Хід уроку І. Організація класу до уроку. 1.Привітання 0,5хв
Стали дітки всі рівненько,
усміхнулися гарненько.
У нас гарний настрій.
Ми всі готові до уроку.
Бажаємо собі і друзям успіху.
2.Повідомлення теми і мети уроку, МНД 1хв
Діти, сьогодні під час ранкової зустрічі ми говорили про минуле. А чи хотіли б ви опинитися в минулому і дізнатися про ньго трішки більше? Пропоную вам вирушити у подорож в минуле. У подорожі нам знадобляться наші математичні знання, необхідно буде пригадати таблиці множення та ділення на 5, працювати із задачами, навчитеся ділити на 5 з остачею та робити перевірку.
Сьогодні подорожуватимемо екіпажами. На чому люди здійснюють подорожі? А на чому будемо подорожувати ми – дізнаємось, коли розшифруємо слово.
3.Гра «Шифрувальник». 2,5хв СЛАЙД 1
Робота в парах. Розшифрувати вид транспорту. «Машина часу»
25 |
40 |
20 |
15 |
35 |
10 |
30 |
45 |
м |
ч |
и |
ш |
с |
у |
н |
а |
5х5 5х4 5х7 6х5
8х5 3х5 5х2 9х5
25 |
45 |
15 |
20 |
30 |
45 |
|
40 |
45 |
35 |
10 |
м |
а |
ш |
и |
н |
а |
|
ч |
а |
с |
у |
Будують машину часу з геометричних фігур і дають їй назву. (творча)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Перевіримо чи готові наші екіпажі до подорожі обрати правильну відповідь та побудувати башту (лего)
1. Розумова розминка. 1,5хв СЛАЙД 2
- Як називаються числа при множенні?
- Як називаються числа при діленні?
- як називається результат дії ділення?
- як називається результат дії множення?
- як називається результат ділення з остачею?
- що залишається, якщо число неможливо поділити повністю?
Отже ми впоралися і вирушаємо у подорож
2. Запис дати у зошит. Каліграфічна хвилинка цифра 5. Взаємообмін. Цифра-королева. 1,5хв
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Ділення з остачею на 5 та перевірка СЛАЙД 3 (обчислює приклад на дошці), підбирає перевірку. Перший за підказкою – інші самі. 4хв
Висновок, що остача менша за дільник
ПОТЯГ СЛАЙД 4
2. Робота в парах у підручнику №293 (експериментальна з лего) 3хв
3.Розв’язування задачі колективно. (кожен має зображення літака) 6хв СЛАЙД 5
На заводі виготовили 16 найбільших та найважчих у світі літака «Мрія». Їх продавали однакову кількість щодня, протягом 5 днів. На скільки більше літаків продавали щодня, ніж залишилося?
4. Перегляд відео 2хв СЛАЙД 6
ЛІТАК СЛАЙД 7
ІV. Фізкультхвилинка малюємо цифри відповіді до таблиці ділення на 5 (звучить музика) 1,5хв
V. Закріплення матеріалу.
1.Розв’язування прикладів у групах (заповни віконечка)2хв
1. Обрати приклади, в яких остача 1
2. Обрати приклади, в яких остача 2
3. Обрати приклади, в яких остача 3
4. Обрати приклади, в яких остача 4
Оцінювання роботи своєї групи (смайлики або цеглинки: зелена – супер, жовта – добре, червона – могли б краще) 2хв
Виміряти башту і сказати чи ділиться на 5
КОРАБЕЛЬ СЛАЙД 8
3.Виконання завдання диференційовано самостійно 4хв
Розв’язати задачу
Самостійно без підказок – зелений
Маленька підказка – жовтий
План розв’язання - помаранчевий
Для одного легкового автомобіля необхідно 5 коліс. Підприємство купило 44 колеса. Для скількох автомобілів вистачить цих коліс?
Що цікавого ви виявили в задачі? Яка відповідь вийшла в задачі?
АВТОМОБІЛЬ СЛАЙД 9
VІ. Підсумок уроку.
- Закінчилася наша подорож.
Час повернутися у нашу рідну школу. Давайте скористаємося голинниками та виставимо на них час 10 год 20 хв
1. Обрати правильний час в парах з годинником (дослідницька). Одна пара біля дошки. КУЛЯ СЛАЙД 10
Взаємооцінювання (напарники) 3хв
Ділиться на 5 з остачею….2хв
У подорожі ви добре працювали та вирішували математичні завдання. Важким був шлях, але ви досягли кінцевої мети. Повторили матеріал, показали хороші знання.
- Чи сподобалась вам подорож?
- Які види транспорту від минулого до сьогодення ми бачили?
- Які таблиці ми повторювали?
- З чим ще працювали на уроці?
- Що тепер знаємо про ділення з остачею на 5?
-Що вам найбільше запам'яталося?
-Що було важким у подорожі?
-Чи хотіли б ви ще здійснити подорож у минуле?
V. Самооцінювання (з прищепками) 1хв
-Усміхніться один одному, подякуйте за допомогу. І надалі підтримуйте такі дружні стосунки.
VІ. Оцінювання вчителя 2хв СЛАЙД 11