Урок математики для 3 класу "Усне додавання трицифрових чисел виду 520+340. Розширена задача на зведення до одиниці."

Про матеріал

Цікавий урок усний журнал, подорож до лісу Баби Яги. На уроці учні вивчать додавання виду 520+340, закріплять вміння розв'язувати розширені задачі на зведення до одиниці, кругові приклади, робота в групах.

Перегляд файлу

Урок математики

3 клас

Тема: Усне додавання трицифрових чисел виду 520+340. Розширена задача на зведення до одиниці.

Мета:   ознайомити учнів із додаванням трицифрових чисел виду 520 + 340;  формувати вміння розв'язувати розширені задачі на зведення до одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення, увагу, мислення, виховувати у дітей працелюбність, любов до математики.

Обладнання: малюнок Баби Яги, сторінки усного журналу, таблиця для усного рахунку, сніжинки з прикладами

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаєм,

Працювати починаєм.

Девіз уроку:  Математика – наука

                         Точна і серйозна.

                         І прожити нам без неї

                         Навіть дня не можна.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Діти, сьогоднішній урок математики незвичайний. Він буде складатися з сторінок усного журналу. Ми ознайомимося з додаванням трицифрових чисел виду 520+340, повторимо і закріпимо вміння розв’язувати розширену задачу на зведення до одиниці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання
  2. Повторення вивченого матеріалу

В самоті нудьгує Бабонька Яга,

Ледве шкутильгає кістяна нога.

Буде рада Бабця дорогим гостям:

В ліс приходь до неї – все побачиш сам.

- Ви хочете потрапити в ліс до Баби Яги?

- А для цього нам потрібно перегорнути 4 сторінки журналу, на кожній з яких є завдання.

Перша сторінка «Хатинка на курячих ніжках»

В Бабусі Ягусі хатинка жива

Дві курячі ніжки вона не хова.

Ці ноги стирчать із хатини

І мерзнуть зимової днини.

Купила їй чоботи Баба Яга –

Не влізла в ті чоботи жодна нога.

- Діти, подивіться: холодно, сніг, а хатинка роззута. Але для того, щоб придбати їй взуття, потрібно усно розв’язати кругові приклади.

3. Усний рахунок «Мікрофон»

90-8∙5=                           87+9:3=

49:7+35=                      50-6∙5=

60+3∙9=                        42:7+54=

27:3+40=                      20:4+22=

- Тож який розмір взуття у лісової хатинки?

- Так, розмір цих ніг – дев’яностий,

   Взуть такі ніжки не просто.

Але тепер, знаючи їх  розмір, Баба Яга зможе купити взуття на лісовому базарі.

  1. Каліграфічна хвилинка

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу,

Сяду рівно, не зігнуся,

До роботи я беруся.

- Сьогодні ми повторимо, як каліграфічно пишуться цифри 4, 2, 7

-  Яке найменше трицифрове число можна утворити з них?  (247)

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1.   Друга сторінка журналу «Чарівний клубочок»

В Баби Яги є чарівний клубок.

Він знає стежинки усі на зубок.

Вам будь-який в лісі куточок

Покаже чарівний клубочок.

- Одного разу клубочок зачепився за кущ і розірвався. А як же Бабуся без клубочка? Та є одна таємниця. Якщо ми вивчимо нову тему, то клубочок знову стане суцільним. Сьогодні ми будемо вчити додавання виду 520+340.

Щоб знайти суму чисел 520 і 340, треба кожне з чисел розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім окремо додати сотні (500 + 300 = 800) і десятки (20 + 40 = 60). Додавши отримані числа (800 + 60 =860), отримали відповідь.

Висновок: при додаванні круглих трицифрових чисел сотні додаються до сотень, десятки до десятків, а отримані результати додаються.

  1.   Ознайомлення з правилом

3.  Первинне закріплення

  Усні обчислення (  493).

- Поясніть обчислення виразу.

4. Фізкультхвилинка  для очей

Сплять маленькі совенята  

Раз — розкрили оченята,

Подивилися навколо

Потім вгору і додолу.

Оченята — блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

V. Розвиток математичних знань

1.    Третя сторінка журналу «Чарівна мітла»

Мітла в Бабусі теж не дрімає:

На ній в розвідку Яга літає.

Підлогу чистить із килимами

Та відганяє мух з комарами.

-Якось Баба Яга летіла на мітлі в гості до Лісовика. Раптом поламалася мітла. Що ж робити?

- Діти, мітла знову стане справною, коли ви розв’яжете задачу 496

  •                   Прочитайте задачу .
  •                   Давайте запишемо умову до задачі в таблиці.
  •                   Що нам відомо?
  •                   Якщо нам відомо, що майстерня  відремонтувала за 6 днів 42 парасольки, то про що звідси можна дізнатися?
  •                   Скільки майстерня відремонтує за 1 день?
  1.               42 : 6 = 7(п.) – відремонтує майстерня за 1 день;
  •                   Якщо нам відомо, скільки парасольок відремонтувала майстерня за один день, і відомо, що вони почали працювати краще і кожного дня ремонтуватимуть на 2 парасольки більше, то про що тоді зможемо дізнатися?
  •                   Якою дією про це дізнаємося?
  1.               7 + 2 = 9 (п.) – буде ремонтувати за 1 день;
  •                   Якщо нам відомо, по скільки вони будуть ремонтувати за один день, то про що зможемо дізнатись?
  •                   Яку дію для цього треба виконати?
  1.               9 ∙ 3 = 27 (п.)

Відповідь: майстерня відремонтує за 3 дні 27 парасольок.

2 .  Фізкультхвилинка під музику

  1. Змагання між групами

1 група                                                2 група

500+30+5=                                          600+40+8=

300+40=                                               800+60=

700+3=                                                 400+5=

100+90+4=                                           200+10+2=

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Четверта сторінка журналу «Чорний кіт»

Живе у Яги, як старенька каже,

Сто, а чи й більше літ,

Чорний-пречорний, чорніший від сажі,

Великий домашній кіт.

  • Кіт математики не вчив, тому передав вам задачу 495 (самостійна робота)
  • Скільки років живе липа?  ( 390 років)
    1.  В ліс заглянула зима, позіхнула

Й простягла аж до неба рукава.

І з веселої хмаринки

Враз посипались сніжинки.

Гра називається «Передай другу». Кожен учень записує вирази зі своєї сніжинки,

а потім міняється з другом.

450+410=                                       650+110=

330+120=                                       710+150=

140+320=                                       320+320=

400-1=                                            495+1=

VІІ. Підсумок уроку.

Гра «Мікрофон»

- Над чим працювали на уроці?

- Що вам сподобалося найбільше?

 Ось і уроку кінець!

Хто працював — молодець!

Всі ви були уважними, активними, тому і потрапили в ліс до Баби Яги, яка вам дякує і дає домашнє завдання №499, 500

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дюдюнова Тамара Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 січня 2018
Переглядів
3779
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку