Урок "Запрошуємо до математичного цирку"

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 3 класу за темою "Повторення нумерації трицифрових чисел. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. Порівняння іменованих чисел.
Перегляд файлу

Комунальний заклад освіти

«Середня загальноосвітня школа № 98»

Дніпропетровської міської ради

 

 


Запрошуємо  до  математичного  цирку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Винничук  Лілія  Костянтинівна

 

 

Дніпро

2017

Тема.  Повторення  нумерації  трицифрових  чисел.  Задачі  на 

       збільшення  (зменшення)  числа  на  кілька  одиниць.

       Порівняння  іменованих  чисел,  поданих  в  одиницях  довжини.

Мета:  повторити  нумерацію  трицифрових  чисел;  розв»язувати  задачі  на  збільшення  (зменшення)  числа  на  кілька  одиниць;  порівнювати  іменовані  числа;  розвивати  логічне  мислення, пам»ять,  уяву;  виховувати  інтерес  до  уроків  математики.

Обладнання:  малюнки  артистів  цирку,  мультимедійна  презентація  «Запрошуємо  до  математичного  цирку»,  телевізор. 

Структура  уроку:

І.  Організація  класу  (2  хв )

ІІ.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку  ( 3  хв )

ІІІ.  Актуалізація  опорних  знань  учнів. (5 хв)

ІV.  Повторення  знань,  закріплення  умінь  і  навичок. (30  хв)

V.  Підсумок  уроку. Домашнє  завдання. (3 хв)

 

 

    Хід  уроку

I. Організація класу (2 хв)

  •     Діти,  сьогодні  у  нас  на уроці  присутні гості, привітайтеся з ними. Гадаю,  що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, все  що ми знаємо  і вміємо..

Стали, дітки, підтягнулись.

Один одному всі щиро посміхнулись,

     На урок увагу не забудьте взяти .

    Сядьте всі рівненько, почнемо працювати.

  • А  працюватимемо  ми  з  вами  під  таким  девізом:

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – точно!

Лічимо – вірно!

Пишемо – гарно!

ІІ.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку. (3 хв)

 – Діти,  а  скажіть,  будь  ласка, чи  здогадалися  ви  хто  ще  завітав  до  нас  у  гості?  Так,  це  артисти  цирку.

Цирк  прийшов  сьогодні  в  клас,

Щоб  послухати  всіх  нас,

Як  умієм  рахувати,

Віднімати  й  додавати.

Тільки цирк  у  нас  не  звичний,

Цирк  у  нас – математичний!

  •  То  ж  сьогодні  ми  з  вами  будемо  працювати  з  трицифровими  числами,  порівнюватимемо  іменовані  числа  подані  в  одиницях  довжини,  розв′язуватимемо  задачі.

 

Ось  прийшов  до  нас  казковий

Клоун  в  шапці  кольоровій.

ІІІ.  Актуалізація  опорних  знань  учнів. (5 хв)

   Перше  завдання  Клоуна  «Відкритий  мікрофон»

1.  Що  таке  периметр? (  Сума  довжин  сторін  многокутника ) 

2.  Як  називається  результат  дії  ділення? ( Частка )

3.  Назвіть  найменшу  одиницю  довжини.  (  Міліметр )

4.   Що  таке  прямокутник?  (  Чотирикутник,  у  якого  всі  кути  прямі,  називають  прямокутником)

5.  Найбільша  міра  довжини.  (  Кілометр )

6.  Як  називається  геометрична  фігура,  у  якої  всі  сторони  рівні? (Квадрат)

7.  Яку  дію  позначає  риска  дробу?  (  Ділення )

8.  Що  означає  знаменник  дробу?  ( На  скільки  рівних  частин  поділено  ціле )

9.  Як  знайти  ціле  за  його  частиною?  ( Потрібно    величину  заданої  частини  помножити  на  знаменник  дробу )

ІV.  Повторення  знань,  закріплення  умінь  і  навичок. (30  хв)

  Нам  потрібно  виконати  ще кілька  завдань  Клоуна  (робота  в  зошиті).

Каліграфічна  хвилинка.

Гусінь листячко жувала
І знічев'я рахувала:
- 33 листки кленових,
26 листків дубових,
Ще з вільхи 15 з'їм
І наїмся вже зовсім…
Полічити цей обід
Нам швиденько, друзі, слід. (74)

  • Запишіть  найменше  трицифрове  число.  (100)
  • Запишіть  число  у  якому  7  сотень  2  одиниці;  3  сотні  9  десятків. (702,  390)
  • Запишіть  сусідів  числа  140.  (139,  141)
  • Число  231  зменшіть  на  1.  (230)

 

Ви  так  добре  працювали,  всі  завдання  розв′язали.

І  щоб  всі  ви  відпочили,  завітали  в  цирк  наш  звірі.

Першим  на  арену

 завітав  Ведмедик.

Прикотився  він  до  нас 

на  велосипеді.

  • А  приїхав  Ведмедик  зі  своїм  завданням. Він  пропонує   вам  відкрити  підручники на  сторінці  159  і  виконати  №5. (Роботу  виконують  за  варіантами)
  • Молодці,  ви  виконали  завдання  Ведмедика.

 

Завітала  другою

Лисичка  рудохвоста.

З  цукерками  прийшла

Вона до  нас  у гості.

  • Перші  три  учні,  які  впораються  із  завданням  лисички,  отримають  від  неї  цукерку. А  завдання,  це  задача  №6.

(діти  читають  задачу).

  •  Що  означає  число  10?  (довжина  прямокутника)
  • Що  нам  відомо  про  ширину  прямокутника?  (На  1 см  менша)
  • За  якою  формулою  знаходимо  периметр  прямокутника?  ( а +в ) •2

 

Довжина – 10 см

Ширина - ?,  на  1 см <

Периметр - ?см

1)  10 – 1 = 9 (см) – ширина 

2) 10 + 9 = 19 (см)

Відповідь: периметр  прямокутника  дорівнює  19 сантиметрів.

 

Трішки  ми  попрацювали.

Сили  наші  підупали.

Треба  нам  би відпочити,

Свої  сили  відновити.

Фізкультхвилинка (2  хв)

  • Нам  потрібна  фізкультхвилинка.  А  її нам  пропонує  Вовчик-братик.

 

А  найстаршим  в  цирку  нашім

Мудрий  Слон  є,  просто  красень.

  • Наш  Слон  дуже  любить  свою  бабусю.  Тому  він  пропонує 

наступне  завдання,  задачу  про  бабусю  Одарку  (Діти  читають  умову  задачі).

  •  Цибулини  яких  тюльпанів  висадила  бабуся  Одарка?  (Червоних,  білих,  жовтих)
  • Скільки  цибулин  червоних  тюльпанів?  ( 45)
  • Що  сказано  про  цибулини  білих  тюльпанів? (На  20  цибулин  менше,  ніж  червоних)
  • А  скільки  жовтих  тюльпанів  посадила  бабуся?  (  На  30  цибулин  більше,  ніж  білих )
  • Про  що  запитує  задача? (Скільки  цибулин  жовтих  тюльпанів  висадила  бабуся  Одарка?)

Червоні т. – 45 ц.

Білі  т. –  ?,  на  20 ц.  <

Жовті  т.  – ?,  на  30 ц.  >

!)  45 – 20 = 25 ( ц. ) – білі  тюльпани

2)  25  +  30 = 55 ( ц.)

Відповідь:  55  цибулин  жовтих  тюльпанів  висадила  бабуся.

 

Що  за  лемент  на  арені?

Мавпи  вже  біжать  на  сцену.

—Ви  знаєте,  що  мавпи  є  великими  бешкетницями.  Люблять  веселощі,  ігри,  швидкість.  Тому  і  задача,  яку  вони  нам  принесли,  стосується  руху,  швидкості,  тобто  про   автомобіль   (Діти  читають  умову  задачі  №7).

– Яку  відстань  подолав  автомобіль  першого  дня?  (120  км)

  Що  сказано  про  другий  день?    (  На  10 км  більше)

  Про  що  запитує  задача?  (  Скільки  кілометрів  проїхав  автомобіль  за  два  дні?)

І д. – 120  км                             

                                                         ? км

ІІ д. - ?,  на  10  км >

1)  120 + 10 = 130 (км) – другого  дня

2)  120 + 130 = 250 ( км)

Відповідь: 250  кілометрів  проїхав  автомобіль  за  два  дні.

V.  Підсумок  уроку. Домашнє  завдання. (3 хв)

  • Молодці,  ви   впоралися  з  усіма  завданнями  наших  гостей.  Всі  артисти  цирку  прощаються  з  вами  і  чекають  нових  зустрічей.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку