Усна та письмова нумерація багатоцифрових чисел. Океани, материки і частини світу на географічних картах.

Про матеріал
Інтегрований урок математика з природознавством для учнів 4 класу. Був використаний на конкурс "Вчитель року."
Перегляд файлу

 

Математика

4-А клас

29.11.2019

Тема: Усна та письмова нумерація багатоцифрових чисел. Океани, материки і частини світу на географічних картах.

 

Мета : ознайомити учнів з утворенням, називанням, читанням і записом багатоцифрових чисел у межах 10 000; повторити прийоми розкладання трицифрового числа на розрядні доданки; закріплювати обчислювальні навички  та вміння розв’язувати задачі, знаходити периметр прямокутника, закріпити знання про назви та  розташування океанів, материків та частин світу; розвивати логічне мислення учнів, спостережливість; виховувати почуття відповідальності, уміння працювати у команді, любов до своєї  Батьківщини.

 

Тип уроку: комбінований

Обладнання: карта світу з прокладеним маршрутом, паперовий корабель, комп’ютер, картки з завданнями, таблиця розрядів.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент:

1. Привітання:

Холодно в полі, в саду  , на городі,

Осінь  мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго дня, я вітаю всіх вас!

 

2. Давайте девізом нашого уроку будуть такі слова:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати. 

 

3. Емоційна настанова:

На ваших партах перед вами лежить набір з 6 цеглинок «Лего» .Він допоможе нам визначити наш настрій. Кожен колір відповідає певному настрою:

Червоний – злий, помаранчевий – нервовий, напружений, жовтий – веселий, зелений - нормальний настрій, блакитний – нудно, синій - поганий настрій.

 

Я дуже хочу, щоб гарний настрій у вас залишився до самого кінця нашого уроку.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності:

Сьогодні у нас ,як ви вже здогадалися ,незвичайний урок. Ми перетворимося на веселих,але добрих піратів і вирушмо на пошук скарбів. Але перш ніж вирушити в далеку подорож нам треба добре підготуватися, адже попереду чекають  різні випробування. Почнемо з того, що приведемо в робочий стан наша голівки

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Скористуємося знову нашими цеглинками. Колір кожної цеглинки відповідає певній цифрі:

Червона -4

Помаранчева-5

Жовта – 6

Зелена -  7

Блакитна - 8

Синя-9

Я зачитую приклад з таблиці множення, а ви піднімаєте цеглинку певного кольору.

12:3=4(черв)  35:5= 7(зел)

48:6=8(блак)  54:9=6(жовт)

20:4=5(пом)  63:7=9(син)

Голівки розшевелили трошки черга пальчиків.

Відкриваємо зошити, записуємо число, (двадцять дев’яте листопада), класна робота.

Задумайте собі будь-яке число від одного до дев’яти, додайте до цього числа найбільше двоцифрове число, а тепер цю суму помножте на 0. Що у вас вийшло? (0). Чому у всіх однакова відповідь? (При множенні будь-якого числа на 0, отримаємо завжди 0 ) Ось цю цифру ми з вами і пропишемо каліграфічно.

Ви готові рушати?Але як ми будемо шукати наш скарб?Що нам для цього потрібно? (карта) Ост наша красуня-карта. Подивіться на ній позначено 6 зупинок. Цікаво, з чим це пов’язано. (6 материків, 6 частин світу). І на кожній зупинці нас буде  чекати тваринка, яка там мешкає. У тваринки будуть завдання, а нагородою за виконані завдання – піастри. Хто отримає більше ніж 3 піастри отримає вкінці уроку гарну оцінку.

Ну що, рушаємо?

І ось на своєму кораблі ми заходимо у води найбільшого океану. Хто підкаже,як він називається?(Тихий)

Першою нашою зупинкою буде дуже гарна, мальовнича частина світу, яка складається з двох материків : Америка. А зустрічає нас тут тваринка-чистюля  -  єнотик. Поки не помиє все у водичці – не скуштує. Що ж підготував нам єнотик?

Робота в парах:

Математичний диктант(розв’язуємо прямо на картках):

  • Суму чисел 280 та 190 зменш у 2 рази
  • (280+190):2= 470:2=235
  • Від найбільшого трицифрового числа відніми найбільше двоцифрове число
  • 999-99=900
  • Хто розв’язав – піднімає руку. Перші 4 пари отримають монетки.

Молодці! Ви впоралися із першим завданням і ми можемо рушати далі.

 

 

 

 

V. Повідомлення теми і мети уроку. Робота над новим матеріалом

Щоб дістатися наступної зупинки нам треба переплисти другий за розмірами океан. Я думаю ви вже знаєте як він називається? (Атлантичний) І де ми опинилися з вами? (Африка) Тут нас зустрічає дуже розумна тварина – слон. І він підготував нам декілька завдань. І приніс тему та мету нашого уроку:

Тема: усна та письмова нумерація багатоцифрових чисел.

Ми з вами повинні з’ясувати, як утворюються , називаються,  читаються та записуються багатоцифрові числа.І першим завданням від слоника буде:

  1. Пригадайте:

10 одиниць – 1 десяток

100 одиниць – 10 десятків – 1 сотня

1000одиниць – 100 десятків – 10 сотень – 1 тисяча

 

  1. Запиши як суму розрядних доданків кожне з чисел:

78, 130, 905, 674

Які розрядні одиниці ми використовували для розв’язання цього завдання?

І з цим завданням ми легко впоралися.

 

 

 

  1. За таблицею полічи одиницями, десятками, сотнями, тисячами.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Одиниці

10

20

30

40

50

60

70

80

90

Десятки

100

200

300

400

500

600

700

800

900

Сотні

1000

2000

3000

4000

5000

6000

7000

8000

9000

Одиниці тисяч

10 000

 

 

 

 

 

 

 

 

Десятки тисяч

 

Перший ряд рахує – одиниці

Другий ряд рахує десятки

Третій – сотні

Одиниці тисяч – разом

Десятки тисяч – один учень

В зворотному напрямку.

Давайте простежимо у скільки разів кожна наступна розрядна одиниця більша за попередню?

Кожна наступна розрядна одиниці більша за попередню у 10 разів.

  1. Обчисліть за зразком.

 

1од.+2од.=3од.

1дес. + 2дес. = 3дес= 30

1 сот. + 2 сот. = 3 сот. = 300

1тис. +2 тис. = 3 тис. = 3000

 

Разом: Самостійно:

 3од.+4од. = 7             5од.-2од.= 3

3 дес. + 4 дес. = 7 дес. = 70 5дес. – 2 дес. = 3 дес. = 30

3 сот. + 4 сот. = 7 сот. = 700 5 сот. – 2 сот. = 3  сот. = 300

3тис. + 4 тис. = 7 тис. = 7000 5 тис. – 2 тис. = 3 тис. = 3000

Перші 4 учні отримують монетки.

 

V. Узагальнення і систематизація знань.

 

Ми з вами добре впоралися з цими завданнями і сміливо можемо вирушати до наступної зупинки. Плисти ми будемо по третьому за розмірами океану - Індійському. Щось холодно стає . Ви знаєте що за такий холодний материк перед нами? (Антарктида). А зустрічають нас пінгвінчики. Щоб зігрітися вони збираються в купки і туляться один до одного. Ось і ми зараз з вами зберемося в малі купки для розв’язання завдання від пінгвінчиків. В нас будуть 3 команди ( І ряд, ІІ ряд і ІІІ ряд). Вашим завданням буде: Розв’язати приклади, та відгадати слово зашифроване біля них.

 

4000+2000= 6000                            А      Команда, яка виграла, кожен отримує монетку.

3000-1000= 2000                             В

8000-1000=7000                              С

4000+4000 = 8000                           Т

5000+4000= 9000                            Р

9000-3000 = 6000                            А

10 000 – 6000 = 4000  Л

5000- 2000 = 3000 І

3000 + 2000 = 5000 Я

 

Ось на цей материк ми з вами і відправляємося далі.

 

Фізкультхвилинка

Нас зустрічає міцний сильний кенгуру. Що запропонує нам він? ВІДПОЧИТИ!!!!

 

 

Трошки відпочили і нумо в дорогу, скарб вже нас зачекався!

 

 

 

 

Який материк ми з вами ще не відвідали? (Євразія)

На які дві частини світу розділяється Євразія? (Європа та Азія). Так як ми ближче до Азії почнемо з неї. А хто тут у нас? Панда – родичка ведмедів. Вона дуже полюбляє їсти бамбукове листя . А люди охоче підгодовують ним їх.  І навіть завдання для нас панда приготувала саме про нього.

 

За два дні група панд з’їла 840 кг бамбукового листя. Першого дня вони з’їли 14 мішків по 28 кг у кожному. Скільки мішків бамбукового листя  панди з’їли другого дня?

 

Ід. – 14м. - ?, по 28 кг

                                          }  840 кг

 

ІІд. - ?м.

 

1)28*14= 392(кг) – за І день

2) 840 – 392 = 448(кг) – за ІІ день

3) 448 : 28 = 16(м.)

Відповідь: другого дня панди з’їли 16 мішків бамбукового листя.

 

І ось нарешті ми дісталися до Європи. І зустрічає нас тут лисичка. Але поки не виконаємо завдання, вона нам скарб віддавати не хоче. Доведеться зробити ще одне зусилля. Цікаво,що за скарб? Давай нам лисичко,завдання!

 

Ширина прямокутника дорівнює 32 мм, а його довжина у 2 рази більша. Обчисли периметр прямокутника.

Що ми знаємо про прямокутник? (Протилежні сторони рівні)

За якою формулою знаходимо периметр прямокутника?

Чи можемо ми відразу визначити його периметр. НІ. Чому?

Як знайти довжину?

32*2= 64 мм

Р= (32+64)*2= 96*2 = 192мм.

 

Ура! Тепер скарб наш!!!!!А що в ньому ?Це карта нашої країни з усіма символами. Саме в центрі Європи розташована наша люба ненька Україна. І це наш спільний найдорожчий скарб, який ми повинні оберігати, цінувати та любити.

Це привітний і світлий наш сонячний дім,

Як радісно й весело жити у нім.

Тут мамина пісня і усмішка тата.

В любові й добрі тут зростають малята.

Дзвінка наша пісня до сонечка лине:

«Мій сонячний дім – це моя Україна!»

 

 

VI. Рефлексія

Ми з вами пройшли великий довгий шлях. Що ви винесете з цього заняття?

Висловіть свої думки користуючись такими фразами:

-  Сьогодні  я дізнався….

- Мені сподобалося…

- Було цікаво..

-  Не сподобалося…

 

Я дякую вам за цей чудовий урок, солодкий скарб теж ваш, і нашому журі, за те що були уважними. …

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
2457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку