1
1 клас
Тема. Дія додавання. Назви компонентів і результатів дії додавання. Знаходження суми чисел.
Мета: ознайомити з назвами компонентів дії додавання;повторити вивчений матеріал з попередніх уроків; розширювати словниковий запас; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу школярів; забезпечити аналіз навчальної діяльності через застосування рефлексій «Твій настрій»; стимулювати учнів до само-визначення в межах їх навчальної діяльності; забезпечити фізичний розвиток через використання фізкультхвилинок; виховувати інтерес до уроків математики.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
– Діти, я рада вас вітати на нашому уроці. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді.
То ж давайте розпочнемо наш урок з побажання у дружньому крузі.
1. Побажання учнів.
Діти: Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
Вчитель: Встали діти всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли,
Працювати почали.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Девіз уроку:
Математика – наука
Точна і серйозна.
І прожить без неї нам
Навіть дня не можна.
- Тому працювати ми будемо під девізом:
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – правильно!
Рахуємо – точно!
Пишемо – гарно!
Отже, якщо ви будете такими, як ви говорили, ми разом проведемо цікавий урок.
А зараз ми усі разом покажемо з яким настроєм ми сьогодні прийшли на урок.
У кожного з вас є на парті смайлик, оберіть і покажіть той смайлик, який відповідає вашому настрою.
Встало сонечко давно,
Зазирнуло у вікно.
На урок час поспішати
Математику вивчати.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Отже не будемо гаяти часу і дізнаємося про перше завдання.
1. Математична розминка.
1. Порахувати від 1 до 10; від 10 до 1 – кількісною лічбою.
― Який сьогодні день тижня?
― Який він по порядку?
― А який сьомий день тижня?
2. Гра «Мовчанка» (відповіді показують на карточках, піднімаючи певне число).
― Яке число передує числу 7?
― Яке число наступне після числа 9?
― Показати сусідів чисел 2, 9?
― Я задумала число, воно складається із 1 і 3.
Покажіть на пальчиках це число! (4)
― Яке число стоїть між числами 4 і 6? (5)
― Скільки кутів у чотирикутника? Вершин – у трикутника? Сторін – у шестикутника?
3.Хвилинка чистописання.
Навкоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати гарно,
До роботи я берусь!
- Візьміть олівець і обведіть цифру, яку ви найкраще написали.
4.Веселі задачі.
1. Каже мати – квочка:
В мене два синочка
І три гарненькі дочки.
Скільки ж діток в квочки? (2+3)
2. Три веселі киці
Грались на травиці.
Рижик теж до них прибіг.
Скільки кошенят усіх? (3+1)
3. На травиці біля хати
Метушаться цуценята.
Троє білих наче сніг,
троє чорних.
Скільки всіх? (3+3)
Добре впоралися і з цим завданням, отже знімаю третю хмаринку.
5.Порівняння чисел в межах 6.
1 .. 4 2 .. 3 4 .. 4 5 .. 6 6 .. 6 6 .. 2
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
А зараз на прохання наступної хмаринки ми попрацюємо з нашими цеглинками лего . за допомогою цеглинок лего ми складемо і розв’яжемо приклади на додавання.
-Хмаринка задоволена вами і я її знімаю. Знімаємо шосту хмаринку.
Фізхвилинка.
Тому прийшов час нам відпочити.
Наступна хмаринка хоче з нами погратися. Гра називається «Не помились»
Для цього ви повинні викладати на своїх партах цеглинки лего уважно слухаючи завдання. ( Учитель називає завдання, а діти викладають цеглинки лего.)
5. Робота з геометричним матеріалом. Гра «Хатка»
(Учитель читає віршовані рядки.)
У гайочку біля річки
Будемо гуляти,
І хатинку-веселинку
Будем будувати.
Чудово! Можна знімати останню хмаринку.
- Як же гарно стало в нашім класі! Як ясно засвітило наше Сонечко!
Воно вам щиро дякує за роботу на уроці, за звільнення від хмаринок, що заважали йому сяяти.
Давайте розповімо йому що ми сьогодні вивчили нового?
VІІ.Підсумок уроку. Рефлексія.
― Що нового ви взнали на уроці?
― Як називаються числа, які додають? (Доданками).
― Як називається результат дії додавання? (Сумою).
― Яке завдання вам найбільше сподобалось?
-А зараз ми усі разом покажемо з який настрій в кінці уроку.
Перешкоди подолали,
Всі ви добре працювали,
На уроці відповідали.
Тож скажу вам у кінці:
Першокласники мої-молодці!