Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 4.
Очікувані результати: учні уміють застосовувати випадки табличного ділення на 4 до розв'язування прикладів і задач на дві дії.
Обладнання: таблиця короткого запису задачі, картка для роботи в групі.
Тип уроку: узагальнення набутих знань.
Зміст уроку
I. Організаційний момент.
Сьогодні до нас на урок завітали гості. Привітайтеся з ними.
Девіз нашого уроку: Працюємо творчо,
Думаємо логічно,
Розвиваємо пам’ять, мислення.
ІІ. Повідомлення теми уроку та очікуваних результатів.
— Тема нашого уроку « Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 4».
— Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? ( Чогось цікавого, повторення таблиці, творчих завдань, розв’язування задач).
— Отже, починаємо працювати.
ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Фронтальне опитування. "Мозковий штурм".
— Які арифметичні дії ми вивчили?
— Що називається множенням?
— Як називаються числа при множенні?
— Що показує перший множник? другий множник?
— Як називаються числа при додаванні?
— Чи можна доданки поміняти місцями?
— Як називаються числа при відніманні?
— Яке з названих компонентів дії віднімання має найбільше числове значення?
— Якщо в простій задачі запитується, скільки залишилося, яку дію виконуємо?
— Якщо в тій самій задачі запитується, скільки було? всього?
— Як дізнатися, на скільки одне число більше чи менше від другого?
— Як знайти периметр фігури?
— Чим квадрат відрізняється від прямокутника?
2. Гра «Не скажу!».
За завданням учителя учні лічать, наприклад, від 1 до 40, а на числа, які діляться на 4, вони говорять: «Не скажу!». Ці числа учитель записує на дошці.
З’являється запис: 4; 8; 12; 16; 20... Потім з кожним із записаних чисел учні називають приклади: 16 : 4 = 4; 20 : 4 = 5 тощо.
3. Гра «Вибери вираз». (Робота в групах. Формую дві групи по 3 учні, за геометричними фігурами на партах Групи працюють біля мультимедійної дошки)
Третя група складає задачу № 633
Решта учнів працюють з вчителем над прикладами №629 ( усно).
Перевірка роботи груп.
4. Хвилинка каліграфії.
- Визначте закономірність і продовжіть рядок, дописавши ще два числа.
8, 12, 16, 20, 24, 28, … .
Яку закономірність ви помітили у цьому рядку? ( Кожне наступне число на 4 більше від попереднього).
То яка цифра у нас чергуватиме на уроці?
Пригадаємо як правильно її писати . Запишіть цифру 4 каліграфічно в зошити.
Назвіть сусідів і склад числа.
IV. Фізкультхвилинка.
Стільки разів у долоні плеснемо — 24:4
Стільки разів нахил зробимо — 32:4
Ми присядемо стільки разів — 20:4
І піднімемось у той час.
Підстрибнемо рівно стільки — 16:4
Ну й рахунок, гра та й тільки!
V. Розвиток математичних знань.
1. Розв’язування задач
а) Задача № 630, розв’язують колективно, з поясненням.
- Яке запитання в задачі?
- Чи можемо дати відповідь на запитання задачі? (Ні). Чому?
- Про що дізнаємося спочатку?
- Яку дію треба виконати?
- Про що дізнаємося потім?
- Яку дію треба виконати?
Після колективного ознайомлення зі змістом задачі сильніші учні самостійно записують її розв’язання у зошити.
Решта учнів разом з учителем визначають дії і записують розв’язання в зошити.
б) Задача № 631
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.
в) Завдання № 632
Приклади учні розв’язують самостійно.
VІ. Підсумок уроку.
- Що вам найбільше сподобалося?
- Які завдання уроку були для вас складнішими?
Ви гарно працювали сьогодні на уроці, швидко обчислювали числові вирази, вправно розв’язували задачі.