Клас: 2
Предмет: математика
Тема уроку: Додавання і віднімання чисел з переходом через розряд у межах 20.
Мета уроку: закріплення вміння додавати одноцифрові числа з переходом через розряд; розвивати логічне мислення, уяву, увагу; виховувати інтерес до вивчення предмету.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: ІКТ, відеоролик, картки для роботи в парах та групах.
Перебіг уроку
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
Для сьогоднішнього уроку нам знадобиться: підручник, робочий зошит, ручка та кольорові олівці.
Поверніться кожен до свого сусіда по парті, посміхніться та дайте долонькою «п’ять», щоб протягом уроку у всіх був гарний настрій.
На сьогоднішній урок до нас завітали наші друзі: кіт Леопольд та його мишенята. Вони принесли вам такі завдання:
Завдання 1: Росли 2 верби. На кожній вербі по 2 гілочки, на кожній гілочці по 2 груші. Скільки всього груш?
Завдання 2: На яблуні було 10 яблук, а на тополі на 2 менше. Скільки всього було яблук?
Завдання 3: Кришка стола має чотири кута. Один кут відрізали. Скільки кутів у стола?
Розгорніть робочі зошити, запишіть число, слово класна робота, зараз ми проведемо математичний диктант:
Кіт Леопольд дав мишенятам завдання виріши приклади, але в мишенят виникли труднощі, допоможіть їм. Розфарбуйте рибок в залежності від кольору кола біля відповіді.
8+3 9+8 7+7
8+8 9+5 6+6
7+6 11 13
11 13 16 17 14 12
7+6= 7+3+3=10+3=13
Пояснення: Щоб до числа 7 додати число 6, нам потрібно розкласти число 6 на розрядні доданки такі як 3 та 3, і по черзі додати до числа 7. Цей приклад відображає додавання через розряд. Тобто, додавання через розряд це приклад в якому при додаванні чисел, склад першого десятку закінчується та переходить на наступний.
Задача: В змаганнях від нашого класу приймало участь 9 учнів , серед них було 4 дівчинки. А з другого класу приймало участь 7 хлопців та 3 дівчинки. Скільки всього учнів приймало участь у змаганнях?
( аналіз задачі)
- Послухайте будь ласка пісню, хто її співає? (звучить запис пісні з мультфільму «Кіт Леопольд»)
У 4 + 8 Б 8 + 9
Д 12 – 5 Р 16 – 6
А 9 + 9 Ж 9 + 7
( 12, 7, 18, 17, 10, 16)
Наш урок добігає кінця, тож зараз ми підведемо підсумки: