Урок "Дія додавання"

Про матеріал
Даний урок допоможе вчителю ознайомити учнів з назвами компонентів дії додавання;повторити вивчений матеріал з попередніх уроків; розширювати словниковий запас; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу школярів; забезпечити аналіз навчальної діяльності через застосування рефлексій «Твій настрій»; стимулювати учнів до самовизначення в межах їх навчальної діяльності; забезпечити фізичний розвиток через використання фізкультхвилинок; виховувати інтерес до уроків математики.
Перегляд файлу

1

 

1 клас

Тема. Дія додавання. Назви компонентів і результатів дії додавання. Знаходження суми чисел.

Мета: ознайомити з назвами компонентів дії додавання;повторити вивчений матеріал з попередніх уроків; розширювати словниковий запас; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу школярів; забезпечити аналіз навчальної діяльності через застосування рефлексій «Твій настрій»; стимулювати учнів до само-визначення в межах їх навчальної діяльності; забезпечити фізичний розвиток через використання фізкультхвилинок; виховувати  інтерес до уроків математики.

Хід уроку

І.Організаційний момент.

– Діти, я рада вас вітати на нашому уроці. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді.

То ж  давайте розпочнемо наш урок з побажання у дружньому крузі.

1.  Побажання  учнів.

Діти:           Ми вам раді, люди добрі,

                   І вітаєм щиро вас,

                   І запрошуєм ласкаво

                   На урок у перший клас.

 

Вчитель:   Встали діти всі рівненько,

                         Посміхнулися гарненько,

                         Настрій на урок взяли,

                         Працювати почали.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Девіз  уроку:

Математика – наука

Точна і серйозна.

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна.

 

- Тому працювати ми будемо під девізом:

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – правильно!

Рахуємо – точно!

Пишемо – гарно!

Отже,   якщо   ви   будете   такими,   як   ви   говорили,   ми   разом проведемо цікавий урок.

А зараз ми усі разом покажемо з яким настроєм ми сьогодні прийшли на урок.

                У кожного з вас є на парті смайлик, оберіть і покажіть той смайлик, який відповідає вашому настрою.

  •  Ось який настрій у мене смайлик
  • А який настрій у вас?
  • Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку, а  навпаки збільшився.

 

Встало сонечко давно,

Зазирнуло у вікно.

На урок час поспішати

Математику вивчати.

  •       Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас у гості завітало Сонечко, але воно засмучене, бо його промінчики затулили хмарки.
  •       Скажіть мені, як називається день, коли Сонечко затуляють хмарки? (Похмурий)
  •       А який у нас сьогодні день?
  •       А до якої природи належить Сонце, а хмарки. ( До неживої)
  •       Так, а чому? ( Бо вони не можуть рости, дихати, живитися, розмножуватися та народжуватися.)
  •       Я з вами цілком згодна.
  •       Так от, щоб Сонечко знову засяяло своїми веселими промінчиками нам треба виконати всі завдання, що знаходяться на хмаринках.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Отже не будемо гаяти часу і дізнаємося про перше завдання.

1. Математична розминка.

1. Порахувати від 1 до 10; від 10 до 1 – кількісною лічбою.

― Який сьогодні день тижня?

― Який він по порядку?

― А який сьомий день тижня?

2. Гра «Мовчанка» (відповіді показують на карточках, піднімаючи певне число).

― Яке число передує числу 7?

― Яке число наступне після числа 9?

― Показати сусідів чисел 2, 9?

― Я задумала число, воно складається із 1 і 3.

Покажіть на пальчиках це число! (4)

― Яке число стоїть між числами 4 і 6? (5)

― Скільки кутів у чотирикутника? Вершин – у трикутника? Сторін – у шестикутника?

  •       Я бачу, що ви вмієте рахувати, тому знімаю першу хмаринку.

 

3.Хвилинка чистописання.

         Наступна хмаринка пропонує вам продемонструвати як ви гарно навчилися писати цифри.

 

         Але перед тим як почнемо писати зробимо фізхвилинку для пальчиків

Ну а зараз робота в зошиті.

 

Зошит свій я відкриваю.

Навкоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати гарно,

До роботи я берусь!

 

  •       Пишемо в рядочок всі цифри які вивчили: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.

- Візьміть олівець і обведіть цифру, яку ви найкраще написали.

  •       Молодці! Сміливо можна знімати другу хмаринку.

 

 

 

4.Веселі задачі.

  •       Наступна хмаринка для покращення свого настрою хоче послухати як ви вирішуєте веселі задачі.

1. Каже  мати – квочка:

В мене два синочка

І три гарненькі дочки.

Скільки ж діток в квочки?  (2+3)

 

2. Три веселі киці

Грались на травиці.

Рижик теж до них прибіг.

Скільки кошенят усіх?  (3+1)

 

3. На травиці біля хати

Метушаться цуценята.

Троє білих наче сніг,

троє чорних.

Скільки всіх?   (3+3)

 

  • Про кого розповідалося в цих  задачах? (про тварин)
  • А до якої природи вони належать? (до живої)
  • Чому? (Бо вони народжуються,ростуть, дихають, живляться, розмножуються та помирають).

Добре впоралися і з цим завданням, отже знімаю третю хмаринку.

 

5.Порівняння чисел в межах 6.

  •       Сонечко вже повеселішало, але ще залишилося багато хмаринок. Отже наступне завдання порівняти числа записані на дошці.

 

1 .. 4       2 .. 3       4 .. 4      5 .. 6      6 .. 6     6 .. 2

  •                                    Розумнички! Ми з Сонечком дуже задоволені вашими результатами.
  •                                    Знімаю четверту хмаринку.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

  • ― Сьогодні на уроці математики ми ознайомимось з назвами компонентів дії додавання і покажемо Сонечку і хмаркам як ми можемо швидко засвоювати новий матеріал.

     V. Вивчення нового матеріалу.

  • 1. Ознайомлення із назвами компонентів дії додавання.
  • Презентація
  • Числа у прикладі на додавання мають свою назву. Перше число – доданок, друге число – теж доданок, а число, яке отримали, виконуючи дію додавання,називають   сумою.
  • Давайте зробимо висновок. То, як називаються числа при додаванні – перший доданок, другий доданок, сума.
  •       Дуже добре! Можна мені знімати наступну п’яту хмаринку.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота в зошитах. Запис і розв’язування прикладів.

А зараз на прохання наступної хмаринки ми попрацюємо з нашими цеглинками лего . за допомогою цеглинок лего ми складемо і розв’яжемо приклади на додавання.

  • Покладіть на парту  3 цеглинки, а потім ще 2 цеглинки. Скільки всього стало цеглинок? (5)
  • Чому? (тому що 3+2=5)
  • Давайте запишемо у зошит цей приклад.
  • А тепер прочитаємо. 3+2=5
  • А ще як можемо прочитати? Перший доданок 3, другий доданок 2, сума 3, або сума чисел 3 і 2 дорівнює 5.
  • Покладіть на парту  5 цеглинок, а потім ще 1 цеглинку. Скільки всього стало цеглинок? (6)
  • Покладіть на парту  3 цеглинки, а потім ще 3 цеглинки. Скільки всього стало цеглинок? (6)

-Хмаринка задоволена вами і я її знімаю. Знімаємо шосту хмаринку.

 

 

Фізхвилинка.

  •        Багато завдань ми встигли зробити,

      Тому прийшов час нам відпочити.

 

 

Наступна хмаринка хоче з нами погратися. Гра називається «Не помились»

 Для цього ви повинні викладати на своїх партах цеглинки лего уважно слухаючи завдання. ( Учитель називає завдання, а діти викладають цеглинки лего.)

  •       Візьміть цеглинку такого кольору який колір у сонечка.
  •       Зверху поставте цеглинку кольору неба.
  •       А тепер цеглинку кольору апельсина.
  •       Зверху поставте цеглинку кольору травички.
  •       Потім   цеглинку кольору помідора.
  •       І остання цеглинка кольору моря.
  •       А зараз порахуйте скільки цеглинок ви зібрали разом. (6)

 

  •       Хмаринка задоволена вами і я її знімаю.
  •       У класі стає все світліше, бо ми з вами дуже плідно працюємо, виконуючи завдання хмаринок.
  •       От і з проханням сьомої хмаринки ви впоралися. Тож можна її знімати.

5. Робота з геометричним матеріалом. Гра «Хатка»

(Учитель читає віршовані рядки.)

У гайочку біля річки

Будемо гуляти,

І хатинку-веселинку

Будем будувати.

  •       Про що йдеться у цьому віршику? (Відповіді дітей на запитання.)
  •       Подивиться на малюнок.
  •       Роздивімося цей малюнок. Скажіть, на які геометричні фігури ми можемо розкласти це зображення. (Діти відповідають: квадрат, прямокутник, трикутник тощо.)
  •       Діти, чи належить будинок до природи? (Ні, тому, що він створений людиною.

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Безымянный.bmp 

 

 

 

 

 

    Чудово! Можна знімати останню хмаринку.

 - Як же гарно стало в нашім класі! Як ясно засвітило наше Сонечко!

 Воно вам щиро дякує за роботу на уроці, за звільнення від хмаринок, що заважали йому сяяти.

    Давайте розповімо йому що ми сьогодні вивчили нового?

 

VІІ.Підсумок уроку.  Рефлексія.

  1. Заключна бесіда.

                 ― Що нового ви взнали на уроці?

― Як називаються числа, які додають? (Доданками).

― Як називається результат дії додавання? (Сумою).

― Яке завдання вам найбільше сподобалось?

 

-А зараз ми усі разом покажемо з який настрій  в кінці  уроку.

 

Перешкоди подолали,

Всі ви добре працювали,

На уроці відповідали.

Тож скажу вам у кінці:

Першокласники мої-молодці!

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку