Тема. Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння додавання та віднімання чисел у межах 10.
Мета. продовжити вчити лічити в межах 20; виконувати додавання й віднімання в межах 10, закріплювати навички усного рахунку, уміння порівнювати числа, розвивати логічне мислення, уміння самостійно працювати, закріпити склад чисел, розвивати практичні економічні навички; виховувати увагу, дисциплінованість, акуратність, прищеплювати любов до математики.
з елементами економіки у 1-А класі
Вчитель: Загродська Наталія Іванівна
Тема. Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння додавання та віднімання чисел у межах 10.
Мета. продовжити вчити лічити в межах 20; виконувати додавання й віднімання в межах 10, закріплювати навички усного рахунку, уміння порівнювати числа, розвивати логічне мислення, уміння самостійно працювати, закріпити склад чисел, розвивати практичні економічні навички; виховувати увагу, дисциплінованість, акуратність, прищеплювати любов до математики.
Обладнання: набори чисел, дидактичний матеріал, картки - тести.
Мультимедійна презентація
Хід уроку.
І. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні у нас незвичаний урок. До нас завітали гості. Вони хочуть побачити, які працьовиті і старанні учні в 1-А класі. Тому випала нагода прорекламувати наш урок.
Потрібна ваша допомога. Продовжіть речення.
Метод «Мікрофон» (Слайд №2)
Сьогодні у нас урок математики з елементами економіки. (Слайд №3) На уроці з основ здоров’я ми з вами вже розглядали, як треба берегти воду, світло.
- Так давайте пригадаємо чому треба вмикати світло тільки тоді, коли на вулиці темно?
(Щоб економити світло)
- Чому треба до кінця закручувати водопровідний кран?
(Щоб економити воду).
- Коли ви йдете додому, який шлях ви вибираєте?
(Коротший, щоб швидше дійти).
- Що таке економіка, і навіщо її вивчати?
Економіка – це наука, яка вчить, як краще, зручніше використовувати і світло, і воду, і час, і гроші.
- Сьогодні ми з вами будемо подорожувати по країні Економіки. І в кінці уроку ми отримаємо відповідь – що ж таке економіка, склавши прислів’я.
А відправимося ми туди з одним з героїв казки. Як його кличуть, ви довідаєтеся, відгадавши загадку:
"Я по коробу метений,
На яйцях спечений."
- Правильно, це Колобок. (Слайд №4)
Наш Колобок дуже допитливий, тому і пішов геть від бабусі й дідуся, щоб навчитися бути економним. Разом з Колобком і ми будемо вчитися працювати швидко, дружно, чітко, щоб дізнатися більше корисного, цікавого. (Слайд №5)
ІІІ. Усний рахунок.
1. Гра "Рахунок ланцюжком".(Слайд №6)
Учні відтворюють ряд чисел от 1 до 10 у прямому й зворотному порядку
2. Каліграфічна хвилинка. (Слайд №7)
Плава лебідь по воді,
Вигинає шийку
Й так нагадує тоді
Цифру два чи двійку!
3. Математична розминка(Слайд №8)
НАЗВІТЬ ЧИСЛА 2 ДЕСЯТКА;
НАЗВІТЬ ЧИСЛА, МЕНШІ ЗА 14;
НАЗВІТЬ ПОПЕРЕДНЄ ДО ЧИСЛА 16;
НАЗВІТЬ СУСІДІВ ЧИСЛА 18;
ПРОДОВЖІТЬ ЛІЧБУ 11, 12, …20
4.Цифровий диктант(Слайд №9)
14 18 15 11 13 17 20
5. Гра «Посели сусідів». (Слайд №10)
6.Гра «Віднови числовий ряд» (Слайд №11)
- Молодці. Ну що ж, у подорож! І покотився Колобок.
ІV. Закріплення навичок рахування.
1. Котиться, котиться Колобок по доріжці, а на узбіччі сидить Буратіно. (Слайд №12)
Буратіно – бізнесмен, добре заробляє.
І податок сплачує.
Що ж таке податок і сутність його яка?
Податок – це частина зароблених грошей,
Які ідуть на пенсії, науку, на дітей
І всім на лікування.
Кожен, хто заробляє гроші, повинен відраховувати якусь частину, щоб діти змогли в школі вчитися, старі люди – одержували пенсії.
Цим займається податкова інспекція.
Давайте допоможемо Буратіно визначити, скільки грошей у нього залишиться з 10 гривень, якщо він заплатить податок 2 грн? 1 грн? 3 грн?
5 грн? (Слайд №13-16)
2. Буратіно пішов своєю по своїй доріжці, а Колобок покотився далі й зустрівся із Зайчиком. (Слайд №17)
Той попросив Колобка допомогти йому розв’язати задачі. (Слайд №18,19,20)
Ось листок і грибок,
Ще листок і грибок.
Скільки є усіх листків?
Скільки всього є грибів? (2,2)
Якось бігло через ліс вісім кіз.
П'ять були з них білі-білі,
А останні сірі-сірі.
Скільки ж бігло через ліс
Сірих кіз? (3)
Чотири книжки є у мене,
На п'ять більше є у Нати.
Скільки книжок є у Нати,
Треба вам дізнатись. (9)
- Спасибі тобі, Колобок.
- Спасибі вам, діти.
І покотився Колобок далі.
3. Бачить Колобок на галявинці стоїть рекламне агентство і рекламний агент Вовчик . Він пропонує зробити рекламну паузу. (Слайд №21)
Фізкультхвилинка (Слайд №22)
- А щоб продовжити подорож запишіть числа: (Слайд №23)
1 дес. та 6 од.
1 дес. та 1 од.
1 дес. та 8 од.
1 дес. та 9 од.
4. Далі покотився наш Колобок і зустрів Ведмедика-бухгалтера. Він обов’язково все записує, підраховує, вираховує. (Слайд №24)
5. Колобок покотився далі і зустрів Лисичку. (Слайд №28)Вона сиділа у своєму офісі. Лисичка просить подивиться в підручнику на завдання. (Робота з підручником с. 90 завдання 1, 3). (Слайд №29)
Додаткові завдання (Слайд №30-39)
Колобок покотився далі і побачив галявинку. У вас у всіх з цієї галявинки є листя. На рахунок 1, 2, 3 – порахувати тест. Перші 5 учнів отримають картки, на яких будуть написані слова, а з цих слів ми складемо прислів’я.
№ |
|
А) |
Б) |
В) |
1 |
10 - 2 = |
6 |
8 |
2 |
2 |
4 + 3 = |
7 |
9 |
6 |
3 |
7 - 2 = |
6 |
4 |
5 |
Економіка |
вчить, |
як на |
світі |
жить |
(Слайд №40)
- Молодці, діти. Колобку сподобалось разом з вами подорожувати.
V. Підсумок уроку.
Підведемо останні хвилинки уроку.
- Якщо в їдальні за 1 хв буде капати 5 крапель води, то за 2 хв скільки викапає? (10) Що треба зробити, щоб цього не було?
- На вулиці сяє сонце. Чи треба вмикати світло у класі?
- Чому треба бути економними? Як ви економите світло у класі?
- Чи сподобався вам урок? Чим запам’ятався? (Слайд №41)