Тема уроку: Діаграми.
Мета уроку:
- ознайомити учнів з поняттям «діаграма», видами діаграм;
- навчити учнів будувати та аналізувати стовпчасті та кругові діаграми;
- виховувати інтерес до математики та інформатики;
- розвивати логічне мислення та вміння аналізувати інформацію;
- сприяти усвідомленню залежності здоров’я від способу життя людини.
Тип уроку: комбінований .
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Учні отримують від учителя посилання, за яким вони переходять на інтерактивний робочий лист Wizer.me для виконання самостійної роботи (https://app.wizer.me/learn/SQG91M)
Завдання №1. Заповніть пропуски (Додаток №1)
Завдання №2. Встановіть відповідність (Додаток №2)
Завдання №3. Тестові завдання (Додаток №3)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Діти, як ви думаєте, що таке діаграма?
- Де і для чого вона застосовується в житті?
- Як Ви думаєте, які види діаграм існують?
А зараз я пропоную скласти план, за яким ми з вами будемо працювати на уроці. Про що сьогодні на уроці ми дізнаємося?
План уроку:
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення матеріалу супроводжується показом презентації (Додаток 4. Слайди 3 - 8)
Малюнки сприймаються і запам’ятовуються краще, ніж слова і цифри. Для наочного зображення числових значень різних величин використовують діаграми. Це слово грецького походження, воно означає «малюнок». Діаграма – це символічний малюнок, який наочно ілюструє співвідношення між значеннями величин.
V. Закріплення знань учнів.
Робота в зошиті
Приклад. Максимальна маса тварин : лами – 110 кг, оленя – 230 кг, тигра – 320 кг. Побудуємо стовпчасту діаграму за цими даними: зобразимо маси тварин за допомогою стовпчиків. Ширину цих стовпчиків вибираємо однакову (наприклад, 7 мм), а їх висоти мають відповідати масі кожної з тварин. Щоб зобразити 10 кг візьмемо 1 мм. Тоді висота стовпчика, що зображує масу лами, буде 110:10=11 (мм), оленя – 230:10=23 (мм), тигра – 320:10=32 (мм). Отримали стовпчасту діаграму
(Після побудови учитель з учнями аналізують отримані дані)
№ |
Діяльність |
години |
1 |
Сон |
10 |
2 |
Учбові заняття |
5 |
3 |
Перебування на повітрі |
2 |
4 |
Підготовка до уроків |
2 |
5 |
Комп’ютер |
1 |
(Учні аналізують свій розпорядок дня)
Робота за комп’ютером (парна форма роботи)
Побудуйте за допомогою комп’ютера кругову діаграму, яка відображає склад вінегрету (картопля – 40г, буряк – 24г, цибуля – 10г, огірок кислий – 20г, олія – 4г).
Учням роздаються карточки із завданнями для виконання на комп’ютері.
VІ. Підсумок уроку (Додаток 4. Слайди 9 - 10).
Сьогодні на уроці:
- я навчився…
- було цікаво…
- найбільше мені сподобалося…
- мені здалося важливим…
- для мене було відкриттям те, що…
VІІ. Домашнє завдання (Додаток 4. Слайд 11).
Контрольну роботу з математики писали 36 учнів. 2 учні отримали 12 балів, 2 учні – 11 балів, 4 учні – 10 балів, 6 учнів – 9 балів, 4 учні – 8 балів, 6 учнів – 7 балів, 4 учні – 6 балів, 6 учнів – 5 балів, 2 учні – 4 бали. Побудуйте стовпчикову діаграму
Знайти інформацію про вміст будь-якого вітаміну в продуктах харчування та оформити інформацію у вигляді таблиці та кругової діаграми (за допомогою програми Microsoft Word).
VIІI. Оцінювання знань учнів.
Додатки
№1
№2
№3
№4
Слайд №1
Слайд №2
Слайд №3
Слайд №4
Слайд №5
Слайд №6
Слайд №7
Слайд №8
Слайд №9
Слайд №10