Урок математики "Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння додавання та віднімання в межах 10"

Про матеріал

Тема. Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння додавання та віднімання чисел у межах 10.

Мета. продовжити вчити лічити в межах 20; виконувати додавання й віднімання в межах 10, закріплювати навички усного рахунку, уміння порівнювати числа, розвивати логічне мислення, уміння самостійно працювати, закріпити склад чисел, розвивати практичні економічні навички; виховувати увагу, дисциплінованість, акуратність, прищеплювати любов до математики.

Перегляд файлу

Урок математики

з елементами економіки у 1-А класі

Вчитель: Загродська Наталія Іванівна

Тема. Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння додавання та віднімання чисел у межах 10.

Мета. продовжити вчити лічити в межах 20; виконувати додавання й віднімання в межах 10, закріплювати навички усного рахунку, уміння порівнювати числа, розвивати логічне мислення, уміння самостійно працювати, закріпити склад чисел, розвивати практичні економічні навички; виховувати увагу, дисциплінованість, акуратність, прищеплювати любов до математики.

Обладнання:  набори чисел, дидактичний матеріал, картки - тести.

Мультимедійна презентація

 

Хід уроку.

І. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні  у нас незвичаний урок. До нас завітали гості. Вони хочуть побачити, які працьовиті і старанні учні в 1-А класі. Тому випала нагода прорекламувати наш урок.

Потрібна ваша допомога. Продовжіть речення.

Метод «Мікрофон» (Слайд №2)

  • Починається урок…математики.
  • До уроку я приготував…підручник, зошит, пенал.
  • На уроці сидітиму…тихо.
  • Буду слухати…уважно.
  • Писатиму…каліграфічно.
  • Зошит триматиму…правильно.
  • Рахуватиму…швидко.
  • Відповідатиму…чітко.

 

Сьогодні у нас урок математики з елементами економіки. (Слайд №3) На уроці з основ здоров’я ми з вами вже розглядали, як треба берегти воду, світло.

- Так давайте пригадаємо чому треба вмикати світло тільки тоді, коли  на вулиці темно?

(Щоб економити світло)

- Чому треба до кінця закручувати водопровідний кран?

(Щоб економити воду).

- Коли ви йдете додому, який шлях ви вибираєте?

(Коротший, щоб швидше дійти).

- Що таке економіка, і навіщо її вивчати?

Економіка – це наука, яка вчить, як краще, зручніше використовувати і світло, і воду, і час, і гроші.

- Сьогодні ми з вами будемо подорожувати по країні Економіки. І в кінці уроку ми отримаємо відповідь – що ж таке економіка, склавши прислів’я.

А відправимося ми туди з одним з героїв казки. Як його кличуть, ви довідаєтеся, відгадавши загадку:

"Я по коробу метений,

На яйцях спечений."

- Правильно, це Колобок. (Слайд №4)

Наш Колобок дуже допитливий, тому і пішов геть від  бабусі й дідуся, щоб навчитися бути економним. Разом з Колобком і ми будемо вчитися працювати швидко, дружно, чітко, щоб дізнатися більше корисного, цікавого. (Слайд №5)

ІІІ. Усний рахунок.

1. Гра "Рахунок ланцюжком".(Слайд №6)

Учні відтворюють ряд чисел от 1 до 10 у прямому й зворотному порядку

2. Каліграфічна хвилинка. (Слайд №7)

Плава лебідь по воді,

Вигинає шийку

 Й так нагадує тоді

 Цифру два чи двійку!

3. Математична розминка(Слайд №8)

НАЗВІТЬ  ЧИСЛА 2 ДЕСЯТКА;

НАЗВІТЬ ЧИСЛА, МЕНШІ ЗА 14;

НАЗВІТЬ ПОПЕРЕДНЄ ДО ЧИСЛА 16;

НАЗВІТЬ СУСІДІВ ЧИСЛА 18;

   ПРОДОВЖІТЬ ЛІЧБУ 11, 12, …20

4.Цифровий диктант(Слайд №9)

14 18 15 11 13 17 20

5. Гра «Посели сусідів». (Слайд №10)

6.Гра «Віднови числовий ряд» (Слайд №11)

- Молодці. Ну що ж, у подорож! І покотився Колобок.

 

 

ІV. Закріплення навичок рахування.

1. Котиться, котиться Колобок по доріжці, а на узбіччі сидить Буратіно. (Слайд №12)

Буратіно – бізнесмен, добре заробляє.

І податок сплачує.

Що ж таке податок і сутність його яка?

Податок – це частина зароблених грошей,

Які ідуть на пенсії, науку, на дітей

І всім на лікування.

Кожен, хто заробляє гроші, повинен відраховувати якусь частину, щоб діти змогли в школі вчитися, старі люди – одержували пенсії.

Цим займається податкова інспекція.

Давайте допоможемо Буратіно визначити, скільки грошей у нього залишиться з 10 гривень, якщо він заплатить податок 2 грн? 1 грн? 3 грн?

5 грн? (Слайд №13-16)

2. Буратіно пішов своєю по своїй доріжці, а Колобок покотився далі й зустрівся із Зайчиком. (Слайд №17)

Той попросив Колобка допомогти йому розвязати задачі. (Слайд №18,19,20)

Ось листок і грибок,

Ще листок і грибок.

Скільки є усіх листків?

Скільки всього є грибів? (2,2)

 

Якось бігло через ліс вісім кіз.

П'ять були з них білі-білі,

А останні сірі-сірі.

Скільки ж бігло через ліс

Сірих кіз? (3)

 

Чотири книжки є у мене,

На п'ять більше є у Нати.

Скільки  книжок є у Нати,

Треба вам дізнатись. (9)

 

- Спасибі тобі, Колобок.

- Спасибі вам, діти.

І покотився Колобок далі.

3. Бачить Колобок на галявинці стоїть рекламне агентство і рекламний агент Вовчик . Він пропонує зробити рекламну паузу. (Слайд №21)
 

Фізкультхвилинка (Слайд №22)

- А щоб продовжити подорож запишіть числа: (Слайд №23)

1 дес. та 6 од.

1 дес. та 1 од.

1 дес. та 8 од.

1 дес. та 9 од.

 

4. Далі покотився наш Колобок і зустрів Ведмедика-бухгалтера. Він обов’язково все записує, підраховує, вираховує. (Слайд №24)

 

  1. Гра «Порівняй»; (Слайд №25)
  2. Склади, розвяжи та запиши задачі. (Слайд №26,27)

5. Колобок покотився далі і зустрів Лисичку. (Слайд №28)Вона сиділа у своєму офісі. Лисичка просить подивиться в підручнику на завдання. (Робота з підручником с. 90 завдання 1, 3). (Слайд №29)

Додаткові завдання (Слайд №30-39)

Колобок покотився далі і побачив галявинку. У вас у всіх з цієї галявинки є листя. На рахунок 1, 2, 3 – порахувати тест. Перші 5 учнів отримають картки, на яких будуть написані слова, а з цих слів ми складемо прислів’я.

 

А)

Б)

В)

1

10 - 2 =

6

8

2

2

4 + 3 =

7

9

6

3

7 - 2 =

6

4

5

 

Економіка

вчить,

як на

світі

жить

(Слайд №40)

- Молодці, діти. Колобку сподобалось разом з вами подорожувати.

V. Підсумок уроку.

Підведемо останні хвилинки уроку.

-  Якщо в їдальні за 1 хв буде капати 5 крапель води, то за 2 хв скільки викапає? (10) Що треба зробити, щоб цього не було?

-  На вулиці сяє сонце. Чи треба вмикати світло у класі?

-  Чому треба бути економними? Як ви економите світло у класі?

-  Чи сподобався вам урок? Чим запам’ятався? (Слайд №41)

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
2566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку