Тема: Письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд. Коротка форма коментування письмового додавання. Складання задач на дві дії за даним виразом.
Мета: ознайомити учнів із прийомами письмового додавання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд. Вчити коротко коментувати письмове додавання. Розвивати мислення, пам'ять, вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки. Виховувати цікавість та інтерес до уроків математики.
Тема: Письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд. Коротка форма коментування письмового додавання. Складання задач на дві дії за даним виразом.
Мета: ознайомити учнів із прийомами письмового додавання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд. Вчити коротко коментувати письмове додавання. Розвивати мислення, пам’ять, вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки. Виховувати цікавість та інтерес до уроків математики.
Хід уроку: I.Організаційний момент
Ось знову дзвенить дзвінок, Запрошує нас на урок. Будемо дружно ми вважати, Додавати, віднімати.
II. Актуалізація опорних знань.
-Сьогодні ми з вами зробимо ще одне відкриття в країні Математика. І хоча ми будемо багато грати, на уроці необхідно бути уважними, слухняними, старанними, вміти швидко та правильно лічити, міркувати. -Потрібно визначити дві команди. I команда «Квадрат», II команда «Круг» . 1) Обчислення «ланцюжків». Хто перший? I команда - 740-230+150-40+50-240+70= (500) II команда- 690-80+270-60-20-100-200= (500) 2) Хто швидше? Прочитати та розв’язати задачу. Команда «Квадрат»: З вагона вийшло 7 пасажирів, а залишилося у 9 разів більше, ніж вийшло. Скільки пасажирів було у вагоні спочатку? Команда «Круг»: Порожній кошик важить 2кг. У нього поклали 14кг огірків. У скільки разів важчий кошик з огірками, ніж порожній кошик? 3) Гра «Шифрувальник». I команда: записати числа від найбільшого до найменшого, прочитати слово. 286(ф); 445(ц); 356(и); 15(а); 156(р). (Цифра) II команда: записати числа від найменшого до найбільшого, прочитати слово. 384(а); 137(с); 43(и); 264(л); 8(ч). (Число)
III. Вивчення нового матеріалу
-Сьогодні на уроці ми ознайомимося з алгоритмом додавання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд. Будемо складати і розв’язувати задачі на дві дії за даним виразом. -Двоцифрові і трицифрові числа можна складати «у стовпчик». Доданки записують так:
+ 46 + 165
59 128
105 293 -Доданки записуються так: сотні під сотнями, десятки під десятками ,одиниці під одиницями. Завдання командам -Подумайте, обговоріть і поясніть, в якому порядку потрібно додавати, щоб відповідь не записувати двічі. Презентація командами результатів своєї діяльності. Пояснення вчителя, вивчення правила с.69.
IV. Фізкультхвилинка
Швидко встаньте, посміхніться,
Вище, вище підтягніться.
Ну-ка, розпряміть плечі,
Підніміть, опустіть,
Вліво, вправо повернулись,
Рук колінами торкнулися.
Сіли, встали, сіли, встали
І на місці побігли.
V. Первинне осмислення і закріплення матеріалу Завдання 430. Команда «Квадрат» називають істинні висловлювання, а команда «Круг»- хибні. Завдання 431. Треба прокоментувати алгоритм додавання. Завдання 432. Виконайте додавання у стовпчик з коментуванням. 368 + 225 593 До 8 одиниць додати 5 одиниць буде 13 одиниць. 13 одиниць — це 1 десяток і 3 одиниці. Цифру 3 пишемо під одиницями, а один десяток треба додати до десятків- 6 десятків. Додати 2 десятки буде 8 десятків та ще 1 десяток, буде 9 десятків. Цифру 9 пишемо під десятками. Тепер додаємо сотні: 3 сотні додати 2 сотні буде 5 сотень. Пишемо цифру 5 під сотнями. Одержимо суму 593.
Задача 433. (групова робота над задачею) 1)-Треба записати короткий запис. -Які головні слова? Білі - 147к. Рожеві- 43к. - Про що запитується у задачі? -Як ми дізнаємось скільки камінчиків назбирав Сашко на узбережжі? 147 +43
190(к.) Відповідь:190 камінчиків назбирав Сашко. 2) -Скільки мушель було у Марійки? -А у Софійки? Що ми знаємо про мушлі у Софійки? - Про що треба дізнатися в задачі? Маринка – 103м. Софійка - ?,на 97м. більше. 103 +97 200
Відповідь: у колекції Софійки було 200 мушель. Задання 434. -Скласти задачі за даними виразами. 218+52 ( 218+52)+218 1команда:1) В одну школу привезли 218 парт ,а в другу- на 52 парти більше. Скільки парт привезли в другу школу? 2) В одну школу привезли 218 парт, а в другу-на 52 парти більше. Скільки парт привезли в обидві школи? 2 команда. 1) Кіоск продав 218 ручок, а олівців на 52 більше. Скільки олівців продав кіоск? 2) Кіоск продав 218 ручок, а олівців на 52 більше. Скільки олівців і ручок продав кіоск? Задача 435. - Скласти і розв’язати задачу за даними в таблиці. За 5 хвилин учень виготовляє 35 деталей. За скільки хвилин майстер виготовить 45 деталей, якщо продуктивність його праці на 2 деталі більше? 1) 35:5=7(д.)- продуктивність праці учня. 2)7+2=9(д.)- продуктивність праці майстра. 3) 45:9=5(хв.)- виготовить майстер 45 деталей.
Відповідь: за 5 хвилин майстер виготовить 45 деталей.
VI. Підсумок уроку. 1місце- 2 місце- -Ви довели, що математика для вас – цікавий і потрібний предмет. Згадайте алгоритм додавання двоцифрових і трицифрових чисел.
VII. Домашнє завдання. Завдання 437, 438. Повторити алгоритм.