Урок математики "Додавання раціональних чисел"

Про матеріал
Урок математики 6 клас. Тема. Додавання раціональних чисел. Мета. Продовжити роботу над формуванням умінь виконувати додавання раціональних чисел. Формувати уміння розв’язувати задачі та вправи, що передбачають додавання раціональних чисел, зокрема обчислення значень числових виразів та задач прикладного змісту. Сприяти розвитку логічного та критичного мислення.
Перегляд файлу

Урок математики 6 клас

Тема. Додавання раціональних чисел.

Мета. Продовжити роботу над формуванням умінь виконувати додавання раціональних чисел. Формувати уміння розв’язувати задачі та вправи, що передбачають додавання раціональних чисел, зокрема обчислення значень числових виразів та задач прикладного змісту. Сприяти розвитку логічного та критичного мислення.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Учні самостійно виконують вправи, подібні до вправ домашнього завдання, при цьому один з учнів працює за відкидною дошкою. Потім учні здійснюють самоперевірку виконаного завдання.
  3. Актуалізація опорних знань.
  1. Сформулюйте правила додавання від’ємних чисел, протилежних чисел, чисел з різними знаками. Проілюструйте ці правила прикладами, наведеними на картках (картки з прикладами розміщені на дошці)

-2+17 - 48+48

1,5+(-1,5) -17+(-15)

-14+(-23) 48+(- 32)

        2) Яким знаком «+» чи «-» треба замінити зірочки, щоб рівності були правильними?

              

 

                

               

               

               

  1. Які з нерівностей (рівностей) правильні, а які ні? Чому?

200 + (-52) >0                                        425 + (-200) < 0

12,6 + ( - 12,6) =0                             10 + (-20) < 10

-7+0 = 0                         -20 +10 < -20

4. Розв’язування вправ і задач.

Діти, де ми застосовуємо додатні та від’ємні числа? Наприклад, для запису температур.

  1. За першу половину дня температура повітря змінилася на  -2оС, а за другу на  -5о. Як змінилася температура за день?
  2. Ви напевне знаєте, що для вимірювання температури тіла використовують ртутний термометр. Робота його побудована на тому, що при підвищенні температури тіла ртуть розширюється і стовпчик піднімається вгору: завдяки цьому можна виміряти температуру тіла. Для вимірювання температури навколишнього повітря використовують зовсім не ртутні термометри, а спиртові. Чому не можна використовувати ртутний термометр для вимірювання температури повітря? На це є кілька причин. З однією з цих причин допоможе розібратися задача:

Температура замерзання ртуті на 21о вища ніж температура замерзання бензину. Знайдіть температуру замерзання ртуті, якщо бензин замерзає за температури -60оС.

Розв’язання: -60о + 21о =  - 39о.

Отже ртуть замерзає при температурі -39оС, вона стає твердою. Тому ні в якому разі не опуститься нижче температури -40 градусів, так як буде перебувати в замерзлому стані. До речі температура замерзання спирту -114,1°C. На Землі таких низьких температур не фіксують.

  1. Діти, а де ще використовують від’ємні числа? Правильно, для позначення глибини. Розв’яжемо задачу:

Водолаз опустився до позначки -34 м. Виконуючи роботу він змінював глибину занурення на 6 м, 12 м, -17 м, -3 м, 20 м, -5 м. На якій глибині опинився водолаз після закінчення роботи?

  1. Крім того додатні та від’ємні числа використовують у фінансових розрахунках.

У касі було 5000 грн. Упродовж дня касир кілька разів приймав і видавав гроші, роблячи записи: - 120 грн., - 300 грн., 460 грн., 530 грн., -1270 грн.,   -650 грн. Скільки грошей залишилося у касі наприкінці дня?

  1. Ну а зараз пропоную вам розділитися на дві команди і провести невеличку естафету. Побачимо, яка команда краще навчилася застосовувати правила додавання раціональних чисел.

Замість трьох крапок вставте результати обчислень. В овал запишіть результат. Порівняйте одержані результати з числом -10. Чи правильна нерівність :

                          

                                                  ?

 

 

  1. Підбиття підсумків.

Дайте відповіді на питання:

  1. Що нового ви дізналися на уроці?
  2. Сформулюйте правила додавання
  • двох від’ємних чисел;
  • чисел з різними знаками.
  1. Поставте оцінку свого настрою на уроці (лайк чи дизлайк)
  1. Домашнє завдання .
  1. Найнижча температура, отримана в лабораторних умовах, дорівнює               -273,14оС, що на 4,21оС нижче від температури кипіння гелію. Чому дорівнює температура кипіння гелію?
  2. Заповніть ланцюжок обчислень:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гелешко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 липня 2022
Переглядів
270
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку