Урок. "Координатна площина"

Про матеріал
МЕТА: узагальнити і систематизувати знання про координатну площину; формувати вміння застосовувати отримані знання під час розв’язання практичних завдань; розвивати аналітичні здібності, кругозір учнів; виховувати культуру спілкування та мовлення. Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок. Обладнання: розмічена дошка, косинець, лінійка, картки з завданнями, портрет Рене Декарта, переносна дошка.
Перегляд файлу

H:\Мои_Документы\Мои рисунки\Ramki\Originals\r7.JPG

 

Тема: Координатна площина

 

МЕТА: узагальнити і систематизувати знання про координатну площину; формувати вміння застосовувати отримані знання під час розв’язання практичних завдань; розвивати аналітичні здібності, кругозір учнів; виховувати культуру спілкування та мовлення.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.

Обладнання: розмічена дошка, косинець, лінійка, картки з завданнями, портрет Рене Декарта, переносна дошка.

 

Хід уроку.

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Зібрати зошити з письмовим домашнім завданням.

  2. Один учень біля дошки заповнює магічний квадрат.

р1
  3. Фронтальне опитування: - які прямі називаються осями координат?

  - як називають горизонтальну (вертикальну) координатну пряму?

  - що таке прямокутна система координат?

  - що таке координатна площина?

  - накреслити координатну площину;

  - скількома числами задається положення точки на координатній площині?

р2  - позначити току на координатній площині і розповісти алгоритм її побудови.

4. Розв’язування кросворду: по-вертикалі: 2. Як називається число 2, якщо дано точку М(2;1)? 5. Як називається для тієї самої точки число 1?

По-горизонталі: 1. Точка О(0;0) – це… координат; 3. Прямі ОХ та ОY утворюють… координат; 4. Пара чисел (3,6) – це… точки; 6. Скільки точок задає на координатній площині пара чисел?

ІІІ. Мотивація. На уроках ви визначаєте географічні координати місця (широту і довготу), всі ви мрієте побувати на стадіоні, де грають ваші улюблені футбольні команди, для того щоб зайняти місце на виданому вам квитку вказано ряд і місце, тобто два числа, які визначають ваше положення на трибуні.

Повідомлення теми і мети уроку.

І\/ Відпрацювання навичок.

р3
Конкурс "Відгадай прізвище": на дошці заготовлено точки позначені буквами і записані координати. Учні повинні відгадати слово.

Робота в групах. "Зоопарк у нас в гостях". Групи отримують картки-завдання з вказаними координатами, за даними точками побудувати зображення звіра.

-Загадки

1   В полі, в лісі, навкруги

-Скрізь у мене вороги

Часом лізу я у шкоду,

їм капусту на городах,

Моркву, ріпу, буряки

Відгадайте хто такий9

(Заєць)

2  Дуже товсті ноги маю,

Ледве їх переставляю

Сам високий я на зріст,

Замість рота в мене хвіст

(Слон)

3   У зеленому жакеті

Галасую в очереті

Хоч і плавати мастак,

Я не риба і не рак

(Жаба)

р4р5

р6

3. (-11;0), (-10;2), (-9;5), (-5;7), (-1;8), (4;11), (6;10), (10;10), (12;11), (14;9), (14;5), (11;3), (10;5), (10;1), (9;0), (6;0), (6;1), (8;1), (9;2), (7;4), (6;4), (5;5), (4;3), (0;5), (-1;8)

(8;0), (8;-2), (5;-6), (3;-4), (6;-2), (6;-1), (4;-1), (4;-6), (0;-6), (-5;0), (-4;-4), (-5;-4), (-5;-5), (-8;-5), (-7;-1), (-8;2), (-11;0),    (6;8), (10;8)

В. О. Сухомлинський – видатний педагог, велику увагу приділяв розвитку математичних здібностей учнів при спілкуванні з живою природою. Зокрема він писав: "Природа мозку дитини потребує, щоб її розум виховувався біля джерел думки – серед наочних образів, і насамперед серед природи, щоб думка переключалася з наочного образу на "обробку" інформації про цей образ. Якщо ж ізолювати дітей від природи, якщо з перших днів навчання дитина сприймає тільки слово, то клітини мозку швидко втомлюються і не справляються з роботою, яку пропонує вчитель "

Учень біля дошки креслить координатну площину, позначає на ній північ, південь, захід, схід і будує точки та визначає їх координати. Задача: готуючись до виховної години, присвяченій Всесвітньому Дню Землі ми з вами ходили до лісу. Нехай точка з якої ми з вами розпочали подорож мала координати (-2;1). Спочатку ми пішли на захід, пройшовши 2 км (1 км = одиничному відрізку), побачили проліски. Вкажіть координати поляни. Помилувавшись ними, ми повернули на північ і пройшли ще 2 км, там зробили відпочинок. Знайти координати даної точки. Нагулявшись вдосталь додому ми пішли іншою дорогою. Для цього ми повернули на схід пройшли 3 км обминаючи болото повернули на південь, через 1 км вийшли на луки. Як нам з даної точки потрапити до школи (складіть маршрут).

\/ Підсумок уроку. Рефлексія (осмислення результатів уроку у формі "Мікрофону")

1. Чим ми займалися на уроці?

2. Чи вдалося нам досягти мети уроку?

3. Що сподобалося, що не сподобалося на уроці?

\/І Домашнє завдання

Повторити п. 20, виконати № 626, п.45, № 1342, 1347.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Постика Ольга
Додано
25 лютого
Переглядів
210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку