на основі основної властивості дробу сформувати уявлення учнів про зміст поняття зведення дробів до спільного знаменника, а також розпочати роботу з вироблення вмінь зводити дроби до найменшого спільного знаменника; розвивати логічне мислення ,пам'ять, увагу; виховувати математичну грамотність, наполегливість, акуратність.
Тема. Найменший спільний знаменник дробів.
Мета: на основі основної властивості дробу сформувати уявлення учнів про зміст поняття зведення дробів до спільного знаменника, а також розпочати роботу з вироблення вмінь зводити дроби до найменшого спільного знаменника; розвивати логічне мислення ,пам'ять, увагу; виховувати математичну грамотність, наполегливість, акуратність.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання : підручник конспект
Хід уроку
І Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
|
|
|
;
; 1;
;
;
;
;
; 0,5;
; 0,4.
ІV. Формування знань
На уроці треба розглянути два питання.
Тому й викладення матеріалу можна проводити традиційно, спочатку розглянувши приклад на зведення дробу до нового знаменника, а потім алгоритм зведення дробів до найменшого спільного знаменника.
V. Формування вмінь
Відповідно до схеми пояснення матеріалу, розв'язуємо спочатку вправи на:
а) формування вмінь зводити дріб до нового знаменника;
б) формування вмінь використовувати алгоритм зведення кількох дробів до НСЗ.
|
|
Зведення дробів до НСЗ |
|
1. Зведення одного дробу до нового знаменника:
1) с : b = п — додатковий множник;
2) 2. Зведення кількох дробів до НСЗ (найменший спільний знаменник): 1) знайти НСК знаменників → НСЗ; 2) поділити НСЗ на кожний знаменник → додатковий множник; 3) чисельник і знаменник дробу помножити на додатковий множник |
Приклад
Оскільки 96 : 4 = 24, то
Приклад
Звести Оскільки НСК (5; 7) = 35, то НСЗ = 35. 35 : 5 = 7; 35 : 7 = 5,тому
|
Усні вправи
Назвіть дріб зі знаменником 16, який дорівнює дробу: ;
;
. (Для
кращого сприйняття можна умову записати у вигляді рівності:
)
Знайдіть НСК знаменників дробів:
a) і
; б)
і
; в)
і
.
Краще спочатку просто знайти НСЗ для даних дробів.
Розв'язування вправ із підручника
№ 245 246
VІ. Підсумки уроку
Повторити засвоєні терміни і поняття можна під час виконання так званого «німого диктанту»:
. Наприклад:
VІI. Домашнє завдання
Вивчити параграф 2; пункт 9; № 247 ;254