М А Т Е М А Т И Ч Н А В І К Т О Р И Н А.
Мета. Поглибити знання з математики, розвивати логічне мислення, винахідливість, інтерес до математики, виховувати дружелюбність, старанність.
Обладнання. Картки із задачею для капітанів команд, два аркуші паперу, ручка.
Хід заходу
І. Вступне слово вчителя.
— Сьогодні ми проведемо математичну вікторину. А чи знаєте ви, що означає це слово? Слово «Вікторина» від латинського «вікторія», означає
«перемога». Отже, вікторина — це змагання мiж командами. Візьмемо участь у вiкторинi?
— Зараз розподілимося на двi команди. Кожна команда повинна обрати капітана i придумати назву.
— Я по черзi буду задавати запитання командам, а ви будете відповідати.
— Правильну відповідь журі буде оцінювати 2 балами, неправильну — 0.
— Якщо команда називає вiдповiдь неправильну, то відповідає друга команда, або навпаки. Отже, почали змагатися.
П. Проведення математичної вікторини.
Завдання командам.
Організаційний момент:
- налаштувати дітей на змагання,
- ознайомити зі складом журі,
- ознайомити з етапами вікторини,
- роздати матеріал для праці.
ІІІ. Конкурс: “Привітання”.
- команди вигадують привітання один одному ( 3 хв.)
ІУ. Конкурс: “Висловлювання про математику”
- командам потрібно згадати висловлювання про математику великих людей ( 3 хв.)
У. Конкурс: “Математичні терміни”
- по черзі по одному терміну від кожної команди до тих пір, поки одна з команд не зможе придумати на протязі 5 сек. математичний термін.
УІ. Конкурс: “Хто швидше порахує до 24”.
- від кожної команди виходить представник до дошки і по таблиці повинен порахувати по порядку до 24. Числа в таблиці написані не підряд і різним шрифтом.
УІІ. Конкурс: “Хто більше придумає слів зі слова ПРЯМОКУТНИК”.
- командам роздаються картки зі словом “прямокутник”, необхідно за 1 хв. придумати якнайбільше слів.
Журі підбиває підсумки І туру. В цей час з командами проводиться гра
( задачі-смекалки).
УІІІ. Конкурс: “Таблиця множення”.
- команди строяться в дві шеренги, обличчям один до одного. Кожному учаснику видається карточка з числом ( від 0 до 9 ). Коли ведучий називає приклад на множення, учасник з цифрами відповідними даній відповіді, повинен зробити крок уперед (6 прикладів).
ІХ. Конкурс: “Чудовий квадрат”.
- командам пропонуються карточки з чудовим квадратом. Їм необхідно їх заповнити (2 хв.)
Х. Конкурс: “Хто більше нарахує квадратів та трикутників”.
- викликаються капітани команд і їм пропонується біля дошки по плакату порахувати всі квадрати та трикутники, які вони знайдуть.
ХІ. Конкурс : ” Математичних художників”
- викликаються по одному учаснику від кожної команди до дошки, на якій висять чисті аркуші паперу. Учасникам закривають очі хустинками і пропонують намалювати чоловічка з геометричних фігур ( 1 хв.)
ХІІ. Конкурс : “ Математичні загадки”
- читається загадка, хто швидше відгадає з команд, тому 1 бал. (10 загадок).
ХІІІ. Конкурс: “ Логічні кінцівки”.
- ведучій читає речення, а учасникам пропонується логічно їх закінчити (10 речень).
ХІУ. Конкурс: “ Скласти з паличок фігуру”
- на столі розклали 7 паличок, треба з них викласти 3 трикутника, хто швидше.
ХУ. Конкурс : “ Геометрів”.
- хто швидше придумає 10 прикладів з життя (геометричних фігур).
Підведення підсумків вікторини.
ХУІ. Нагородження переможців.
тест на швидкість реакції (шахматна дошка) на якій написані цифри не по порядку. Хто найбільше по порядку назве чисел?
1 |
14 |
10 |
22 |
6 |
19 |
24 |
8 |
27 |
12 |
31 |
21 |
4 |
29 |
18 |
17 |
33 |
25 |
34 |
2 |
28 |
11 |
35 |
23 |
16 |
3 |
26 |
32 |
13 |
5 |
9 |
15 |
30 |
7 |
20 |
Ш. Підсумок гри.