Розробка уроку застосування математики у сучасному світі. Розв'язання прикладних задач,вдосконалення навичок виконання дій з числами у стандартному вигляді, використання кейс-методу.
Мета:
навчальна: вдосконалити володіння технікою обчислень (навички виконання дій зі степенями) та розв'язування текстових задач прикладного змісту;
розвивальна: формувати вміння опрацьовувати інформацію, логічно мислити, аналізувати, робити висновки;
виховна: розвиток комунікативних навичок, усвідомлення значення математики у сучасному житті.
Тип уроку: урок закріплення та повторення вивченого матеріалу.
Обладнання, наочність: комп’ютер, мультимедійний проектор, роздатковий матеріал, презентація.
1. Організаційний момент.
2. Вступне слово.
Цей урок дещо незвичайний. Ви маєте побачити математику у сучасному житті. Вдосконалити свої обчислювальні навички. Спробуйте здогадатися, про що піде мова. А мова піде про злиття понять BIT та COIN.
Що означають ці слова з англійської? Так, ми поговоримо про криптовалюту.
Для більш докладної інформації опрацюйте теоретичний матеріал.
Ваша мета знайти відповіді на запитання:
3. Опрацювання теоретичного кейсу
Мовою технократів Bitcoin являє собою такий платіжний веб-сервіс з відкритим вихідним кодом, де через розподілену мережу (p2p) забезпечуються фінансові транзакції на основі віртуальної децентралізованої валюти. Оскільки Bitcoin-монети – це суміш чистої математики та криптографії, вдалося придумати математичний еквівалент процесу добування золота з надр землі. Такий процес у віртуальному світі називається «майнінг» (англ. mining – гірнича справа). Генерація монет повністю залежить від обчислювальної потужності самого комп'ютера, що використовується для вирішення математичних задач, які ускладняються з видобутком нових монет. У цьому й полягає трудомісткість генерації нових bitcoin.
Кожні 10 хвилин в межах системи з'являється блокчейн. Спочатку розмір винагороди за кожен створений блок становив 50 bitcoin-монет. Приблизно раз на 4 роки розмір винагороди буде зменшуватися вдвічі. 28 листопада 2012 відбулося 1-е зменшення емісійної складової нагороди з 50 до 25 bitcoin-монет.
Біткоін, можна придбати за гроші або скористатися можливістю його видобутку.
Для отримання біткоінів з комп’ютерів потрібно створити мережу та за допомогою спеціальних програм забезпечення виконувати деякі доволі складні математичні операції. Можливо тому цей не легкий процес прирівнюють до карбування монет чи до видобутку корисних копалин. Слід розуміти, що такий видобуток біткоінів стає все важчим.
Наприклад, на сьогодні, щоб створити одну таку монету, потрібно збільшити об’єм роботи в 500 тисяч разів більше, ніж на початку створення перших біткоінів.
Щоб було більш зрозуміло, згадаємо прості числа. 2, 3, 5, 7… 907, 911, 919…, що діляться тільки на одиницю і самі на себе. Слід розуміти, що ці цифри чим далі, тим рідше зустрічаються. Якщо вдаватися до фактів, то за останні два роки було знайдене всього одне просте число. По такому методу відбувається і видобуток біткоінів.
Цей доволі складний алгоритм засновник задумав для того, щоб люди не намагалися створювати нові біткоіни, а купували вже готові монети.
За версією журналістів, засновником цієї криптовалюти є Сатосі Накамото. У біткоін-оточенні цього талановитого хакера називають Сатоши. Він написав вихідний код першої програми-гаманця та виклав його у відкритий доступ. В перекладі з японської ім'я Сатоши означає «ясно мислячий, кмітливий, мудрий», а слово naka перекладається як «всередині», moto - «початок, підстава, базис, організація». Тобто Сатосі Накамото можна перекласти як «ясно мисляча людина всередині фундаментальної організації». Сатосі Накамото до цього часу є загадковим творцем Bitcoin, який з'явився з нізвідки. Влітку 2010 року після завершення написання програмного коду цієї криптовалюти активність Сатосі почала знижуватися, і він все рідше відповідав на листи сторонніх розробників, а незабаром зник остаточно. І хоча Bitcoin сформував картину нової реальності, особистість автора все ж лишається невідомою. Одна це людина або ціла група осіб, які добре розуміються на криптографії, невідомо. Можливо, Сатосі Накамото є шалено багатою людиною, статки якої перевищують мільярд доларів.
З часом його пошуки придбали форму золотої лихоманки, та всі спроби дізнатися хто ж ховається за цим ім’ям, і далі залишаються марними.
Проект був у відкритому доступі , кожен за бажанням міг переконатися в тому, що програма насправді надійно зберігає гроші та дозволяє переводити їх на інші електронні гаманці. Прочитавши вихідний код Сатоши, інші хакери почали доповнювати його корисними функціями.
За час існування валюти з'явилися платіжні сервіси для її використання, банкомати і навіть інші цифрові валюти подібної технології.
Bitcoin можна заробити різними методами. Першим методом отримання bitcoin може бути заробіток на вводі капч. По-друге, bitcoin можна одержати за перегляд сайтів та за кліки. По-третє, таким видом прибутку є майнінг за допомогою відеокарт або процесорів.
Зараз найбільшу популярність мають перші два способи. Для заробітку майнінгом комп’ютер має бути оснащеним достатньо потужними відеокартою та процесором.
Крім цього, отримати bitcoin допоможуть ресурси, які задіяні у цій сфері. Сайти, які роздають біткоіни безкоштовно:
1. FreeBitco
Щоб з цього сайту отримувати біткоіни необхідно один раз на годину заходити на нього та вводити звичайну капчу, за яку вам нарахують невелику кількість біткоінів. Зароблені гроші за допомогою автовиводу будуть перераховуватися на ваш біткоін-гаманець. Виплати проводяться щонеділі з 18:00 до 19:00.
2. BTCFreeGame.com
3. LandOfBitcoin
Оскільки ці сайти працюють однаково, то для більшого заробітку можна поєднати ці два сайти і заробляти гроші, оптимально використовуючи свій час. Обговорення запропонованих питань.
4. Роз’язання задач
Завдання 1. Розглянемо лінійну діаграму. Яку інформацію можна отримати з неї?
З чого можна було отримати максимальний прибуток?
Мінімальний прибуток? Яке вкладення було збитковим? Скільки відсотків прибутку давав біткойн? У скільки разів вкладення у біткойн вигідніше за лайткойн?
Як бачите, зірковий час біткоіна припадає на 2013. Багато хто заробляв тоді і майнінгом , і на сайтах.
Завдання 2.За таблицею запишемо вимірювання біткоіна у стандартному вигляді.
Завдання3.1 біткоін коштує 102179,79 гривні або3880,89$.
Обчисліть вартість 1 сатоши,1 юбіта,1міллібіта,1бітцента у гривнах та долларах використовуючи дані у стандартному вигляді.
Перегляд відео про домашній майнінг.
Робота в групах.
Завдання 1 групи. Прорахувати чи вигідно займатися майнінгом зараз за такими умовами: модернізація комп’ютера 1000$, за 1 годину добувається 0,00075 ефіріума, 1ефіріум коштує 108$ (на 8 лютого, або 133$ на 18 лютого), ціна розетки(вартість електроенергії) 6 центів за1кВт, за годину витрачається 0,94кВт. Який дохід приносить такий майнінг у місяць(30днів), за скільки окупиться обладнання?
Які прогнози стосовно продажу комп’ютерного обладнання можна зробити, враховуючи дохід майнінга.
Розв’язання. Прибуток=виручка-витрати.
Виручка за 30 днів =7,5**24*30*133=7,5**2,4**3**1,33* =71,82$
Витрати за 30 днів=9,4**2,4**3**6*=406,08*=40,6$
Прибуток за 30 днів=71,82-40,6=31,22 $
1000:31,22=32 місяці. Обладнання окупиться майже через три роки. Майнінг зараз не є прибутковим. Якщо тенденція буде продовжуватися, обладнання будуть продавати, процесори та відеокарти, які використовувалися здешевіють.
Завдання 2 групи. Прорахувати вигідність розміщення біткоін депозита на бірж cryptsy за такими умовами: ваш внесок складає 0,1BTC, сума всіх депозитів 200 BTC,щоденний прибуток 5 BTC,біржа виділяє 2 відсотка з щоденного прибутку. Скільки складе щоденний прибуток, щорічний?
Розв’язання. 0,1BTC: 200 BTC=1*:2:=0,5*=5*-частка нашого внеска від загальної суми.
5 BTC *2=–щоденний прибуток на всіх вкладників.
5**=5*-наш щоденний прибуток.
З65*5*=1825*=1,825=1,825-наш річний прибуток. Вклали 0,1, прибуток 0,01825 або 18 відсотків, це непогано.
Обговорення результатів.
5. Підсумок уроку.
Що цікавого ви дізналися на уроці? Корисні для вас ці знання?
6. Домашнє завдання
У яких країнах криптовалюта найбільш розповсюджена? Чому багато країн відноситься до неї з обережністю?
Підрахуйте скільки можна заробити на сайтах, за тиждень, якщо за 1 годину нараховують один сатоши.
Презентація до уроку