14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок-тренування "Звичайний дріб"

Про матеріал
Нестандартний урок для учнів 6 класу на тему: "Дії зі звичайними дробами" (узагальнення вивченого матеріалу)
Перегляд файлу

Тема:  Розв'язування вправ на множення і ділення звичайних дробів

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

Мета:

Дидактична: узагальнити і систематизувати знання з теми «Множення і ділення звичайних дробів»; навчити застосовувати вивчене до розв’язання нестандартних завдань; вміти працювати самостійно і в парах під час розв’язування вправ.

Розвиваюча: розвивати навички колективної роботи, творчі здібності учнів, логічне мислення й увагу, самоконтроль і спостережливість.

Виховна: за допомогою дидактичних ігор підняти інтерес до математики; сприяти вихованню в учнів уважності й акуратності під час виконання вправ; стимулювати інтерес учнів до вивченого матеріалу шляхом застосування незвичайних завдань.

Обладнання: «листки здоров’я», проектор, екран, комп’ютерна презентація

Вид уроку: нетрадиційний

(Урок проходить у вигляді тренування у фітнес центрі «Звичайний дріб». У ньому беруть участь учні 6-го класу)

План уроку:

І. Організаційний момент + перевірка домашнього завдання

ІІ. Актуалізація опорних знань (розминка, розв’язування кросворду)

ІІІ. Узагальнення і систематизація матеріалу на множення і ділення звичайних дробів

а) «Розігрів м'язів на орбітрекі» (бліц-опитування)

б) «Бігова доріжка» (розв’язування завдань тесту на швидкість)

в) «Підйом штанги» (робота в парах)

Фізкультхвилинка

г) «Велотренажер» (взаємоперевірка і робота біля дошки)

д) «Прес» (самостійна робота)

е) «Аеробіка на степ-платформі» (колективна робота з підручником)

є) «Тонізуючий коктейль»

ІV. Проведення підсумків роботи на уроці. Оцінювання. Рефлексія.

V. Домашнє завдання


Хід уроку:

 

І. Організаційний  момент + перевірка домашнього завдання

Повідомлення про хід роботи в класі

  • Сьогодні ми проведемо урок-тренування у фітнес центрі «Звичайний дріб», під час якого узагальнимо знання з теми «Множення і ділення звичайних дробів», розв’яжемо багато цікавих завдань. У тренуванні будуть брати участь 3 команди: сині, зелені та жовті. Тренери цих команд фіксуватимуть результати кожної  виконаної вправи.
  • Діти, відкрийте «Листок здоров’я», колір якого відповідає кольору вашої команди. Він знаходиться у вас на парті, і запишіть прізвище, ім’я, сьогоднішнє число.
  • Прочитайте девіз нашого тренування у ваших листках:

«Блаженство тіла – в здоров’ї, блаженство розуму – в знанні!»

  • Спочатку перевіримо виконання домашнього завдання. Його ви виконували в особистому кабінеті на сайті LearningApps.org. Давайте подивимося як ви справилися з цим.
     

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

  • І так, фітнес центр «Звичайний дріб» чекає на вас, тож вирушаймо в добрий час!
  • Ми відвідаємо тренажерний зал. Організованість і винахідливість допоможе вам розв’язати купу завдань.
  • Починаємо розминку. Давайте розгадаємо кросворд. Він містить назву м’яза, який потрібно підкачати під час нашої розминки.

 

  1. Результат дії множення
  2. Назва числа, яке містить цілу й дробову частину
  3. Результат дії віднімання
  4. В який дріб можна перетворити звичайний дріб?
  5. Назва числа в дужках      1,(8)
  6. Добуток кількох однакових множників
  1. Результат дії множення  (добуток)
  2. Назва числа, яке містить цілу й дробову частину (мішане)
  3. Результат дії віднімання (різниця)
  4. В який дріб можна перетворити звичайний дріб?  (десятковий)
  5. Назва числа в дужках      1,(8)  (період)
  6. Добуток кількох однакових множників  (степінь)

 

 

 

 

Д

О

Б

У

Т

О

К

 

 

 

 

 

 

 

 

М

І

Ш

А

Н

Е

 

 

 

 

Р

І

З

Н

И

Ц

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Д

Е

С

Я

Т

К

О

В

И

Й

 

 

 

 

 

П

Е

Р

І

О

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

С

Т

Е

П

І

Н

Ь

 

 

 

ІІІ. Узагальнення і систематизація матеріалу на множення і ділення звичайних дробів

 

а) «Розігрів м’язів на орбітрекі» (бліц-опитування)

- Розігрів м’язів починаємо з орбітрека. Це спортивний тренажер для виконання вправ, спрямованих на розвиток м’язів та тренування серцево-судинної системи. Головна мета його розбудити резерви витривалості організму.

- Під час тренування на орбітрекі ми згадаємо теоретичний матеріал, який вивчали по цій темі.

Запитання для учнів (закінчіть речення):

  • Два числа називаються взаємно оберненими, якщо їх добуток…

(дорівнює одиниці)

  • Щоб знайти дріб від числа, треба дане число…

(помножити на цей дріб)

  • Для чисел 5, 1, 29 оберненими є числа…

( ) 

  • Щоб поділити звичайний дріб на звичайний дріб, треба…

(ділене помножити на дріб, обернений до дільника)

  • Щоб поділити мішане число на звичайний дріб, потрібно…

(спочатку дане мішане число перетворити в неправильний дріб, а потім застосувати правило ділення дробів)

  •  Якщо одиницю поділити на звичайний дріб, то отримаємо дріб,…

(обернений до даного)

  • Якщо поділимо число три на число чотири, то дістанемо десятковий дріб…

(0,75)

 

б) «Бігова доріжка» (розв’язування завдань тесту на швидкість)

      - Друга вправа  проходитиме на біговій доріжці. Будемо розв’язувати завдання тесту на швидкість. Діти, відповіді записуйте в свої «листки здоров’я». Тож стаємо на бігову доріжку і вперед! 

Завдання тесту:

  1. Знайдіть значення степеня:  

а)
 


       

б)
 

        

в)

г)

  1. Знайдіть об’єм куба, ребро якого дорівнює 

а)  см3

б) см3

в) см2

г) см3

  1. У саду 28 яблунь, що становить усіх дерев у саду. Скільки в саду дерев?

а) 16 дерев

б) 49 дерев

в) 35 дерев

г) 54 дерева

 

  1. Довжина маршруту 60 км. Туристи подолали маршруту. Скільки кілометрів подолали туристи?

а) 150 км         

б) 15 км       

в) 24 км        

г) 20 км

  1. Перетворіть звичайний дріб у десятковий

а) 8,9          

б) 0,8            

в) 0,(8)          

г) 0,(89)

 

в) «Підйом штанги» (робота в парах)

 - Наступна вправа – підйом штанги. Дві третини поверхні руки становить трицепс. Щоб його накачати потрібно частіше брати в руки штангу.

- Ви будете підстраховувати один одного. Результат взаємодії буде залежати від вас.

 


Знайди помилки в розв’язуванні рівнянь, які містять дії зі звичайними дробами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Помилка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правильний розв’язок


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Помилка

 

 

 

 

 

 

 

 

Правильний розв’язок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

г) «Велотренажер» (взаємоперевірка і робота біля дошки)

- А зараз приступимо до тренування на велотренажері,який дає навантаження на прес та стегна. Ми розв’яжемо приклади, встановимо відповідність між прикладами і відповідями (вказувати треба стрілочками). Найбільшу дистанцію проїде той,хто встановить найбільшу кількість відповідностей.

 

1

 

 

А

 

2

 

 

Б

 

3

 

 

В

 

4

 

 

 

Г

 

 

 

Д

 

 

Правильна відповідь:

 

1

 

 

А

 

2

 

 

Б

 

3

 

 

В

 

4

 

 

 

Г

 

 

 

Д

 

                  

 

                                                         

  • А тепер, діти, знайдемо площу і периметр зала, в якому ви тренуєтесь.

Задача.

Тренажерний зал має довжину , а ширина становить від його довжини. Знайдіть площу і периметр зал. Відповіді округліть до одиниць.             

Розв’язок:

 


 

 

д) «Прес» (самостійна робота)

 

- Наступну вправу будемо виконувати на лаві для пресу. Робота над м’язами живота дуже важлива, так як вони відповідають за стабілізацію корпусу.  І так працюємо самостійно і наполегливо!

- Відновіть запис у запропонованих завданнях.

Відповідь:

 

 

е) «Аеробіка на степ-платформі» (колективна робота з підручником)

 

  • А зараз , діти, ми будемо разом тренуватися на степ-платформі. Заняття на ній – це імітація руху по сходах, завдяки цьому працює багато м’язів. Перед вами завдання з підручника.

 

 Завдання № 454 (з підручника) Розв’яжіть ланцюговий дріб:

 

Відповідь:

 

  1.                    
  2.                    
  3.                    
  4.                    
  5.                    
  6.                    
  7.                    

 

 

 

 

 

 


є) «Тонізуючий коктейль»

- Щоб поповнити наші сили,потрібно випити тонізуючий коктейль. Розв’яжемо приклади, відповіді яких будуть співпадати з порядковим номером букви в алфавіті. Потім з отриманих літер складемо назву соку, який входить до складу тонізуючого коктейлю.  

О

Б

Л

І

П

И

Х

О

В

И

Й

19

2

16

12

20

11

26

19

3

11

14

 

 

 

 

 

 

Правильна відповідь:

= 19

= 20

= 12

ІV. Проведення підсумків роботи на уроці. Оцінювання. Рефлексія.

 

  • Який фітнес центр ми сьогодні відвідали?
  • Що ми повторили під час тренування?
  • На уроці ми досягли успіху завдяки
    У- увазі
    Р – роботі у колективі
    О – організованості
    К – кмітливості та винахідливості.
  • А зараз, діти, підкресліть ваш настрій на уроці в своїх «листках здоров’я».
  • А тепер давайте дізнаємось, яка з команд набрала найбільше балів під час тренування.

 

V. Домашнє завдання

Виконати завдання в особистому кабінеті на сайті LearningApps.org.  

 

     Додаткове завдання.

Знайдіть слова в таблиці, що стосуються поняття «звичайний дріб». 

Будь ласка, зафарбуйте ці слова.

 

Н

Е

М

А

Н

З

К

У

Т

А

Н

С

К

Л

А

Д

Е

Н

Е

Н

И

К

А

Б

В

П

О

Л

О

И

Ч

И

С

Е

Л

Ь

М

І

В

Т

П

Р

О

С

Т

Н

О

Н

И

Е

М

І

Ш

Д

Е

И

Р

Ь

Н

Р

К

Л

А

Н

Е

К

П

Г

А

Т

 

ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ:

Н

Е

М

А

Н

З

К

У

Т

А

Н

С

К

Л

А

Д

Е

Н

Е

Н

И

К

А

Б

В

П

О

Л

О

И

Ч

И

С

Е

Л

Ь

М

І

В

Т

П

Р

О

С

Т

Н

О

Н

И

Е

М

І

Ш

Д

Е

И

Р

Ь

Н

Р

К

Л

А

Н

Е

К

П

Г

А

Т

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чепляка Роман
    Доброго дня, дякую за чудовий урок, але можна попрохати вас додаткові матеріали саме до цьої розробки уроку (презентація чи відео), звичайно якщо вони є в наявності. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
10 травня
Переглядів
90
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку