5 березня о 18:00Вебінар: Дизайн продуктивного уроку біології

Урок математики, 2 клас "Тема. Числові вирази. Складання й читання числових виразів. Повторення вивченого."

Про матеріал

Ознайомити учнів з поняттям «числовий вираз»; вправляти у складанні та читанні числових виразів, розв'язуванні задач; розвивати логічне мислення, спостережливість; виховувати інтерес до уроків математики, правила поведінки у лісі.

Перегляд файлу

Урок математики

2 клас

 

Тема. Числові вирази. Складання й читання числових виразів. Повторення вивченого.

Тип уроку. Комбінований урок

 

Мета. Ознайомити учнів з поняттям «числовий вираз»; вправляти у складанні та читанні числових виразів, розв’язуванні задач; розвивати логічне мислення, спостережливість; виховувати інтерес до уроків математики, правила поведінки у лісі.

Обладнання. Предметні малюнки тварин (зайчик, лисичка, дятел, ведмідь, їжак, білочка, сова), малюнок пейзажу зимового лісу, хмаринок, схема задачі, геометричні фігури 

 

 

 Хід уроку

І. Організація класу

- Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості, повернімося обличчям до гостей, привітаємось.

Сніг на дворі вже лежить,

Під ногами він скрипить,

Мороз щічки всім щипає,

Коли,  діти, це буває.   (Взимку)

-

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні 1 грудня, перший день зими а  у нас  незвичайний урок, ми побуваємо з вами в зимовому  математичному лісі, дізнаємось що таке «числовий вираз», навчимось складати та обчислювати їх, будемо вправлятися в розв’язуванні задач.

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

  • Щоб  відправитись у подорож потрібно перевірити свої сили, взяти багаж знань.
  1. Перевірка домашнього завдання

№ 381- назвіть відповіді прикладів у порядку зростання 6, 10,30. 47, 49, 55, 66, 96.

№382 – прочитайте, які приклади ви склали, використовуючи дужки.

80-(50-30)=60

40+ (26+13)= 79

  • Молодці, я дуже задоволена вашою роботою.
  • А щоб розпочати подорож, давайте повторимо правила поведінки у лісі.

2. Повторення правил поведінки у лісі.

  • Пам’ятай, в ліс не можна ходити без дорослих
  • Щоб не заблукати потрібно триматися разом.
  • Пам’ятай,  в лісі не можна кричати, бо він є житлом для тварин.
  • Будь обережний, в лісі можна зустріти диких тварин.
  • Не куштуй незнайомі рослини, не зривай їх листя, квіти, ягоди
  • Не грайся в лісі сірниками та не розводь вогнище. Це може призвести до пожежі.
  • Отже багаж знань готовий, розпочинаємо подорож.
  1. Усна лічба.

а) Відгадування загадки

 -  В нашому казковому зимовому лісі ще не всі тварини повкладалися  в зимову сплячку. Відгадайте загадку і дізнаєтесь кого ми зустрінемо на узліссі.

 

Із горбочка на горбочок

Сірий котиться клубочок... (Їжачок)

Швидко руку той підняв,

Хто всі числа  порахував.

Отже, допоможемо їжачку порахувати числа.

 

 

10+10                         +15                                        +25                               +2

         =100

 

 

                +5 +10 + 20                        +3

 

б) Гра «Збери сніжинки»

- Ось і спустився  сніжок, а щоб  нашій подорожі він не перешкоджав, зберемо сніжинки і складемо приклади.

 

 Різн

 

          30 і 10    90 і 70

         20 і 60 80 і 20

         40 і 50 100 і 50

         70 і 30 50 і 10

         80 і 10 60 і 30

- Гарно ви порахували

   І знання всі показали.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Хвилинка   чистопису.

- Відкрили зошити, запишіть число, класна робота.

  • Стежка в лісі нерівна, схожа то на цифру 3, то на цифру 2. Пробіжимо і ми цією доріжкою. І цифру 3 і цифру 2 напишемо рядочок. Цифру 3 починаємо писати з верхнього правого кутка клітинки,  ведемо до середини клітинки і з середини нижнє півколо; цифру 2 починаємо писати з верхнього правого кутка клітинки ведемо до низу клітинки, не доводячи до лівого кутка пишемо  хвостик-хвильку.
  • Запишіть числа сьомого десятку. Які числа записали?
  • Назвіть кількість десятків і одиниць у числі 63;
  • Назвіть сусідів числа 69;
  • Назвіть попереднє число до числа 67, наступне до числа 64;
  1. Підготовча робота

 -       Ми у лісі, друже, глянь,

Повен ліс див-дивувань:

Тут звірів навчає

В справжнісінькій школі

Учитель Сова

Посміхніться доволі.

  • Мудра тітонька Сова рекомендує нам виконати математичний диктант.

Запишіть приклади і розв’яжіть їх. (один учень за дошкою)

 Математичний диктант

  • 16 збільшити на 12;     16+12=28  43+10=53
  • 50 зменшити на 20;     50-20=30     18-(5+3)=10
  • до числа 43 додайте 10;     

- число 18 зменшити на суму чисел 5 і 3.

(взаємоперевірка)

- Перевірте самостійно, чи правильно ви записали приклади. Підніміть руку в кого нема жодної помилки.( одна, дві і більше помилок)

  1. Пояснення
  • Записи такого виду  16+12, 50-20 та інші називаються числовими виразами. Якщо виконаємо дії, то знайдемо значення виразів. 28 – значення першого виразу. Яке значення виразу другого виразу? (30)
  • Прочитаємо в підручнику пояснення про числовий вираз №384(1учень)
  • Отже, що таке числовий вираз? Якщо виконаємо дію, то що це ми знайдемо? (значення числового виразу)

Фізкультхвилинка музична

- Заплющить очі, уявіть як приходить до нас зима, а разом з нею дитячі розваги: катання на санчатах, лижах, ковзанах, ігри в сніжки, ліплення снігової баби. Незабаром прийде найяскравіше свято Нового року.

 Ось ми трішки відпочили, а тепер продовжимо нашу математичну подорож.

  1. Первинне закріплення
  • Рушили далі, а назустріч Зайченя. Зайченя отримало завдання від Мудрої сови, а виконати його не може. Допоможемо йому?
  • Отже, виконаємо № 384

35+12=47    40-10+17=47

- А щоб ви краще зрозуміли і навчилися складати і записувати числові вирази, потренуємось.

V. Розвиток математичних знань

1. Складання і запис числових виразів

- 30 збільшити на різницю чисел 100 і 60;    30+ (100-60)= 70

- 50 зменшити на суму чисел 20 і 10;     50-(20+10)= 20

- 20 збільшити на суму чисел 16 і 23                                      20+(16+23)=59

- від 35 відняти суму чисел 20 і 5     35-(20+5)=10

- Що ми складали та записували? Розв’язавши вираз, що ми знаходили? (значення числового виразу)

2. Робота над задачею  №385

- Продовжуємо нашу подорож, а тут сидить Лиска на пеньку, просить скласти задачу нелегку. А перш ніж скласти задачу пригадаємо з чого вона складається.

  1. Гра «Впіймай м’яч»

 (З умови, питання, розв’язання, відповіді)

-Пишемо задача №385

- Читай Денис завдання.

(В магазині було 10кг. бананів привезли ще 7кг., після обіду продали 9кг. бананів. Скільки кілограмів бананів залишилося в магазині?)

-Запишемо розв’язання задачі.

- Про що дізналися першою дією? (Скільки стало всього кілограмів апельсинів)

1) 10+7=17(кг)- бананів стало в магазині

-А другою?(Скільки залишилось кг. апельсинів в магазині)

2)17-9=8(кг)

- Яка буде відповідь?

(Відповідь: 8кг. бананів залишилося в магазині)

Фізкультхвилинка

По дорозі білка скаче,

сніг глибокий - вона плаче;

змерзла білочка тремтить,

і не знає що робить.

Треба швидше у лісок.

де стоїть старий пеньок.

Де спочити? Де присісти?

Де знайти чогось поїсти?

Сніг лапками розгребти

і горішечка знайти.

4. Розв’язування задачі №386

 - Діти, а якого птаха називають санітаром лісу? (Дятла)

- А чому його так називають?

( Бо він своїм міцним дзьобом видовбує з під кори дерев шкідників: жучків, черв’ячків)

- Правильно. діти, дятел дуже корисний птах, а ще він полюбляє математику. От і нам пропонує розв’язати задачу.

- Прочитайте задачу. (Читає задачу в голос один учень)

- Що таке склад?

(Склад - відповідно обладнане місце, будівля або приміщення для зберігання чого-небудь (продуктів, матеріалів і т. ін.).

  • Що таке колода?

( Стовбур зрубаного дерева, очищений від гілля, пристосований для різних потреб (у селянських господарствах, на кустарних промислах і т. ін.).

  • Скільки було на складі соснових колод? (50)
  • Скільки березових? (Невідомо, але сказано, що на 30 колод менше, ніж соснових)
  • А скільки дубових? ( Невідомо, але сказано, що на 20 більше, ніж березових)
  • Яке запитання в задачі?
  • Чи можемо одразу дати відповідь на запитання? Чому? (Бо не знаємо скільки було березових колод)
  • Отже. яку треба виконати дію, щоб дізнатися кількість березових колод?

1)50-30=20(к.)- було березових;

(Знаючи, скільки було березових колод, ми можемо відповісти на запитання задачі)

2)20+20=40(к.)- було дубових.

- Хто запише  розв’язання виразом?

50-30+20=40(к.)

Відповідь: 40 дубових колод на складі.

  • Діти, дайте відповідь на додаткове питання до задачі. Прочитай питання Катерина.
  • 50-40=10(к.) – більше соснових, ніж дубових.
  • Що ми складали, щоб розв’язати задачу? (числовий вираз)

 

 

5. Робота з геометричним матеріалом.

  • Молодці, задачу розв’язали. А тепер всі ці колоди зі складу треба перевезти на будівельний майданчик. Але так сталося, що водій автомобіля дуже швидко їхав і машина зламалася, її терміново треба відремонтувати. Попрацюйте парами, складіть з геометричних фігур автомобіль.

а) Робота в парах

 

 

 

   

 

                                          

 

 

  • Як називається жовта фігура? (круг)
  • Як називається рожевого кольору  фігура? (прямокутник)
  • Що ви знаєте про прямокутник?
  • Як називається блакитна фігура? (квадрат)
  • Що ви знаєте про квадрат?
  • Молодці, авто готове.

б) Самостійна робота

- Попрацюйте самостійно, знайдіть периметр геометричних фігур. Перш ніж почати роботу, проведемо вправу «Мозковий штурм»

 Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

  • Які знання вам знадобляться, щоб знайти периметр?

( Знати, що таке периметр)

 - Що ж таке периметр многокутника?( Це сума довжин усіх сторін многокутника)

(Знати міри довжини, чим виміряти сторони многокутника, знати довжини всіх сторін фігури)

І –В                             ІІ-В

- Знайдіть периметр квадрата.  - Знайдіть периметр прямокутника.

 

 

 

 

 

5+5+5+5=20(см)  3+3+10+10= 26 (см)

Перевірка

  • Назвіть периметр квадрата.
  • Назвіть периметр прямокутника.
  • Що ви складали , щоб знайти периметри геометричних фігур?
  • Ось і закінчилася наша подорож. Щоб повернутися додому, треба розв’язати цікаві задачі.

 

Цікаві задачі

  1. Вранці лиска Віолета

    Смажила собі котлети,

    Потім враз чотири з’їла,

    П’ять на вечір залишила.

    Полічіть усі котлети,

    Що були у Віолети.  (4+5=9)

  1. Ведмідь 17 банок меду купив,

чотири з них одразу з’їв.

Знайдіть, яка остача

Ось така моя задача. ( 17-4=13)

  1. В норі сім мишок шарудять,

А кіт у нірку дише.

Питає в мами мишеня:

-А нас на скільки більше? (7-1=6)

4)  Двадцять горішків в білки Мусі

     І стільки ж ласощів у Пусі.

     Якщо разом скласти їх,

     Скільки ж ласощів усіх?  (20+20=40)

5)  З гірки на санчатах

Каталось 16 малят.

З них шестеро дівчата,

А скільки ж там хлоп’ят? (16-6=10)

- Молодці всі задачі розв’язали, тепер рушаємо до дому.

VІ. Підсумок уроку

А на кінець уроку скажіть, що ви знаєте, чого навчилися. Проведемо інтерактивну вправу «Закінчи речення»

Інтерактивна вправа « Закінчи речення »

Я знаю...( що таке числовий вираз, що таке периметр, з чого складається задача)

Я вмію...( знаходити значення виразу, розв’язувати задачі, знаходити периметр многокутника, складати задачу)

Це потрібно знати...( щоб бути розумним, щоб вміти рахувати гроші, щоб вступити до вищого навчального закладу)

VІІ. Домашнє завдання

- Відкрили щоденники, запищіть домашнє завдання

с. 71, №387 – розв’язати задачу

  • Урок добіг кінця, дякую вам за роботу.

 

 

1

 

doc
Додано
5 червня 2018
Переглядів
5176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку