Урок математики "Число і цифра 7. Порівняння чисел у межах 7"

Про матеріал
План конспект уроку математики для 1 класу. Тип уроку - урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Тема: Число і цифра 7. Порівняння чисел у межах 7

Мета: ввести поняття числа «сім», вчити писати цифру 7, порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і число; ввести поняття «сьомий»; ознайомити з утворенням числа 7 шляхом додавання 1 до попереднього числа; розширювати кругозір дітей, розвивати навички усної лічби; логічне мислення; навички охайного письма; виховувати в учнів наполегливість, старанність, допитливість і спостережливість.

 

Обладнання: лічильний матеріал, цеглинки Лего, телевізор.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Діти, щоб урок був цікавим і плідним

Домовляймось не шуміти

Думати, міркувати,

Руку дружно піднімати.

 

II. Контроль, корекція та закріплення знань

  1. Повторення вивченого про склад числа 6

(робота з цеглинками Лего)

 

  1. Проведення гри «Попереднє – наступне»
  •   Назвіть число, попереднє до числа 2.
  •   Назвіть число, яке стоїть між числами 3 і 5.
  •   Назвіть число, наступне до числа 3.
  •   Назвіть число, попереднє до числа 6.
  •   Назвіть число, наступне до числа 4.
  •   Назвіть число, наступне до числа 5.
  •   Назвіть число, наступне до числа 6.
  1. Співвідношення. Гра «Смузі»
  • На дошці прикріплені 2 міксера. Під номером 5 і 6.
  • На фруктах написані вирази, де в сумі отримаємо 5 чи 6. Потрібно їх прикріпити до міксера з відповідним номером.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

(на дошці прикріплені фрукти)

  •        Скільки груш? (7)  Скільки яблук? (7) Скільки бананів? (7)
  •        Що спільного для всіх цих предметів? (Кількість. Їх 7, це фрукти)
  •        Здогадалися яке число ми будемо сьогодні вивчати?

 

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Ознайомлення з число і цифрою 7

Цікаві факти про число 7 (на слайді показати зображення веселки, нот, календаря, 7 чудес світу, героїв казок).

  •          Діти, чи помічали ви, що число 7 досить часто зустрічається в нашому житті?
  •          Давайте пригадаємо і назвемо кольори веселки. Скільки їх?(7)
  •          Нот також 7. Назвемо їх (до, ре, мі, фа, соль, ля, сі)
  •          Ще є таке поняття як «7 чудес світу»
  •          7 днів тижня. Давайте хором їх назвемо.
  •          Часто в казках зустрічається число 7. Хто з вас пригадає такі казочки?

(«Білосніжка та семеро гномів», « Вовк та семеро козенят»)

 

Сімка в давні часи була оповита  особливою шаною.  Згадки про це число збереглися в прислів’ях та приказках.  Хто знає прислів’я з числом 7?

  • Семеро одного не  чекають. Сім раз відмір, а один відріж.
  • Сім п’ятниць на тиждень. Та багато інших.

 

  •          Порахуйте, скільки слив? (6)
  •          Якщо додати ще одну сливу, скільки стало?
  •          Як утворилося число 7?
  •          Отже, щоб одержати число 7, потрібно до 6 додати 1. Число 7, як і всі інші, має свій знак, позначається цифрою 7.
  •          Цифра 7 позначає на письмі множину в якій 7 предметів.

 

  1. Робота в зошиті (написання цифри 7)

Цифра сім, як кочерга,

В неї, бач, одна нога.

 

  •          На що схожа цифра 7?

(Пояснюю написання. Пишу на дошці. Показую  відео як писати).

А зараз напишемо цифру в повітрі, на долоньці.

 

Тепер розгорнемо свої зошити на с.36

 

Зошит свій я розгортаю,

Навскоси його кладу.

Олівець ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати вправно.

До роботи я берусь.

 

C:\Users\Admin\Desktop\зображення_viber_2022-11-03_19-16-54-270.jpg

 

(Напишемо 7 в зошиті, а потім виконаємо номери по порядку)

Перевірте свою роботу. Хто впорався з завданням без помилок, намалюйте усміхнений смайлик.

Фізкультхвилинка «Наш борщик»

(Читаю потішку, а діти імітують відповідні рухи)

В мене є кругленький горщик.

Я зварю у ньому борщик.

Все, що треба, я скоріше

Мию добре, чищу, ріжу.

Ось вже борщ кипить, малята,-

Треба кришечку підняти.

Трохи вогник прикрутити….

«Не збіжи!» - благають діти. (погрожують пальчиком)

 

-Діти, а ви знаєте, що борщ складається з 7 інгрідієнтів?

 Спробуйте їх назвати.

 

  1. Продовження роботи в зошиті з друкованою основою(№1-5)
  2. Робота з підручником с. 45

 

C:\Users\Admin\Desktop\image125.jpg

 

 

- Як утворити число 7 із числа 6?

-  Полічи від 1 до 7

- Від 7 до 1

- Скільки всього клубочків ниток?

- А котушок?

- Чого більше клубочків чи котушок?

- На скільки?

 

VІ. Підсумок уроку.

Рефлексія 

-  З якою цифрою познайомилися на уроці?

-  Від яких чисел більше число 7? (Число 7 більше від чисел 1, 2 , 3, 4, 5, 6)

-  Назвіть дні тижня.

-  Скільки всього днів тижня?

-  Який день «сьомий»?

 

Оцініть свою роботу за допомогою цеглинок Лего.

Все вдалося (зелена)

Було складно (червона)

Потрібно ще працювати (жовта)

 

Дякую, діти, за урок!

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\1-klasmatematikalogachevska2018-45-320.webpC:\Users\Admin\Desktop\1-klasmatematikalogachevska2018-45-320.webp

docx
Додав(-ла)
Лапко Ольга
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 січня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку