Урок математики 4 клас "Формула обчислення площі прямокутника. Обчислення периметра многокутника та площі прямокутника різними способами".

Про матеріал
Матеріал до уроку підібрано відповідно до вимог Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна. Завдання відповідають інтегрованій темі місяця та компетентісному і діяльнісному підході.
Перегляд файлу

Навчальне заняття з математики

Тема місяця. Чарівні перетворення.

Тема тижня. Здоров’я – найбільше багатство у світі.

Тема дня. Вода в житті нашого організму.

Тема заняття. Формула обчислення площі прямокутника. Обчислення периметра многокутника та площі прямокутника різними (відомими) способами.

Цілі: закріпити вміння класифікувати та порівнювати геометричні фігури за формою, розміром, площею та периметром; формувати навички обчислення периметра та площі многокутника різними способами; розвивати вміння застосовувати співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач; виховувати бережливе ставлення до водних ресурсів планети.

Формувати групу компетентностей:

  • застосовувати досвід математичної діяльності під час розв'язування навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих задач;
  • здатність учня застосовувати в умовах конкретної ситуації сукупність здоров'язбережувальних компетенцій, дбайливо ставитися до власного здоров'я та здоров'я інших людей;
  • здатність особистості застосовувати у конкретному виді спілкування знання мови, способи взаємодії з людьми, що оточують її ,навички роботи у групі.
  • здатність учня розв'язувати доступні соціально і особистісно значущі практичні та пізнавальні проблемні задачі, пов'язані з реальними об'єктами природи у сфері відносин «людина — природа»;

 

 

 Очікувані результати:

 

  • класифікує та порівнює геометричні фігури;
  • обчислює периметр многокутника та площу прямокутника відомими способами;
  • знаходить довжину однієї сторони прямокутника за відомими периметром та іншою стороною;
  • описує проблемні життєві ситуації , які грунтуються на конкретних даних, задопомогою групи величин, пов’язаних між собою;
  • застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач.

Обладнання: цеглинки «Лего», світлина озера Синевир, соломинки для коктейлів.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

Зміст заняття

І. Етап орієнтації.

  1. Ранкова зустріч.

http://3.bp.blogspot.com/-lwGnnCruqy0/Vhqe-D5H9fI/AAAAAAAAAfk/S6sowsPhW4w/s1600/647589_html_5560837c.png

  1. Щоденні новини.
  2. Обмін інформацією.

Створення «Асоціативного куща»

Джерела енергії для людини

Їжа      поживні речовини       сонце       повітря       ВОДА

  1. Групова робота

Діти об’єднуються в групи.

1-ша група «Свято наближається»

Завдання: запропонувати список напоїв, які можна смачно і з користю вживати за святковим столом.

2-га група «Економчики»

Завдання: скласти поради, як зменшити використання води в домашніх умовах.

ІІ. Етап цілепокладання.

  1. Класифікація геометричних фігур.
  2. Гра «Так чи ні» (з лего)
  • 1 км = 1000 м
  • Половина числа 9 = 210
  • У 10 год -  600 хв
  • У числі 9836 всього 98 сотень
  • Периметр квадрата зі стороною 15 см дорівнює 60 см.

            ІІІ. Етап цілереалізації.

  1. Розв’язати задачі.
  1. Довжина саду 40 м. Ширина – на 16 м менша. Знайти периметр.
  2. Щоб обгородити ділянку землі прямокутної форми використали 14 м сітки. Знайди ширину ділянки, якщо її довжина 5 м.
  3. Площа калюжі 6 м², а = 3 м. Яка ширина калюжі?

Самоперевірка.

2.Фізхвилинка.

  1. Робота в групі.

Накреслити прямокутник площею 12 см².

І група – 2 × 6 = 12 см²

ІІ група – 3 × 4 =12 см²

Намалювати на площині прямокутника предмет, який корисний для здоров’я людини.

Взаємоперевірка.

  1. Цікава математика.

Обчислити площу озера.

Найбільше озеро України - озеро Ялпуг знаходиться в Одеській області. Знайди його площу, якщо ширина становить 7км. А довжина – на 18 км довша від ширини.

Взаємоперевірка.

(світлина озера)

  • Яку роль відіграє вода в житті людини?
  1. Робота в парах.
  • З трьох соломинок для коктейлів скласти фігуру.
  • Як вона називається?
  • Перетворіть трикутник на шестикутник (зігнути соломинку).
  • Коли вперше почали користуватися соломинками для коктейлів?

(Соломинка для коктейлів – один з найстарших за віком столових приборів в історії людства. На розкопках шумерських міст та гробниць археологи знаходили тонкі трубочки, виготовлені з золота або срібла.)

IV. Етап рефлексійний.

  • Які способи обчислення периметра многокутника ви знаєте?

Р = а + в + а + в

Р = а × 4

Р = (а + в) × 2

Р = а × 2 + в × 2

  • Які є способи обчислення площі прямокутника?
  1. S = а × в
  2. За допомогою палетки.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 січня 2022
Переглядів
1028
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку