Урок математики для 3 класу "Ознайомлення з письмовим множенням виду 13*60"

Про матеріал
Урок побудований у формі подорожі до країни Данії та знайомства з родиною Розумників. Конспект розроблений за підручником Н.П. Листопад
Перегляд файлу

Математика                                     3 клас

Тема: Ознайомлення з письмовим множенням виду 13*60.

Мета: ознайомити учнів з письмовим множенням на розрядне число; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі, нерівності зі змінною; формувати обчислювальні навички; розвивати увагу,  мислення; формувати математичну компетентність;  виховувати старанність.

Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал, презентація, карта Європи

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична, громадянська.

                                                   Хід уроку

І. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок, починається урок.

Тож і ми часу не гаймо, а урок розпочинаймо!

- Чи знаєте ви, які свята будуть завтра? (День родини, День Європи)

- Правильно, ці свята ми будемо відзначати завтра, 15 травня.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Каліграфічна хвилинка
  • Отже, на каліграфічній хвилинці ми сьогодні записуємо рядочок числа 15. (сл..2)
  • Що можемо сказати про це число? (двоцифрове, складається з 1 дес. і 5 одиниць, непарне, сусіди: 14 і 16)
  1. Бесіда
  • Скажіть, чи любите ви ходити в гості?
  • А хто може нагадати правила поведінки в гостях?
  1. Усний рахунок
  • 1) Увага! Наше перше завдання: замінити кожне число добутком за зразком і назвати правила поведінки в гостях.

Наприклад, 20=2*10 (зразок сл. 3)

  1. - приходити вчасно
  1. - привітатися з усіма присутніми

600 – дотримуватися правил етикету за столом

900 – дякувати господарям за гостинність та запрошення

- Молодці!

- 2) Тож сьогодні ми вирушимо в гості до чудової родини Розумників. (сл. 4) А для того, щоб дізнатися в якій країні вони живуть, ми зіграємо в гру «Шифрувальник». Нам потрібно виконати множення послідовно. (сл. 5)

Наприклад, 3*50=3*5*10=150

9*70=630  д

4*200=800  а

9*80=720   н

5*50=250   і

7*40=280   я

  • Скажіть, у якій країні мешкає родина Розумників? (у Данії)
  1. Робота з картою
  • Данія, як і Україна знаходиться в Європі. Столицею Данії є місто Копенгаген.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні під час гостин у родині Розумників ми познайомимося з множенням двоцифрового числа на розрядне, будемо розв’язувати задачі та обчислювати периметр фігур.
  • Ну що ж, вирушамо в гості!

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Створення проблемної ситуації (сл. 7)
  • Давайте знайомитися із родиною Розумників, яка складається із тата Геометрика, мами Цікавинки, синочка Питайлика, донечки Чомучки, дідуся Мислителя та бабусі Оцінки.
  • І першим нас зустрічає синочок Питайлик, який дуже полюбляє конструювати, адже Данія є батьківщиною ЛЕГО.
  • У Питайлика є 20 коробок ЛЕГО по 37 деталей в кожній коробці. Як дізнатися, скільки всього деталей ЛЕГО в Питайлика? (Потрібно 37*20)
  • Це множення ми можемо виконати усно (схема)
  • 37*20. 20 розкладаємо на множники 2 і 10. І виконуємо послідовне множення: 37*2=74 і 74*10=740
  • Це множення можна виконати письмово.
  • Для цього записуємо перший множник 37, а другий множник 20 записуємо так, щоб число десятків було під одиницями. Обчислюємо:

2*7=14, 4 пишемо, 1 пам’ятаємо, 2*6=6 та ще 1 дорівнює 7. Дописуємо нуль.

- Скажіть, будь ласка, чи однакові відповіді ми одержали? Зробіть висновок.

(множення виконано правильно)

  1. Гімнастика для очей (сл. 9)
  2. Первинне закріплення (впр.588)
  • Розгорніть свої підручники на с.107, знайдіть впр.588
  • Поясніть, як виконали множення 13 на 60
  1. Робота над впр.589
  • Запишіть впр.589. Колективно виконаємо перші два приклади.

47*20=940        33*3=990

- Згорніть підручники

  1. Фізкультхвилинка

- Маленька непосида донечка Чомучка запрошує нас на фізкультхвилинку (сл..11)

V. Закріплення і систематизація отриманих знань

1. Самостійна робота (сл. 12)

- Запишіть  Самостійно та обчисліть 4 вирази

39*20=780     24*40=960     48*20=960     23*30=690

2. Взаємоперевірка

++ - все правильно

+ - одна помилка

V – дві помилки

! – три і більше помилок

- Дітки, які одержали ++ впоралися на Відмінно, + - Добре. Після уроку принесіть, будь ласка, щоденники. Діткам, які мають в роботі 2 і більше помилок, потрібно працювати уважніше і додатково попрацювати вдома.

3. Робота над задачею

- Послухайте задачу і скажіть, про кого в ній розповідається.

Питайлик має 72 деталі ЛЕГО. Для конструювання однієї іграшки він використовує 12 деталей. Скільки іграшок він зможе збудувати?

  • Про кого йдеться в задачі?
  • Скільки деталей ЛЕГО в Питайлика?
  • Скільки деталей потрібно для однієї іграшки?
  • Про що запитується в задачі?
  • Чи можемо дати відповідь на запитання задачі? Як?
  • Запишіть у зошитах слово Задача та короткий запис (сл. 13)

1 ігр. – 12д.

?         - 72д.

                              72:12=6 (ігр.)

Відповідь: 6 іграшок побудує Питайлик.

  • Скажіть, а якщо на конструювання однієї іграшки Питайлик використовуватиме 10 деталей, скільки іграшок у нього вийде? (7 і ост.2 д.)
  1. Робота в групах
  • Тато Геометрик пропонує об’єднатися в групи і обчислити периметр фігур.
  • На виконання цього завдання у вас 3 хв. Пам’ятаємо про правила роботи в групах.
  • Перевіримо

 

 

  

 

  1. Розв’язування нерівностей
  • Дідусь Мислитель пропонує нам попрацювати за підручником. Розгорніть с.108, знайдіть впр.594.
  • Нам потрібно знайти по 2 розв’язки до нерівностей. Запишіть, вправа 594 та першу нерівність.
  • Якого значення може набувати с? а? в?

с= (менше 890)

а=(від 0 до 21)

в=(від 0 до 157)

- Згорніть зошити

7. Обчислення виразу

- Мама цікавинка підготувала для вас завдання

- Обчисліть вираз і ви дізнаєтеся відстань від Києва до Копенгагена, столиці Данії. (сл. 15)

89*20=1780 км

  • А чи знаєте ви, що саме в Данії знаходиться Леголенд? Країна лего (фото)
  • Віртуальну мандрівку в Леголенд ми здійснимо після 4 уроку.

VІ. Рефлексія

1. Самооцінювання

  • Нам залишилося познайомитися з бабусею Оцінкою. У теплі весняні дні вона доглядає за квітами. Ось і для вас підготувала по квіточці самооцінки. Спробуйте оцінити свою роботу на уроці.
  • Хто відчуває втому або кому було важко працювати, обов’язково додатково попрацюйте вдома і дотримуйтеся режиму дня, а на перерві попийте водички.

2. Вправа «Рюкзак вражень»

- Ну що ж, час пакувати рюкзаки і повертатися додому.

- Скажіть, який багаж знань та вражень ви заберете із сьогоднішнього уроку?

3. Слово вчителя

- Сподіваюся, що вам сподобалося сьогодні гостювати. Вдома обов’язково працюйте усно та повторюйте таблицю множення.

- Дякую за роботу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

                                       

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 травня 2021
Переглядів
1003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку