Урок математики для 4 класу на тему "Письмове множення багатоцифрових чисел на круглі числа. Підготовка до розв'язування задач на пропорційне ділення".

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 4 класу на тему "Письмове множення багатоцифрових чисел на круглі числа. Підготовка до розв'язування задач на пропорційне ділення".
Перегляд файлу

 

Урок математики в 4 класі

Тема: Письмове множення багатоцифрових чисел на круглі числа. Підготовка до                   розв’язування задач на пропорційне ділення.

Мета :

  • формування предметних компетентностей : закріпити навички читання і записування багатоцифрових чисел, вправлятися практично у множенні багатоцифрових чисел на круглі числа, розвивати вміння розв’язувати рівняння, підготувати до розв’язування задач на пропорційне ділення. Виховувати любов до птахів, бажання допомогти їм узимку.
  • формування ключових компетентностей :

соціальної : навчитись на практиці застосовувати множення багатоцифрових чисел на круглі числа;

математичної : розпізнання проблем, які розв’язуються із застосуванням методів множення на круглі числа, логічно міркувати, обґрунтовувати свої дії, доводити правильність тверджень;

уміння вчитися : розвиток вміння працювати самостійно, визначати мету, робити висновки, доводити правильність власної думки;

інформаційно-комунікаційної : удосконалювати вміння добувати інформацію з різних джерел, працювати в групі, парі;

природничої : розвивати вміння спостерігати, збирати дані, аналізувати результати.

Тип уроку : комбінований.

Міжпредметні зв’язки : природознавство.

Обладнання: карта України, малюнки птахів, схема до задачі, картки для роботи в групах, дидактична гра «Нагодуй пташку», презентація «Добра справа для природи».

 

Хід уроку

 

Привітання для однокласників :

    «Доброго ранку! 
 Доброго дня!  
 Ми всім бажаєм 
 Здоров’я й добра!»

 

І. Організаційний момент

— Вітаю вас на уроці обдуманості, розуму й уваги.

Спочатку сідають дівчата — краса нашого класу,  а потім сила і мужність — хлопчики.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Керівники груп бажають вам успіхів і нагадують, що на уроці потрібно:

— Не просто слухати, а чути.

— Не просто дивитись, а бачити.

— Не просто відповідати, а міркувати.

— Не просто запам’ятати, а зрозуміти.

ІІІ. Каліграфинка-цікавинка.

— Як ви гадаєте, скільки років живуть птахи?

Запишіть відповіді. Знайдіть тривалість життя кожної пташки.

Ластівка живе 9 років, шпак — у 10 разів більше, ніж ластівка, полярна качка — у 3 рази більше, ніж ластівка, голуб на 8 років більше, ніж качка, страус — на 15 років більше від голуба, беркут на 30 років більше страуса.

Відповідь: 9   90   27   35   50  80.

ІV. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. «Розумова розминка».

Математичний диктант. Записати:

1) Яка довжина кордонів України? (6500 км)

2) З кількома країнами межує Україна? (7)

3) Довжина Дніпра на території України? (981 км)

4) Найвища гора в Кримських горах? (1545 м)

5) Найвища гора в Карпатських горах (2961 м)

6) Скільки річок в Україні? (73 000)

7) Скільки озер в Україні? (20 000)

8) Чисельність населення України? (42 000 000)

Перевірка:

Назвіть відповіді.

Найбільше і найменше число.

Назву найвищої гори в Кримських і Карпатських горах.

Показати на карті України.

Які числа круглі?

Як можна записати це число у вигляді добутку.

2) Усний рахунок.

Дидактична гра «Нагодуй пташку».

Бесіда. Багато людей живе в Україні. І якщо кожен зробить хоча б одну корисну справу, то вийде велике діло. Так учень нашого класу Віталя Л. разом з дідусем виготовив 4 прекрасні годівнички для наших пернатих друзів(презентація «Добра справа для природи»).

Вчитель: У пошуках їжі пташки наближаються до людських осель. І до нашого класу злетілися птахи.

— Як їх називають? (Зимуючі).

— Що цим птахам найстрашніше? (Голод).

— Хто завітав до годівнички?

1 учень. До нашої годівнички завітала синичка. Синиці дуже бояться голоду і морозу. З 10 синичок до весни доживає лише одна.

2 учень. А ще поживитися злетілися і снігурі.

Колись люди самостійно вели спостереження за погодою, записували результати своїх спостережень, передавали з покоління в покоління. Народ помітив, якщо залетів снігур, то чекай заметілі.

Пернаті друзі будуть вдячні за допомогу, якщо ви швидко і правильно порахуєте.

Пригадайте: як множити на число з нулями?  Який закон множення використовуємо:

 

8040 = 3200   150200 = 30 000   2 300200 = 460 000

603 000 = 180 000  20016 = 3 200   200300 = 60 000

5002 000 = 1 000 000  2100400 = 840 000

V. Повідомлення теми і мети уроку.

1) Як ви розумієте тему?

2) Які завдання ще пропонує вам підручник?

3) Що ви очікуєте від уроку?

VІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота в парах.

Самостійно опрацювати № 710 і пояснити хід розв’язування.

2. Перевірити розв’язання прикладів № 711.

3. Пояснити біля дошки № 712.

 

Фізкультхвилинка «Сонечко».

— Настав час відпочинку,

То ж зробимо фізкультхвилинку.

 

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1) № 713 — коментовано 1 рядок  (1680, 207 000, 23 800)

     2 рядок — самостійно з взаємоперевіркою (34800, 369630, 6160).

2) Повторення правила знаходження невідомого діленого, зменшуваного, доданка.

№ 714. 1 учень розв’язує біля дошки. Решта учнів — самостійно.

Перевірка. Самоконтроль (відкриваю відповіді на дошці).

VІІІ. Розвиток математичних знань.

 1) Бесіда про улюблені казки.

 2) Усно. Задача.

Щоденно Ніф-Ніф, Наф-Наф, і Нуф-Нуф для поліпшення зору з’їдають по 1 морквині. За скільки днів вони з’їдять 12 морквин? (4 дні).

 3) Задача 715. Допомога учням.

  Маса 1 мішка  К-сть мішків  Загальна маса

Ніф-Ніф       1

Наф-Наф      однакова    1   300 кг

Нуф-Нуф          ? кг    3

 

Складаємо план розв’язування колективно, розв’язання записують самостійно. (Відповідь: 60 кг).

4) Задача №716

— Як знайти від числа; ; ; ?

Учні з високим рівнем знань розв’язують задачу самостійно. Решта учнів — під керівництвом учителя.

— Аналіз.

— Складання плану розв’язування.

— Коментоване розв’язування.

(Відповідь: 46 грн. 56 коп.)

— Перевірка (усно).

— Група найсильніших учнів працює складнішим способом перевірки.

VІІ. Завдання додому: №717, 718.

VІІІ. Підсумок уроку

1) Робота в групах.

Кожна пташка залишила вам на згадку завдання. Розв’яжіть «математичні вузлики» і прочитайте невідому назву.

Розв’язують приклади з картки №1.

Хто знайшов відповідь — відкриває картку.

ОР  НІ  ТО  ЛО  ГІ  Я

     10 800       87 000 26 190 560 000 900 000 162 300

Тлумачний словник: «наука, яка вивчає життя і поведінку птахів».

Сьогодні ви підгодували пташок, а навесні вони віддячать вам співом та врятують ваш садок від комах.

Учень: Чи знаєте ви, що комахоїдні птахи їдять 6 разів на день, а своїх пташенят годують ще частіше. Так велика синиця приносить своїм малятам комах та їхніх личинок у 65 разів частіше, ніж їсть сама.

Скільки разів на добу годує своїх пташенят синиця? (Відповідь: 390).

 

2) «Мікрофон»

— Чи здійснилися ваші очікування? Якими дієсловами ви охарактеризуєте наш урок?

— Хто у вашій групі працював найкраще?

— Кому треба бути уважнішим?

Дякую вам за роботу!

 

Правила роботи в групах

1. Працювати дружно.

2. Відповідати чітко.

3. Не перебивати.

4. Поважати думку кожного.

5. Виконувати завдання вчасно.

 

 

Картка № 1

 

 

х

1

4

5

 

 

 

 

х

8

7

3

 

 

 

х

2

7

 

 

 

 

х

5

4

1

 

 

 

 

 

 

6

0

0

 

 

 

 

3

0

 

 

 

4

0

0

 

 

 

 

3

0

0

 

 

 

 

 

       9000 100 =


Картка № 2

 

 

(

2

3

4

5

6

7

8

9

0

)

2

3

4

5

6

7

:

3

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

7

0

0

5

1

3

4

8

8

9

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка № 3

 

 

 

 

х

7

3

 

 

х

 

6

*

 

 

х

4

*

7

 

 

 

 

 

*

4

 

 

*

*

*

 

 

*

6

 

 

 

 

 

2

*

*

 

 

 

 

*

*

 

 

 

2

*

2

 

 

 

 

3

6

*

 

 

 

 

*

*

 

 

 

2

*

5

 

 

 

 

 

3

9

*

*

 

 

*

*

 

 

 

 

*

*

*

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*

*

*

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
25 лютого 2019
Переглядів
3947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку