Урок математики 4 клас "Читання і записування п’тицифрових чисел. Дії над круглими числами"

Про матеріал
Урок закріплення знань до теми " Читання і записування чисел. Дії над круглими числами".
Перегляд файлу

Урок математики

в 4 класі на тему:

«Читання і записування  п’ятицифрових чисел.

Дії над круглими числами»

Вчитель початкових класів: Кострюкова Олена Михайлівна

Тема: «Читання і записування п’ятицифрових чисел. Дії над круглими числами.»

Мета уроку: - закріпити вміння читати і записувати п’ятицифрові числа, розкладати їх на розрядні доданки;

- удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження третього невідомого доданка;

- розвивати кмітливість, зосередженість, винахідливість, логічне мислення;

- виховувати повагу до однокласників, бажання вчитися.

Тип уроку: закріплення знань учнів.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Вчитель: - Діти, сьогодні у нас на уроці присутні гості.

                   Ранок! Сонце в небі прокидається!

Діти: - Наш клас із гостями втається.

             Доброго ранку!

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Психологічна налаштованість.

Вчитель: - Перед вами лежать смужечки червоного, зеленого і синього кольорів, візьміть їх! Дайте оцінку своєму настрою:

А) Червоний – відмінний настрій.

Б) Зелений – добрий настрій.

В) Синій – не дуже.

- Добре! У всіх відмінний і добрий настрій!

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: - На уроках природознавства  ми нещодавно вивчили тему: «Земля – планета Сонячної системи».

  • Назвіть людину, яка вперше побувала в космосі?

(Перший космонавт, який побачив Землю з космосі – це Юрій Гагарін)

  • Скільки тривав його політ?

(Його політ тривав  1 годину 48 хвилин)

Вчитель:  -Після першого польоту людини в космос багато хлопчиків і дівчаток мріяли стати космонавтами. В нашій школі  теж навався  учень, який прославив нашу школу і всю Лиманщину. Мрія його здійснилася. Він тричі виходив у відкритий космос. Хто це?

Діти: (Леонід Денисович Кизим – тричі герой Радянського Союзу)

Вчитель: - Тривалість трьох його польотів – 374 доби 17 годин 57 хвилин 42 секунди.

  • Діти, а хто з вас  хотів би стати космонавтом, побувати на незнайомих  планетах, здійснити космічну подорож?

Діти: (Так)

Вчитель: - Ми сьогодні проведемо урок-подорож, який має назву «Політ в космос». Наш колектив – це екіпаж корабля. Команда має назву «Схід». Екіпаж долетить до заданого пункту, якщо буде виконувати правильно і швидко завдання. Кожен член команди повинен бути:

  • Зосередженим, винахідливим, кмітливим і головне дотримуватись дисципліни.
  • За кожне правильне і швидко виконане завдання член екіпажу буде нагороджений зірочкою.
  • Діти, скажіть з якої планети ми будемо здійснювати політ в космос?

Діти: (це планета Земля)

Вчитель: - А на чому ми полетимо в космос?

Діти: (на ракеті)

Вчитель: - З яких геометричних фігур можна скласти ракету?

Діти: (це можуть бути трикутник, прямокутник, коло…)

Вчитель: - У мене на столі лежать геометричні фігури. Складіть макет ракети.

  • Молодці!

V. Повідомлення теми та мети уроку.

Вчитель: - Тема нашого уроку: «Читання і записування  п’ятицифрових чисел. Дії над круглими числами».

  • На нашому шляху в космосі зустрінуться комети та астероїди. Зараз працюємо в групах. На партах у вас лежать комети. На зворотньому  боці напишіть, що ви очікуйте від сьогоднішнього уроку. Отже продовжіть мою думку:
  • Сьогоднішній урок навчить нас…

(діти пишуть на кометах свої очікування і прикріпляють їх на дошці біля ракети)

  • Отже, космонавти, ви готові до польоту?

Діти: (Так)

Вчитель: - Далекі зірки на небі горять,

              Кличуть у гості дівчат та хлоп’ят.

              Зібратись в дорогу не довго для нас -

              І ось ми готові в пліт у цей час!

  • До старту нашої ракети залишилось 5 секунд! Відраховуємо: 5, 4, 3, 2, 1! Пуск!
  • Пілот космічної ракети

На землю глянув з висоти,

Ще ніхто, ніхто на світі

Не бачив стільки красоти!

 

VІ. Закріплення та узагальнення знань учнів.

Вчитель: - Наша ракета рухається до Супутника Землі – Місяця. Місяць – найяскравіший об’єкт на нічному небі. Завжди повернутий до Землі одним боком. На нашому шляху з’являється  перша зупинка, яка називається – «Математична».

  • Відкрити бортові журнали – тобто зошити і запишіть:

 

Перше листопада

Класна робота

Увага! На цій станції треба написати математичний диктант!

А) Записати цифрами числа:

10 000,      27 000,      54 700,     11 654,    19 999

Робимо взаємоперевірку зошитів помилки виправляємо як завжди.

Правильні відповіді на екрані.

Вчитель: - Підводимо підсумок заняття. Хто допустив одну помилку – підніміть руки, дві помилки?

Б) Наступне завдання. Розкладіть на розрядні  доданки 2,3,4,5 числа

(Діти виходять  до дошки ___________________________________)

27 000 = 20 000 + 7 000

54 700 = 50 000 + 4 000 + 700

11 654 = 10 000 + 1000 + 600 + 50 + 4

19 999 = 10 000 +9 000 + 900 + 90 + 9

  • Молодці!

Підводимо підсумок зробленої роботи.

  • Для чого треба вміти  розкладати числа на доданки?

Діти: (для того, щоб  швидко і правильно розв’язувати  приклади)

Вчитель : - Правильно, молодці! Мандруємо далі! Наша ракета летить  на планету Венера. Венера – це друга планета від Сонця. Ця планета найяскравіша  на небі після Сонця і Місяця, її ще називають  Вечірньою  зорею. На цій планеті  знаходиться станція «Пошукова». Зверніть увагу на назву станції. Як ви вважаєте, які завдання вас очікують?

Діти: ( ми повинні щось знайти)

Вчитель:  - Правильно! Увага! Самостійна робота

(Завдання отримує кожен ряд. Записати по два приклади і знайти відповідь. Поряд записати геометричну фігуру. Геометричну фігуру пишемо з відповіддю для того, щоб швидко перевірити  правильність прикладів)

І ряд                                              ІІ ряд                                         ІІІ ряд

(13 000 + 7 000): 2 =…                (12 000 – 10 000): 2 =…         25 000 +45 000 =…

28 000 : 7 =…                               8 000 : 4 =…                            6 000: 3 =…

10 000    ,   5 000    ,   18 000    ,   70 000    ,    4 000    ,   2 000     .

Вчитель: - Роботу закінчили. Перевіряємо відповіді.

Перший ряд, зачитайте відповіді_______________________________________

Другий ряд, зачитайте відповіді________________________________________

Третій ряд, зачитайте відповіді_________________________________________

Підсумок завдання. Для чого ми виконували це завдання?

Діти:__________________________________________________________________________________________________________________________________

Вчитель: - Щоб ракетою керувати ,

                 Треба сильним і сміливим стати.

                 Слабких в космос не беруть,

                 Бо політ нелегкий труд!

  • Здійснюється політ на  станцію «Фізкультурна», яка знаходиться на планеті Сатурн. Сатурн – це друга за розміром планета Сонячної системи, Названа на честь  Давньоримського Бога посівів та врожаю.

                                             Фізхвилинка

Вчитель: - Відпочили, розім’ялись?! Молодці!! Політ продовжуємо далі! В нашому полі зору планета  Меркурій. Меркурій – найближча планета до Сонця. Маса Меркурія становить 20% від маси Землі. На ній знаходиться станція «Задачна». Сама назва говорить про те, що …

(Продовжіть мою думку… Що ми будемо робити на цій стації?)

  • Ракета на станції не робить посадку!!! Треба виконати завдання!

Проведемо гру, яка має назву «Так чи ні?». Дайте відповіді на запитання.

  1.                   Задача складається з трьох частин! (Так чи ні?)

Діти: (задача складається  з чотирьох частин)

  1.                   Задача завжди розв’язується однією дією? (Так чи ні?)

Діти: (ні, в задачі може бути дві і більше дії)

  1.                   Чи треба писати короткий запис до умови задачі? (Так чи ні?)

Діти : (так)

Вчитель: - Молодці! Тепер ми можемо зробити зупинку. Ми повинні розв’язати  задачу на  знаходження  невідомого третього  доданку. Перед вами лежать  аркуші  з умовою задачі, почитайте її самостійно!

ЗАДАЧА

  З космодрому Байканур  стартувало 3 ракети. В бак І ракети залили 150 т пального, в бак ІІ ракети – на 160 т більше, ніж в бак першої. Скільки  залили  в ІІІ ракету пального , якщо відомо, що  всього  витратили 840 т.

Вчитель: - Аналізуємо задачу .

  1.                   Назвіть умов задачі.
  2.                   Яке головне запитання задачі?
  3.                   Чи можемо дати відповідь на головне запитання?
  4.                   Чому?

Вчитель: - На дошці задачу розв’язує________________________________

А по картках працюють_________________________________________

Вчитель: - Наша подорож підходить до кінця, але у  нас залишилася  ще одна планета – Марс. Марс називають  червоною планетою за його іржаво-червоний колір. На цій планеті  є зупинка «Весела», нас тут зустрічає Марсіанин.

  • З яких геометричних фігур він складається?

Діти:__________________________________________________________________________________________________________________________________

Вчитель: - Де в повсякденному житті  нам знадобиться знання з геометричних фігур?

Діти: (на будівництві, в сільському господарстві, в машино будівництві, в архітектурі, мистецтві)

VII. Рефлексія. Підсумок уроку.

Вчитель: - Прийшов час нам повертатися на Землю. Подорож наша закінчилась. Вітаю всіх, ви успішно подолали перешкоди, дякую за дружну роботу!

  • Давайте зачитаємо ваші очікування на кометах (діти виходять і зачитують по групах)
  • Чи справдились ваші очікування?
  • Про що нове ви дізналися з нашої мандрівки?
  • Дайте оцінку  своїй роботі на уроці.
  • Візьміть різнокольорові  смужки в руки, якщо ви  працювали  в повну силу – підніміть  червоний колір, якщо добре – зелений, якщо  могли працювати краще – синій.

 

VIII. Оцінювання знань учнів.

Вчитель: - А тепер візьміть  в руки зірочки, які ви отримали на уроці.

(Коментує Вчитель______________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІХ. Домашнє завдання.

Вчитель: - У вас на партах лежать завдання з експрес-контролю. Кожен з вас отримає завдання різної складності.

І група _________________________________________________________

ІІ група_________________________________________________________

Вчитель: - На цьому наш урок закінчився, але у нас залишилося декілька хвилин. Давайте  згадаємо, що таке ребус?

  • Ребус – це загадка, в якій  шукаємо слово чи словосполучення відтворене за допомогою геометричних фігур, чисел, знаків.
  • Після вашого польоту ракету треба відправити  на техогляд. Вийдіть до дошки і розгадайте ребуси, які розміщені на зворотньому боці ракети.

( Сатурн, Космос, Уран)


 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Климчук Людмила Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
31 березня 2021
Переглядів
1084
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку