Математика 2 клас
Тема: Вправи і задачі на застосування таблиці множення
числа 7.
Рівняння на знаходження невідомого від’ємника.
Мета:
- дидактична: формувати компетентність учнів у розв’язанні задачі на
різницеве порівняння двома способами, у розв’язуванні рівнянь на
знаходження невідомого від’ємника;
- розвивальна: удосконалювати навички усної лічби, розвивати
логічне мислення, культуру математичного мовлення, пам’ять,
увагу;
- виховна: виховувати інтерес до математики, вміння працювати
в парах, досягати спільної мети, прагнення допомагати товаришу
по парті.
Інтерактивні технології: «Робота в парі», інтерактивна вправа
«Естафета», «Мікрофон», інтерактивний метод « Незакінчене речення».
Обладнання: демонстративно – ілюстративний матеріал, роздатковий
матеріал, таблиці «Таблиця множення», « Рівняння».
Тип уроку: урок - закріплення знань учнів.
Хід уроку
Етапи уроку |
Зміст уроку |
Коментар |
|||||||||
Організація класу до уроку |
1. Всі почули ми дзвінок, Він покликав на урок, Кожен з нас приготувався, На перерві постарався. Ми урок розпочинаєм, Математику вивчаєм.
2.Мотивація навчальної діяльності. - Сьогодні наш урок особливий. Ви відкриєте для себе одну із таємниць мудрості. Для цього потрібно наполегливо працювати, гідно пройти всі етапи уроку. *каліграфічна хвилинка *хвилинка швидкого обчислення *гра « Естафета» * розв’яжемо разом задачу *фізкультхвилинка *розв’язання рівнянь *гра « Хрестики – нулики» *працюю сам * «Сьогодні на уроці ….»
3.Повідомлення теми, мети уроку. Тема нашого уроку «Вправи і задачі на застосування таблиці множення числа 7. Рівняння на знаходження невідомого від’ємника». Ми не лише будемо розв’язувати рівняння, приклади, знаходити невідомі компоненти дій додавання, віднімання, а й вчитимемося бути наполегливими. активними, уважними, старанними, добрими. |
Промовляє вчитель, по бажанню і діти.
Всі етапи уроку, тобто план уроку. на дошці. |
|||||||||
Актуалізація опорних знань |
1.Перевірка домашнього завдання
2.Хвилинка каліграфії: * письмо цифри 7, числа 77 * продовжити ряд чисел: 7 14 … … * творче завдання: скласти 4 приклади, використовуючи таблицю множення числа 7, з відповіддю 77
3.Хвилинка швидкого обчислення. Гра «Естафета». 7*4 7*8 7*9 - 14 -26 +16 : 2 +10 - 23 * 7 : 5 - 40 + 1 * 4 : 4 |
На перерві дітьми – групою довіри і вчителем переглянуті виконані домашні завдання з метою економії часу. Все виконано правильно. Таблиця написання цифри 7. Фронтальна перевірка виконаних завдань. Учень біля дошки збирає морковку з відповідним завданням: результати множення числа 7, розташувавши у порядку зростання(перевірка хвилинки каліграфії).
|
|||||||||
Закріплення раніше вивченого матеріалу. |
1.Робота над задачею 249: *самостійне читання умови задачі; * розповідь умови задачі; * вивчення умови; * аналіз задачі (Щоб дізнатися на скільки більше деталей стали робити на новому верстаті за 8-годинний робочий день, ніж на старому, треба знати скільки робили деталей за цей час на старому верстаті і скільки стали робити. Нам це невідомо, але ми можемо це знайти. Якщо за 1годину виготовляли 2 деталі, то за 8годин - у 8 разів більше. Аналогічно дізнаємося за кількість деталей на новому верстаті.) 2*8(д.) – зробили на старому верстаті; 9*8 (д.) – зробили на новому; 9*8 – 2*8 =56(д.)- на 56 деталей більше стали виготовляти.
( 9 – 2 )*8 = 56(Д.) - Це другий спосіб розв’язання задачі. Який спосіб більш раціональний ? Чому? 2.Фізкультхвилинка. І сувора й солов’їна Математики країна, Праця тут іде завзята – Вмій лиш спритно працювати ! Вмій ділити , віднімати, Множити і додавати, Вмій кмітливо все збагнути, Першим в відповіді бути. Також вмій і відпочити – Фізхвилиночку зробити. Час уже нам працювати – Знань побільше назбирати.
3.Робота над рівняннями. * Інтерактивний метод « Незакінчене речення»: - Числа при відніманні називаються … - Якщо до різниці додати від’ємник, то дістанемо … . - Якщо від зменшуваного відняти різницю, то отримаємо … . * Робота над рівняннями 251. *Інтерактивна технологія «Робота в парах» : гра «Хрестики – нулики».
50 –х =30 17 – х =15 100 – х =55 76 – х =24 30 – х =18 4 – х = 4 26 –х =16 18 – х =10 54 –х =37
4. Самостійна робота: 252
5.Оцінення роботи всього класу і окремих учнів. |
Колективна робота над задачею.
Запис на дошці і в зошитах.
Учні виконують вправи разом з вчителем і промовляють віршик.
Знайти лише невідомий від’ємник. Учні в парах усно розв’язують рівняння. В табличці кольоровим олівцем зафарбовують знайдену відповідь. Виконують по варіантах: І- 1 – ша дія множення; ІІ – остання дія множення.
|
|||||||||
Підсумок уроку. |
- Ми пройшли з вами всі етапи уроку. Настав час відкрити для себе одну із таємниць мудрості. Є просто дім , а є ще дім науки, В якому мудрість й сила розуму живе, І хто пізнає насолоду знань, Той звідти вже ніколи не піде. Знання - це мудрість, Мудрість - то є вічність. 2. Гра «Мікрофон» Закінч речення: « Сьогодні на уроці я …» 3. Домашнє завдання: 254, 255, повторити таблицю множення числа 7.
|
Записано на дошці. Самостійно записують .
|