Урок "Математика і сім чудес України. Розв’язування рівнянь. "

Про матеріал

урок-подорож розвязування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання.Сьогодні на уроці ми з вами продовжуємо вивчення теми «Рівняння» та вдосконалюючи обчислювальні навички, здійснимо невеличку подорож по теренах нашої Батьківщини. Я впевнена, ви не раз чули про сім чудес світу. До речі назвіть відомі вам Сім чудес світу. (Александрійський маяк, Колос Родоський, Мавзолей в Галікарнасі, Піраміда Хеопса, Сади Семираміди в Вавілоні, Статуя Зевса в Олімпії, Храм Артеміди) див. додаток.


Але не впевнена, що ви знаєте про те, що у березні 2008 року стартувала акція « Сім чудес України». На звання семи чудес України претендувало 100 пам'яток історії та культури з усіх регіонів нашої держави. 21 серпня 2008 року в « Софії Київській» відбулося підбиття підсумків та нагородження переможців Всеукраїнської акції. Ми з вами не брали участі в голосуванні, але сьогодні на уроці спробуємо відкрити для себе ці сім чудес України. Ми будемо подорожувати по нашій Батьківщині, але подорож ця буде незвичайна - математична. Тож озброюйтесь знаннями, кмітливістю, зосередженістю, твердістю і вирушаймо в дорогу.

Перегляд файлу


Тема:Математика і сім чудес України. Розв’язування  рівнянь. 

Мета уроку: удосконалення  навичок розв’язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання; розвивати вміння слухати, працювати самостійно та в парах, розширити знання учнів про власну державу; виховувати уважність, інтерес до предмету.

Тип уроку: урок застосування знань,  вмінь і навичок. 

Обладнання: зображення семи чудес світу та України, підручники, індивідуальні картки, картки із завданнями, набрані відповіді.

 Хід уроку:
I. Організація класу.

II. Оголошення теми та мети. Мотивація.

Сьогодні на уроці ми з вами продовжуємо вивчення теми «Рівняння» та вдосконалюючи обчислювальні навички, здійснимо невеличку подорож по теренах нашої Батьківщини. Я впевнена, ви не раз чули про сім чудес світу. До речі назвіть відомі вам Сім чудес світу. (Александрійський маяк, Колос Родоський, Мавзолей в Галікарнасі, Піраміда Хеопса, Сади Семираміди в Вавілоні, Статуя Зевса в Олімпії, Храм Артеміди) див. додаток.

Але не впевнена, що ви знаєте про те, що у березні 2008 року стартувала акція « Сім чудес України». На звання семи чудес України претендувало 100 пам'яток історії та культури з усіх регіонів нашої держави. 21 серпня 2008 року в « Софії Київській» відбулося підбиття підсумків та нагородження переможців Всеукраїнської акції. Ми з вами не брали участі в голосуванні, але сьогодні на уроці спробуємо відкрити для себе ці сім чудес України. Ми будемо подорожувати по нашій Батьківщині, але подорож ця буде незвичайна - математична. Тож озброюйтесь знаннями, кмітливістю, зосередженістю, твердістю і вирушаймо в дорогу.

 III. Перевірка домашнього завдання.
Щоб відгадати назву міста, з якого ми розпочнемо нашу подорож, давайте перевіримо наше домашнє завдання.
Учні обмінюються зошитами та здійснюють взаємоперевірку домашнього завдання за записаними на дошці відповідями.
 


728
б) x=540 (1 бал)
г) x=16 (1 бал)
729
б) x=15 (1 бал)
г) x=29 (1 бал)
730
б) x=8 (1 бал)
г) x=8 (1 бал)
733
б) x=150 (2 бали)
734
б) x=6 (3 бали)




Відповіді до номерів записані на дошці, розмістіть їх у порядку зростання і отримаєте назву міста, в якому ми зробимо нашу першу зупинку.

15,16-И, 6, 8-К, 150, 540-В 29 - Ї.

Учні відгадують слово КИЇВ.

У Києві розташовано два із семи чудес України – це Києво - Печерська лавра та Софія Київська.

Демонстрація  зображення пам'яток історії.

IV. Актуалізація опорних знань.
Мандруємо далі Дніпром до наступного міста - володаря одного з семи чудес України. Але перш ніж відгадати де ми зупинимося, ви повинні будете дати мені відповіді на питання:

Що називають коренем рівнянням? Що означає розв’язати рівняння? (X)


Що потрібно зробити, щоб знайти невідомий доданок? (О)


Що потрібно зробити, щоб знайти невідоме зменшуване, від’ємник? (Т)


Що потрібно зробити, щоб знайти невідомий множник? (И)


Що потрібно зробити, щоб знайти невідоме ділене, дільник? (Н)


Якщо ви дасте мені вірні відповіді на всі питання - я відкрию вам назву міста - зупинки.

Отже, наступна наша зупинка - це місто Хотин, що знаходиться в 15 км від Кам'янця-Подільського. У цьому місті розташований  Державний історико-архітектурний заповідник «Хотинська фортеця», що є наступним дивом України.

Продемонструвати зображення пам'яток історії.

 V. Розв'язування вправ.
Розв'язуючи номери ви дізнаєтеся назву міста, у якому розміщено ще одне з чудес України. Працюємо таким чином:

I ряд - виконує 1, 2, 3 приклади;

II ряд - 4, 5, 6 приклади;

III ряд - 7, 8, 1(з №285) приклади.

ВІДПОВІДІ:
 


42 – З;


178 – А;


167 – П;


426 – О;


762 – Р;


67 – І;


382 – Ж;


3159 – Ж;


46 – Я.



Саме у місті Запоріжжі знаходиться ще одне із семи чудес України - це Національний заповідник Острів Хортиця». (Демонструється зображення ).

Дніпром, а потім Чорним морем ми з вами вирушаємо на пошуки наступного дива на Південний берег Криму у таврійські степи - у місто Севастополь. Але щоб дізнатися назву п'ятого дива, ви повинні провести ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ. 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Таким чином, я відкрию вам п'яте диво України -  Херсонес Таврійський.

З відкриттям попередньої історичної пам'ятки України ми завершуємо подорож водними шляхами і продовжуємо подорожувати суходолом. Вирушаймо в путь на захід України.

Оскільки назва міста, до якого ми з вами прямуємо, подвійна, то і завдання , яке я вам пропоную складається з двох кроків.

№286.(1, 3, 5)

 


(134+x)-583=426;


134+x=426+583;

134+x=1009

x=1009-134;

x=875.

(134+875)-583=426.

3) (x-506)+215=429;

x-506=429-215;

x-506=214;

x=214+506;

x=720;




(720-506)+215=426.

5) (942-a)-126=254;

942-a=254+126;

942-a=380;

a=942-380;

a=562;

(942-562)-126=254.

Шосте диво України - це Національний історико-архітектурний заповідник «Кам'янець», що знаходиться у місті Кам'янець-Подільський.

А тепер прямуємо додому, і шлях наш пролягає ще через одне диво України. Але ви дізнаєтесь його назву, якщо дасте правильні відповіді на питання: Розв’яжіть усно такі рівняння:

 


А+ 5 = 5; М

 5-А=5; У
А- 5 = 0; А

5+А = А; Н
А+1 = 1: Ь



Розмістіть дані числа та прочитайте назву нашої останньої зупинки. Так, це Умань. А сьомим дивом України є Національний дендрологічний парк « Софіївка ». (демонструється зображення )

VI. Підсумок уроку.

Ось і завершилася наша подорож. Ми з вами пригадали, як розв’язуються рівняння, розв'язали приклади. Водночас ми згадали історичні пам'ятки нашого народу, які мають величезну цінність не лише для нашої держави, я й для світу в цілому.

Тож, чи сподобалася вам подорож? 

Мені теж було приємно з вами працювати. Тому бажаю усім, щоб щастя додавалось, горе - віднімалось, щоб достаток множився, а любов ділилася.

 VII. Домашнє завдання.

§ 2 п. 10, № 2830 (1,4, 6); № 2850, № 292.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
31 травня 2018
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку