Математика 1 клас (інтелектуальні порушення)
Тема уроку: Лічба предметів. Розміщення предметів: вгорі, внизу; ліворуч, праворуч, між; під, над, на. Порівняння предметів за розміром. Підготовчі вправи до написання цифр.
Мета: дати уявлення про розташування предметів у просторі з використанням слів «зліва», «справа», «внизу», «вгорі»; вчити дітей порівнювати предмети за розміром; вправляти їх у лічбі предметів; розвивати увагу, уміння слухати; вправляти в написанні елементів цифр;виправляти вимову; виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: 6 цеглинок LEGO, предметні малюнки, зошити ,підручник.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Я прокинувся раненько, Привітав родину всю.
Тата цілував і неньку. Ласка ласкою озвися,
Посміхнувся дідусю. Одне одному всміхнися
II. Вступна бесіда
— Зараз урок математики. Це цікава і важлива наука. Говорять, що математика — це королева наук. Вивчати математику допоможе вам підручник, який називається «Математика».
1. Розгляд підручника. — Візьміть до рук підручник і розгляньте його. Ця книжка — ваш перший підручник з математики. — Про що розповідає обкладинка підручника «Математика»? — Чи подобається вам малюнок на ній?
2. Робота за підручником
Завдання 1
— Хто намальований? Порахуйте, скільки тварин?
— Хто ближче? Хто — далі? Хто — зліва? Хто — справа?
- Діти, подумайте і скажіть для чого ми повинні вивчати математику?
ІІІ. Підготовчі вправи
- І розпочнемо ми урок з гімнастики для нашого мозку!
1. Мозкова гімнастика
1) Робимо масаж вух і одночасно круги ногами по підлозі.
2) Права рука забиває цвяхи, ліва – прасує .
2. Лічба від 1 до 5
- Діти, математика починається з лічби .
Отже , порахуємо ромашки на лузі .
3. Гра «Чи знаєш ти свій клас?»
-А тепер гра на увагу,чи знаєте ви наш клас.
Закрийте очі і скажіть :
- Скільки вікон у класі?
- Вони розташовані праворуч чи ліворуч?
- Де знаходиться дошка?
- Скільки дверей у класі?
- Вони знаходяться ліворуч чи праворуч?
4. Бесіда
- Діти , багато з вас плутались - де ліворуч чи праворуч. А щоб ви це добре знали сьогодні на уроці ми дізнаємось де ліва рука , а де права , також будемо вчитися розташовувати предмети в просторі .
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя:
- Як розпізнати де ліва рука ,а де права? В лівій стороні у нас серце. Давайте прикладемо долоньку і послухаємо його стукіт. Ліва рука в нас більш ледача, бо мало що робить . Підніміть її . А ось права рука в нас працьовита. Що ми робимо нею? (відповіді дітей)
2.Гра
А зараз я пропоную гру в якій потрібно вправно показати, як швидко і уважно ви орієнтуєтеся у своїй будові тіла. - Лівою рукою торкніться носика. Правою рукою торкніться лівого вушка. Лівою рукою торніться правого плеча. Правою рукою доторкніться до лівого коліна.
3.Гра з лего-цеглинками
- Ми гарно працювали, а тепер потрібно трішки погратися із цеглинками лего.
1. Покладіть по центру парти червону цеглинку.
2. Зліва від неї – жовту.
3. Праворуч від неї – синю.
4. Під червоною – блакитну.
5. Над жовтою – зелену.
6. Праворуч від синьої – помаранчеву.
4. Руханка з лего-цеглинками
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота з підручником .
2. Робота в зошиті (Написання елементів цифр)
VI. Підсумок уроку. Рефлексія
— Діти, пригадаймо, які завдання ми виконували на уроці?
— Ми рахували? Ми грали? Малювали?
— Вам сподобався урок? Тоді до нових зустрічей в країні Математика.