Математика
2 клас
ТЕМА. Таблиця ділення на 9. Вправи на використання таблиці ділення на 9. Розв’язування задач. Порівняння виразів на 2 дії. (с. 128-129)
МЕТА: – створити умови для ознайомлення учнів з таблицею ділення на 9, для застосування табличних випадків під час виконання завдань різних видів;
- розвивати увагу, пам'ять, мову, логічне мислення учнів;
- формувати обчислювальні навички в межах вивченого матеріалу;
- виховувати національну самосвідомість, інтерес до народних традицій, культурної спадщини українського народу.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу з елементами гри.
Обладнання: презентація до уроку, картки для диференційованої та індивідуальної роботи, сюжетні малюнки.
І. Організаційний момент.
– Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.
– Доброго ранку, Марійко, я бажаю тобі веселого дня!
– Доброго ранку, Лесику, я дуже радий тебе бачити!
– Вітаю тебе, Тетянко, я хочу щоб день у тебе був щасливим!
З давніх-давен українська земля славилася народними майстрами.
В Україні вміли і ткати, і різьбити по дереву, і вишивати, виготовляли кераміку. Сьогодні на урок до нас завітають деякі представники давніх українських професій.
– Діти, а які українські ремесла ви знаєте?
Найдавнішими на території сучасної України вважають хліборобство, тваринництво, бджолярство, мисливство, рибальство, ковальство, теслярство та багато інших.
– У гості завжди приходять з подарунками. Наші гості також принесли нам подарунки , але не прості , а математичні.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Кравець – той, хто досі кроїть та шиє одяг.
ІІІ. Усний рахунок.
8*3 24:8+60
72:8 48:6*3
6*7 28:7+28
40:5 16:2-7
* Обчисли і склади по 2 рівності на ділення. (с.128, №1)
ІV. Каліграфічна хвилинка.
Вівчар - той, хто випасає овець, стежить за приростом отари, а також їх стриже задля теплого хутра, доїть та робить сир.
1.Записати числа
3дес.4 од., 7 дес.3од., 8дес.5од., 2дес.7од., 6дес.9од., 7дес.1од.,
Відповідь: 34, 73, 85, 27, 69, 71.
2. Прочитайте числа які утворилися.
3. Записати в порядку зростання.
Відповідь: 27, 34, 69, 71, 73, 85.
4. Знайдіть числа, в яких десятків більше ніж одиниць.
Відповідь: 71, 73, 85.
V. Актуалізація опорних знань.
Гутник – спеціалізується на виготовлення скла і виробів з нього.
Математичний диктант.
1. Суму чисел 5 і 3 збільшити у 5 разів.
2. Різницю чисел 35 і 5 зменшити у 6 разів.
3. Добуток чисел 8 і 3 зменшити у 4 рази.
4. Частку чисел 56 і 8 збільшити на 20.
5. До 35 додати різницю чисел 30 і 10.
6. Гутник виготовив 30 ваз, а склянок у 5 разів менше. Скільки склянок виготовив гутник?
Розв'язання:
(5+3)*5=40 56:8+20=27 (35-5):6=5 35+(30-10)=55 8*3:4=6 30:5=6
|
VІ. Повідомлення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності.
VІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Складання і записування таблиці ділення на 9.(с.128, №2)
2. Розв’язати приклади (самостійно с.128,№3)
3.
Фізкультхвилинка
«Раз , два, три – професію покажи!»
Раз, два, три — професію лікаря покажи.
Раз, два, три — професію перукаря покажи.
Раз, два, три — професію продавця покажи.
Раз, два, три — професію прибиральниці покажи.
Раз, два, три — професію вихователя покажи.
VІІІ. Осмислення навчального матеріалу.
Гончар – обробляє та виготовляє глиняний посуд, цеглу і кахлі (плитку для печей) та іншу кераміку.
Робота над задачею.(с.129, №4)
Майстри виставили на полицях 5 рядів по 9 розписаних тарілок. Залишилося розписати ще 36 тарілок. Скільки тарілок було підготовлено до розпису?
Ткач і килимар – майстер із виготовлення доріжок, покривал, килимів. Часто задля економії матеріалу хатні доріжки плели із залишків старого одягу, розтинаючи його на смужки.
Робота над задачею.(с.129, №5)
Робота з геометричним матеріалом. (с.129, №6)
Золотар – фактично давній ювелір, який спеціалізувався на золоті та виробах із нього.
У трикутника дві сторони однакові. Одна із цих сторін дорівнює 6 см,
що на 3 см менше від третьої. Знайди периметр цього трикутника.
ІX. Підсумок уроку.
– На цьому наш урок закінчено. Дякую вам за співпрацю!
X. Домашнє завдання.
Коваль – незамінних до нашого часу майстер із виготовлення решіток, кованих брам, реманенту, збруї та інших металевих виробів прикладного і декоративного значення.
1. Повторити таблицю ділення на 9.
2. с.129, №7 і №8.