Урок математики
в 4 класі на тему:
«Читання і записування п’ятицифрових чисел.
Дії над круглими числами»
Вчитель початкових класів: Кострюкова Олена Михайлівна
Тема: «Читання і записування п’ятицифрових чисел. Дії над круглими числами.»
Мета уроку: - закріпити вміння читати і записувати п’ятицифрові числа, розкладати їх на розрядні доданки;
- удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження третього невідомого доданка;
- розвивати кмітливість, зосередженість, винахідливість, логічне мислення;
- виховувати повагу до однокласників, бажання вчитися.
Тип уроку: закріплення знань учнів.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Вчитель: - Діти, сьогодні у нас на уроці присутні гості.
Ранок! Сонце в небі прокидається!
Діти: - Наш клас із гостями втається.
Доброго ранку!
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Психологічна налаштованість.
Вчитель: - Перед вами лежать смужечки червоного, зеленого і синього кольорів, візьміть їх! Дайте оцінку своєму настрою:
А) Червоний – відмінний настрій.
Б) Зелений – добрий настрій.
В) Синій – не дуже.
- Добре! У всіх відмінний і добрий настрій!
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель: - На уроках природознавства ми нещодавно вивчили тему: «Земля – планета Сонячної системи».
(Перший космонавт, який побачив Землю з космосі – це Юрій Гагарін)
(Його політ тривав 1 годину 48 хвилин)
Вчитель: -Після першого польоту людини в космос багато хлопчиків і дівчаток мріяли стати космонавтами. В нашій школі теж навався учень, який прославив нашу школу і всю Лиманщину. Мрія його здійснилася. Він тричі виходив у відкритий космос. Хто це?
Діти: (Леонід Денисович Кизим – тричі герой Радянського Союзу)
Вчитель: - Тривалість трьох його польотів – 374 доби 17 годин 57 хвилин 42 секунди.
Діти: (Так)
Вчитель: - Ми сьогодні проведемо урок-подорож, який має назву «Політ в космос». Наш колектив – це екіпаж корабля. Команда має назву «Схід». Екіпаж долетить до заданого пункту, якщо буде виконувати правильно і швидко завдання. Кожен член команди повинен бути:
Діти: (це планета Земля)
Вчитель: - А на чому ми полетимо в космос?
Діти: (на ракеті)
Вчитель: - З яких геометричних фігур можна скласти ракету?
Діти: (це можуть бути трикутник, прямокутник, коло…)
Вчитель: - У мене на столі лежать геометричні фігури. Складіть макет ракети.
V. Повідомлення теми та мети уроку.
Вчитель: - Тема нашого уроку: «Читання і записування п’ятицифрових чисел. Дії над круглими числами».
(діти пишуть на кометах свої очікування і прикріпляють їх на дошці біля ракети)
Діти: (Так)
Вчитель: - Далекі зірки на небі горять,
Кличуть у гості дівчат та хлоп’ят.
Зібратись в дорогу не довго для нас -
І ось ми готові в пліт у цей час!
На землю глянув з висоти,
Ще ніхто, ніхто на світі
Не бачив стільки красоти!
VІ. Закріплення та узагальнення знань учнів.
Вчитель: - Наша ракета рухається до Супутника Землі – Місяця. Місяць – найяскравіший об’єкт на нічному небі. Завжди повернутий до Землі одним боком. На нашому шляху з’являється перша зупинка, яка називається – «Математична».
Перше листопада
Класна робота
Увага! На цій станції треба написати математичний диктант!
А) Записати цифрами числа:
10 000, 27 000, 54 700, 11 654, 19 999
Робимо взаємоперевірку зошитів помилки виправляємо як завжди.
Правильні відповіді на екрані.
Вчитель: - Підводимо підсумок заняття. Хто допустив одну помилку – підніміть руки, дві помилки?
Б) Наступне завдання. Розкладіть на розрядні доданки 2,3,4,5 числа
(Діти виходять до дошки ___________________________________)
27 000 = 20 000 + 7 000
54 700 = 50 000 + 4 000 + 700
11 654 = 10 000 + 1000 + 600 + 50 + 4
19 999 = 10 000 +9 000 + 900 + 90 + 9
Підводимо підсумок зробленої роботи.
Діти: (для того, щоб швидко і правильно розв’язувати приклади)
Вчитель : - Правильно, молодці! Мандруємо далі! Наша ракета летить на планету Венера. Венера – це друга планета від Сонця. Ця планета найяскравіша на небі після Сонця і Місяця, її ще називають Вечірньою зорею. На цій планеті знаходиться станція «Пошукова». Зверніть увагу на назву станції. Як ви вважаєте, які завдання вас очікують?
Діти: ( ми повинні щось знайти)
Вчитель: - Правильно! Увага! Самостійна робота
(Завдання отримує кожен ряд. Записати по два приклади і знайти відповідь. Поряд записати геометричну фігуру. Геометричну фігуру пишемо з відповіддю для того, щоб швидко перевірити правильність прикладів)
І ряд ІІ ряд ІІІ ряд
(13 000 + 7 000): 2 =… (12 000 – 10 000): 2 =… 25 000 +45 000 =…
28 000 : 7 =… 8 000 : 4 =… 6 000: 3 =…
10 000 , 5 000 , 18 000 , 70 000 , 4 000 , 2 000 .
Вчитель: - Роботу закінчили. Перевіряємо відповіді.
Перший ряд, зачитайте відповіді_______________________________________
Другий ряд, зачитайте відповіді________________________________________
Третій ряд, зачитайте відповіді_________________________________________
Підсумок завдання. Для чого ми виконували це завдання?
Діти:__________________________________________________________________________________________________________________________________
Вчитель: - Щоб ракетою керувати ,
Треба сильним і сміливим стати.
Слабких в космос не беруть,
Бо політ нелегкий труд!
Фізхвилинка
Вчитель: - Відпочили, розім’ялись?! Молодці!! Політ продовжуємо далі! В нашому полі зору планета Меркурій. Меркурій – найближча планета до Сонця. Маса Меркурія становить 20% від маси Землі. На ній знаходиться станція «Задачна». Сама назва говорить про те, що …
(Продовжіть мою думку… Що ми будемо робити на цій стації?)
Проведемо гру, яка має назву «Так чи ні?». Дайте відповіді на запитання.
Діти: (задача складається з чотирьох частин)
Діти: (ні, в задачі може бути дві і більше дії)
Діти : (так)
Вчитель: - Молодці! Тепер ми можемо зробити зупинку. Ми повинні розв’язати задачу на знаходження невідомого третього доданку. Перед вами лежать аркуші з умовою задачі, почитайте її самостійно!
ЗАДАЧА
З космодрому Байканур стартувало 3 ракети. В бак І ракети залили 150 т пального, в бак ІІ ракети – на 160 т більше, ніж в бак першої. Скільки залили в ІІІ ракету пального , якщо відомо, що всього витратили 840 т.
Вчитель: - Аналізуємо задачу .
Вчитель: - На дошці задачу розв’язує________________________________
А по картках працюють_________________________________________
Вчитель: - Наша подорож підходить до кінця, але у нас залишилася ще одна планета – Марс. Марс називають червоною планетою за його іржаво-червоний колір. На цій планеті є зупинка «Весела», нас тут зустрічає Марсіанин.
Діти:__________________________________________________________________________________________________________________________________
Вчитель: - Де в повсякденному житті нам знадобиться знання з геометричних фігур?
Діти: (на будівництві, в сільському господарстві, в машино будівництві, в архітектурі, мистецтві)
VII. Рефлексія. Підсумок уроку.
Вчитель: - Прийшов час нам повертатися на Землю. Подорож наша закінчилась. Вітаю всіх, ви успішно подолали перешкоди, дякую за дружну роботу!
VIII. Оцінювання знань учнів.
Вчитель: - А тепер візьміть в руки зірочки, які ви отримали на уроці.
(Коментує Вчитель______________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІХ. Домашнє завдання.
Вчитель: - У вас на партах лежать завдання з експрес-контролю. Кожен з вас отримає завдання різної складності.
І група _________________________________________________________
ІІ група_________________________________________________________
Вчитель: - На цьому наш урок закінчився, але у нас залишилося декілька хвилин. Давайте згадаємо, що таке ребус?
( Сатурн, Космос, Уран)