 1/81

14

5 3/4

144

9 2/5

13

  • 57

17/19

3 етап. Маяк.

  Як маяк є орієнтиром для моряків, так і капітани є орієнтиром для своєї команди. Це конкурс, де свої вміння показують капітани. Обидва капітани отримують картки із завданням, яке виконують на дошці з коментарями. Перший, хто розв’яже правильно – отримає 2 бали, другий – 1 бал, хибний розв’язок не приносить жодного балу.

   Завдання для першого капітана:

  Розв’яжіть рівняння:

  1.  1 1/3 : х = 5/9
  2.  Х : 3/16 = 8/17

   Завдання для другого капітана:

  Розв’яжіть рівняння:

1) 1 1/4 : х = 7/8

2) Х : 5/36 = 6/25

4 етап. Загублений острів.

   Дякуючи злагодженим діям капітанів та їх команд, ми потрапляємо на загублений острів, де і завершуємо нашу мандрівку. На фініші пропонуємо виконати завдання всією командою.

   Завдання для першої команди:

 5/10 * 3 1/5 + 3 1/2 * ( 2 – 1 1/7) =

Завдання для другої команди:

 9 2/3 * 1 2/10 + 2 2/3 * 1 2/10 – 2 1/3 =

 

І команда

ІІ команда

Старт

 

 

Рифи

 

 

Маяк

 

 

Загублений острів

 

 

 

ІІІ Підсумок мандрівки.

Підводиться підсумок подорожі, журі проводить підрахунок балів та оголошення переможців.

V Домашнє завдання.

 

VІ  Підсумок уроку.

  Вчитель проводить підсумок гри. Аналізуємо допущені помилки при розв’язанні завдань, виставляємо оцінки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І команда

ІІ команда

Старт

 

 

Рифи

 

 

Маяк

 

 

Загублений острів

 

 

 

 

І команда

ІІ команда

Старт

 

 

Рифи

 

 

Маяк

 

 

Загублений острів

 

 

 

 

І команда

ІІ команда

Старт

 

 

Рифи

 

 

Маяк

 

 

Загублений острів

 

 

 

Завдання для першої команди:

 5/10 * 3 1/5 + 3 1/2 * ( 2 – 1 1/7) =

Завдання для другої команди:

 9 2/3 * 1 2/10 + 2 2/3 * 1 2/10 – 2 1/3 =

 

Завдання для першої команди:

 5/10 * 3 1/5 + 3 1/2 * ( 2 – 1 1/7) =

Завдання для другої команди:

 9 2/3 * 1 2/10 + 2 2/3 * 1 2/10 – 2 1/3 =

Завдання для першої команди:

 5/10 * 3 1/5 + 3 1/2 * ( 2 – 1 1/7) =

Завдання для другої команди:

 9 2/3 * 1 2/10 + 2 2/3 * 1 2/10 – 2 1/3 =

 

  Розв’яжіть рівняння:

  1.  1 1/3 : х = 5/9
  2.  Х : 3/16 = 8/17

   Завдання для другого капітана:

  Розв’яжіть рівняння:

1) 1 1/4 : х = 7/8

2) Х : 5/36 = 6/25

  Розв’яжіть рівняння:

  1.  1 1/3 : х = 5/9
  2.  Х : 3/16 = 8/17

   Завдання для другого капітана:

  Розв’яжіть рівняння:

1) 1 1/4 : х = 7/8

2) Х : 5/36 = 6/25

  Розв’яжіть рівняння:

  1.  1 1/3 : х = 5/9
  2.  Х : 3/16 = 8/17

   Завдання для другого капітана:

  Розв’яжіть рівняння:

1) 1 1/4 : х = 7/8

2) Х : 5/36 = 6/25

 

  1.               12 : 5/12 =                                                        5) 1 4/11 : 1 4/11 =
  2.               5 7/8 : 7/8 =                                             6) 2/5 : 5/2 =
  3.               7/8 * 1/3 =                                                         7) 5/12 * 8/15 =
  4.               7/9 * 18 =                                                          8) 2 1/2 * 2 1/4 =

 

  1.               12 : 5/12 =                                                        5) 1 4/11 : 1 4/11 =
  2.          5 7/8 : 7/8 =                                             6) 2/5 : 5/2 =
  3.          7/8 * 1/3 =                                                         7) 5/12 * 8/15 =
  4.          7/9 * 18 =                                                          8) 2 1/2 * 2 1/4 =

 

  1.          12 : 5/12 =                                                        5) 1 4/11 : 1 4/11 =
  2.          5 7/8 : 7/8 =                                             6) 2/5 : 5/2 =
  3.          7/8 * 1/3 =                                                         7) 5/12 * 8/15 =
  4.          7/9 * 18 =                                                          8) 2 1/2 * 2 1/4 =

 

 

  1.              7 : 5/7 =                                                            5) 3 2/7 : 2/7 =
  2.              1 : 7/3 =                                                  6) 1 6/11 : 17/22 =
  3.              2/5 * 3/8 =                                                         7) 3/10 * 5/6 =
  4.              3/8 * 24 =                                                          8) 1 1/2 * 3 1/3 =
  5.              7 : 5/7 =                                                            5) 3 2/7 : 2/7 =
  6.        1 : 7/3 =                                                  6) 1 6/11 : 17/22 =
  7.        2/5 * 3/8 =                                                         7) 3/10 * 5/6 =
  8.        3/8 * 24 =                                                          8) 1 1/2 * 3 1/3 =

 

  1.        7 : 5/7 =                                                            5) 3 2/7 : 2/7 =
  2.        1 : 7/3 =                                                  6) 1 6/11 : 17/22 =
  3.        2/5 * 3/8 =                                                         7) 3/10 * 5/6 =
  4.        3/8 * 24 =                                                          8) 1 1/2 * 3 1/3 =

 

 

2 1/76

1/57

9 4/5

6/9

100

25

  • 3 7/8

1

1/4

35 1/3

6/45

77/24

2/9

11 1/2

28 4/5

9

5 5/8

5

6 5/8

11

2

4/25

7/24

3/7

3 3/7

  • 1

6/40

24/49

1 1/81

14

5 3/4

144

9 2/5

13

  • 57

17/19

 

2 1/76

1/57

9 4/5

6/9

100

25

  • 3 7/8

1

1/4

35 1/3

6/45

77/24

2/9

11 1/2

28 4/5

9

5 5/8

5

6 5/8

11

2

4/25

7/24

3/7

3 3/7

  • 1

6/40

24/49

1 1/81

14

5 3/4

144

9 2/5

13

  • 57

17/19

 

2 1/76

1/57

9 4/5

6/9

100

25

  • 3 7/8

1

1/4

35 1/3

6/45

77/24

2/9

11 1/2

28 4/5

9

5 5/8

5

6 5/8

11

2

4/25

7/24

3/7

3 3/7

  • 1

6/40

24/49

1 1/81

14

5 3/4

144

9 2/5

13

  • 57

17/19

 

2 1/76

1/57

9 4/5

6/9

100

25

  • 3 7/8

1

1/4

35 1/3

6/45

77/24

2/9

11 1/2

28 4/5

9

5 5/8

5

6 5/8

11

2

4/25

7/24

3/7

3 3/7

  • 1

6/40

24/49

1 1/81

14

5 3/4

144

9 2/5

13

  • 57

17/19

 

2 1/76

1/57

9 4/5

6/9

100

25

  • 3 7/8

1

1/4

35 1/3

6/45

77/24

2/9

11 1/2

28 4/5

9

5 5/8

5

6 5/8

11

2

4/25

7/24

3/7

3 3/7

  • 1

6/40

24/49

1 1/81

14

5 3/4

144

9 2/5

13

  • 57

17/19

 

 

 

 

  Запитання для 1і 3 команди:

  1. Щоб помножити  дріб на натуральне число, необхідно ___ помножити на ____, а ____ залишити без змін.
  2.               Добутком двох дробів є ___, чисельник якого дорівнює____,а знаменник -__.
  3.               Щоб знайти число за даним значенням його дробу, можна ___________.
  4.               Щоб поділити мішані числа, треба спочатку ___________, а потім ______.
  5.               Щоб поділити один дріб на другий, треба __________________.

Запитання  для 2 і 4 команди:

  1. Щоб поділити дріб на натуральне число, необхідно _____ помножити, а ____ залишити без змін.
  2.               Щоб знайти дріб від числа, можна __________________.
  3.               Щоб поділити один дріб на другий, треба ____________.
  4.               Часткою двох дробів є ____, чисельник якого дорівнює ____,а знаменник -__.
  5.               Щоб помножити мішане число на натуральне, треба спочатку___________.

 

  Запитання для 1і 3 команди:

  1. Щоб помножити  дріб на натуральне число, необхідно ___ помножити на ____, а ____ залишити без змін.
  2.               Добутком двох дробів є ___, чисельник якого дорівнює____,а знаменник -__.
  3.               Щоб знайти число за даним значенням його дробу, можна ___________.
  4.               Щоб поділити мішані числа, треба спочатку ___________, а потім ______.
  5.               Щоб поділити один дріб на другий, треба __________________.

Запитання  для 2 і 4 команди:

  1. Щоб поділити дріб на натуральне число, необхідно _____ помножити, а ____ залишити без змін.
  2.               Щоб знайти дріб від числа, можна __________________.
  3.               Щоб поділити один дріб на другий, треба ____________.
  4.               Часткою двох дробів є ____, чисельник якого дорівнює ____,а знаменник -__.
  5.               Щоб помножити мішане число на натуральне, треба спочатку___________.

 

  Запитання для 1і 3 команди:

  1. Щоб помножити  дріб на натуральне число, необхідно ___ помножити на ____, а ____ залишити без змін.
  2.               Добутком двох дробів є ___, чисельник якого дорівнює____,а знаменник -__.
  3.               Щоб знайти число за даним значенням його дробу, можна ___________.
  4.               Щоб поділити мішані числа, треба спочатку ___________, а потім ______.
  5.               Щоб поділити один дріб на другий, треба __________________.

Запитання  для 2 і 4 команди:

  1. Щоб поділити дріб на натуральне число, необхідно _____ помножити, а ____ залишити без змін.
  2.               Щоб знайти дріб від числа, можна __________________.
  3.               Щоб поділити один дріб на другий, треба ____________.
  4.               Часткою двох дробів є ____, чисельник якого дорівнює ____,а знаменник -__.
  5.               Щоб помножити мішане число на натуральне, треба спочатку___________.

 

  Запитання для 1і 3 команди:

  1. Щоб помножити  дріб на натуральне число, необхідно ___ помножити на ____, а ____ залишити без змін.
  2.               Добутком двох дробів є ___, чисельник якого дорівнює____,а знаменник -__.
  3.               Щоб знайти число за даним значенням його дробу, можна ___________.
  4.               Щоб поділити мішані числа, треба спочатку ___________, а потім ______.
  5.               Щоб поділити один дріб на другий, треба __________________.

Запитання  для 2 і 4 команди:

  1. Щоб поділити дріб на натуральне число, необхідно _____ помножити, а ____ залишити без змін.
  2.               Щоб знайти дріб від числа, можна __________________.
  3.               Щоб поділити один дріб на другий, треба ____________.
  4.               Часткою двох дробів є ____, чисельник якого дорівнює ____,а знаменник -__.
  5.               Щоб помножити мішане число на натуральне, треба спочатку___________.

 

  Запитання для 1і 3 команди:

  1. Щоб помножити  дріб на натуральне число, необхідно ___ помножити на ____, а ____ залишити без змін.
  2.               Добутком двох дробів є ___, чисельник якого дорівнює____,а знаменник -__.
  3.               Щоб знайти число за даним значенням його дробу, можна ___________.
  4.               Щоб поділити мішані числа, треба спочатку ___________, а потім ______.
  5.               Щоб поділити один дріб на другий, треба __________________.

Запитання  для 2 і 4 команди:

  1. Щоб поділити дріб на натуральне число, необхідно _____ помножити, а ____ залишити без змін.
  2.               Щоб знайти дріб від числа, можна __________________.
  3.               Щоб поділити один дріб на другий, треба ____________.
  4.               Часткою двох дробів є ____, чисельник якого дорівнює ____,а знаменник -__.
  5.               Щоб помножити мішане число на натуральне, треба спочатку___________.

 

  Запитання для 1і 3 команди:

  1. Щоб помножити  дріб на натуральне число, необхідно ___ помножити на ____, а ____ залишити без змін.
  2.               Добутком двох дробів є ___, чисельник якого дорівнює____,а знаменник -__.
  3.               Щоб знайти число за даним значенням його дробу, можна ___________.
  4.               Щоб поділити мішані числа, треба спочатку ___________, а потім ______.
  5.               Щоб поділити один дріб на другий, треба __________________.

Запитання  для 2 і 4 команди:

  1. Щоб поділити дріб на натуральне число, необхідно _____ помножити, а ____ залишити без змін.
  2.               Щоб знайти дріб від числа, можна __________________.
  3.               Щоб поділити один дріб на другий, треба ____________.
  4.               Часткою двох дробів є ____, чисельник якого дорівнює ____,а знаменник -__.
  5.               Щоб помножити мішане число на натуральне, треба спочатку___________.

 

doc
Додано
8 травня 2020
Переглядів
646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку