Урок математики 4 клас

Про матеріал
Урок математики. Використовую цікаві види робіт,щоб діти засвоїли матеріал. Із використанням наочного матеріалу діти краще запамятовують. Діти зрозуміли, як розвязувати ці задачі. Також назви геометричних фігур.
Перегляд файлу

 

Щербатюк Вікторія Валеріївна

вчитель початкових класів

Академічний ліцей № 4

Обухівської міської ради Київської області

 

 

 

 

Предмет : математика

Клас: 4

Розділ: додавання і віднімання багатоцифрових чисел.

Тема: розв’язування задач на знаходження відстані, швидкості, часу.      Ознайомлення з назвами геометричних тіл.

Мета: ознайомити учнів зі способами визначення  

відстані, швидкості та часу; з назвами геометричних тіл;  за допомогою «ажурної  пилки» формувати вміння розв’язувати задачі   на  основі творчих видів роботи; розвивати обчислюванні навички.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання:таблиця «Швидкість. Час. Відстань.» Геометричні фігури, геометричні тіла.

 

                                      Хід уроку

 

  1. Етап орієнтації

Організація класу до роботи.

 

Вчитель. Діти подивіться мені в очі. Погляньмо один

                на одного, посміхнемося. Привітайте гостей, 

                що до нас завітали.

                Що б ви їм побажали?

Діти. Всім присутнім здоров’я

           ми зичимо і добра.

Вчитель. А тепер до роботи приступати пора.

                На уроці ми повинні бути

Уважним

Розумним

Організованими

    Кмітливими

 

                - Діти, як ви гадаєте, яку людину в суспільстві

                називають успішною?

                (яка досягла своєї мети;

                 яка піднімається по кар’єрній драбинці

                 вверх; її поважають в колективі.)

-А якого учня можна назвати успішним?

(лідер не тільки в навчанні, а і в житті класу;

має свою думку;

до нього прислухаються в класі.)

- То ж і я вам бажаю успіху на уроці, а також бути завжди успішними.

- Починаємо працювати.

II.       Етап проектування

        Вчитель. - Діти, я пропоную вам познайомитися з

                        планом роботи уроку:

                        1.Математичний диктант.

                        2.Розв’язання задач за «ажурною пилкою».

                        3.Робота з таблицею.

                        4.Фізхвилинка.

                        5.Творча самостійна робота.

                        6.Висновки. Підсумки уроку.

 

                        - Діти, у вас на партах лежать карти успіху і

                        пам’ятки - підказки. В картах ви будете

                        виставляти бали за кожну виконану роботу, а 

                        пам’ятки вам допоможуть під час

                        розв’язування задач.

IIІ.      Етап організації виконання плану діяльності

     1.математичний диктант.

                        1. Знайдіть суму чисел 2500 і 2800.

                        2. Знайдіть різницю чисел 5000 і 3500.

                        3. Число 83 збільшить у 100 разів.

                        4. Число 8650 зменшить у 10 разів.

                        5. Знайдіть ½ від 1 ц.

                        6. На скільки 1см менший від 1м.

 

                        Відповіді: 5300, 1500, 8300, 865, 50кг, 99см.

 

        Вчитель.-Перевіряємо. Відповіді зображенні на

                        мультимедійній дошці.

                        - Хто не допустив жодної помилки, в карту 

                        успіху ставте -3б.;

                             1 помилку -2б.;

                             2 помилки -1б.

C:\Users\Vita\Desktop\малюнки\Новая папка\1946_Ford_Model_69A_73B_Super_De_Luxe_Fordor_Sedan.jpg       2.малюнок (автомобілі).

C:\Users\Vita\Desktop\малюнки\Новая папка\грузовик.jpg

        Вчитель.-Що зображено на малюнку?

                       - Кожна машина долає певну (що?) відстань,

                       позначаємо буквою S; рухається з певною

                       (чим?) швидкістю, позначаємо буквою V;

                       долає відстань за певний (що?) час,

                       позначається буквою t.

  • Ці букви вам допоможуть вивести формули

до задач, щоб не витрачати час на записування правил.

  • А ми вміємо розв’язувати задачі на

знаходження V, t, S? (ні?)

  • То ж сьогодні будемо вчитися їх

розв’язувати.

  1. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення    

теми, мети і завдань уроку

       Вчитель. - Діти, тема нашого уроку – 

                      «Розв’язування задач на знаходження 

                      швидкості, часу та відстані».

 

                      Мета: навчитись розв’язувати задачі на

                      знаходження V, t, S, виконувати формули до

                      задач, розвивати обчислювані навички.

 

  1. Об’єднання в «домашні групи», надання

необхідної інформації

  • У нас урок сьогодні особливий. Ми будемо

вивчати новий матеріал в групах, а потім цю інформацію ви доносите іншій групі.

(Учні в «домашніх групах» вивчають новий матеріал, обговорюють його і складають формули до задачі.)

Колективна робота в домашніх групах.

- Давайте в кожній групі визначимо відповідального і закріпимо на грудях бейджик «Спікер». Він слідкує за порядком у групах і допомагає учням. А також на уроці буде «Швидка допомога». якщо вам буде важко то викликайте  «Швидку допомогу» підняттям руки. (В ролі«Швидкої допомоги» -вчитель.)

- Щоб краще працювати в групах, прочитайте «Пам’ятки».

VI.    Інтерактивна вправа, вивчення нового матеріалу

  • Давайте уточнимо, яке завдання вдома

вивчали члени  «домашньої групи»:

1 група червоного кольору №381 за підручником;

2 група зеленого кольору №389 за підручником;

3 група жовтого кольору №398 за підручником.

- Зараз кожен із вас у своїй групі швидко розповість усе, що він запам’ятав вдома, поділиться інформацією, що отримав вдома, кожен у своїй групі вносить поправки у відповіді своїх товаришів.

- І тільки після цього ви повинні розв’язати задачі, які є у кожного з вас червоного, жовтого та зеленого кольору, що записані коротко у вигляді таблиці, а потім вам треба скласти до задач формули.

- Приступайте до роботи.

        1 група вивчає, як знайти швидкість і заповнює таблицю.             

        №381- працюють за підручником

 

                              №382               1 група

 

Рухомий  об’єкт             

Швидкість

     Час

  Відстань

Велосипедист

 

Пасажирський літак

 

ластівка

      ?

 

      ?

 

      ?

   2 год

 

   3 год

 

   2 год

       28км

 

   1500км

 

     180км

     Складіть формулу V=S: t

     2 група вивчає, як знайти відстань і заповнює таблицю.             

        №389- працюють за підручником

 

                              №391              2 група

 

Рухомий  об’єкт             

Швидкість

     Час

  Відстань

Пішохід

 

Таксі

 

Електропоїзд

    5км/год

 

  70км/год

 

120км/год    

   4 год

 

   2 год

 

   3 год

      ?

 

      ?

 

      ?

       Складіть формулу S=V. t

    3 група опрацьовує самостійно матеріал за підручником, як знаходити час.             

        №398- за підручником.

        Заповнюють таблицю.

 

 

                              №399              3 група

 

Рухомий  об’єкт             

Швидкість

     Час

  Відстань

Лижник

 

Поїзд

 

Легковий автомобіль

  13км/год

 

  60км/год

 

  80км/год    

      ?

 

      ?

 

      ?

      26км 

 

    240км  

 

    240км 

   Діти між собою обмінюються інформацією.

Доповнюють один одного.

                                                (7-10хв.)

   Подається сигнал!

   Час вичерпано. Робота в «домашніх групах» скінчилася.

    Групова робота в електронних групах.

   (Діти формують експертні групи. Працюють 7-10хв.)

   В новоутворених групах діти повідомляють всю інформацію, над якою працювали в «домашніх групах».

   Знову подається звуковий сигнал!

   Час сплинув.

       Вчитель:- Хто готовий розповісти, як ви виконали 

                       завдання.

  • А зараз передайте інформацію іншій групі.

(Діти працюють в групах 7-10хв.)

  • Експертні групи сідають на місця.
  • Діти, на мультимедійній дошці розв’язані задачі.
  • Погляньте, хто виконав без помилок в карті успіху поставте по 2 бали.

Рухомий  об’єкт

            

Швидкість

   Час

  Відстань

 

Велосипедист

 

Пасажирський літак

 

Ластівка

 

 

14км/год

 

500км/год

 

90км/год

 

  2год

 

  3год

 

  2год

 

     28км

 

   1500км

 

    180км

Рухомий  об’єкт 

           

Швидкість

   Час

  Відстань

 

Пішохід

 

Таксі

 

Електропоїзд

 

 

 5км/год

 

70км/год

 

120км/год

 

  4год

 

  2год

 

  3год

 

      20км

 

     140км

 

     360км

Рухомий  об’єкт         

Швидкість

   Час

 Відстань

 

Лижник

 

Поїзд

 

Легковий автомобіль

 

  13км/год

 

  60км/год

 

  80км/год

 

  2год

 

  4год

 

  3год

 

      26км

 

    240км

 

    240км

VII. Закріплення вивченого матеріалу про визначення швидкості, часу, відстані.

          1.Колективна робота за таблицею.

                        - Як знайти швидкість?

                        - Як знайти час?

                        - Як знайти відстань?

 

 

 

VIII.    Фізкультхвилинка

 

                Трава низенька - низенька

                 Дерева – висок і- високі,

                Вітер дерева колише,гойдає,

                То вліво, то вправо хитає,

                То вперед, то назад,

                 То вниз перегинає.

                Птахи летять, відлітають,

                Учні тихенько сідають.

                 І математику вивчають.

ІХ.   Творча самостійна робота

          Розв’язати задачу

 По шоссе автомобіль проїхав відстань 240км. за 3год., а по грунтовій дорозі-90км за 2години. На скільки км швидкість автомобіля по шосе була більша, ніж по грунтовій дорозі?

    1.Розв’яжи задачу

       1. За діями                                                   1 бал

  1) 240:3=80км/год

  2) 90:2=45км/год

  3) 80-45=35км/год

     2. За діями  з поясненнями                         2 бали

  1) 240:3=80км/год   -   швидкість по шосе

  2) 90:2=45км/год    -   швидкість по грунтовій дорзі

  3) 80-45=35км/год -   більша по шосе

     3. Скласти математичний вираз                 3 бали

     240:3-90:2=35км/год

Відповідь: на 35км/год швидкість більша по шосе

  • Перевірте, чи правильно розв’язали.

Х. Ознайомлення з назвами геометричних фігур.

 1. Підготовча вправа.

На малюнку зображено геометричні фігури.

- Назвіть дані геометричні фігури.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Зобразіть такі фігури у себе у зошиті і підпишіть їх назви.

УСЕ ЦЕ – ГЕОМЕТРИЧНІ ТІЛА.

 

Х.        Домашнє завдання (за таблицею).

      1. Скласти і розв’язати задачі за бажанням 1 чи 2.

ХІ.       Підсумковий урок. «Мікрофон»

         1учень: - Мені сподобалось розв’язувати задачі за  

                        допомогою «ажурною пилкою».

                        Бажаю всім успіхів.

       2 учень: - Я зрозумів, як розв’язувати задачі.

                       Бажаю всім наполегливо вчитися.

       3 учень: - Я в захваті від уроку. мені дуже сподобалось

                      пояснювати іншим учням, як розв’язувати задачі

                      за «ажурною пилкою».

                      Бажаю всім бути успішними.

docx
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
20 серпня 2022
Переглядів
1063
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку