Я, математика та екологія.

Про матеріал

За допомогою даного уроку можна повторити основні поняття теми; удосконалити вміння та навички розв'язувати задачі на всі дії із звичайними дробами;розвивати інтерес учнів до задач практичного спрямування; розвивати уміння аналізувати отриману інформацію і робити висновки; показати зв'язок математики та екології;розвивати пізнавального інтересу; виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища; розширення кругозору учнів; виховувати об'єктивність та чемність під час оцінювання власних сил.

Перегляд файлу

Я, математика та екологія.

Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми: «Множення та ділення звичайних дробів».

Мета:

навчальна: повторити основні поняття теми; удосконалити вміння та навички розв’язувати задачі на всі дії із звичайними дробами;

розвивальна: розвивати інтерес учнів до задач практичного спрямування; розвивати уміння аналізувати отриману інформацію і робити висновки; показати зв’язок математики та екології;

виховна: розвивати пізнавального інтересу; виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища; розширення кругозору учнів; виховувати об’єктивність та чемність під час оцінювання власних сил.

Ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою – доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, грамотно висловлюючись рідною мовою;
  • соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі;
  • основні компетентності у природничих науках і технологіях – розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі і які можна розв’язати засобами математики;
  • математична компетентність – досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ;
  • уміння вчитись впродовж життя – організовувати та планувати свою навчальну діяльність;
  • екологічна грамотність і здорове життя – усвідомлення взаємозв’язку математики та екології; ощадне та бережливе відношення до природних ресурсів, чистоти довкілля.

Форми організації діяльності учнів на уроці:

  • евристістична бесіда;
  • розповідь;
  • робота з інтернетом;
  • робота в парах;
  • групова робота.

Міжпредметні зв’язки: математика, екологія.

Обладнання: індивідуальні картки для тестування; картки для самоконтролю; проектор, ноутбук; презентація до уроку.

Девіз уроку: Математику слід вивчати у школі ще й з тією метою, щоб одержані тут знання були достатні для звичайних потреб у житті.

М.І.Лобачевський

Епіграф: Краса природи – це одне з джерел, що живить доброту, сердечність і любов.

В.О. Сухомлинський

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчання

Постановка цілей уроку

Сьогодні на уроці ми дослідимо практичне значення математики. Дослідимо деякі екологічні проблеми за допомогою математичних знань.

Що означає слово «екологія» (шукаємо в мережі Інтернет). (oikos– житло, logos – вчення).

Перевіримо наші знання, повторимо основні поняття та правила з теми: «Множення та ділення звичайних дробів».

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Усний рахунок
  1. Скоротити: ; ; ;
  2. Виділити цілу частину із дробу: ; ;
  3. Перетворити в неправильний дріб: ; ; ;

Помножити:

  1. ; ; ;
  2. ; ; ;
  3. ; ; ;
  4. Перетворити відсоток в дріб:

90%; 14%; 2%; 76%

  1. «Вірю не вірю»

Чи вірно, що

  1. (
  2. Взаємо обернені числа
  3.            

Відповіді: 1) так, 2) ні, 3) ні, 4) ні, 5) так, 6) так, 7) ні, 8) так, 9) так, 10) ні.

  1. Робота в парах «Перевір друга»
  1. Як помножити дріб на натуральне число?
  2. Як помножити дріб на дріб?
  3. Як знайти дріб від числа?
  4. Як знайти відсоток від числа?
  5. Які числа називають взаємно оберненими ?
  6. Як поділити один дріб на інший ?
  7. Як знайти число за заданим значенням його дробу ?
  8. Як знайти число за його відсотками ?

IV.Розв’язування задач.

Вчитель. Чого тільки не вигадували люди, щоб полегшити і поліпшити своє життя: і добрива, щоб збирати багаті врожаї, і смертоносні отрути, щоб вбивати комах-шкідників, і автомобілі, і багато-багато іншого. Люди так захопилися поліпшенням свого життя, що не помітили, як порідшали лісу, в них стало менше звірів і птахів, погіршилися повітря, вода. Поступово, непомітно на Землі багато в чому стало не краще, як хотіли люди, а гірше. Птахи, морські тварини у величезних кількостях гинули від смертоносної плівки нафти.

Сьогодні ми проводимо урок для того, щоб підсилити розуміння вами проблем навколишнього середовища, а також залучити вас до захисту і турботи про довкілля. Урок розширить коло ваших знань і ви подивитеся на навчальні предмети з іншої точки зору, зробите певні розрахунки використовуючи знання з теми «Звичайні дроби» та дійдете певних висновків.

Оскільки урок у нас незвичайний, то і домашні вправи у вас були творчі.

Звіт групи, що працювали над розв’язуванням проблеми.

І група. Проблема «Чисте повітря».

Поширеність смогу та довгострокові середні концентрації шкідливих сполук значно підвищилися внаслідок вихлопів транспортнихзасобів. Автомобільний транспорт є джерелом більшої частини викидів летючих органічних сполук. Дизельні і транспортні засоби утворюють дрібні тверд часточки, що надзвичайно шкідливі для здоров’я людини. Проблема істотного забруднення повітря може бути викликана використанням шипованих шин взимку. Під час руху автотранспорту цішини руйнують дорожнє покриття, внаслідок чого утворюється найдрібніший пил, який зависає у повітрі. Шкідливі домішки, що потрапляють у повітря, — оксиди азоту та сірки, чадний газ, бензол, феноли, дрібна пилюка та інші.

Задача. В Україні, щорічно викидається в атмосферу близько 4 млн. тонн забруднюючих речовин. Із них близько 40% припадає на транспорт. Скільки тонн шкідливих речовин викидається в атмосферу транспортними засобами?

Дослідження. В нашій школі 800 учнів. Припустимо, що  із них прийшли без змінного взуття. Кожен наніс на підошвах 50 г пиляки. частина залишилася на підлозі, її змила техпрацівниця. Скільки пиляки залишилося в повітрі, яким ми дихаємо?

Додаткова задача. Довжина класної кімнати 10 м, ширина становить 0,8 довжини, а висота – довжини. Скільки учнів, можна посадити в класі, якщо кожному учню потрібно 12 кг повітря на 1 урок, якщо 1м3 повітря має масу 1,3 кг?

ІІ група. Проблема «Збереження лісів»

Щорічно площі лісів зменшується на 2%, швидкість знищення екваторіальних лісів за останні роки складає 20 га за добу. За даними Міжнародної спілки охорони природи з 1600 р. на землі вимерло 94 види птахів і 63 види плазунів, під загрозою зникнення 1000 видів тварин.

        Задача. Дерева поглинають вуглекислий газ і виділяють кисень, необхідний для життєдіяльності людини. Дерева працюють як фільтри: вони фільтрують повітря від сажі та пилу. А також є живим шумовим щитом. Ось чому дерева висаджують уздовж доріг. Скільки дерев висаджено вздовж дороги, якщо з одного боку дороги висаджено 33 тополі, а з іншого – 56% усіх дерев, висаджених вздовж дороги?

Дослідження.

  1.    Кожен учень залишив 50 г паперу. Скільки в нашому класі залишається паперу на столах за день після уроків? Скільки за 210 навчальних днів?
  2.    Скільки викинутого паперу припадає на день на одного учня?
  3.    Прикинути, скільки може бути залишено паперу за весь навчальний рік? За 11 років навчання у школі?
  4.    Виразити масу викинутого паперу в кілограмах, в тонах.
  5.    Знаючи, що 20 кг макулатури зберігають 1 велике дерево, 1т - 0,5 га лісу середнього віку, обчислимо скільки дерев ми можемо врятувати.

Додаткова задача. З переробленої макулатури виходить папір, маса якого становить 0,6 маси макулатури. Маса одного зошита становить 130 г. Кожному учневі на рік у середньому потрібно 18 зошитів. Скільки макулатури повинен зібрати учень, щоб забезпечити себе зошитами на рік?

ІІІ група. Проблема «Вода – найцінніше багатство»

Вода - найцінніше багатство. Без неї неможливе життя на планеті. Фізіологічна потреба у воді одної людини за 70 років складає 50 т. В сучасному місті тільки на побутові потреби кожного дня потрібно 300-500 л води на одну людину. Забрудники води: а) побутові і промислові відходи; б) мінеральні добрива, пестициди, що змиваються з полів дощами; в) продукти гниття; г) горючо-змащувальні речовини; д) нафта; є) відходи тваринництва.

Задача. Загальні запаси води на планеті 1800 млн На світовий океан припадає 98%. Прісна вода становить 2%. Які запаси прісної води на планеті? Приблизно 70% прісної води припадає на сільське господарство, 22% забирає промисловість, а домогосподарствам

залишається лише 8%. Скільки води використовує сільське господарство, промисловість та домогосподарство.

Дослідження. Чергові пішли і забули закрити кран. За 1 с витікає 10 г води. Порахуйте, скільки води витікає за 1 год, за 7 год, за 16 год?

ІVгрупа. Проблема «Сміття»

Інша проблема – це кучі сміття у кожному місті і наше місто не виняток. Вітер розносить повсюди папір та пакунки. Нерідко сміття спалюють і потім, їдкий дим і сажа отруюють навколишнє середовище, псують ландшафт. А головне, що сміття до кожного з нас обов’язково повернеться забрудненою водою, токсичним димом, хворобами. Відомо, що в середньому на одну людину за добу припадає 2,5 кг сміття.

Задача 1. Загальна площа землі Дніпропетровської області, що знаходиться під звалищами 740 га. Несанкціоновані звалища складають 0,1 загальної площі. Яка площа землі знаходиться під несанкціонованими звалищами?

Задача 2. Учні 11 класу прибирали берег річки від сторонніх предметів. Першого дня було очищено 100 м, другого дня – 20%  того, що очищено за I день, а третього – у 1 разів більше, ніж за II день. Скільки метрів було прибрано заIVдень, якщо всього за 4 дні діти прибрали 200 м території.

Дослідження. Дослідити, скільки пластикового сміття викидає моя сім`я за рік.

Додаткова задача. Три групи учнів вирішили звільнити територію навколо школи від листя. Перша група почистила всієї площі, друга - всієї площі, а третя – решту 80 . Яку площу території школи учні звільнили від листя?

Висновок. Сміття повинне вивозитися туди, де воно менше спричинить зла людині та природі. Сміттєзвалища повинні бути санкціоновані. Будувати сміттєпереробні заводи. Сміття не можна палити – це небезпечно для здоров’я. Підвищувати рівень відповідальності громадян.

V. Підведення підсумків уроку

  1. Висновки і поради

Якщо внесок однієї людини або одного класу здається не таким видимим і значущим, пам'ятаєте, з маленького починається велике.

Є речі, які може робити кожен:

По-перше, кожен може керувати своїм вибором у щоденному житті. Наприклад, використовувати багаторазові сумки у магазині замість поліетиленових пакетів. Використовувати керамічні чашки замість пластикових стаканчиків. Економити електроенергію. Або просто не друкувати документи, коли їх можна прочитати на екрані.

По-друге, можна впливати на своїх друзів і змушувати їх думати про їх вплив на навколишнє середовище, переконувати в тому, що кожен повинен дбати про навколишнє середовище.

У суспільства і природи спільна доля. Їх майбутнє залежить від кожного з нас. Захист природи – справа совісті кожного з нас!

  1. Тести“Дії із звичайними дробами”

І Варіант

ІІ Варіант

  1. Помножити дріб на ціле число:  

А) ; Б)  ; В) ; Г)

  1. Обчислити: 

А); Б) ; В) ; Г)

  1. Обчислити: 

А) ; Б) ; В) ; Г)

  1. Виконати ділення: 

А) 14; Б) ; В) ; Г)

  1. Обчислити:  2)

; Б) ; В) ; Г)

  1. Організм людини на 65% складається із води. Скільки води містить організм дитини масою 40 кг?

А) 65кг; Б) 26 кг; В) 24кг; Г) 40кг

  1. Помножити дріб на ціле число:14 ∙

А) ; Б); В); Г)

  1. Обчислити: 

А) ; Б); В); Г)

  1. Обчислити: 

А) ; Б); В)2; Г)

  1. Виконати ділення: 

А) ; Б); В); Г)3

  1. Обчислити:  4)

А) ; Б); В); Г)

  1. Відомо, що без їжі людина може прожити 330 днів, а без води лише 10% цього часу. Скільки днів може прожити людина без води?

А) 3; Б)4; В)27; Г)6

Відповіді: 1)А, 2) Б,  3) Г, 4) Г, 5) Д, 6) Б

Відповіді: 1)Б, 2) В,  3) В, 4) Г, 5) Б, 6) А

 

Виставлення оцінок в листи самооцінки.

Лист самооцінки

Прізвище, ім’я

Вид роботи

Бали

Усна відповідь:

 

«Перевір друга»

 

«Знайди помилки»

 

Робота в групі: (домашні завдання)

 

 

 

Всього:

 

 

Виставлення оцінки:

«12»: 40 балів і більше

«11»: 37 – 39 балів

«10»: 34 – 36 балів

«9»: 30 – 33 балів

«8»: 27 – 29 балів

«7»: 23 – 26 балів

«6»: 20 – 22 балів

«5»: 16 – 19 балів

«4»: 13 – 15 балів

 

Виставлення оцінки:

«12»: 30 балів і більше

«11»: 27 – 29 балів

«10»: 24 – 26 балів

«9»: 20 – 23 балів

«8»: 17 – 19 балів

«7»: 13 – 16 балів

«6»: 10 – 12 балів

«5»: 6 – 9 балів

«4»: 3 – 5 балів

 

 

 

 

Дидактична гра «Піраміда знань»

Продовжте речення:

  • Було цікаво …
  • Було складно …
  • Тепер я знаю…
  • Я зрозумів, що …
  • Тепер я вмію …

 


 

 


Похожее изображение1 краплина води, що капає з крана за 1с,.

перетворюється за рік на 3 т марно втраченої води

Похожее изображениеЗа рік на нашій
планеті 1000 осіб гине від отруєння водою

Похожее изображениеПотреба людини за 70 років
складає 50 т води




Пов’язане зображення





 






РОЗВЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ:


 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "лісточок вектор"


Пов’язане Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð½ÑЛіси-це легені нашої планети. Вони забезпечують
людство киснем


Пов’язане зображенняВже багато сотень років
дерево- це єдиний матеріал для виробництва паперу.
На це щорічно йдуть десятки мільйонів кубометрів


Пов’язане зображенняЗараз кожен рік знищуютьблизько 13 млн га лісу

РОЗВЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ:

 

  1.                 Перехід з паперових носіїв на електронні,збір макулатури і роздільне збирання сміття зменшать використання деревини для виробництва паперу;
  2. Cтворення лісових ферм, на яких будуть вирощуватися дерева цінних порід;

 

  1. Заборона на виробку в природоохоронних зонах і посилення покарання за це;

 

  1. Зникнення лісів поки не хвилює звичайної людини. Однак багато проблем повязані саме з цим. Коли всі люди розуміють, що саме ліси забезпечують їм нормальне існування, може бути, вони більш дбайливо ставитимуться до дерев. Кожна людина може зробити свій внесок у відродження лісів планети тим, що посадить хоча б одне дерево.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Васильченко Тетяна Анатоліївна
    Велика подяка за наданий матеріал. Дуже корисний для учнів і велика допомога для вчителів при підготовки до уроку.Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
1951
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку