Ознайомити учнів з поняттям «числовий вираз»; вправляти у складанні та читанні числових виразів, розв'язуванні задач; розвивати логічне мислення, спостережливість; виховувати інтерес до уроків математики, правила поведінки у лісі.
Урок математики
2 клас
Тема. Числові вирази. Складання й читання числових виразів. Повторення вивченого.
Тип уроку. Комбінований урок
Мета. Ознайомити учнів з поняттям «числовий вираз»; вправляти у складанні та читанні числових виразів, розв’язуванні задач; розвивати логічне мислення, спостережливість; виховувати інтерес до уроків математики, правила поведінки у лісі.
Обладнання. Предметні малюнки тварин (зайчик, лисичка, дятел, ведмідь, їжак, білочка, сова), малюнок пейзажу зимового лісу, хмаринок, схема задачі, геометричні фігури
Хід уроку
І. Організація класу
- Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості, повернімося обличчям до гостей, привітаємось.
Сніг на дворі вже лежить,
Під ногами він скрипить,
Мороз щічки всім щипає,
Коли, діти, це буває. (Взимку)
-
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.
№ 381- назвіть відповіді прикладів у порядку зростання 6, 10,30. 47, 49, 55, 66, 96.
№382 – прочитайте, які приклади ви склали, використовуючи дужки.
80-(50-30)=60
40+ (26+13)= 79
2. Повторення правил поведінки у лісі.
а) Відгадування загадки
- В нашому казковому зимовому лісі ще не всі тварини повкладалися в зимову сплячку. Відгадайте загадку і дізнаєтесь кого ми зустрінемо на узліссі.
Із горбочка на горбочок
Сірий котиться клубочок... (Їжачок)
Швидко руку той підняв,
Хто всі числа порахував.
Отже, допоможемо їжачку порахувати числа.
10+10 +15 +25 +2
=100
+5 +10 + 20 +3
б) Гра «Збери сніжинки»
- Ось і спустився сніжок, а щоб нашій подорожі він не перешкоджав, зберемо сніжинки і складемо приклади.
Різн
30 і 10 90 і 70
20 і 60 80 і 20
40 і 50 100 і 50
70 і 30 50 і 10
80 і 10 60 і 30
- Гарно ви порахували
І знання всі показали.
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Відкрили зошити, запишіть число, класна робота.
- Ми у лісі, друже, глянь,
Повен ліс див-дивувань:
Тут звірів навчає
В справжнісінькій школі
Учитель Сова
Посміхніться доволі.
Запишіть приклади і розв’яжіть їх. (один учень за дошкою)
Математичний диктант
- число 18 зменшити на суму чисел 5 і 3.
(взаємоперевірка)
- Перевірте самостійно, чи правильно ви записали приклади. Підніміть руку в кого нема жодної помилки.( одна, дві і більше помилок)
Фізкультхвилинка музична
- Заплющить очі, уявіть як приходить до нас зима, а разом з нею дитячі розваги: катання на санчатах, лижах, ковзанах, ігри в сніжки, ліплення снігової баби. Незабаром прийде найяскравіше свято Нового року.
Ось ми трішки відпочили, а тепер продовжимо нашу математичну подорож.
35+12=47 40-10+17=47
- А щоб ви краще зрозуміли і навчилися складати і записувати числові вирази, потренуємось.
V. Розвиток математичних знань
1. Складання і запис числових виразів
- 30 збільшити на різницю чисел 100 і 60; 30+ (100-60)= 70
- 50 зменшити на суму чисел 20 і 10; 50-(20+10)= 20
- 20 збільшити на суму чисел 16 і 23 20+(16+23)=59
- від 35 відняти суму чисел 20 і 5 35-(20+5)=10
- Що ми складали та записували? Розв’язавши вираз, що ми знаходили? (значення числового виразу)
2. Робота над задачею №385
- Продовжуємо нашу подорож, а тут сидить Лиска на пеньку, просить скласти задачу нелегку. А перш ніж скласти задачу пригадаємо з чого вона складається.
(З умови, питання, розв’язання, відповіді)
-Пишемо задача №385
- Читай Денис завдання.
(В магазині було 10кг. бананів привезли ще 7кг., після обіду продали 9кг. бананів. Скільки кілограмів бананів залишилося в магазині?)
-Запишемо розв’язання задачі.
- Про що дізналися першою дією? (Скільки стало всього кілограмів апельсинів)
1) 10+7=17(кг)- бананів стало в магазині
-А другою?(Скільки залишилось кг. апельсинів в магазині)
2)17-9=8(кг)
- Яка буде відповідь?
(Відповідь: 8кг. бананів залишилося в магазині)
Фізкультхвилинка
По дорозі білка скаче,
сніг глибокий - вона плаче;
змерзла білочка тремтить,
і не знає що робить.
Треба швидше у лісок.
де стоїть старий пеньок.
Де спочити? Де присісти?
Де знайти чогось поїсти?
Сніг лапками розгребти
і горішечка знайти.
4. Розв’язування задачі №386
- Діти, а якого птаха називають санітаром лісу? (Дятла)
- А чому його так називають?
( Бо він своїм міцним дзьобом видовбує з під кори дерев шкідників: жучків, черв’ячків)
- Правильно. діти, дятел дуже корисний птах, а ще він полюбляє математику. От і нам пропонує розв’язати задачу.
- Прочитайте задачу. (Читає задачу в голос один учень)
- Що таке склад?
(Склад - відповідно обладнане місце, будівля або приміщення для зберігання чого-небудь (продуктів, матеріалів і т. ін.).
( Стовбур зрубаного дерева, очищений від гілля, пристосований для різних потреб (у селянських господарствах, на кустарних промислах і т. ін.).
1)50-30=20(к.)- було березових;
(Знаючи, скільки було березових колод, ми можемо відповісти на запитання задачі)
2)20+20=40(к.)- було дубових.
- Хто запише розв’язання виразом?
50-30+20=40(к.)
Відповідь: 40 дубових колод на складі.
5. Робота з геометричним матеріалом.
а) Робота в парах
б) Самостійна робота
- Попрацюйте самостійно, знайдіть периметр геометричних фігур. Перш ніж почати роботу, проведемо вправу «Мозковий штурм»
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
( Знати, що таке периметр)
- Що ж таке периметр многокутника?( Це сума довжин усіх сторін многокутника)
(Знати міри довжини, чим виміряти сторони многокутника, знати довжини всіх сторін фігури)
І –В ІІ-В
- Знайдіть периметр квадрата. - Знайдіть периметр прямокутника.
5+5+5+5=20(см) 3+3+10+10= 26 (см)
Перевірка
Цікаві задачі
Смажила собі котлети,
Потім враз чотири з’їла,
П’ять на вечір залишила.
Полічіть усі котлети,
Що були у Віолети. (4+5=9)
чотири з них одразу з’їв.
Знайдіть, яка остача
Ось така моя задача. ( 17-4=13)
А кіт у нірку дише.
Питає в мами мишеня:
-А нас на скільки більше? (7-1=6)
4) Двадцять горішків в білки Мусі
І стільки ж ласощів у Пусі.
Якщо разом скласти їх,
Скільки ж ласощів усіх? (20+20=40)
5) З гірки на санчатах
Каталось 16 малят.
З них шестеро дівчата,
А скільки ж там хлоп’ят? (16-6=10)
- Молодці всі задачі розв’язали, тепер рушаємо до дому.
VІ. Підсумок уроку
А на кінець уроку скажіть, що ви знаєте, чого навчилися. Проведемо інтерактивну вправу «Закінчи речення»
Інтерактивна вправа « Закінчи речення »
Я знаю...( що таке числовий вираз, що таке периметр, з чого складається задача)
Я вмію...( знаходити значення виразу, розв’язувати задачі, знаходити периметр многокутника, складати задачу)
Це потрібно знати...( щоб бути розумним, щоб вміти рахувати гроші, щоб вступити до вищого навчального закладу)
VІІ. Домашнє завдання
- Відкрили щоденники, запищіть домашнє завдання
с. 71, №387 – розв’язати задачу
1