Урок математика у 4 класі

Про матеріал
Урок з математики для учнів 4 класу з теми "Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки".
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

Дата ______________

Тема. Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні  доданки.

Мета. Закріплювати вміння рахувати сотнями тисяч, читати, записувати, розкладати на розрядні доданки шестицифрові числа; повторити прийоми порівняння  багатоцифрових чисел; удосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати і удосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність, інтерес до читання казок.

Обладнання. Смайлики, презентація до уроку, картки для опитування.

 

ХІД УРОКУ.

І. Організація класу.

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Будем вчитися старанно,

Щоб урок пройшов немарно.

  • У кожного з вас на столі лежить частинка моєї посмішки. Подаруйте і мені, своїм однокласникам і гостям частинку своєї. Посміхніться.

C:\Users\JULIA\Desktop\Відкритий урок математика 16.10.13\smile1.jpg

  • Ця посмішка є своєрідним ключиком для того, щоб завітати до казки. Якої саме відгадайте.

В одному королівстві жив принц і він вирішив знайти свою принцесу. Довго шукав як опинився в лісі. Тут він зустрів маленьких, гарненьких, аж сімох чоловіків, як ви думаєте хто вони і з якої казки? (Білосніжка). Авторами цієї казки є відомі казкарі браття Грімм.

  • Сьогодні поряд з нами будуть Білосніжка зі своїми вірними друзями – гномиками.

C:\Users\JULIA\Desktop\Відкритий урок математика 16.10.13\imgpreview.jpg

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми покажемо Білосніжці, що ми вміємо і допоможемо гномикам розібратися у нумерації шестицифрових чисел і розкладанні їх на розрядні доданки.
  • Отже, темою нашого уроку є нумерація шестицифрових чисел і розкладання їх на розрядні доданки.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Спершу Білосніжка хоче подивитися, як ви виконали домашнє завдання, а дехто попрацює на картках.

а) № 211, с. 31.

Прочитайте числа від найбільшого до найменшого.

200 000, 117 300, 40 000, 5000.

б) № 212, с. 32.

- Згадайте домашню задачу.

- Поясніть, що знайшли кожною дією.

1) 900 : 6 = 150 (ст.) – за 1 тиждень І оператор;

2) 900 : 5 = 180 (ст.) – за 1 тиждень ІІ оператор;

3) 180 – 150 = 30 (ст.) – на стільки більше.

- Оберіть правильний вираз до задачі.

900 – 5 6

900 : 6 + 900 : 5

900 : 6 – 900 : 5

  • Змініть запитання так, щоб останньою була дія додавання. (Скільки сторінок за тиждень набирають обидва оператори?)

Молодці! Ви гарно впорались із домашнім завданням.

ІІІ. Закріплення знань, умінь і навичок учнів.

Усний рахунок.

  • А тепер прийшов час разом з гномиками порахувати усно.
  1. Гра «Ланцюжок».

240 : 10 2 : 6 + 2000 – 1000

5000+ 600 : 100 : 7 9 + 30000

  1. Усні задачі.
  • Ялина може прожити 1200 років, а дуб – на 800 років більше. Скільки років може прожити дуб?
  • Відстань від будиночка гномиків до замку Білосніжки по стежці через ліс  500 м, а по асфальтованій дорозі – у 4 рази довша. Яка відстань від будиночка гномиків до замку Білосніжки по асфальтованій дорозі?
  • Один гномик за рік видобув 40000 алмазів, а другий – у 2 рази менше. Скільки алмазиків видобув другий гномик?
  • Молодці!

 

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • А тепер покажемо Білосніжці, як ми вміємо гарно писати, а гномикам, як треба писати.
  • Сьогодні у нас 16 число. З яких цифр складається число 16? (1 і 6.)
  • Тож ми їх і пропишемо. Згадаємо, як це робиться.

 

  1. Математичний диктант.
  • Тепер перевіримо, як ви вмієте письмово рахувати.

Записати цифрами числа: п’ять тисяч сімсот сорок шість;

вісімдесят тисяч сто двадцять;

триста десять тисяч дев’яносто;

сто три тисячі вісімсот одинадцять.

Число 400 000 збільште на 500.

Число 600 000 зменште у 2 рази.

На одній картці гномик записав число 5000, а на другій – число, у 100 разів більше. Яке число гномик записав на другій картці?

  • Які шестицифрові числа ми записали. Усно розкладіть їх на розрядні доданки.

(310090, 103811)

  1. Робота з підручником. с. 32 № 216.

Розкладання чисел на розрядні доданки.

234725 = 200000+30000+4000+700+20+5

777777=700000+70000+7000+700+70+7

500400=500000+400

540000=500000+40000

225225=200000+20000+5000+200+20+5

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

  • Гномики не тільки люблять вирішувати різні завдання, а ще й відпочивати. Тож відпочинемо разом з ними.
  1. Порівняння шестицифрових чисел.
  • Білосніжка дала гномикам нове завдання порівняти шестицифрові числа, а вони не знають, як це робити. Допоможемо їм.

с. 32 № 215

945145 888888    435784345784

90000 890000    494700 449700

111111 90000    260000 206000

 

  1. Розв’язання задачі с. 32 № 217.
  • Білосніжка для вас приготувала ще й задачі. Розв’яжемо першу з них.

Прочитайте задачу.

  • Про що йде мова в задачі?
  • Скільки грибів назбирали гноми? (300)
  • Скільки грибів зварила Білосніжка? (28)
  • На скільки ниток нанизала решту грибів Білосніжка? (8)
  • Що означають числа 300? 28? 8?
  • Що запитується в задачі?
  • Які головні слова задачі?
  • Знаючи, що зібрали гноми 300 грибів, а із 28 зварили суп, що можемо знайти? (Скільки нанизала) Якою дією? (-)
  • Знаючи, скільки нанизала і що нанизувала на 8 ниток, що можемо знайти? (Скільки на 1 нитці.) Якою дією? (:)
  1. 300 – 28=272 (гр.) – нанизала;
  2. 272 : 8 = 34 (гр.) – на 1 нитці.
  1. Самостійне розв’язання задачі с. 32, № 218. Диференціація

Прочитайте задачу. Розгляньте умову. Що заважає зразу приступити до вирішення задачі? (8 ц=800 кг)

Прочитайте план розв’язування.

  1. Скільки кілограмів персиків було в 10 ящиках?
  2. Скільки кілограмів персиків було у ящиках по 15 кг?
  3. Скільки було ящиків по 15 кг?

Якою дією будете відповідати на перше питання? ()

Якою дією будете відповідати на друге питання? (-)

Якою дією будете відповідати на перше питання? (:)

 

  1. Геометричний матеріал.
  • Білосніжка намалювала для гномиків фігури, але вони зовсім не можуть розібратися, що за фігури зображені.
  • Назвіть, під яким номером знаходять чотирикутники? Прямокутники? Трикутники?

 

ІV. Підсумок уроку.

  • Розкажіть Білосніжці, що нового ви дізналися на уроці.
  •  Що повторили на уроці?
  • Що сподобалось на уроці?
  • Що складного було на уроці?

V. Домашнє завдання.

с. 33 № 219,220.

Кожен із вас отримав посмішку. Подаруйте тепер свою посмішку сусідам.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
9 жовтня 2022
Переглядів
340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку