Тема: Письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд. Коротка форма коментування письмового додавання.

Про матеріал


Тема: Письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд. Коротка форма коментування письмового додавання. Складання задач на дві дії за даним виразом.

Мета: ознайомити учнів із прийомами письмового додавання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд. Вчити коротко коментувати письмове додавання. Розвивати мислення, пам'ять, вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки. Виховувати цікавість та інтерес до уроків математики.

Перегляд файлу

 

Тема: Письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через  розряд.   Коротка форма коментування письмового додавання. Складання задач на дві дії за даним   виразом.

                Мета: ознайомити учнів із прийомами письмового додавання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд. Вчити коротко коментувати письмове додавання. Розвивати мислення, пам’ять, вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки. Виховувати цікавість та інтерес до уроків математики.

                                                                         Хід уроку:                                                                                                                                              I.Організаційний момент

                 Ось знову дзвенить дзвінок,                                                                                                                    Запрошує нас на урок.                                                                                                                                          Будемо дружно ми вважати,                                                                                                                                    Додавати, віднімати.                                                                                                                                                                                                                        

 II. Актуалізація опорних знань.   

               -Сьогодні ми з вами зробимо ще одне відкриття в країні Математика. І хоча  ми будемо багато грати, на уроці необхідно бути уважними, слухняними, старанними, вміти швидко та правильно лічити, міркувати.                                                                                                                                                                          -Потрібно визначити дві команди. I команда «Квадрат», II команда «Круг» .                                                          1) Обчислення «ланцюжків».  Хто перший?                                                                                                                      I команда - 740-230+150-40+50-240+70= (500)                                                                                                                   II команда- 690-80+270-60-20-100-200= (500)                                                                                                                   2) Хто швидше? Прочитати та розв’язати задачу.                                                                                                                     Команда «Квадрат»: З вагона вийшло 7 пасажирів, а залишилося у 9 разів більше, ніж вийшло. Скільки пасажирів було у вагоні спочатку?                                                                                                                          Команда «Круг»: Порожній кошик важить 2кг. У нього поклали 14кг огірків. У скільки разів важчий кошик з огірками, ніж порожній кошик?                                                                                                                                  3) Гра «Шифрувальник».                                                                                                                                                               I команда: записати числа від найбільшого до найменшого, прочитати слово.                                                     286(ф); 445(ц); 356(и); 15(а); 156(р). (Цифра)                                                                                                                                            II команда: записати числа від найменшого до найбільшого, прочитати слово.                                                            384(а); 137(с); 43(и); 264(л); 8(ч). (Число)

                 III. Вивчення нового матеріалу                                                                                             

                 -Сьогодні на уроці ми ознайомимося з алгоритмом додавання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд. Будемо складати і розв’язувати задачі на дві дії за даним виразом.                                                                                                                                                                         -Двоцифрові і трицифрові числа можна складати «у стовпчик». Доданки записують так:                                                                                                                                                                                                                                                                             

  +   46                + 165

                       59                   128

                     105                   293                                                                                                                                                                    -Доданки записуються так: сотні під сотнями, десятки під десятками ,одиниці під одиницями.                                                                                                                Завдання командам                                                                                                                                                                              -Подумайте, обговоріть і поясніть, в якому порядку потрібно додавати, щоб відповідь не записувати двічі.                                                                                                                                                                             Презентація командами результатів своєї діяльності.                                                                                                 Пояснення вчителя, вивчення правила с.69.

                 IV. Фізкультхвилинка

                 Швидко встаньте, посміхніться,

                 Вище, вище підтягніться.

                 Ну-ка, розпряміть плечі,

                 Підніміть, опустіть,

                 Вліво, вправо повернулись,

                 Рук колінами торкнулися.

                 Сіли, встали, сіли, встали

                 І на місці побігли.

                   V. Первинне осмислення і закріплення матеріалу                                                                                                                                                                                                                                        Завдання 430.                                                                                                                                                           Команда «Квадрат» називають істинні висловлювання, а команда «Круг»- хибні.                                                                                                                          Завдання 431. Треба прокоментувати алгоритм додавання.                                                                                  Завдання 432. Виконайте додавання у стовпчик з коментуванням.                                                              368                                                                                                                                                        +                                                                                                                                                                                           225                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     593                                                                                                                                                                                                                                                                                              До 8 одиниць додати 5 одиниць буде 13 одиниць. 13 одиниць — це 1 десяток і 3 одиниці. Цифру 3 пишемо під одиницями, а один десяток треба додати до десятків- 6 десятків. Додати 2 десятки буде 8 десятків та ще 1 десяток, буде 9 десятків. Цифру 9 пишемо під десятками. Тепер додаємо сотні: 3 сотні додати 2 сотні буде 5 сотень. Пишемо цифру 5 під сотнями. Одержимо суму 593.

                   Задача 433.  (групова робота над задачею)                                                                                                                                     1)-Треба записати короткий запис.                                                                                                        -Які головні слова?                                                                                                                                    Білі - 147к.                                                                                                                                       Рожеві- 43к.                                                                                                                                     -  Про що запитується у задачі?                                                                                                                -Як ми дізнаємось скільки камінчиків назбирав Сашко на узбережжі?                                                147                                                                                                                                                           +43                                                                         

                   190(к.)                                                                                                                                     Відповідь:190 камінчиків назбирав Сашко.                                                                                                2) -Скільки мушель було у Марійки?                                                                                                                          -А у Софійки? Що ми знаємо про мушлі у Софійки?                                                                           - Про що треба дізнатися в задачі?                                                                                             Маринка – 103м.                                                                                                                                       Софійка - ?,на 97м. більше.                                                                                                                                             103                                                                                                                                                                                                      +97                                                                                                                                                              200

                    Відповідь: у колекції Софійки було 200 мушель.                                                                                   Задання 434.                                                                                                                                               -Скласти задачі за даними виразами.                                                                                                    218+52                                 ( 218+52)+218                                                                                           1команда:1) В одну школу привезли 218 парт ,а в другу- на 52 парти більше. Скільки парт привезли в другу школу?                                                                                                        2) В одну школу привезли 218 парт, а в другу-на 52 парти більше. Скільки парт привезли в обидві школи?                                                                                                                             2 команда. 1) Кіоск продав 218 ручок, а олівців на 52 більше. Скільки олівців продав кіоск?                                                                                                                                                                                  2) Кіоск продав 218 ручок, а олівців на 52 більше. Скільки олівців і ручок продав кіоск?  Задача 435.                                                                                                                                                           - Скласти і розв’язати задачу за даними в таблиці.                                                                                               За 5 хвилин учень виготовляє 35 деталей. За скільки хвилин  майстер виготовить 45 деталей, якщо продуктивність його  праці на 2 деталі більше?                                                              1) 35:5=7(д.)- продуктивність праці учня.                                                                                            2)7+2=9(д.)- продуктивність праці майстра.                                                                                         3) 45:9=5(хв.)- виготовить майстер 45 деталей.                                                                          

                   Відповідь: за 5 хвилин майстер виготовить 45 деталей.   

                 VI. Підсумок уроку.                                                                                                                           1місце-                                                                                                                                                       2 місце-                                                                                                                                                      и довели, що математика для вас – цікавий і потрібний предмет. Згадайте алгоритм додавання двоцифрових і трицифрових чисел.

                  VII. Домашнє завдання. Завдання 437, 438. Повторити алгоритм.                                                                                          

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 січня 2018
Переглядів
2934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку