20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок. Математика - Природознавство. Математика. Тема. Складання таблиць додавання і віднімання числа 7. Природознавство. Тема. Тварини взимку.

Про матеріал
Формувати знання таблиці додавання й віднімання числа 7; поглибити знання й уміння учнів розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; удосконалювати обчислювальні навички. Розширювати уявлення учнів про тварин рідного краю; ознайомити зі способом живлення різних тварин; розвивати мовлення, мислення, увагу; прищеплювати повагу до тварин.Виховувати спостережливість, кмітливість, бережне ставлення до птахів і звірів.
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок,  як ефективна форма навчання молодших школярів

 

 

Державним стандартом початкової загальної освіти передбачається одне з найголовніших завдань школи — всебічний розвиток та виховання особистості через формування в учнів бажання і вміння вчитися, повноцінних мовленнєвих, читацьких, обчислювальних умінь і навичок відповідно до пізнавальних можливостей дітей молодшого шкільного віку.

  Вчителю-початківцю слід так направити свою енергію, щоб максимально розширити уявлення маленького учня про світ, орієнтуючись на індивідуальні особливості кожної дитини, розвивати її здібності. Завданням головної мети є утримання у дитини позитивного ставлення й інтересу до навчання. Завдання ці, як відомо, реалізовуються сукупністю навчальних предметів, кожен з яких - це важлива складова частина змісту початкової освіти.

Навчальні дисципліни дозволяють розширювати і поглиблювати уявлення школярів про навколишній світ, допомагають розвивати образне та логічне мислення, творчі здібності дітей, сприяють формуванню загально навчальних умінь, навичок та закладають основи світогляду.

Як учитель початкових класів, я зацікавилася вивченням резервних можливостей інтегрованих уроків та їх впливом на розвиток пізнавальної активності молодших школярів, на підвищення рівня знань, умінь і навичок, на формування цілісності знань.

     Інтегровані уроки об’єднують  знання  із різних навчальних предметів (музики, розвитку мовлення, природознавства, образотворчого мистецтва, трудового навчання та інших предметів).

       Інтеграція цих предметів  допомагає виконувати актуальне завдання сучасного  суспільства – формування в дітей відповідального ставлення до природи.

Такі  уроки є потужними стимуляторами розумової діяльності дитини. Діти починають аналізувати, зіставляти, порівнювати, шукати зв'язки між предметами і явищами.

Інтеграція - це надзвичайно приваблива форма уроку для дитини. Діти схильні до стомлюваності, яку викликає одноманітність одного предмета. Інший, незвичний хід уроку спонукає його інтерес і стимулює активність.

Про ефективність інтегрованого уроку можна зробити такі висновки за рівнем засвоєння учнями понять, за їх враженнями від уроку. Для вчителя емоційний стан учнів повинен бути важливою умовою визначення ефективності проведеного уроку. Бо вдало проведений урок — це велика праця сучасного педагога, тим більше, якщо цей урок — нестандартний, інтегрований.

Вивчаючи можливості інтегрованого навчання, можна зробити висновок, що за цією методикою — майбутнє. Змістовні та цілеспрямовані інтегровані уроки вносять у звичайну структуру шкільної освіти новизну, оригінальність, сприяють формуванню цілісної картини світу, розгляду предмета з кількох сторін, дозволяють систематизувати знання, створюють сприятливі умови для реалізації особисто орієнтованого, розвивального навчання молодших школярів.

Коли молодші школярі оволодіють певними знаннями і вміннями, то логічним буде перехід до проведення інтегрованих уроків, для формування екологічного світогляду про цілісність картини світу.


Ранкова зустріч

Ми візьмемося за руки веселіше стане всім, бо у класі усі друзі –– посміхнемося усім.

  • Це мій однокласник Дмитрик, йому 6 років. Він любить грати в  футбол і тд.
  • Мені дуже приємно всіх вас бачити сьогодні в школі.
  • З яким настроєм ви сьогодні прийшли до школи?

(відповіді дітей)

  • А від чого залежить настрій людини?

(відповідь дітей)

  • А в нашого ведмедика поганий настрій, він засмучений. У нього захворіло горло.
  • Давайте порадимо йому ліки від горла.

(попити чаю з лимоном, погріти горло, зробити компрес).

  • А яка зараз пора року?

 (Зима)

  • А який місяць? Число?
  • Яка сьогодні погода?
  • Ось з таким гарним настроєм ми почнемо свій робочий день.

 

 

 

 

 

 

 


Інтегрований урок 1 клас

(Математика -  Природознавство)

Конспект уроку

Математика. Тема. Складання таблиць додавання і віднімання числа 7.

Природознавство. Тема. Тварини взимку.

Мета. Формувати знання таблиці додавання й віднімання числа 7; поглибити знання й уміння учнів розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; удосконалювати обчислювальні навички. Розширювати уявлення учнів про тварин рідного краю; ознайомити зі способом живлення різних тварин; розвивати мовлення, мислення, увагу; прищеплювати повагу до тварин.Виховувати спостережливість, кмітливість, бережне ставлення до птахів і звірів.

Обладнання. Зображення пейзажу зимового лісу, малюнки тварин і птахів, число 7, малюнки: веселка, дні тижня, геометричні фігури.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

Доброго ранку, доброго дня,

Бажаєте ви, і бажаю вам я

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки,

Кивають голівки,

І сяють усмішки

Доброго ранка, доброго дня, усмішки даруєм і добрі слова

ІІ. Вступне слово вчителя

– Як багато невідомого, цікавого і загадкового навколо тебе? Але щоб зуміти побачити і почути, треба неодмінно бути уважним і допитливим. Лише повсякденні спостереження і пошук допоможуть відкрити таємниці.

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми відправимось з вами у подорож до казкового зимового лісу, де ми будемо допомагати звірятам і пташкам вижити в складних умовах зими, розв’язуючи приклади і задачі.

III.Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Каліграфічна хвилинка.

Цифра 7. Складається з трьох елементів: хвилястої горизонтальної лінії, прямої довгої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії, яка проходить посередині другого елемента.

Число 7 – чарівне чисел. Воно знаходиться у гармонії з природою. Давайте подумаємо і скажемо де ви зустрічали число 7?

  • 7 днів тижня;
  • 7 кольорів веселки;
  • 7 планет Сонячної системи;
  • 7 чудес світу;
  •    7 нот у музиці.

 

  • Похожее изображениеІ так, щоб вирушити в подорож до  зимового лісу, вам потрібно відповісти на декілька запитань.

Гра – тестування «Так чи ні»

  • Я вважаю, щоб зменшити, треба відняти. (Так)
  • Я вважаю, що 8 – 5 = 2. (Ні)
  • Я вважаю, щоб збільшити, треба додати. (Так)
  • Я вважаю, що 6 збільшити на 4 буде 10. (Так)
  • Я вважаю, що чотирикутник має 3 сторони. (Ні)
  • Ви молодці. Тепер я бачу, що холоди  вам не страшні.
  • От ми з вами прийшли уже  до зимового лісу. Аж ось на  зустріч нам, хто? Зайчик. Послухайте вірш.

Бідний зайчик

По дорозі зайчик скаче,

Картинки по запросу Бідний зайчикСніг глибокий, зайчик плаче,

Змерз він дуже, і тремтить,

І не знає, що робить.

Де спочити, де присісти?

Щось поїсти.

Треба швидше у лісочок,

Де стоїть старий пеньочок.

Сніг лапками розгрібати

І корінці там шукати.

Аби кори трохи згризти….

Ой, як хоче зайчик їсти!

  • Діти, а давайте пригадаємо, що ще любить їсти зайчик?

Якщо ви правильно обчислите приклади, то ми дізнаємося, що ще є під снігом, і погодуємо зайчика. Усна лічба

  1. http://dovidka.biz.ua/wp-content/uploads/2014/02/opis-zaytsya.jpg                                                      

Похожее изображениеКартинки по запросу капуста 

                              

Похожее изображение                               5 + 2 =                                  6 + 1 =

Картинки по запросу капуста 

                               4 + 3 =                                  8 – 1 =

 

  • Які ж ви молодці,  допомогли зайчикові відшукати смачну їжу.
  1. Ой, а тут на снігу сліди зайця. Це він напевне тікав  від хитрої лисички і заплутував сліди. Якщо ми правильно продовжимо ряд чисел і визначимо закономірність, то врятуємо Зайчика.

 

 

 

 

  • Числа збільшуються на 2.
  • Ряд парних і не парних чисел.

ІV. Фізкультхвилинка.

Зайчик
Сірий зайчик скік та скік (стрибки на місці),
По капусту він прибіг (біг на місці).
Нахиливсь, зірвав головку (руки на поясі, нахили вперед,

                                               дістати пальчиками рук носочки ніг)
Але й мав собі мороку.
Поки в ліс її приніс (маршируєм на місці)
Мокрий став у нього ніс (погріти руки)

V. Вивчення нового матеріалу.

  1. Оголошення теми, мети уроку і мотивація навчальної діяльності.
  • Картинки по запросу снігуріКартинки по запросу синичкиСьогодні на уроці ми з вами складемо таблиці додавання і віднімання числа 7, навчимося розв’язувати приклади і задачі із використанням таблиць додавання і віднімання числа 7.

 А у лісі в цій порі

Хазяйнують снігурі.

І синички ось літають

Корму там вони шукають.

  • Як ми можемо допомогти пташкам взимку?
  • Картинки по запросу годівничку для птахівПовісити годівничку для птахів і насипати їсти.
  • Так давайте допоможемо.
  •  А пташки допоможуть нам скласти таблиці.
  1. Сприймання нового матеріалу.

На дошку прикріплюється малюнок годівнички і картинки пташок.

Снігурі – окремі картинки, синички – зграйка пташок із цифрою 6.

  • Скільки снігурів на годівниці? (1)
  • Скільки синичок на годівниці? (6)
  • Який приклад на додавання можна скласти, щоб дізнатися про кількість всіх пташок?

(6 + 1 = 7)

  • Скільки всього пташок? (7)
  • Синички полетіли з годівнички. Скільки синичок полетіло? (6)
  • Який приклад на віднімання можна скласти, щоб дізнатися, скільки снігурів залишилося?

(7 – 6 = 1)

(Аналогічно складаються всі приклади таблиць додавання і віднімання числа 7 і записуються на дошці).

2 + 7 = 9   9 – 7 = 2

3 + 7 = 10  10 – 7 = 3

  1. Первинне закріплення.

За складеними таблицями додавання і віднімання, але без відповідей, учні повторюють таблицю додавання і віднімання числа 7.

  1. Закріплення й осмислення нового матеріалу.

Робота з підручником

  • Лісові мешканці Лис і Білочка хочуть відправитися на карнавал. Хто який костюм вибере, дізнаємось, розв’язавши приклади.

(На дошці костюми для Лиса і Білочки заховані під числами відповідями.)

VI. Закріплення й поглиблення раніше вивченого матеріалу.

1. Розв’язування задач.

а) Задача – вірш.

 Гляньте, білочка одна визирає із дупла.

 Ще он 3 стрибнуло з гілки,

 А за ними – ще 3 білки.

 Я прошу вас, діти милі,

 Щоб всіх білок полічили.

 (1 + 3 + 3 = 7)

  • Аж ось і білочка до нас завітала.

Білочка  Запасла на зиму я

І гриби й горішки.

Я люблю по гілочках

Пострибати трішки.

  • Ось вам задача від мене (передає конверт).

б) – Щоб розв’язати задачу, проведемо «Мозковий штурм»

- Що таке задача? (Математична вправа)

- З яких частин складається задача? (Умова, запитання, розв’язування, відповідь)

- Яку роль відіграє в задачі запитання? (Від запитання залежить розв’язання. Без запитання не може бути задачі).

в) Завдання від білочки.

Задача.

Білочка назбирала 10 горішків. 7 горішків вона вже з’їла. Скільки горішків залишилося?

  • Що означає число 10 в задачі?
  • Що означає число 7?
  • Про що запитується в задачі?
  • Якою дією будемо розв’язувати задачу?
  • Чому?
  • Давайте запишемо задачу.
  • Яку відповідь отримали?

4.Робота з геометричним матеріалом.

  • Яка зараз пора року?
  • Що є взимку?
  • Що можна зробити з снігу?
  • Давайте разом складемо сніговита за допомогою геометричних фігур.

 

 

 

 

 

 

 

VII. Підсумок уроку.

  1. То скажіть, кого ми з вами зустріли?
  2. Чи допомогли ми звірям і пташкам?
  3. Гра «Мікрофон»
  • Що нового взяли з уроку?
  • Що найбільше сподобалося?
  • Що запам’ятали?

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 березня
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку