Математика 3 клас
Тема: Ознайомлення з письмовим множенням виду 13*60.
Мета: ознайомити учнів з письмовим множенням на розрядне число; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі, нерівності зі змінною; формувати обчислювальні навички; розвивати увагу, мислення; формувати математичну компетентність; виховувати старанність.
Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал, презентація, карта Європи
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: математична, громадянська.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок, починається урок.
Тож і ми часу не гаймо, а урок розпочинаймо!
- Чи знаєте ви, які свята будуть завтра? (День родини, День Європи)
- Правильно, ці свята ми будемо відзначати завтра, 15 травня.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
-
Каліграфічна хвилинка
-
Отже, на каліграфічній хвилинці ми сьогодні записуємо рядочок числа 15. (сл..2)
-
Що можемо сказати про це число? (двоцифрове, складається з 1 дес. і 5 одиниць, непарне, сусіди: 14 і 16)
-
Бесіда
-
Скажіть, чи любите ви ходити в гості?
-
А хто може нагадати правила поведінки в гостях?
-
Усний рахунок
-
1) Увага! Наше перше завдання: замінити кожне число добутком за зразком і назвати правила поведінки в гостях.
Наприклад, 20=2*10 (зразок сл. 3)
-
- приходити вчасно
-
- привітатися з усіма присутніми
600 – дотримуватися правил етикету за столом
900 – дякувати господарям за гостинність та запрошення
- Молодці!
- 2) Тож сьогодні ми вирушимо в гості до чудової родини Розумників. (сл. 4) А для того, щоб дізнатися в якій країні вони живуть, ми зіграємо в гру «Шифрувальник». Нам потрібно виконати множення послідовно. (сл. 5)
Наприклад, 3*50=3*5*10=150
9*70=630 д
4*200=800 а
9*80=720 н
5*50=250 і
7*40=280 я
-
Скажіть, у якій країні мешкає родина Розумників? (у Данії)
-
Робота з картою
-
Данія, як і Україна знаходиться в Європі. Столицею Данії є місто Копенгаген.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-
Сьогодні під час гостин у родині Розумників ми познайомимося з множенням двоцифрового числа на розрядне, будемо розв’язувати задачі та обчислювати периметр фігур.
-
Ну що ж, вирушамо в гості!
ІV. Вивчення нового матеріалу
-
Створення проблемної ситуації (сл. 7)
-
Давайте знайомитися із родиною Розумників, яка складається із тата Геометрика, мами Цікавинки, синочка Питайлика, донечки Чомучки, дідуся Мислителя та бабусі Оцінки.
-
І першим нас зустрічає синочок Питайлик, який дуже полюбляє конструювати, адже Данія є батьківщиною ЛЕГО.
-
У Питайлика є 20 коробок ЛЕГО по 37 деталей в кожній коробці. Як дізнатися, скільки всього деталей ЛЕГО в Питайлика? (Потрібно 37*20)
-
Це множення ми можемо виконати усно (схема)
-
37*20. 20 розкладаємо на множники 2 і 10. І виконуємо послідовне множення: 37*2=74 і 74*10=740
-
Це множення можна виконати письмово.
-
Для цього записуємо перший множник 37, а другий множник 20 записуємо так, щоб число десятків було під одиницями. Обчислюємо:
2*7=14, 4 пишемо, 1 пам’ятаємо, 2*6=6 та ще 1 дорівнює 7. Дописуємо нуль.
- Скажіть, будь ласка, чи однакові відповіді ми одержали? Зробіть висновок.
(множення виконано правильно)
-
Гімнастика для очей (сл. 9)
-
Первинне закріплення (впр.588)
-
Розгорніть свої підручники на с.107, знайдіть впр.588
-
Поясніть, як виконали множення 13 на 60
-
Робота над впр.589
-
Запишіть впр.589. Колективно виконаємо перші два приклади.
47*20=940 33*3=990
- Згорніть підручники
-
Фізкультхвилинка
- Маленька непосида донечка Чомучка запрошує нас на фізкультхвилинку (сл..11)
V. Закріплення і систематизація отриманих знань
1. Самостійна робота (сл. 12)
- Запишіть Самостійно та обчисліть 4 вирази
39*20=780 24*40=960 48*20=960 23*30=690
2. Взаємоперевірка
++ - все правильно
+ - одна помилка
V – дві помилки
! – три і більше помилок
- Дітки, які одержали ++ впоралися на Відмінно, + - Добре. Після уроку принесіть, будь ласка, щоденники. Діткам, які мають в роботі 2 і більше помилок, потрібно працювати уважніше і додатково попрацювати вдома.
3. Робота над задачею
- Послухайте задачу і скажіть, про кого в ній розповідається.
Питайлик має 72 деталі ЛЕГО. Для конструювання однієї іграшки він використовує 12 деталей. Скільки іграшок він зможе збудувати?
-
Про кого йдеться в задачі?
-
Скільки деталей ЛЕГО в Питайлика?
-
Скільки деталей потрібно для однієї іграшки?
-
Про що запитується в задачі?
-
Чи можемо дати відповідь на запитання задачі? Як?
-
Запишіть у зошитах слово Задача та короткий запис (сл. 13)
1 ігр. – 12д.
? - 72д.
72:12=6 (ігр.)
Відповідь: 6 іграшок побудує Питайлик.
-
Скажіть, а якщо на конструювання однієї іграшки Питайлик використовуватиме 10 деталей, скільки іграшок у нього вийде? (7 і ост.2 д.)
-
Робота в групах
-
Тато Геометрик пропонує об’єднатися в групи і обчислити периметр фігур.
-
На виконання цього завдання у вас 3 хв. Пам’ятаємо про правила роботи в групах.
-
Перевіримо
![](/uploads/files/64619/241802/261157_html/images/241802.003.png)
![](/uploads/files/64619/241802/261157_html/images/241802.002.png)
-
Розв’язування нерівностей
-
Дідусь Мислитель пропонує нам попрацювати за підручником. Розгорніть с.108, знайдіть впр.594.
-
Нам потрібно знайти по 2 розв’язки до нерівностей. Запишіть, вправа 594 та першу нерівність.
-
Якого значення може набувати с? а? в?
с= (менше 890)
а=(від 0 до 21)
в=(від 0 до 157)
- Згорніть зошити
7. Обчислення виразу
- Мама цікавинка підготувала для вас завдання
- Обчисліть вираз і ви дізнаєтеся відстань від Києва до Копенгагена, столиці Данії. (сл. 15)
89*20=1780 км
-
А чи знаєте ви, що саме в Данії знаходиться Леголенд? Країна лего (фото)
-
Віртуальну мандрівку в Леголенд ми здійснимо після 4 уроку.
VІ. Рефлексія
1. Самооцінювання
-
Нам залишилося познайомитися з бабусею Оцінкою. У теплі весняні дні вона доглядає за квітами. Ось і для вас підготувала по квіточці самооцінки. Спробуйте оцінити свою роботу на уроці.
-
Хто відчуває втому або кому було важко працювати, обов’язково додатково попрацюйте вдома і дотримуйтеся режиму дня, а на перерві попийте водички.
2. Вправа «Рюкзак вражень»
- Ну що ж, час пакувати рюкзаки і повертатися додому.
- Скажіть, який багаж знань та вражень ви заберете із сьогоднішнього уроку?
3. Слово вчителя
- Сподіваюся, що вам сподобалося сьогодні гостювати. Вдома обов’язково працюйте усно та повторюйте таблицю множення.
- Дякую за роботу!