Урок математики у першому класі ."Число і цифра 8".В розробці матеріалу показано , як правильно пояснити учням , як утворюється число 8,як правильно записується.
Урок математики 1 клас
Тема: Число і цифра 8. Порівняння чисел в межах 8. Написання цифри 8.
Мета : Ознайомити учнів із числом і цифрою 8. Пояснити утворення числа 8. Навчити писати цифру 8. Закріплювати нумерацію чисел в межах 8. Вчити порівнювати числа попереднім порівнянням відповідних груп предметів і на основі визначення місця кожного числа в натуральному ряді. Виховувати охайність , увагу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Дзвоник пролунав веселий
Дружно всіх він кличе в клас
І цікаве на уроці
Пропоную я для вас
Станьте струнко , схаменіться,
Один одному всміхніться
Приготуйте без мороки
Все, що треба для уроку
Підготовились – дзвінок
Починаємо урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
У садок до годівниці
Прилетіли 2 синиці,
А потім ще 4 птиці.
Скільки птиць на годівниці?
До сірої чаплі на урок
Прилетіло 7 сорок.
З них лише 3 сороки
Приготували уроки.
Скільки ледарів-сорок
Прилетіло на урок ?
Учитель демонструє картку із зображенням певної кількості предметів, а
діти-цифру, яка позначає цю кількість.
|
|
|
|
|
3.Гра «Ланцюжок»
- Полічіть від 1 до 7 ;від 7 до 1; від 3 до 6 ; від 7 до 4; від 2 до 5; від 5 до 1.
Фізкультхвилинка
Раз! Два! Час вставати:
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо.
П'ять! Шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись.
Зайчик сонячний до нас
Завітав у вільний час.
Будем бігати, стрибати,
Щоб нам зайчика впіймати.
Прудко зайчик утікає
І промінчиками грає.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутись нам до справ.
ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом.
1.Вступне слово вчителя
Робота над загадками
Спробуйте відгадати.
Ти зі мною не знайомий ? Вісім ніг, як вісім рук,
Я живу на дні морському. Вишиває шовком круг
Голова і вісім ніг, Цей дідок на диво.
От і весь я …..(восьминіг). Він легенький, наче пух,
Сплів для себе і для мух. (Павук).
2.Робота з підручником.
1).Бесіда за малюнком.
2).Утворення числа 8.
- Скільки намистинок ліворуч? (7)
- Скільки праворуч? (1)
- Як отримали 8 намистинок ?(до 7 синіх додали 1 рожеву)
- Отже, щоб одержати число 8, пртрібно до 7 додати1. Число 8, як і всі інші, має свій знак, позначається цифрою 8, «вісімкою».
Я- цифра вісім: два кільця,
Без початку і кінця.
4.Написання цифри 8 .Робота в зошиті.
1) Пояснення вчителя.
Цифра 8 складається з верхнього і нижнього малих овалів. Верхній овал трохи менше за нижній. Починають писати її трохи нижче і правіше за середину верхньої сторони.Ведуть лінію праворуч вгору , заокруглюють в правому верхньому кутку клітини, потім справа наліво до середини нижньої сторони клітини, заокруглюють і піднімаються вгору до початкової точки.
2)Написання цифри в повітрі під рахунок «раз-і, два-і».
3)Написання цифри в зошиті.
Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки — раз!
На носках стоїть весь клас,
Два присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору,
Два! — і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз — присіли, два — піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
5.Робота з підручником.
1) Спробуємо порівняти ,розібрати малюнки і записати суму трьох доданків.
1+3+2=
6.Робота в зошиті.
Аналогічно спробувати вирішити такі приклади:
1+2+7= 4+3+1= 6+1+1=
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота з числовим променем.
V.Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?
- Чого навчилися ?
- Що сподобалося?
- Що виявилося складним?