Урок математики для 4 класу . Тема "Швидкість. Знаходження швидкості". Допоможе вчителю зробити урок цікавим, а дітям добре засвоїти матеріал, так як побудований на основі принципу диференційованого навчання. Знаки З.-зелений(працюють самостійно), Ж.-жовтий (потребують часткової допомоги), Ч.- червоний ( ця група дітей отримує максимальну підтримку учителя).
2017-2018 н.р. Урок математики в 4 класі. Підготувала учит. Тальнівської ЗОСШ-інтернату І-ІІІ ст. Черкаської обласної ради Волкотруб Г.С
Тема: «Швидкість. Знаходження швидкості»
Мета: Познайомити дітей з поняттям швидкості та навчити обчислювати швидкість; розвивати логічне мислення; виховувати відповідальне ставлення до правил дорожного руху.
Формуємо компетентності:
вміння вчитися (організовувати своє робоче місце; орієнтуватися у часі та берегти його; планувати свої дії; доводити роботу до кінця),
громадянська компетентність (бережливе ставлення до самого себе),
здоров’язбережувальна компетентність (уявлення і поняття про здоров’я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку),
компететності з ІКТ (вміння осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел).
Хід уроку
І. Самоорганізація класу.
-Дзвоник всім нам дав наказ:
«До роботи, швидше в клас!»
Біля парти станем чемно,
Час мине хай не даремно.
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно й гарно.
(На дошці карта подорожі до країни Математики Умовні позначення:
З.-зелений сигнал, Ж.-жовтий сигнал, Ч.-).
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
-Діти, на сьогоднішньому уроці запрошую вас у подорож до країни Математики. Спершу ми їхатимемо поїздом. Та поїзд цей незвичайний, математичний. Щоб він рухався, ми маємо правильно виконувати всі завдання.
Діти утворюють групи-купе і виконують перевірку прикладів (додавання перевіряють відніманням і навпаки).
ІІІ. Усний рахунок.
1.Одна з математичних машин, встановлених в цьому поїзді, розкладає числа на розрядні доданки. Які числа вийдуть з машини, коли туди зайшли 125723 143248 ?
2.Інша машина діє навпаки.Тому знайдіть суму чисел, що увійшли до неї: 100000 +700+20+4 90000+5000+7
3.Зупиняється наш поїзд. І ми крокуємо до головного міста країни Математики по Шосе усного рахунку. Йдемо і рахуємо сотнями від 100 до 1000; сотнями тисяч від 100000 до 1000000.
4. Математичний диктант( одна дитина виконує на задній дошці). 725427 642142 3043 Перевірка. Що означає цифра 3 в останньому числі? Ск всього тисяч в кожному числі? Підкресліть. Перевірка.
5.Зайчик і Лисичка щодня після зарядки оббігають стадіон. Скільки метрів пробігає кожен з них, якщо стадіон, де тренується Зайчик, має форму рівностороннього трикутника, довжина сторони якого 80 м, а стадіон Лисички- квадрат зі стороною 60 м? Для З. та Ж. додаткове завдання : зміни питання задачі, щоб вона розв язувалась двома діями.
ІV. Вивчення нового матеріалу.Шосе усного рахунку привело нас до головного міста країни математики. Ми на Зупинці вивчення нового матеріалу.
Тут нас чекає конверт із завданням(1 учень читає):
-Тема нашого уроку « Поняття про швидкість.Задачі на знаходження швидкості руху».
-Перед нами стоїть завдання дослідити, що означає «швидкість руху», навчитись розв язувати задачі на знаходження швидкості руху.
1.Ми їхали поїздом 1 годину. Скільки кілометрів ми проїхали за цей час, якщо за 2 години цей поїзд проходить 140 км?
Так, якщо за 1 годину поїзд проходить 70 км, то кажуть, що він рухається зі швидкістю 70 км/год. Записують це так: 70 км/год.
Будь яку відстань, яку долають за одиницю часу( 1 годину, одну хвилину, одну секунду) називають швидкістю. Вимірюють її км/год, м/год, м/с, км/с. Як ми шукали швидкість? (140: 2=70 км/год)
Що таке 140 км? (Відстань, яку проїхав поїзд). Що таке 2 год? (Час,за який він проїхав цю відстань). То як знайти швидкість? (Треба відстань поділити на час). У математиці відстань позначають латинською буквою S,час - t, а відстань –v Короткий запис правила виглядає так: v=S: t. Це формула.
2.№ 490(ознайомитись самостійно)
3. Робота в парах. Заучування правила.
4.№ 491(усно).
V.Фізкультхвилинка.- Ми наближаємось до Площі задач. Але треба спершу перейти вулицю. Давайте пригадаємо, на який сигнал світлофора для пішоходів ми переходимо вулицю? А якщо немає світлофора?
Переходите дорогу? Надамо вам допомогу. Подивилися наліво І дійшли до середини. Подивилися направо І продовжили свій рух.
( А також зарядка для очей).
VІ.Закріплення вивченого матеріалу. Отже ми на Площі задач в центрі міста. Приготуйте свої сигнали.
1.№ 492 (усно). - Покажіть сигналом своє розуміння задачі. З. коментують усно.
2. Задача 1( з плаката на дошці). - Відреагуйте сигналами. З. коментують + додаткове завдання «Склади обернену задачу». Перевірка.
2 .№493. Самостійне читання задачі. Учні сигналізують про готовність до самостійної роботи. З. працюють самостійно + додаткове завдання «Зміни питання задачі і розв яжи її усно). -Про що дізнаємось спочатку? (Чому дорівнює швидкість велосипедиста. 72:6). -Про що дізнаємось далі? (Чому дорівнює швидкість мотоцикліста? 100:2). –Що зробимо, аби дізнатись, на ск. швидкість мотоцикліста більша від швидкості велосипедиста? ( 100:2- 72:6). Ж. коментують + додаткове завдання «Запропонуй інший спосіб розв язання задачі». Перевірка.
3.№494. З. працюють самостійно+ додаткове завдання (№ 497). –Що означає вираз «пробіг туди і назад»? (Тобто в одному напрямку пробіг 400 м і в зворотному 400м). –Скільки всього метрів пробіг? (400+ 400). Це за 4 хвилини. Пригадайте. Як знайти швидкість? На скільки дій задача? Ж. працюють самостійно + додаткове завдання «Склади та розв яжи усно обернену задачу». Ч. працюють з учителем.За таблицею з дошки складають і розв язують прості задачі на знаходження швидкості.
Малюнок |
Відстань |
Час |
Швидкість |
Тигр |
|
|
? |
Жираф |
|
|
? |
Носоріг |
|
|
? |
Слон |
|
|
? |
Верблюд |
|
|
? |
Перевірка
Самостійна робота.
-Ми на Алеї Самостійної роботи. Давайте повернемось до нашої казкової задачі про Зайця і Лисичку. Вони пробігають під час зарядки однакову відстань 240 м. Проте Заєць пробігає її за 8 хв, а Лисичка за 10 хвилин. Ч.Знайти швидкість Зайця. Ж. Знайти швидкість Зайця і швидкість Лисиці. З. Чия швидкість більша і на скільки? Перевірка.
VІІ. Підсумок уроку.
Оцінювання.
-Чи справились ми з завданнями уроку, а саме: -Чи навчились знаходити швидкість? Як це зробити? -Чи всі старанно й дружно працювали? -Що вам найбільше запам яталося ? -Ото ж повертаємось до класу.