Урок математики 4 клас за підручником Гісь О. М., Філяк І. В. Тема "Множення і ділення круглих чисел на одноцифрове число. Розв'язання задач на пропорційне ділення"

Про матеріал
Протягом уроку здобувачі освіти активно відпочинуть з друзями в Парку культури: на стежинці Нових знань пограють з Нуликом в математичний футбол та волейбол, покатаються на електромобілях, розважаться в прозорій кулі на воді, попрацюють директором магазину з продажу роликів. Звичайно, для активної прогулянки потрібно буде оволодіти новими знаннями та удосконалити математичні вміння та навички. Форми роботи в малих групах, в парах допоможуть це зробити легко, радісно, невимушено та збагатять досвід школярів новими враженнями: "Бути радісним, жити активно - це стильно і позитивно!"
Перегляд файлу

Конспект уроку математики 4 клас за підручником Гісь О. М., Філяк І. В. Тема: «Множення і ділення круглих чисел на одноцифрове число. Розвязання задач на пропорційне ділення»

Підготувала й провела Степура Інна Володимирівна, вчитель вищої категорії Олексієво-Дружківської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І-ІІІ ступенів №13 Донецької облради

Мета: формувати вміння множити й ділити круглі багатоцифрові числа на одноцифрове число, закріпити навички розв’язання задач на пропорційне ділення, удосконалювати обчислювальні навички додавання й віднімання багатоцифрових чисел та знаходження коренів складених рівнянь; розвивати вміння аналізувати, логічне мислення, увагу, пам’ять; виховувати дружелюбність, бажання відпочивати активно, повагу й любов до математики.

Форма проведення: урок-прогулянка до Парку культури й відпочинку.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація із завданнями у формі прогулянки до парку, картки, аркуші для роботи в парі.

Хід уроку

І Вступна частина

Організація класу. Перевірка правильної постави.

Мотивація освітньої діяльності. Психоемоційне налаштування. Девіз уроку:

Міркуй, обчислюй і твори.

Розум, старанність прояви.

Активним і уважним будь!

І про кмітливість не забудь!

Актуалізація знань, умінь, навичок.

Математична розминка.

Обчисліть зашифровані вирази, розташуйте відповіді в порядку зростання  і узнаєте тему нашого уроку .

9200+82-2002  КУЛЬ

8047-40+3400  ПАРКУ

22500+29-20005  ТУРИ

71108-1100+10  ГУЛЯНКА

155900+35-105005  ДО

460000-1-50909  ПРО

Учень біля дошки складає з пазлів фразу: Прогулянка до парку культури.

ІІ Основна частина

Повідомлення теми, завдань уроку

Отже, сьогодні нас чекає прогулянка до Парку культури й відпочинку. Буде вона не звичною, а математичною.

Чи любите ви відпочивати з друзями, батьками? Ваш відпочинок активний чи пасивний? (Відповіді школярів)

 Тож під час прогулянки стежками парку ви зможете виявити активність не тільки у відпочинку, а й проявити математичну пильність, кмітливість, швидкість та правильність математичних обчислень. Бо математика потрібна не тільки для школи, а для щоденного життя.

Організація роботи по засвоєнню нових знань

Входимо до парку. Тут на нас чекає стежинка Нових знань. На ній нас зустрічає Нулик. Він запрошує на спортивний майданчик, де буде навчати забиванню голів на прикладах множення й ділення круглих чисел – друзів Нулика – на одноцифрове число.

16000* 4

30000:5

20000*8:4

Пояснення й розвязання почнемо з правила:  прикрий нулі в числі, помнож чи поділи та допиши в кінці нулі.

Фронтально проаналізувати розвязання виразів біля дошки.

Нулик запрошує хлопців пограти в Математичний футбол, а дівчат - у Математичний волейбол. Є можливість забити 15 голів. Тренуйтеся і забивайте!

Диференційована робота над прикладами №26 с.12 ІІ частина підручника:

  • школярі з високими досягненнями працюють самостійно, після виконання та перевірки у вчителя стають консультантами та допомагають іншим дітям;
  • школярі з достатнім рівнем освітніх досягнень пробують працювати самостійно, в разі потреби слухають пояснення учнів біля дошки;
  • школярі з середнім рівнем досягнень працюють біля дошки з коментуванням.

20000*9                     30000:6                         30000*8:4

8*40000                     270000:9                       400000:8*5

1600*3                       4200:7                           2800*2:8

3500*2                       260000:2                       64000:4*3

5200*2                       125000:5                       480000:6*7

Підсумок роботи:

Хто скільки голів встиг забити?

Нулик дякує вам за гру та передає листівку з побажанням:

БУТИ РАДІСНИМ, ЖИТИ АКТИВНО – ЦЕ СТИЛЬНО І ПОЗИТИВНО.

Хвилинка кмітливості. Завдання: скільки буде, якщо 5 десятків помножити на 8 десятків і поділити на 4?

Прогулянка Парком культури й відпочинку продовжується. Ростик і Любчик (Математичні друзі підручника, ровесники школярів)  запрошують нас покататися на електромобілях і просять допомоги для правильних обрахунків у касі Парку.

Розв*язання задачі на пропорційне ділення за допомогою таблиці.

Задача 28 с. 13 ІІ частина підручника:

Визнач із таблиці, що означає число 5; 4; 135; що означає «=»у колонці «ціна квитка». Склади задачу, щоб дізнатися вартість квитків Ростика і вартість квитків Любчика. Розвяжи її.

 

Кількість

Ціна квитка

Вартість квитків

Ростик

5 квитків

  ? грн =

? грн.  Всього

Любчик

4 квитки

= ? грн

? грн  135грн

Покроковий аналіз задачі за питаннями провести фронтально. Скласти задачу та план її розвязання.

Ростик купив у касі Парку 5 квитків для катання на електромобілях, а Любчик – 4 таких квитки. Загальна вартість квитків 135грн. Скільки заплатив кожен з хлопчиків окремо, якщо ціна квитків однакова?

Чи можна зразу відповісти на питання задачі?

Скільки відповідей буде в задачі? Чому? («Кожен з хлопчиків» означає дві відповіді, тому що хлопців двоє)

Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі? (ціну квитка)

Про що треба дізнатися, щоб знайти ціну квитка? (Скільки всього квитків купили хлопці)

Дізнаємось загальну кількість квитків. Потім зможемо узнати ціну квитка? Якою дією? (Діленням загальної вартості на загальну кількість квитків)

Коли знайдемо ціну квитка, як обчислити вартість квитків кожного хлопця? (Дією множення – ціну квитка множимо на кількість квитків)

Як називається такий вид задач? (Задача на пропорційне ділення)

План розвязання складено,починаємо обчислювати.

Диференціація роботи. Школярі з високим та достатнім рівнем досягнень працюють самостійно, для інших - покроковий план з вибором правильної дії(на картках для індивідуальної роботи або на дошці):

  1.   +
  2.   :
  3.   *
  4.   *

Відповіді дві.

Учень на закритій дошці обчислює задачу. Самоперевірка за дошкою.

Завдання творчого характеру для здобувачів освіти, які першими впорались із задачею: скласти обернену задачу для даної, щоб питанням нової задачі було – скільки квитків придбав кожний з хлопців?

Можливий запис короткої умови за допомогою таблиці.

 

Кількість

Ціна квитка

Вартість квитків

Ростик

? кв.   Всього

  ? грн =

 75грн

Любчик

? кв.   9 квитків

= ? грн

 60грн

Оцінити роботу учнів, запропонувати школярам усно розв*язати задачу.

Фізхвилинка

Розвиток набутих вмінь. Закріплення вмінь розвязувати задачі.

Організація роботи в малих групах  над задачею 30 с. 14 ІІ частини підручника.

Діти, хто з вас відпочивав влітку біля водойми та пробував розваги в кулі на воді? Любчик, Ростик і Даринка запрошують нас розважитися в прозорій кулі на воді.

Об*єднайтеся в малі групи, оберіть писаря і спікера і попрацюйте дружно й злагоджено над задачею з друзями. (Можна нагадати правила роботи в групі)

Батьки Ростика, Любчика і Даринки купили для них 2, 3 і 5 квитків відповідно, щоб діти розважилися в кулі на воді. Усього батьки заплатили 320 грн. Скільки грн. заплатили батьки Ростика, скільки – батьки Любчика, та батьки Даринки окремо, якщо ціна квитків однакова?

Зробіть скорочений запис задачі у формі таблиці і розв*яжіть.

Перевірка: спікери доповідають біля дошки ланцюжком.

Чи сподобалося вам працювати в групі? Які складнощі вас спіткали?

Організація роботи в парі над задачею 31 (1) с. 14 ІІ частини підручника.

Діти, підніміть руку ті, хто вміє їздити на роликах. Чи складно цього вміння навчитися?

Підніміть руку ті, хто вміє продавати  ролики. А хочете спробувати? Уявіть себе директором магазину - бізнесменом, який організовує продаж роликів дітлахам та їхнім батькам.

Об*єднайтеся в пари. Працювати будемо в 2 або в 3 етапи. Перший – прочитайте задачу та складіть коротку умову. Ви знаєте, що правильно складена умова задачі – це готовий план розвязання задачі.

За рік спортивний магазин продав 218 пар роликів для дівчат і 382 для хлопців. Після цього на складі магазину залишилося утричі менше пар роликів, ніж було продано. Скільки пар роликів було на складі магазину спочатку?

Одна з пар зачитує складену коротку умову, решта перевіряють.

Було - ? пар

Продали - ? пар, 218 пар жіночих та 382 пари чоловічих

Залишилось - ? пар, в 3 рази менше, ніж продано

Другий етап – розвязання задачі. Коли всі пари будуть готові, одна за пар зачитує , інші перевіряють.

Третій етап – скласти вираз до задачі (для школярів з високим рівнем навчальних досягнень). Індивідуальна перевірка.

(218+382) + (218+382):3=800

Фізхвилинка для очей

Робота по вдосконаленню навички знаходження кореня складеного рівняння.

Завдання : у скільки разів корінь одного рівняння більший від кореня іншого рівняння?

х:6=7122-7002                                  у-564=780:5

Організація роботи в парі – один школяр знаходить корінь першого рівняння. Інший – другого. Потім разом роблять спільний висновок (корні рівнянь рівні 720=720).

ІІІ Заключна частина

Підсумок уроку

Ми завершили прогулянку Парком культури й відпочинку. Пригадайте правило, якого вас навчив Нулик і розвяжіть приклади на його застосування:

9*70000:3

36000:3*4

Придумайте декілька власних прикладів на застосування правила множення та ділення круглих чисел на одноцифрове число.(Відповіді дітей)

Рефлексія

Інтерактивна гра «Незакінчене речення»

На цьому уроці я навчився…

Було нелегко…

Цікавим та пізнавальним було завдання…

В житті мені знадобиться вміння…

Робота в парі з другом навчила мене…

Оцінювання роботи школярів

Домашнє завдання диференційоване: високий рівень – скласти задачу на тему відпочинку, подібну до розвязаних у  класі, іншим - №34 с. 15 підручника.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 грудня 2019
Переглядів
7663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку